Hirdetés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
Hirdetés
-
Újabb kedvcsinálón a The Last of Us TV sorozat második szezonja
gp A készítők továbbra is 2025-ös premierrel számolnak, de ennél pontosabb dátumot továbbra sem kaptunk.
-
Eladatnák az Ubisoftot
it A részvényesek 10 százaléka támogatja az egyik befektető törekvéseit.
-
Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
lo Kezdenek fogyi ezek a kártyák, pontosabban a 4 és 5 széria kártyái már lassacskán igen ritkának számítanak. A korábbi...
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sys85
veterán
válasz MikeWazowski #46769 üzenetére
Nézted már a betöltőt?Próbáltad kézzel kinyitni?Nem fog menni.Ki van ez találva.
-
Sys85
veterán
válasz radi8tor #46942 üzenetére
Igen,ez sajnos igaz.
Lehúztam pár évet a Hankook gyárban és direkt voltak OE abroncsok (gyári elsőszerelésű) amik vagy teljesen más alapanyagból voltak mint az ugyanolyan típusú “bolti” gumik.
Vagy nem lehetett hozzákeverni a gyártásból visszakerült újrakevert alapanyagot semmilyen mértékben sem,míg a boltiba alapanyagtól függően akár nagy mennyiségben is hozzá kellett keverni az ilyet.Pár típusnál volt hogy a futófelületbe 1:1 arányba ment a friss anyag és az újrakevert.Ugyanez megy minden gumigyárban.
Sose fog az ember olyan gumit kapni mint amivel a gyárból kijött az autó.[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
Urak!
Tud abban segíteni valaki,hogy a neten merre találhatok szerelési utasítást 1,6TDCI MK3 fókához?Már ha fellelhető ilyesmi.
Konkrétan vezérlés cserénél a csavarok meghúzási nyomatéka érdekelne (vízpumpa csavarjai,főtengely szíjtárcsa csavarja,görgő,feszítőgörgő). -
Sys85
veterán
válasz subaruwrc #47029 üzenetére
Neten nem találtam infót hiába kerestem.Bár lehet csak én voltam balf.sz.
Végignéztem egy halom videót,nem kevés időm ment el vele,de vagy csuklónyútonra húzzák,vagy éppen nem mondják mennyi az annyi.Mondjuk volt 1-2 amiben mondtak valamit,de valami olyanszintű brutál valamiféle brit akcentussal,hogy felét nem értettem.
Most végre belefutottam egybe amiben végre számok is szerepelnek,gyorsan ki is jegyzeteltem.[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
Na jövőhéten valamelyik nap indul az önsz.patás.
Contitech vezérlés vízpumpával+hűtőfolyadék+vezérlés rögzítő szett+lendkerék rögzítő+főtengelyszíjtárcsa csavar megrendelve.
Lesz némi anyázás az biztos,de 66e forint az 66e forint.
Tetemes spórolás egy szervizes cseréhez képest,főleg mivel ott a Bárdis alkatrész árat számolnák fel (plusz munkadíj)… -
Sys85
veterán
válasz subaruwrc #47068 üzenetére
Vezérlést cserélek csak,ahhoz kell lendkerék rögzítő (főtengely ne forogjon el a csavar meghúzásánál).
Kuplung+kéttömegű is érik lassan,de rendes emelő/akna hiányában az még tolódik kicsit,sima emelővel és a kocsi alatt fetrengve szívás lenne a váltót levenni.Vagyis levenni még csak-csak,inkább visszarakni szívás.
Amúgy 1.6TDCI (MK3-as fóka). -
Sys85
veterán
válasz subaruwrc #47070 üzenetére
Nem volt egy drága mulatság a rögzítő szett,a 2 együtt sincs 10e forint sem,de azért köszi a felajánlást!
Amúgy az önindítót kell csak levenni és mehet is fel a helyére a rögzítő.
Persze azért nem egyszerű hozzáférni,de nem félek a kihívásoktól.Legfeljebb egy féldeci szilva segít majd nyugodtnak maradni. -
Sys85
veterán
válasz Oryctolagus #47182 üzenetére
Ahogy feljebb írták is,P21W kell neked (én is cseréltem már a 2012-es kombimban)
Nem kell foglalatméretet keresni,a típus a lényeg. -
Sys85
veterán
válasz Oryctolagus #47193 üzenetére
Lumenetről autótípusra szűrve megrendeltem minden izzómat,betettem őket és működnek,nem volt kompatibilitási problémám.
Ha lumenetről rendelsz,akkor azt kapod ami a kocsidba kell.
Féklámpába én ezt vettem: [link] -
Sys85
veterán
Elment vele vagy 4,5 órám de megérte,vastag összeget megspóroltam.
Azért remélem hogy a következő cserét már nem én fogom csinálni,akkor már remélhetőleg nem nálam lesz az autó. -
-
Sys85
veterán
válasz #27070592 #47315 üzenetére
Hát a kuplungcsere még hátravan,csápos/akna nincs,szóval majd keresnem kell egy szereld magad szervizt.
Eddig itthon amit sikerült megoldanom:
-Tárcsák/betétek
-Fékfolyadék
-Klímahűtő
-Vízhűtő
-Összes tartóbak
-És most a vezérlés
Ja plusz ugye magamnak cserélem az olajat és a szűrőket,de ez azért nem egy nagy dolog.
Egy halom pénzt megspóroltam már az itthoni szereléssel.
Holnap még kicserélem a Hornetben a fékbetéteket,karbantartom a fékrendszert,+kap friss Motul fékfolyadékot,műszaki után meg megy vissza rá a sportdob,aztán remélem egy ideig nem kell csavahúzót fognom. -
Sys85
veterán
”A főtengely csavar kitekerését ki, hogy oldotta meg?”
Parkside 400Nm-es akkus ütvecsavarozó.Pikpak kikapta.Én azt a 100Nm-t sokallom (persze ettől még lehet ennyi,csak én kétlem).
Az én olajkályhámban 35Nm+90fok.Csápos nélkül felbakolva és féligmeddig az autó alatt fetrengve ezt sem volt egy egyszerű mutatvány lehúzni,pedig a számok alapján nem is tűnik nehéznek.[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
válasz gabor9991 #47389 üzenetére
Áldom is a korábbi szerelőt aki javította…
Pedig osztrák szakszervizben volt a korábbi csere.
Alig mozdult meg a vízpumpa olyan szinten felpasztázta.
Még a víztérbe is betüremkedett annyira nem spórolt vele.
Öröm volt leszedni…
Alapos pucolás után én paszta nélkül raktam össze,csak a vízpumpához kapott tömítést használtam. -
Sys85
veterán
válasz ViZion #47613 üzenetére
Pontosan!
Az MK3-as fóka kombim ~280k-t futott cégesként olyan 6,5év alatt.
Végig osztrák szakszervizben volt szervizelve rendszeresen,nem is volt szétütve amikor vettem.
Most 353k van benne,motorja hibátlan,futómű sem lóg (280k-t osztrák utakon futott,nem a tankcsapdás magyaron),egyedül a kéttömegű kezdi jelezni hogy lassan cserés lesz (és vele együtt a kuplung is),de ennyi méternél ez teljesen normális.
Mielőtt honosítottam a helyi szervizes átnézésnél azt kérdezte,hogy nem akarom-e visszatekertetni olyan 120-130k-ra az órát,mert az állapota alapján simán elmenne annyinak is a kocsi.Nem tekertettem,ez így egy őszinte autó.
A kéttömegűből most kihajtom az utolsó forintot is,új munkahely miatt ideiglenesen napi 2x140km-t megyek olyan 3 hónapig, cirka 17-18k-t beletekerek 3 hónap alatt (plusz a “privát” használat).[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
válasz patomi #47785 üzenetére
A 2 hét mocskos esős időjárás után még múlt pénteken végre lemostam.Újra felfedeztem hogy fehér az autó.
Napi 280km-t tekerek bele H-P cirka 1 hónapja,szóval el lehet képzelni hogy nézett ki szegény.
Bár most sem sokkal jobb a helyzet,bogártömegsír az egész eleje 1 hét után.
Hétvégén majd kap egy kis törődést. -
Sys85
veterán
válasz krypton #47960 üzenetére
Magyar eredetileg az autó,vagy külhoni?
Általában az osztrák autók ilyenek (Focusom is ilyen volt),meg talán még más nyugati országokban is így jön ki a gyárból ha jól tudom,de nem hiba,teljesen normális.”Olcsósított DRL”.
Ha nagyon zavar,akkor ki lehet kapcsoltatni Ford szervizben (jópénzért),vagy maszek,de hosszáértő szakemberrel (kisebb összegért mint szakszervizben).
Egy pesti telszámot tudok adni,Ford diagnosztikával foglalkozik a srác,nekem ő kapcsolta ki.
Persze ha értesz Forscan-hez (nem a mobilos verzió) és megfelelő OBD kábeled is van,akkor magad is ki tudod kapcsolni.[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
-
Sys85
veterán
Egy dilemmám van,kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Adott egy autó,ami az elmúlt 2 évben összesen cirka 2400km-t futott.Olajat cserélnék benne.
Szerintetek ekkora futásteljesítménynél muszáj olajszűrőt cserélni?
Légszűrőt biztosan nem.
Az olajszűrőt csak azért kérdezem,mert elég szar helyen van,krokodillal megemelt autó alatt fetrengve nem annyira mókás leszedni,nem az ára miatt kérdezem.
Ha nem muszáj akkor nem bántanám. -
Sys85
veterán
-
Sys85
veterán
válasz westcoastog #48700 üzenetére
Nekem cirka 3,5éve a szélvédőn van a Dashcam Pro.
Az akkuja kicsit odavan már,télen komolyabb hidegben néha szórakozik is emiatt,de amúgy tökéletesen teszi a dolgát,hibátlanul rögzíti az utat.
3,5 év alatt rengeteget állt a munkahelyem parkolójában tűző napon,de én sem vettem észre hogy baja lenne emiatt.
Az akkuja is inkább a kora miatt olyan amilyen,cirka 75e km-t rögzített már (ugyanarra a kártyára).[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
Ma reggeli boldogság...
Bambi drága kiugrott elém a bokorból,esélyem sem volt.
Öröm az ürömben hogy nem lakotterületen kívül nagyobb tempónál,hanem a falu végefelé egy üresebb részen 45-nél.
Talán nem lett nagyobb baj,remélhetőleg csak a lökös és a bal lámpa,de ezt csak délután meló után tudom megnézni.
-
Sys85
veterán
válasz ReFleXx #48809 üzenetére
Nem mászott el,valami feszíthette a motorháztetőt,kivettem a lámpát és ugyanolyan mint előtte,ami amúgy csodás Fordos illesztési hézag (bontatlan a géptető és sárvédő).
Kicsit körbenéztem.
Lökös gatya,belső merevítés ami végig fut belül és ráfordul a zárhídra is gatya,a rácsok/dekorelemek több műanyag füle le is tört,Ford logos díszléces takaró fülei is megadták magukat,balos lámpa totálkáros.
Szóval komplett csere.Kutakodhatok bontókban...
Elmondhatatlanul boldog vagyok...
Szerencsére csak műanyag tört,semmi másnak nem lett baja.
Bele se merek gondolni mit művelt volna az őz ha nem 45-tel megyek hanem mondjuk 90-100-zal...
Amúgy az illesztés lámpa nélkül (ez ilyen is volt):[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
válasz cappa72 #48823 üzenetére
Bontóból fogom megoldani,nem lesz új alkatrész.
Bambi elment.Aztán lehet valahol a kukoricásban kimúlt.dellfanboy:
Nem volt semmi.
Az egyik az hogy rohantam melózni nem volt idő bárkinek is szólni,örültem hogy hazaértem és pattanhattam fel a motorra.Középvezetői pozíció,nem lett volna helyettesítésem,kollégák java nyaral.
Másik meg hogy tudom hogyan megy errefelé az ilyen intézkedés.Még engem b@sznak meg,mert kárt okoztam a vadásztársaságnak...
Sajnos több ilyen is történt az elmúlt években.
Kárt nem térített a vadásztársaság,inkább 100-200e forint közötti kártérítési igényt nyújtott be az összetört autó tulajának. -
Sys85
veterán
Annyira nem vészes.
Komplett lökös: [link]
Lámpa meg bontottan 15-20k /db
Ha mákom van akkor max 160-170k körül megáll. -
Sys85
veterán
válasz radi8tor #48828 üzenetére
Nem,de ilyen Mad Max stílusú átépítésen igen.
Igaz akkor kéne bele egy vényóc is ahhoz hogy megmozduljon a bódé.Próbálom optimistán felfogni.
-Legalább nem 100-nál ugrott ki elém
-Legalább már nem kell felpolíroztatni a fényszórót
-Könnyebb lesz kicserélni a már egy ideje törött balos ködlámpám
-Csapathattam melóba menet egyet a Hornettel.[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
válasz troll81 #48850 üzenetére
Odavan.
Több helyen eltört,beszakadt,a fekete műanyagok rögzülési pontjai sok helyen eltörtek.
Ezt rendberakni lehet többe fájna mint egy bontott egy esetleges újrafényezéssel és még nem is biztos hogy javítható,főleg a le- és eltört fülek miatt.
Néztem hogy az üres lökös fényezési hibásan 35-40k.
Ha ehhez számolok mondjuk egy 50-60k-s fényezést,akkor 100 körül megáll.
A műanyagos se szotyiért dolgozik aztán azt is le kellene fújni utána.[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
Amúgy megfordult már a fejemben,hogy veszek egy motorháztetőt is és faceliftesítem az elejét.
Csak nem tudom hogy mi másban változtattak (felfogatási pontok mondjuk). -
Sys85
veterán
válasz troll81 #48853 üzenetére
"Caso erre nem fizet?"
Nincs Cascom."Vagy vadász társaság?"
Áhh még engem bűntetnének meg mert kárt okoztam a vadállományban.Sajnos több ilyen eset is volt már itt.
Plusz változott a kresz,csak akkor vagy károsult ha vadászattal,vadak hajtásával összefüggő okok miatt ugrott eléd a vad,minden más esetben Te vagy a hibás.[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
válasz troll81 #48856 üzenetére
Cascoval egy ilyenkorú autónál az a bajom,hogy szakszervizben történő javítás esetén az önrészem lenne kb annyi mint amennyibe megállok bontott alkatrésszel.
Fiatalabb autónál már más lenne a helyezet,de ez 11 éves.
Jó,tudom hogy nem csak ilyen kár érheti az autót,pl jégkár vastagabb összeg. -
Sys85
veterán
válasz szpal17 #48861 üzenetére
Az átlagfogyasztásmérőt le kell nullázni minden tankolásnál ha valós adatokat akarsz látni.
Nálam 4literről felment 4.2-re,kb 8000-rel ezelőtt nulláztam ki utoljára,viszont az elmúlt 1 hónapban már 5,5-5,6 a fogyasztásom (rátankolásból számolva)mivel már autópályázok is.Szóval ha valós adat kell,akkor nullázgatni kell serényen,mert ahogy megy bele km úgy változik egyre lassabban és egyre kisebb mértékben.Autórádió:
Nálam megy az 1 órás mód leállított motornál az MK3-ban. -
Sys85
veterán
Na az első lépés megvan.35k,teljesen korrekt állapotú a fényezés és ép rajta minden.
A 2 lámpát,a ködlámpákat és a lökösmerevítőt már megrendeltem,remélem a héten megjönnek.
Mondjuk kell valami takarót néznem a 2 mosó helyére,sajnos ez Xenonosról való.Remélem lehet ilyen takarókat venni...[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
válasz ReFleXx #48892 üzenetére
Azok a lámpák kicsit drágábbak még bontottan is.
Plusz bekábelezni és csövezni a mosóhoz...Szűkös a keret most,szeptember közepén lesz egy "kis" eurotrip kocsival+csigaházzal (Szlovákia,Csehország,Németország,Hollandia),az egy kellemes összeg lesz és már le van szervezve.
Ha nem lenne ez a túra akkor lehet még faceliftesíteném is. -
Sys85
veterán
válasz cappa72 #48926 üzenetére
Az új lámpák sokat dobnak az összképen,azok már a bambi előtt is hámlottak,sokat öregített a kocsin.
Polírozást terveztem,de az őz megoldotta a problémát,párban cseréltem.
Valamikor elviszem a fényszórókat is beállítatni,vagy legalább nézzék meg jó e.
Nem szeretnék az elvakítós hülyék közé beállni.[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
Nem teljesen Ford téma,de mivel ehhez köthető így bedobom.
Még mindig Fóka Mk3 1.6TDCi
Fél éves Bosch EFB akkum egyik napról a másikra lemerült (11,9V).
Fogyasztó nem maradt rajta az fix.
Reggel megint el is késtem melóból,ülhettem motorra.
Megint esőben...
Most vagy a fél éves akkunak van baja,vagy nem tölt rendesen a generátorom.
Ha a generátor nem tölt rendesen annak van visszajelzése,vagy csak annak ha teljesen elmegy a töltés? -
Sys85
veterán
válasz molnarpeter #49117 üzenetére
Nem emlékszem hogy reseteltem-e.
A teljes tünet:
Reggel (hajnal) fél 5.
Indítom az autót,kissé nehezebben indult el a szokásosnál,erölködött kicsit.
Kitolattam hídra,kapu becsuk.
Tolatok ki az útra,karácsonyfába átmegy a műszerfal,szervó (ugye elektronyos) megáll,kormányt alig tudtam elfordítani,de a motor járt.
Visszaálltam a hídra.
Mondom "restart".
Ekkor már csak néha teker az önindító erölködve kattogva és villog a műszerfal és a lámpák mint amikor lemerül az akku.
10 perccel később világítás nélkül nagy nehezen elkapta,visszaálltam az udvarba,de szervó meg ekkor sem ment.
Most meló után rápróbáltam,nagy nehezen elkapta az öndító,de szervó továbbra sem ment.
Megpörgettem a motort párszor,szervó visszajött.
Ezután töltőre raktam.
Igazából már tegnap délután melóból hazafelé amikor trafik elött indítottam is kicsit nehezebben indult,de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget,azt hittem csak túl gyors voltam és az AC pumpa még nem tolta fel az üzemanyagot rendesen.
Ma reggel meg... -
Sys85
veterán
válasz molnarpeter #49121 üzenetére
Na igen...
Azzal a szenzorra nem vagyok tisztában hol van,így meg csak az akkut feszültségét mérem járó motornál is.
Amúgy multiméterrel 11,23V az akku...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Okos Otthon / Smart Home
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Yettel topik
- Itt az új LOGOUT!
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Assetto Corsa Competizione
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen