Új hozzászólás Aktív témák
-
Carlos Padre
veterán
"Ellentétben olyan apikkal, mint pl az opengl vagy a vulkan, ahol az extensionrendszer és a gyártóspecifikus megoldások kardinális elemként koncepció szinten épülnek fel, a directx12 alatt ezek gyengítik az api uniformitását és generikus felhasználhatóságát, ezzel a directx12 elveszti azt az egyik fő sajátosságát, aminek mentén készült, ráadásul olyan módon, ami zagyva, tákolt eredményeket kényszerít ki a szoftverfejlesztési oldalon, az api egy holdkórosok által összevissza modolt megoldás formáját veszi fel a szemünk előtt."
Egy tobol szarmazik mindketto, lehetett volna a DX12 is olyan mint a Vulkan csak hat jott az Nvidia, a tobbit meg erzekletesen leirtad
-
hapakj
őstag
Mondjuk API-ba "hekkelés" szempontjából érdemes megnézni, hogyan kerültek be OpenGL-be a compute featureörök és a hozzá tartozó memory access művelet (image load / store, buffer access)
Alapvetően az OpenGL koncepciója az volt, hogy a memory access műveletek koherensek. Ez amúgy teljesen jó és kényelmes, de itt már komoly problémát okozott volna a teljesítményben. Ezért ezek az új műveletek már szembe mentek az OpenGL sok éves alapvető koncepciójával és inkoherensen lettek definiálva. Szóval a régiek maradtak koherensek az újak inkoherensek. Ami már problémát is okoz, hogy akkor mikor is kell memory barriert használni? mikor nem?
DX12 és Vulkan ilyen szempontból ugye tiszta, mert ha ott nem gondoskodsz a szinkronizációról, akkor mindenképp hibás a kód
"These are called "incoherent" because these operations do not use the normal OpenGL memory model
" - [link] -
hapakj
őstag
Hogy támogathatott volna olyan eljárásokat, amiket a megjelenése idején nem is létezett?
Mellesleg nem igazán érzem, hogy bármi annyira utólag be lett volna hackelve.
Ez mondjuk pont nem elmondható a OpenGL és Vulkan gyártóspecifikus extensionöket is megengedő megközelítéséről, ahol egymásnak ellentmondó megoldások is bekerülhetnek, s nem egyszerű követni, hogy egy adott művelethez mi a legelfogadottabb leghatékonyabb megoldás.
Aztán végül ezek szabványos extensionökké formálódnak, majd bekerülnek a Core verzióba. (Legalábbis Vulkannal, mert az OpenGL már halott). Szóval kb ugyanott vagyunk, hogyha a fejlesztő nem akarja szivatni magát, akkor a Vulkan ugyanúgy fejlődik, mint a DirectX.
De mellesleg még mindig nem világos, hogy a DirectX 12 milyen tekintetben elavult, hogy ki lehessen használni a legújabb HW-eket. Ennek a fejlesztésnek is pl ahogy értem teljesítmény vonzata nincs. Segíthet a memória használat csökkentésébe vagy segítheti a fejlesztők munkáját.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Akciós ingyen digitális tartalmak
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- The Alters teszt
- TV antenna és jelerősítés
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Vezetékes FEJhallgatók
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 32/64GB RAM RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest