- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Huawei P40 lite - kényszerpályán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Blackview A200 Pro - hajtűkanyar a középkategóriában
Hirdetés
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
Úgy érted, hogy hogyan állítod be az ILS-t? Megszerzed valahonnan a frekvenciát és a course-ot (pl. LHBP 31R = 310 fok és 109.5 Mhz). A course-ot a course helyére betekered, az ILS frekit a NAV1 rádióba. Autópilóta bekapcs, megközelíted az iránysávot (tehát rárepülsz, de ne a reptérre hanem úgy, hogy kb. 10 mérfölddel a pálya előtt keresztezze az iránysávot (ebben az esetben ugye 310 fok) a te repülési irányod. Ha megfelelen keresztezed, akkor a korábban benyomott "APP" gomb (szintén autópilóta funkció) miatt a gép szépen ráfordul az iránysávra és onnantól akár le is rakjta, pl. Autoland 2-3 esetén. Fontos, hogy az iránysávot mindig alulról keresztezd! Magyarul LHBP ugye 495 láb magasan van és ehhez húzz egy 3 fokos emelkedőt, ami kb. 2.500 - 3.000 lábat jelent 10 mérföldnél (picivel többet, de alulról keresztezd mint mondottam). Az autópilóta szépen egyenesen repül a ráfordulás után és csak amikor keresztezi a siklópályát, akkor kezd el süllyedni is. Vannak még finomítások, de kb. ennyi. Kérdezz nyugodtan!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
lesaux
veterán
-
Geryson
addikt
A magasságot az ALT helyre tekered be, az emelkedést vagy dőlést meg a VERT helyére (ha éppen szükséges, tehát ha a beállított magasság alatt vagy felett vagy).
Repül ő a GPS szerint is, csak a NAV gombot kell benyomni és a NAV/GPS kapcsolónál GPS módba kell váltanod (hiszen most nem iránysáv szerint akarsz repülni, hanem GPS irány alapján). Melyik géppel próbálkozol? A Learjet nagyon jó kis tanulórepülő!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Tutorial sokat segít, amúgy meg 737-el vagy 747-el totál felesleges gyakorolnod (pedig mindenki szeret azzal kezdeni, jómagam is így voltam) Szóval ezek túl nagyok, lassan fordulnak és túl gyorsak (pl. leszállásnál először jobb a lassú gép, a legjobb egy kis Cessna lenne)!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
-
Geryson
addikt
-
Geryson
addikt
válasz pH érték #508 üzenetére
Igazából a DH után szokták lehúzni a kar nullára, ami nem is annyira távolság a pályától, hanem egy magasság. Az Airbusok ilyenkor azt is mondják be, hogy "retard", ami azt hiszem bolondot, retartádltat is jelent, de itt az alapjáratra értik. Boeing "minimumot" használ.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
lesaux
veterán
Tök jó játékot találtam. Beállítok valami ipari erősségű szelet, lehetőleg merőlegesen a pályára, és megpróbálok leszállni. Eddig még nem sikerült.
-
lesaux
veterán
Ti játszottatok már hálózatban? Mi ki akartuk próbálni a bátyámmal, de már az elején elakadtunk. (Most leszámítva azt, hogy egyáltalán mi történik, lövünk egymásra, vagy csak látjuk egymást, jaj, de jó?)
Létre kell hoznunk egy GameSpy ID-t, az kábé vili. Aztán?
És mi van akkor, ha ne adj' isten valamelyikünk programja nem 100%-ig legális? -
Geryson
addikt
Mi az, hogy nem 100%?
Tuti, hogy megy akkor is, mert nekem vásárolt, 2 haveromnak meg virágboltos és most hétvégén is repültünk. Simán "connect directly" és ott megadod az IP-t, amin vagy Te vagy a haverod csinál az egyik gépen egy host-ot.
Szerintem amúgy gyenge, pontosabban nagyon körülményes. A másik személy csakis ugyanolyan időben és hasonlókkal vehet részt a multiban, mint amit Te beállítottál. Ezenkívül ha a host kilép a másikat is dobja meg egy csomó felesleges dolog szerintem. Régebben jobban tetszett...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
lesaux
veterán
Itt egy kép.:
Igazából azért fotóztam, mert 330 csomó van betekerve a robotpilótán, 330-at mutat a műszer, a fenti piros sáv viszont 274-et ír. Ez miért lehet?
És ha már így összejöttünk, pár dolgot kérdezhetek? Az A/T kapcsoló alatti F/D mit csinál?
Ha kikapcsolom az autopilótát, akkor az A/T miért nem kapcsolódik ki?
Az APP gomb mire jó? Tudom, hogy ha az ILS-re akarok rárepülni, akkor kell, de amikor benyomtam, akkor felkapta az orrát, átesett és lezuhant.
Egyelőre ennyi. Természetesen nem ezzel a géppel gyakorlom az automata landolást, hanem egy kis Learjettel, persze nem sikerült azzal se. Csak legalább a robotpilótát kéne készségszinten kezelnem.a gép szépen ráfordul az iránysávra és onnantól akár le is rakjta, pl. Autoland 2-3 esetén
Ez az Autoland 2-3 valami plugin, vagy a gépen kell beállítani? -
nagyúr
F/D: flight director. A két kis lila pilinszka kereszt mutatja a követendő, beállított irányt (FMS, LNAV, VNAV, HDG, stb.)
Az A/T nem függ össze az autopilot-tal, mivel manuálisan is irányíthatod a gépet, míg az A/T-vel szabályozod a tolóerőt, hogy tartsa a beállított sebességet.
APP: auto approach. Leszálláshoz beállítod az ILS frekit, de ehhez DC kell, tehát mindkét NAV panelen be kell lőnöd a pálya ILS-ét, és mindkét robotot is be kell kapcsolni. Az irányítás rávisz a pálya irányadóra, a localizer-re, ott megnyomod a VOR/LOC gombot, így a gép ráfordul a final-re,megkéred a clearence-t, és ha megvan, megnyomod az APP gombot, mire a gép az ILS jelei alapján szépen leteszi a gépet.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Sorry! Egyébként azt elfelejtettem odaírni, hogy ez Boeing NG-knél van így, LearJet-et nem ismerem közelebbről, ellenben, mivel 747-est linkeltél, gondoltam leírom, hiszen ott hasonló az eljárás, csak a linkelt 747-es képen VOR/LOC helyett a BC-t tudod használni, ami az ellentétes irányú pálya adója segítségével lövi be a pálya localizer-ére a gépet.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
DC itt is Dual Channel, azt jelenti, hogy mindkét robotpilótacsatorna működik, de mint mondtam, LearJet-nél sajnos nem ismerem a pontos eljárásokat, cockpitot, stb. tehát B737 NG-ről beszélek tisztelettel. A Radio Stack-on 2 navigációs adót tudsz beállítani, és auto approach-hoz mindkettőbe be kell állítanod az ILS frekijét, ahogy a képen is látszik egy 747-es rádió pultján. A 747-esekben (és a 767-esekben is) 3 robotpilóta van, ahogy a képen is látszik az MCP jobb oldalán, míg a 737-esekben 2, kisebb madarakban pedig rendszerint csak 1.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Geryson
addikt
Csatlakozom, amúgy Learjeten valóban csak 1 csatorna behangolása szükséges a leszálláshoz. APP = nagy valószínűséggel azért kapta fel az orrát és viselkedett utána furcsán, mert nem jó szögben repülted meg a siklópályát/iránysávot. Ahogy már korábban írtam ezt mindig alulról kell, de nem túlzottan alulról. Azaz ráállsz egy bizonyos magasságra és megcélzod az iránysávot de fontos, hogy itt még a siklópálya magasabban legyen mint Te vagy. Először a gép az iránysávra fog ráállni, azaz befordul (de ez a forduló ne legyen több 40-45 foknál maximum, majd amikor a siklópálya keresztezi függőlegesen a Te magasságodat (azaz felülről "bejön"), akkor szépen elkezd a gép süllyedni is.
Ruczi barátom oldalán van egy régi kis repülés Debrecenből Ferihegyre. Az eljárás nem igazán használatos már, de repüld meg többször is, garantálom megértesz majd egy csomó-csomó mindent a műszerek közül!
A sebességkülönbség abból adódik, hogy a géped valószínüleg IAS-t (Indicated Air Speed = levegőben mért sebesség), az információssáv meg GS-t mutat (Ground Speed = földhöz viszonyított sebesség). Aztán lehet, hogy pont keverem most, de a lényeg, hogy ha mész 100 csomóval a levegőben akkor ehhez hozzájön még hát vagy szembeszél és így jön ki a GS, tengerentúli járatokkal simán fel lehet így menni 1000 km/h óra fölé úgy, hogy Te nem is nyúlsz a gázkarhoz. Amúgy az irányításnál sokszor megkérnek arra, hogy egy bizonyos sebességet tarts vagy kérdezik, hogy mennyivel robogsz. Ilyenkor úgy is kell válaszolni, hogy pl. "220 knots indicated", azaz mindig a mutatott sebességet kell betartani vagy beolvasni, mert majd az irányító kiszámolja ebből a GS-t hiszen ő tudja a legjobban az aktuális szélsebességeket.
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
nagyúr
Kis kiegészítés: az irányításnak nem sok fogalma van a gép körüli szélsebességekről, ellenben a radaron természetesen a gép földhöz viszonyított sebességét, tehát a GS-t látják, A gépet természetesen adott IAS tartására fogják utasítani, és ha lekérdezik a sebességét, azt is IAS-ban teszik. Amiről te írsz, az a TAS, ugyanis míg az IAS-t az atmoszférikus nyomás (vagyis a gép repülési magassága) befolyásolja, addig a TAS-t a gép mozgását befolyásoló szálirány, és szélerősség. A GS tehát TAS +/- szélsebesség, míg az IAS és a TAS viszonya sok egyébtől függ (légnyomás, magasság, sebesség, hőmérséklet, stb.)
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Csorbi
addikt
Újraraktam a gépem, így az FSX-et is. Gamepad-dal játszom, és nem tudok rájönni, hogy a beállításokban hol találom azt a lehetőséget, amivel a futóműveken történő kanyarodást (földön) tudnám átállítani. Valaki egy kis segítséget...?
-
Acor
aktív tag
Szisztok!
Mejelent már Real Flight Environment ?
Köszi
I7 12900K + Tody féle extrém blokk még mindig Király!! (www.pcvizhutes.hu)
-
Acor
aktív tag
A Ground-ot feltelepítettem...Szép amennyire a kártya bírja mert jelenleg pocsékul teljesít és csak hergelem magam, mert nálam a max az 10 frame/ sec-el megy a játék azon már sokat nem lassít
Már elhatároztam, megveszem a BFG 9800GX2-ét de nem lehet kapni ahol kérdeztem..
Tudtok vmi helyet?Real Environment X pedig 5 napos a torrent oldalon csak fizetős én meg így nem adok pénzt érte, vagy még eldöntöm ...
Szerintem az most jelenhetett meg... Vagy az is lehet, hogy hamisítvány és az igazi miatt tették fel hadd vigye a nép, a nemsokára megjelenő valódi helyett...
Szerintem
I7 12900K + Tody féle extrém blokk még mindig Király!! (www.pcvizhutes.hu)
-
Acor
aktív tag
Nagyon köszi linket, Kérdés még mit mondanak a kártyámra, a hardverkerben van most garanciában, ott csak Gigabyte van, viszont amit visszavittem is az volt még egyszer nem vennék gb-ot, az XFX elég szimpi és amit küldtél még emelt órajelű még jobban tetszik.
szerintem hétfőn bemegyek megvenni és a régit ha kicserélik akkor az eladom netto árért ha tudom ...I7 12900K + Tody féle extrém blokk még mindig Király!! (www.pcvizhutes.hu)
-
Acor
aktív tag
-
DrGonzo22
őstag
Sziasztok. Milyen joystick-ot ajánlotok egy teljesen kezdő játékosnak? (10-15 éve játszottam Retal-t, gondolom azóta sok minden megváltozott ) Láttam, hogy a Saitek gyárt külön gázkart, ill. pedálokat (de ezek sajnos nagyon drágák). Gondolom egy mezei joystick esetében ezeket a funkciókat is valahogyan a joystick-ről kell majd irányítanom. Ezt pontosan hogyan oldották meg? Előre is köszi. Ja és még valami. Melyik szimulátort, vagy játékot érdemes elsőnek kipróbálnom. Pár éve olvastam, hogy az Il-2 széria egy elég élethű szimulátor, de pár napja észrevettem, hogy van ez a játék is (fsx). Légiharc csak mérsékelt szinten érdekel, de ha van, akkor inkább 2. vh. legyen (gondolom azokat könnyebb átlátni ).