- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
ma Megérkezett a Nothing OS 2.5.5-ös frissítés, amiben az áprilisi biztonsági csomag mellett a kamera fotós képességeit fejlesztik tovább.
-
Ghost of Tsushima: Director's Cut - Íme a gépigény
gp A PC-s kiadás crossplay és trófea támogatással érkezik hamarosan.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
válasz DeepDish #951 üzenetére
Igazán köszönöm!
A kérdés inkább arról szólt (mint ahogy le is írtam), hogy mi lesz 5 FPS? A PMDG 747-ese és LHBP? Vagy Nálad annyi, vagy hogyan értsem?
Ja, amúgy "Frames Per Second"
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
-
Geryson
addikt
Na hát 31L-ről elstartolva ott csak 12-15 FPS között mozgott, a levegőben felment gyorsan 20 fölé, nagyon sok házzal és mindenfélével. Aztán keresztfalon forgolódtam, fotóztam, 15-20 FPS között kattogtattam, mire nagyon diszkréten kilett az FS és a hibaüzenetben tájékoztatott, hogy indítsam újra a játékot gyengébb beállításokkal mert "out of memory". Konkrétan nem bosszant, mert mint mutattam igen csúcsra húzott grafikával toltam azt hiszem az egyik legrészletesebb fizetős géppel és a szgépem azért nem annyira csúcs, de nagyon tetszett, hogy semmi kifagyás meg kékhalál hanem korrektül tájékoztatott. Az autogent fogom kicsit lejebb venni és holnap újrarepülöm.
Ha holnap meg tudom venni ezt a rohadt 747-est (merthogy a 767 szintén baromi drága, de annyira nem tetszik mostmár mint a 747), akkor szerintem tolok is egy Bp-New Yorkot szombaton és megnézem hogyan dolgozik a kis szgépem.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
nagyjani
csendes tag
Gyors kérdés:
Melyik gomb a reverse (sugárfordító)?
Újra telepítettem a rendszert, és nem emlékszem melyik volt, pedig a kormányon be volt állítva, most meg a kiosztásnál sem találom.
Kösz előre is! -
v!ct0y
veterán
shift+p-s hátramenetbe nem lehet irányítani a gépet ???
[ Szerkesztve ]
-
v!ct0y
veterán
Real Environment Xtreme megvan valakinek ?
-
Acor
aktív tag
válasz DeepDish #965 üzenetére
Nálam semmi gond vele azon kívűl, hogy persze terheli a gépet
Mondjuk a jelenlegi konfigommal még nem teszteltem, mert azóta sem jó...kb 1.5 hónapja szívok vele mert állandóan kifagy és most derült ki hogy tönkrement a jó kis tápom.
Már alog várom, hogy visszatérhessek felhők világába ezzel a tökéletes procival
I7 12900K + Tody féle extrém blokk még mindig Király!! (www.pcvizhutes.hu)
-
Geryson
addikt
Gondoltam elmesélem tapasztalataimat mivel 2 hete megvettem a 747-est. Azt hiszem 4 alkalommal volt fagyásom, olyan igazi "elnézést de ezt benézted, persze küldhetsz levelet, de senki nem fog foglalkozni vele" és még egész az elején egyszer "kevés a memória, indítsd újra". A grafikát egy picit visszahúztam és azóta csak az előbb említett 4 kifagyás aminél most kezdek gyanakodni egy dologra: a képlopóra! Konkrétan amióta nem használom (kb. 1 hete) azóta semmi és tegnap hazajöttem New Yorkból és szintén semmi. ALT+TAB kombináció folyamatosan a térképek miatt, levelezés, Winamp, szörfölés a neten az FS folyamatosan a háttérben, oda-visszaugrás és semmi gond. Azért gyanakszom amúgy a beépített és egy külső képlopóra is, mert mindig pont fotózás után szállt el, olyan eddig nem volt, hogy pl. a levegőben. A beépített képlopónál úgy fagyott ki egészen pontosan 2x, hogy "unable to capture screenshot" figyelmeztetés, minden megy tovább és ahogy nézetet váltok vagy kinyitok egy panelt akkor azonnal eldobja magát.
Ja, amúgy az FPS olyan 15 és 25 között elég komoly grafikával és ez egyenlőre a legnagyobb reptereken gond nélkül: New York, Seattle, Denver. Lehetne jobb is, de végülis így nem lesz gond azt hiszem...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
lesaux
veterán
1. Airbusoknál hogy működik az autobrake? A kijelzője megvan, de a kapcsolóját nem találom.
2. A második kérdésem kicsit összetettebb. A default helyen (Friday Harbor) indítom az Airbust a levegőből, és mintha nálam okosabb akarna lenni a gép. Hiába kapcsolom ki az autothrottle-t, a földhöz közel (leszállásnál) visszakapcsolódik, és felpörög a hajtómű, lehetetlenné téve a landolást.
Amúgy is sokkal nehezebb kormányozni a gépet, aztán egyszer csak hopp, megy minden, mint az olajozott villám, még túl is fordul, úgy ficánkol. Milyen automatika van még ebben a repülőben? -
lesaux
veterán
FSPassengerst nyomatja valaki? Felraktam a demót, és bár egyelőre nem bírok vele, nagyon ígéretesnek mutatkozik.
-
Geryson
addikt
Ez konkrétan melyik Airbus? Egy netről szedhető okosság? Merthogy akkor bizony lehet benne száz meg száz hiba is bár meg kell, hogy mondjam, hogy a fizetős PSS-Airbusban is anno találtam egy csomó hibát és hallottam hasonlóakat másoktól is. A tolóerőre így pontosan nincs megoldásom, de egyre még emlékszem hosszú évek távlatából, hogy az Airbus throttle konzolja úgy működik, mint autóban egy automata váltó, azaz fokozatok vannak (taxi, climb, cruise, descend meg ilyenek) és ő ezen belül változtatja az aktuális igénynek megfelelően a tolóerőt. Ha jól emlékszem, akkor vagy a Num Lock-os 7/1 vagy a 3/9-el lehetett "kategóriát" váltani de azt is bevallom, hogy vagy 3 éve nem repültem vele már és nem is olvastam az anyagot.
FSPASS-t én nyomom, 2.800 órám van, szerintem nagyon király. Most, a következő hetekben akarom megvenni az FSPASSX-et, hogy folytathassam az ezzel történo repülést.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
lesaux
veterán
Kohnkrétan a gyári A321, de egy letöltött A330-asban sem találom az autobrake-et. Nem mintha sokat repkednék vele, de most már idegesít.
-
lesaux
veterán
Vehehe:
Pilot Bonus points: 34 points (-30% because you used time acceleration)
You made a very nice landing. (+50)Pilot's Penalty points: -529 points
Landing so roughly that a tire explode is not a good idea. (-300) -
haky
senior tag
Nos volt szerencsém beleinvesztálni a gépembe +1db 4850-es VGA-t a 4870-es mellé CF-ben. FSX---hatás 2-ik VGA kihasználtsága 0% elsőé 40-50%. 3.2Ghz.re húzott Q6600-al. És most jön a lényeg VGA ki belőle csak a 4870-es szólóban ahogy régen majd q6600-as ki helyette E8500 VGA kihasználtsága 60% proci 4,21Ghz-en és valami durván sokat gyorsult a játék....szóval 4 mag hülyeség. 2 mag elég. 1 vga elég... ajánlott Core i7
Aki másnak retyvetyutyu...
-
lesaux
veterán
Egy kicsit, ha van kedved, nem írnál az FSPass-ról? Jó bonyolultnak tűnik, és nagyon nem olvasnám végig a manualt.
Pl. rádiózással meg repülési tervekkel, VOR-okkal és NDB-kkel nem kell foglalkozni, ugye? Az éjszakai repülésért jól veszem észre, hogy nem jár pluszpont? Csak mert most nyomtam egy éjszakait, és azonkívül, hogy a sötétben nem láttam semmit, és egy átesés miatt levont 300 pontot, más előnyét nem véltem felfedezni.
A stewarderss néha zaklat, hogy leszállás után menjünk el vásárolni, meg van-e feleségem. Ezekkel ugye nem kell (nem is lehet) foglalkozni? -
nagyjani
csendes tag
Miért szaggat? mert irdatlanul sok mindent le kell szimulálnia, azért profitál a legújabb processzorokból, és azért nem kell hozzá csúcs VGA.
Mikor kint voltam az oldalakkal előrébb írt amerikai barátomnál, láttam igazi szimulátort.(sajnos csak láttam) Egy egész számítógép terem vezérelte, a grafikája meg k.b. hasonló volt az FSX-hez. Erre bőven elég ez a részletesség.[ Szerkesztve ]
-
Geryson
addikt
Nem szép az FS földközelben? Told fel rá az Ultimate Terrain X-et és a Ground Environment X-et lefekszel...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Én ezért nem vettem még meg az UTX USA-t. Most így jól repülhető a PMDG 747, de ennél jobban már nem szeretném megfogni a procimat, mert kell a 20 FPS legalább nekem leszálláskor. Majd 1 év múlva már jobb kilátások lesznek...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
DigitXT
félisten
válasz nagyjani #987 üzenetére
Nem egészen: ha lebutítod a grafikát (pl. kevesebb házat rajzol), akkor nem szaggat. Igen, a "Budapest kiegészítőről" beszélek, mert a küldetéseken kívül eddig csak ott repkedtem saját szórakozásomra (nincs túl sok időm vele játszani). És arra mondom, hogy ahhoz képest annyira nem szép, mint amennyire szaggat. Néhány gagyi generált ház kirajzolása, meg nehogymár akkora teher legyen egy négymagos procinak. Ja, hogy csak két magot használ? Na, erről beszélek. (Én nem amiatt vettem meg, hogy a leendő pilótajogsimhoz ezzel gyakoroljak, csak egy kicsit repkedni szeretnék, amire egyébként jó, csak ha már ennyire eszi a gépet, nézhetne ki jobban is.) Geryson: kösz, majd kipróbálom.
Szerk: amúgy amikor legelőször kipróbáltam, mondom, elég jó gépem van, mindent fel maxra, és nini, itt egy framelimiter: ide nekem a 60-at. Erre lehet, hogy meg is volt benne a tempó, de nagyon gagyin nézett ki. Próbáltam 30-on már egy fokkal jobb volt, és még egész használható a sebesség. De Bp-vel így sem igen voltam elégedett. Geryson beállításaival ("Unlimited FPS") viszont már egész jó kezd lenni, csak van vagy 18-20 FPS. Szóval ahogy ezekből kikövetkeztettem a framelimiter fordítva működik, annyira butítja a grafikát, hogy közel annyi legyen az FPS (nyilván ezért hívják Target FPS-nek, viszont ha tudna a gépem adott helyzetben többet, akkor sem engedi feljebb, ezért nevezem framelimiternek).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Eredetileg valami 20 FPS-en állt. Erre mondtam, hogy nehogymár...
De úgy néz ki nem érdemes feljebb rakni (kivéve, ha "Unlimited"), mert
elég jelentős grafikai butítással éri el a magasabb FPS értékeket, ha
egyáltalán. (Pedig írta a kollega, hogy nem kell alá csúcs VGA, ahhoz
képest az van alatta, aztán mégis úgy megy, ahogy, ill. mégis a grafikát
butítja, ha gyorsulni akar. Mondjuk megnézném, hogy i7-en mit megy.) -
-
tomi_mod
aktív tag
A limiternek tényleg ez a lényege, de van/inkább volt sok olyan game ahol mint maximum értéket lehetett beállítani. Tehát nem minőségbeli szerepe volt, hogy a gamma akárhogy is, de fusson minimum 25fps-en és mindegy, hogy hogyan néz ki, hanem, hogy a videokártya ne pörgesse magát feleslegesen. Mert ugye alapból annyit számol amennyit tud, ha 200-t mp-ként akkor annyit, szóval nagyon egyszerűen eneriatakarékos beállítás volt anno...
De ugye erre manapság nem nagyon van szükség -
nagyjani
csendes tag
Ezt eddig én sem figyeltem.
-
DigitXT
félisten
válasz tomi_mod #996 üzenetére
nagyon egyszerűen eneriatakarékos beállítás volt anno...
Erre az "energiatakarékos beállításra"* ma is jó az ún. Vsync, avagy Függőleges szinkronizáció (másképpen Wait for Vertical Sync): bármely gyártó bármely VGA-ja esetén driverből kapcsolható hasonló elnevezéssel. Ilyenkor a VGA csak akkor frissíti a képet, ha a rákötött megjelenítő "készen áll" a frissítésre (CRT-k esetén ez az az időszak, amikor az elektronsugár visszaszaladt a képernyő tetejére), így mindig egy teljes képkocka látszik, nem fordulhat elő, hogy az adott képkocka megrajzolása közben változik a kép, és emiatt "szétszakad" (tearing). Ha nincs bekapcsolva a Vsync, és magas az FPS (pl. 200), akkor a képen vízszintes csíkokat láthatunk, ha forgatjuk a kamerát: elég idegesítő/csúnya jelenség (videóknál, mozifilmeknél is előfordulhat, ha a lejátszóprogram nem "figyel" erre). Ha viszont bekapcsoljuk a Vsync-et, akkor mindig szinkronban lesz a kép frissítése a megjelenítő frissítésével, ebből következőleg a maximális FPS is limitált lesz, TFT monitoroknál tipikusan 60 Hz-en (CRT-knél ez gázos frissítés volt - villódzott -, szóval ott inkább 85-100 Hz-en, azaz 85-100 FPS-nél). Egyedüli hátülütője ennek a technikának, hogy ha a VGA az adott helyzetben nem tudja elég gyorsan kiszámítani a képet, hogy meglegyen a 60 FPS, akkor egy képfrissítés ki fog maradni, emiatt picit meg fog akadni a dolog, és ha ez a helyzet tartósan fennáll, akkor a Vsync nélküli mondjuk 50-55 FPS helyett már csak 30 lesz. (Az meg azért eléggé feltűnő sajnos: a legrosszabb, amikor általában megy a 60, de néha beesik 30-ra: nagyon idegesítő.)
Jah, amúgy van olyan helyzet, amikor hiába nem tudja a képernyő megjeleníteni, és hiába csúnya az esetleg fellépő tearing (ez egyébként inkább oldalirányú mozgásoknál feltűnő, szóval ha nem nézelődsz nagyon körbe, annyira nem zavaró), mégis jobb, ha nincs Vsync, és magas az FPS: pl. jobb lesz tőle a szimuláció, javul az irányíthatóság. (A TDU élő példa erre: akár egy-két másodperccel is jobb időt tudsz futni, egy rövid versenyen is, mivel jobban "tapad" az autó, gyorsabban/érzékenyebben reagál.)
*: egyébként nem hülyeség: ahogy kevesebbet kell a VGA-nak számolnia, valóban kevesebb áramot vesz fel, és ami mégfontosabb: kevesebb hőt termel, tehát még egy csúcs VGA (mint pl. az enyém) is lehet halk a gyári hűtésével is! (És ha valaki megkérdezné: én konkrétan azért vásároltam így be, mivel lehet, hogy 45 vagy 60-ra azt mondja valaki, hogy mindegy: én nem, ráadásul a fent taglalt okok miatt, ha a korábbi VGA-m néha tudta 60 fölött, akkor megvolt a 60, viszont amikor nem, akkor tipikusan csak 30 volt, ami nekem már "röcögés" - Vsync nélkül meg zavart a tearing, stb. Szóval azért jó az erősebb VGA - még ha a Vsync miatt a teljes erejét nem is használod ki az adott játékban -, mert stabilan tudja nyújtani azt, amit én folyamatos játékélménynek nevezek.De ez OFF, mivel FSX-ben nem ez a helyzet, ott hiába a GTX285, akkor is röcög.
De legalább ez nem egy pörgős játék, így kevésbé zavaró: csak legyen irányítható.[ Szerkesztve ]