Hirdetés

Aktív témák

  • duvi

    nagyúr

    Elite: Dangerous avagy a nagy visszatérés!

    - 2012 novemberében David Braben és csapata Kickstarter-es kampányt indított, hogy megvalósíthassák sokunk álmát, egy újabb Elite folytatást. 2013 januárjára több mint 1.7 millió fontot sikerült összegyűjteniük a rajongók jóvoltából, így elindulhatott a fejlesztés. A rengeteg munkának és tekintélyes rajongói támogatásnak köszönhetően, 2014. December 16-án hivatalosan is megnyíltak a kapuk és elkezdhettük birtokba venni galaxisunkat.
    Amennyiben az Elite történelmére és több évtizedes útjára vagytok kíváncsiak, akkor ajánlom figyelmetekbe az alábbi cikkeket:
    - Elite: Dangerous előzmények
    - A történet

    - Milyen típusú játék az Elite: Dangerous?
    Az Elite: Dangerous (későbbiekben csak ED) egy hardcore sandbox űrszimulátor, melyet a Frontier fejlesztőcsapata készített. Aki egy árkád űrlövöldére számít, az csalódni fog! Megtévesztő lehet az Official Elite: Dangerous Launch Trailer, mivel itt jóval pörgősebbnek látszik a játék, mint amilyen valójában. A valóság kb. így néz ki: Hivatalos trailer, rajongói videó és PVP combat in wings. Vannak benne pörgős részek is, de alapvetően egy kiegyensúlyozott játékmenetet kapunk, ahol a részletek kidolgozása volt az elsődleges cél. Már most kihangsúlyoznám, hogy kezdéskor nem egyszerű a játék! Mindenképpen szükség van gyakorlásra és utánaolvasásra. Ez utóbbiban itt igyekszünk a segítségetekre lenni. Használatához mindenképpen szükségünk lesz online internetkapcsolatra. Offline nem lehet játszani vele, még Solo (Single) módban sem!

    Gépigény
    Játékvezérlők
    A játék beszerzése
    Telepítés
    Első lépések
    Repülési alapok
    Dokkolás és űrállomás
    Rövidítések
    Büntetések és vérdíjak
    Reputáció és rang
    Hasznos tippek kezdőknek
    Horizons tartalmak
    Hasznos linkek
    PH játékoslista
    Segédletek

    A Téma összefoglalót készítette: duvi

    Köszönet az alábbi kollégáknak a segítségért és észrevételekért: baphomet, Rakamaz, gigafun, rtitusz, Urby66, CactuS, Sylc(Flynth), Pitya, Cooper911, orientcx

    Utolsó frissítés dátuma: 2018.09.10

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    Mekkora a gépigénye az alapjátéknak?

    Hivatalos minimum gépigény:
    Direct X 11
    Quad Core CPU ( 4 x 2Ghz is a reasonable minimum)
    2 GB System RAM (more is always better)
    DX 10 hardware GPU with 1GB video ram
    Nvidia GTX 260 or ATI 4870HD
    Internet connection
    Supported Operating Systems:
    Windows 7.x
    Windows 8.x

    A Horizons kiegészítőnek már nagyobb a hardverkövetelménye!

    Minimum PC specifications:

    OS: Windows 7/8/10 64-bit
    Processor: Quad Core CPU (4 x 2Ghz)
    Memory: 4 GB RAM
    Graphics: Nvidia GTX 470 / ATI 7240HD (DirectX 11 functionality required)
    Network Broadband Internet Connection
    Hard Drive: 8 GB available space

    Recommended PC specifications:

    OS: Windows 7/8/10 64-bit
    Processor: Intel Core i7-3770K Quad Core CPU or better / AMD FX 4350 Quad Core CPU or better
    Memory: 8 GB RAM
    Graphics: Nvidia GTX 770 / AMD Radeon R9 280X or better
    Network Broadband Internet Connection
    Hard Drive: 8 GB available space

    A maximális látványvilághoz természetesen erősebb konfiguráció fog kelleni, de szerencsére nem követték napjaink AAA kategóriás játékainak a trendjét. Egy manapság közepesnek mondható configgal is gyönyörű látványt és játszható sebességet kapunk.

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    Milyen játékvezérlőkkel játszhatunk?
    - Egér+billentyűzet
    - Gamepad
    - Joystick
    - Hotas
    A felsoroltak közül az utolsó kettő az ajánlott, de természetesen ezek nélkül is lehet játszani.
    Játékvezérlőkről részletesebben.

    Hotas balkezeseknek:
    Mivel a kontrollergyártók alig, vagy inkább semennyire nem foglalkoznak a balkezes játékosokkal, ezért szeretnénk segítséget nyújtani ennek a szűkebb rétegnek is. A Thrustmaster gyárt egy speciális joystikot, ami átszerelhető jobb és bal kézre is. Ráadásul szoftveresen kettőt is kezel egyszerre. Ezzel a megoldással ki lehet váltani a gázkart egy másik T.16000M joyal és az alábbi beállításokkal máris kész a balkezes "Hotas" :). Kezdéshez itt találhattok két configot, amit természetesen mindenki személyre szabhat:
    - Config1
    - Config2

    Billentyűzet és játékvezérlő kiosztások:
    Sidewinder_Owners_Manual (2014-es manual, de kezdőknek jó támpont)
    Keyboard Controls (Frontier fórumról billentyűzet konfigok)
    EDRefCard (Billentyű és játékvezérlő konfigurátor, kész profilokkal)

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    - Szeretném megvásárolni a játékot, de nem tudom, hogy milyen platformra érhető el és minként juthatok hozzá?
    - Jelen pillanatban 4 platformra érhető el a játék: Pc, Mac, Xbox One, PS4
    - Hazai üzletekben nem kapható az ED.

    - Vásárlás előtt kipróbálhatjuk az ED kliens telepítésével, a beépített Training funkciót. Ez csak a legminimálisabb funkciókat - hajó irányítása, harci manőverek - teszi elérhetővé! A tényleges tartalmakat - kereskedés, hajók felszerelése, bányászat, csempészés, fejvadászat, kalózkodás ... - ezzel nem tudjuk kipróbálni! Arra viszont jó, hogy leteszteljük az aktuális hardverünkkel

    Első beszerzési lehetőség:

    - Frontier online store
    1. Az alapjáték (nem tartalmazza a Horizons DLC-t) digitális verziója: 24.99€*.
    2. A Horizons DLC ára (futtatásához szükség van az alapjátékra): 24.99€*.
    3. Jelenleg csak a Frontiertől tudjuk beszerezni az Elite Dangerous: CMDR Deluxe Edition kiadást, amiért 49.99 €-t kell leszurkolnunk.
    Ez a kiadás a következőket tartalmazza:
    - Alapjáték
    - Horizons DLC
    - Pilot Starter Pack (Sidewinder Military festéscsomag + Eagle Tactical festéscsomag + Male Pilot Bobblehead)
    4. Amennyiben szeretnénk dobozos kiadást a polcunkra, akkor 24.99€*-ért rendelhetünk az alapjátékból DVD Edition kiadást. Horizonsból jelenleg nincs dobozos verzió.

    Második lehetőségünk a Steam Store:
    1. Itt szintén 24.99€* áron kapjuk meg az alapjátékot.
    2. A Horizos DLC itt is (futtatásához szükség van az alapjátékra) 24,99€* áron kapható.
    3. Az Elite Dangerous: Pilot Starter Pack DLC ára 12,50 €* . Ez a DLC csak kozmetikai tartalmakat ad! (Sidewinder Military festéscsomag + Eagle Tactical festéscsomag + Male Pilot Bobblehead)

    Megszüntették az Arena önálló értékesítését!- Mindkét helyről - Steam Store és Frontier online Store - beszerezhetjük az Elite Dangerous: Arena csomagot, melynek ára 6.75€*. Viszont ez a csomag csak a CQC Arena játékmódot tartalmazza! Ezzel nem tudunk a rendszerek között utazni, felfedezni, kereskedni, bányászni ...

    - Akik a Frontier Online Storeban vásárolják meg a játékot, a felhasználói fiókjukban találnak egy Steam kulcsgenerálási lehetőséget, amivel beregisztrálhatnak a Steamre is. Ebben az esetben külön - külön kulcsot generálnak az alapjátékhoz és a Horizonshoz is. Az így generált kulcsokat Claimelni kell a Frontier fiókunkban, hogy aktiválódjanak a Steam fiókunkban is.

    Macintosh tulajdonosok várjanak a Horizons kieg megvételével, mivel a Mac-es verzió, bizonytalan ideig késni fog!

    A jelenlegi kiadáshoz várhatóak-e további tartalmak?
    - Igen. Patch formájában folyamatosan kisebb javításokat és nagyobb tartalmi bővítéseket kapunk. Ezenkívül évente egyszer fizetős kiegészítők is érkeznek, melyeket többlépcsős DLC-k formájában adnak ki. Az első fizetős kiegészítővel (Horizons) kaptuk/juk meg a légkör nélküli bolygókon való leszállást, felszíni harcokat, loot és crafting rendszert, karaktergenerálást, többszemélyes hajóirányítást ...

    Kell-e havi díjat fizetni a játékért?
    - Nem kell. Elég a játékot megvásárolni. Onnantól korlátlanul használhatjuk.

    *Igyekszem rendszeresen frissíteni, mivel az árak folyamatosan változnak, de előfordulhatnak eltérések. Éppen ezért mindig nézzétek meg a forgalmazók aktuális árait!

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    Megvettem a játékot, de honnan tudom letölteni és telepíteni?

    - A Steames verzió telepítése, aktiválása.

    - ED Online webshopos vásárlás. Sikeres fizetés után az ED storeban regisztrált fiókunkban, a My Downloadable Products fülön találjuk a megvásárolt játékot. Itt csak rá kell nyomni a Download ikonra és letöltődik a Client-Installer.exe. Ezt elindítva elkezdődik a kliens telepítése. Durván 8GB szabad helyre lesz szükségünk a jelenlegi méret alapján. Telepítés megvolt, jöhet az első indítás! Első alkalommal, miután beírtuk a mail címünket és jelszavunkat, kérni fognak tőlünk egy ellenőrző kódot (authentikációs kód). Ezt a kódot az ED-hez regisztrált mail fiókunkba küldik el. Innen kimásolva a kódot beilleszthetjük a megfelelő ablakba és ezzel végeztünk is az adminisztrációs procedúrákkal. Az authentikációs lépések a Steames verzióra is érvényesek!

    - Akik a Frontier Online Storeban vásárolják meg a játékot, a felhasználói fiókjukban találnak egy Steam kulcsgenerálási lehetőséget, amivel beregisztrálhatnak a Steamre is. Ebben az esetben külön kulcsot generálnak az alapjátékhoz és a Horizonshoz is. Az így generált kulcsokat Claimelni kell a fiókunkban, hogy aktiválódjanak a Steam fiókunkban is.

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    - Először is kihangsúlyoznám, hogy az ED nem egy „háromgombos” játék! Tanulni kell az irányítását és a kezelését. Ellenkező esetben csak szenvedésben lesz részünk. Azt tanácsolom minden kezdő játékosnak, hogy szánjon egy kis időt a beépített Training funkcióra! Nagyon jól végigvezet minket az alapokon és segítséget nyújt, hogy gyorsan elsajátíthassuk a hajónk irányítását, dokkolást vagy a harci manővereket.
    - Ezenkívül érdemes megnézni a folyamatosan bővülő Pilot Training Seriest is.

    HUD magyarázó:

    Radar ikonok/jelek értelmezése:

    Játékmódok és lehetőségek:
    Nagyon leegyszerűsítve a jelenlegi játéklehetőségeink:
    - kereskedelem
    - küldetések
    - kalózkodás
    - fejvadászat
    - bányászat
    - felfedezés
    - utasszállítás
    - Close Quarter Combat (CQC) az igazi PVP aréna
    - powerplay (az előző lehetőségek kombinációja)

    Powerplay, avagy a Hatalmasságok játéka. Ez egy tartalmi bővítés, melynek keretében egy kiválasztott Hatalmasságot szolgálhatunk. A Hatalmak embereket és szervezeteket képviselnek, akik az emberiség által uralta űrben versengenek a területekért. A Hatalmak területét az általuk uralt, és közvetlenül irányított rendszerek teszik ki.
    -Bővebben a Powerplayről, illetve metaxx kolléga részletes Powerplay ismertetője.

    - Megemlítem még a Conflict zónákat, ahol állandó harcok folynak. Open Playben játékosok és NPC-k egyaránt harcolnak ezekben a zónákban. Aki gyakorolni szeretné az űrharcot, annak ideális hely. Persze mindenki vegye számításba, hogy itt is kilőhetik a hajónkat!

    A Start gomb megnyomása után az alábbi négy játékmód közül választhatunk:

    1. Open Play (durván a world PvP megfelelője, más játékosok és NPC-k is látszanak)
    Ebben a játékmódban látjuk a többi playert és az NPC hajókat is. Bárki bármit csinálhat, értem ezalatt a szabad lövöldözést is! Ha ahhoz van kedvünk, akkor megtámadhatunk minden hajót, legyen az valódi játékos, vagy NPC hajó. Persze ennek lesznek következményei is. A támadó fejére vérdíjat tűznek ki az ártatlan hajó kilövésért és Wanted státuszt kap. Minél több civil hajót semmisítünk meg, annál nagyobb lesz a vérdíj összege, és egyre hírhedtebbek leszünk. Ez a játékstílus a kalózoknak ajánlott. Ha van kalóz, akkor természetesen van fejvadász is! A fejvadász játékosok a Wanted státuszú hajókat keresik, és ezek levadászásából szereznek bevételt. Minden kilőtt, körözött hajó után megkapják a vérdíjat. Open Playben lehetőségünk van Wingeket alkotni. Ez egy maximum 4 főből álló kötelék, ahol a játékosok csapatban játszanak és az elért eredményeken is osztoznak.

    2. Private Group (cooperative játékmód, ahol csak a parti tagok és az NPC hajók látszanak)
    Abban az esetben, ha ezt a játékmódot választjuk, akkor CSAK a parti tagokkal és az NPC karakterekkel találkozunk. Más játékos nem tud belépni ebbe a játékba, és nem is látjuk őket. Haveri társaságoknak ajánlott lehetőség, akik nyugiban szeretnék felfedezni a galaxist. Itt is van lehetőségünk Wingeket alkotni.

    3. Solo (single player játékmód, rajtad kívül csak NPC hajók látszanak)
    Majdnem ugyanaz, mint a Private Group, csak itt magunk vagyunk az egész galaxisban az NPC játékosokkal. Nem fogunk találkozni valódi játékosokkal, és ők se fognak látni minket. Ez az a játékmód, ahol van időnk kiismerni a minket körülvevő világot. Viszonylagos biztonságban tanulhatunk, gyakorolhatunk, amíg nekünk tetszik. Természetesen az NPC hajók azért itt is „szórakoztatni” fognak minket.

    A fenti három játékmód között szabad átjárás van! Bármikor büntetlenül válthattok közöttük, ahogy kedvetek tartja.

    4. CQC Aréna (UT vagy Quake Arena ED módra):
    - deathmatch
    - team deathmatch
    - capture the flag
    Ebben a játékmódban nem használhatjuk az eddig megszerzett hajóinkat és vagyonunkat! Itt csak a CQC külön hajóválasztékával repülhetünk. Viszont a CQC-ben megszerzett creditek hozzáadódnak a karakterünk számlájához, tehát kezdő játékosoknak nem csak gyakorlásra jó ez a játékmód, de némi aprópénzt is gyűjthetnek a "kinti" világhoz!

    Megvan az első hajóm!

    Az első hajónk egy Sidewinder lesz. Ez egy általános célú kezdőhajó, alapmodulokkal. Amíg nem fejlesztjük, addig nyugodtan kísérletezgethetünk, mivel ha megsemmisül, ingyen visszakapjuk --> (Ez csak a kezdő Sidewinderre vonatkozik!) Fejlesztett vagy új modulok esetében, már biztosítási díjat kell fizetnünk, ha vissza szeretnénk kapni a fejlesztett hajónkat! Saját pénzen vásárolt hajóknál, már az egész hajóra + a modulokra is biztosítási díjat számolnak fel!

    Hajólista:

    - A játékban elérhető összes hajó és paramétereik
    - Méretarány videó: Elite Dangerous 2.2 Ship Scale Video
    - Méretarányos 3.0 hajótérkép:

    Az össze hajó tervrajza, többféle felbontásban:
    Full set of Elite Dangerous ship blueprints

    Modulmagyarázó kezdőknek, egy combat Sidewinder bemutatásával:

    1.Bulkheads = Páncélzat (ide szerelhetjük fel a különféle páncélokat)
    2.Power Plant = Reaktor (ez biztosítja a hajó energiaellátását)
    3.Thrusters = Hajtómű (meghajtóegység ami a hajó normál térbeli sebességét és manőverezőképességét szabályozza)
    4.Frame Shift Drive = ugróhajtómű (ez határozza meg, hogy mekkora távolságot tudunk ugrani a rendszerek között)
    5.Life Support = Létfenntartó rendszer ( ha kitörik a szélvédő, vagy leállnak a rendszerek, ez lát el oxigénnel)
    6.Power Distributor = Energiaelosztó (melyik főrendszer (sys-eng-weap) mennyi energiát kapjon)
    7.Sensors = Érzékelőrendszer (milyen távolságra lát el a radarunk)
    8.Fuel Tank = Üzemanyag tartály

    9.Shield generator = Pajzsgenerátor (ez generálja az energiapajzsot)
    10.Fuel Scoop = Tankoló modul (a magfelelő csillagokból, üzemanyagot vesz fel)
    11.Hull Reinforcement Package = Páncélzat erősítő modul (megerősíti a hajó páncélzatát)
    12.Module Reinforcement Package = Extra modulpáncélzat (nehezebben lövik ki a hajó moduljait)
    13.Hardpoints = Fegyver és bányászeszköz felfüggesztési pontok
    14.Shield Booster = Pajzserősítő modul (megnöveli az aktív pajzs erejét)
    15.Chaff Launcher = Zavaró Csalivető (Megzavarja az ellenfél gimballed és turret fegyvereit, ezáltal ideiglenesen nem tudnak célra tartani)

    Ez csak egy alap modulmagyarázó, ami segít az indulásban!
    Bővebb bemutató az alábbi videós listában, Cooper911-től...

    Oktatóvideók az első lépésekhez, Cooper911 és Sylc kollégáktól :
    - Hajómodul magyarázó kezdőknek
    - Útmutató kezdőknek, avagy az első pár lépés a galaxisban
    - Flynth Stream ED CQC oktató videó
    - Elites Dangerous Kezdő Hajók
    - Elite Dangerous Pilótaképző #01 Menü, beállítások
    - Elite Dangerous Pilótaképző #02 Űrhajó kezelés
    - Elite Dangerous Pilótaképző #03 Közlekedés és navigáció
    - Elite Dangerous Pilótaképző #04 Bázis menü
    - Elite Dangerous Pilótaképző #05 Felfedezés, tankolás

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    Hajónkat három tengely mentén tudjuk elforgatni:
    - Yaw (a hajó orrát jobbra vagy balra fordítja)
    - Pitch (bólintás, amivel a hajó orrát le-fel mozdíthatjuk)
    - Roll (gördülés, amivel a hajónk hosszanti tengelye mentén fordulhatunk el)

    Fenti hármas mellé kapunk még plusz manőverezési lehetőségeket is:
    - Thrusterek: manőverező fúvókák, melyek segítségével további elmozdulások lehetségesek (előre-hátra, függőleges és oldalirányú)

    - Flight Assist: repülés rásegítés, melynek használatával légköri manőverezést kapunk. Viszont ennek kikapcsolásával, átváltunk a csillagközi fizika szabályaira. Konkrétan a súlytalanság törvényei fognak érvényesülni manőverezéskor (pl. nehezebb megállni, viszont könnyebb fordulni) A Controls menüben érdemes átállítani Toggle üzemmódba a kapcsolását!
    - Boost Speed: extra gyorsítás, mely csak rövid ideig tart. Használatakor nem csak a sebességünk ugrik meg, hanem a fordulékonyságunk is megnő, ami harci manővereknél nagyon jól jön.
    - Tolatás. Ez egyszerűen hangzik, de sokan nem is gondolnak rá, hogy harc közben használják.
    - Fordulékonyság. Hajónk akkor fordul a legjobban, ha sebességünk a kék tartományban van.

    Ezek a képességek önmagukban is hasznosak, de harc közben csak együttes használatukkal tudunk az ellenfelünk fölé kerekedni! Ez elég ijesztően hangzik egy kezdő pilótának, de némi gyakorlással mindenki elsajátíthatja az űrharc rejtelmeit.

    Háromféle térben tudunk utazni:
    - Normál térben, ami a leglassabb, viszont itt történik a legtöbb interakció.
    - Supercruise mód a rendszereken belüli hosszabb utazásokra használható.
    - Hipertérben hatalmas távolságokat tudunk megtenni, de csak a rendszerek közötti ugrásokra használhatjuk.
    A beépített gyakorlóküldetések és a Pilot Training Series videók ellenére előfordul, hogy a kezdetekkor gondot okoz a hajónk irányítása. Leggyakoribb probléma a Supercruise (SC) módból való kilépés szokott lenni.
    "SC-ből hogyan lehet kilépni? Lassítanom kell folyamatosan?"

    Összefoglalva a SC-ből kilépés menetét:
    Hipertérből kiugráskor állítsuk célra a hajónkat. Ha ez megvolt, akkor mehet a padlógáz (néha felugrik a lassítás figyelmeztetés, ilyenkor vegyük vissza a kék tartomány csúcsára, aztán mehet újra maxon). Amikor az érkezési idő 0,10 körül jár, akkor rákészülünk, 0,07-nél pedig gyorsan visszavesszük a kék tartomány közepéig, (vagy 75%-ra, ha beállítottunk rá gyorsbillentyűt) a gázt. Innentől csak tartani kell az irányt és a fedélzeti computer automatikusan csökkenti a sebességünket, egészen a kiugrás pillanatáig. Ha 0,06 alá esik az idő, akkor az esetek többségében (Két kivétel: ha van egy közeli bolygó, akkor a gravitációs mezejével rásegíthetünk a lassításra, illetve ha gyorsan megszüntetjük a cél kijelölést és nullára vesszük a gázt) már nem tudjuk megakadályozni a túlszaladást. Ilyenkor teljesen visszavesszük a gázt és megvárjuk, hogy lelassuljon a hajónk, majd visszafordulunk a célpontunk felé és újrakezdjük a megközelítést. Amennyiben nagyon közel van az állomás és tutira akarunk menni, akkor egyből beállíthatjuk a kék tartomány közepére a sebességet. Onnantól csak célon kell tartani a hajónkat, egészen a kiugrásig. Amikor megjelenik a "SAFE DISENGAGE READY" felírat, akkor nyomd meg a J (alapértelmezett kiosztásnál) billentyűt a kiugráshoz.

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    - Repülőőők! Csak hogy szálljak le? Avagy a dokkolás rejtelmei:

    Minden esetben dokkolási engedélyt kell kérni, mielőtt nekikezdünk a leszállásnak!
    Dokkolási kérelmünket csak 7,5km-nél közelebbről fogadja el az állomás.
    Ezt a következőképpen tehetjük meg (default bill. kiosztás esetén):
    1. Megnyomjuk az 1-es gombot a billentyűzeten. Ekkor felnyílik a bal oldali menü ablakunk.
    2. Itt kiválasztjuk a Contacts fület és kijelöljük az állomásunkat a listából.
    3. Amennyiben rajta van a kurzorunk, akkor nyomunk egy space billentyűt.
    4. Az ennek hatására felnyíló almenüből kiválasztjuk a Request Docking opciót, és itt is nyomunk egy spacet.

    Ezzel elment a dokkolási kérelmünk az állomás felé. Ha minden jól megy, akkor azonnal megkapjuk a dokkolási engedélyt. Ilyenkor a központi HUD felső részén, kék színnel megjelennek a dokkolási paramétereink. Hányas platformra szól és mennyi ideig érvényes még a leszállási engedélyünk. Maximum 10 percünk van a dokkolásra. Ha kifutnánk az időből, akkor még előtte gyorsan el kell hagyni az állomást (vagy kilépni a játékból), mert nemes egyszerűséggel szétlőnek minket ;]

    Mivel itt mindenki jól képzett pilóta, ezért ilyesmi fel se merül bennünk … Ott tartottunk, hogy megvan az engedélyünk és elkezdtük a leszállási folyamatot. Először is keressük meg a nekünk kiosztott platformot a számozás alapján. Egy kis segítség a számunkra kijelölt pad megtalálásához:

    Ha rossz platformra kezdenénk leszállni, egyből jön a figyelmeztetés, hogy „tünés onnan”! Fontos megjegyezni még, hogy CSAK „menetirány” felől lehet leszállni! Magyarán nem mindegy, hogy melyik irányból kezdjük meg a leszállást! Dokkolásnál akkor álltunk menetirányba, ha a radar helyén megjelenő hajó képe egy irányba néz a jobb oldali hajó képével, és a dokk száma olvashatóan végig előttünk van. Közelítsük meg a számunkra kijelölt dokkolót, és közben fokozatosan lassítsunk.
    Elengedhetetlen művelet a futómű (Landing Gear) kiengedése! Ezt semmiképpen ne mulasszuk el! Amint a platform fölé érünk és elkezdünk ereszkedni, megjelenik egy célkereszt a központi kijelzőnkön. Az a lényeg, hogy a hajónkat a célkereszt közepébe navigáljuk. Ilyenkor már NAGYON lassan manőverezzünk! Segítségül kapunk egy hangjelzést, és kék színűre vált a célkeresztünk közepe, ha megfelelő pozícióban vagyunk. Ekkor csak le kell ereszteni a hajónkat, szép lassan. Szuperek voltunk, sikeresen dokkoltunk!

    Landolás után három lehetőséggel szembesülünk:
    - Starport Services (itt intézhetjük üzleti ügyeinket az állomásokon)
    - Enter Hangar (az első pont lehetőségein felül itt tudjuk managelni a hajónkat)
    - Launch (ez az indulási parancs, amit ha kiadtunk, már nem tudjuk leállítani a folyamatot!)
    A Launch parancs kiadása után 5 percünk van elhagyni az állomást!

    Az állomásokon a következő lehetőségek közül választhatunk:
    tankolni, javítani, lőszert vásárolni, térképadatokat venni - eladni, új hajókat vásárolni, hajóink felszerelését módosítani, különféle küldetésekből válogatni, a piacokon és feketepiacokon árukat venni - eladni, büntetéseket kifizetni, vérdíjakat bezsebelni. (Remélem nem felejtettem ki semmit :) )

    Vannak kisebb outpostok (állomások), ahol a felsorolt szolgáltatások közül csak néhány érhető el.

    Az állomásokon fejleszthetjük hajómoduljainkat:

    Az összes hajó moduláris felépítésű, ami a hajók sokszínűségét biztosítja. Ennek következtében két játékos ugyan azon hajótípusa, lényegesen eltérhet egymásétól. Mindenki tetszése szerint alakíthatja ki a hajója felszerelését, annak függvényében, hogy milyen célra szeretné használni.
    Internal modulok (belső modulok)
    Hardpoints (elsősorban harci és védelmi modulok)
    Livery (hajófestés és dekorációs lehetőségek)

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    Gyakran előforduló fogalmak és rövidítések:

    RES - Resource Extraction Site
    Bányászásra alkalmas hely a bolygók gyűrűrendszereiben, de mindenki fejvadászatra használja, mivel itt lehet a leggyorsabban a legtöbb wanted hajót kifogni.
    RES vadászatról orientcx kolléga készített egy oktató (és szórakoztató :D ) videósorozatot:
    Elite: Dangerous res taktikák 1 rész
    Elite: Dangerous res taktikák 2 rész
    Elite: Dangerous RES taktikák 3 rész 1 fejezet
    Elite: Dangerous - RES taktikák 3 rész 2 fejezet
    Elite: Dangerous - restaktikák 4 rész
    CZ - Conflict Zone
    Háborús övezet. Ha egy rendszerben háború tör ki, az ezekben a zónákban zajlik. Beugrás után a két harcoló fél közül az egyiket ki kell választanod, (jobboldali menü - Functions fül) és utána mehet a haddelhadd. Itt büntetlenül lőhetsz ki minden ellenséges hajót, sőt a választott fél még fizet is neked a kilőtt hajók után.
    CG - Community Goal
    A Galnet híreiből lehet általában kikövetkeztetni, hogy hol indul community goal, illetve lelkes játékostársaink ehol gyűjtik csokorba az éppen futó eseményeket: Active Community Goals Thread
    Az érintett állomáson a bulletin boardon lehet feliratkozni, ugyanúgy, mintha küldetést vállalnál.
    - Eddig négyféle küldetéstípus volt: felfedezés, szállítás, fejvadász, háborús zóna.
    Felfedezés: az adott állomásnak add el az exploration adataidat. Megéri, ha egyébként is felfedeznél, az eladott adatok ára felett még némi pluszpénz is üti az ember markát.
    Háborús zóna: adott frakció oldalán, az adott conflict zone-ban kell harcolni, életre-halálra. Ez is megéri, a kifizetett combat bond-okon túl szintén kapsz némi extra kp-t, ráadásul fel lehet venni mellé ugyanarra a conflict zone-re vonatkozó sima küldetést is.
    Szállítás: adott állomásra, adott árut kell szállítani, valamely nemes cél érdekében (capital ship építés, terraformálás, járvány megfékezése stb.). Na ehhez már elhivatottság és szerepjátékos lélek szükségeltetik, mert nagyon nem érné meg egyébként foglalkozni vele. Túl nagy haszon nincs a szállított árukon, vagy ha van is, a közeli készletek hamar kimerülnek.
    Fejvadász: wanted hajókat kell kilőni, és a bounty-t (fejpénzt) a CG kiírásában megadott helyen beváltani. Ez a típus egyébként a legjövedelmezőbb CG

    Kétféle jutalom jár a résztvevőknek a goal lejártakor, a hozzájárulás arányában járó pénzjutalom, és sikeres teljesítésért (legalább a goal első lépcsőjét teljesítette a közösség) járó globális jutalom. Ez utóbbi lehet árengedmény hajóra, felszerelésre, vagy valamilyen árura. A global reward minden játékosra érvényes, függetlenül attól, hogy részt vett-e az eseményen, vagy sem. A hajóra, felszerelésre vonatkozó árengedmény azért is megéri, mert így a biztosítási érték is alacsonyabb lesz.

    Rövidítések:
    NPC - Non-Player Character/ Nem játékos karakter
    SC - Supercruise
    ID - Interdiction
    PP - Power Plant
    PD - Power Distributor
    FSD - Frame Shift Drive
    FSDI - Frame Shift Drive Interdictor
    FS – Fuel Scoop
    LS – Life Support
    SB - Shield Booster
    SR - Silent Running
    SCB - Shield Cell Bank
    SG – Shield generator
    HRP - Hull Reinforcement Package
    KWS - Kill Warrant Scanner
    HSL - Heat Sink Launcher
    PL - Pulse Laser
    PA - Plasma Accelerator
    MC - Multi-cannon
    USS - Unidentified Signal Source
    WSS - Weak Signal Source
    SSS - Strong Signal Source
    CQC - Close Quarters Combat

    PH ED topic egyedi rövidítések:
    IPSZ - Idióta Pilóták Szövetsége (van néhány elismert tagunk :D )
    IPSZ toborzóvideó orientcx kollégától: Elite Dangerous IPSZ recruitment
    BSE - Best Ship Ever: Imperial Clipper (Birodalmi rajongók véleménye ;] )

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    Alapfogalmak:
    Minor crime - szabálysértés
    - szemetelés ( pl. az állomás közelében kiszórt rakomány)
    - tilosban parkolás
    - csempészés (csak ha lebukunk vele)
    - no fire zone-on belüli gyorshajtásból (100m/s feletti sebesség) eredő karambol a vétlen fél pajzsának, vagy hajótestének sérülése esetén
    - áruszállító küldetés végrehajtásához kapott rakomány privatizálása

    Major crime - bűncselekmény
    - clean hajó megtámadása (a baráti tűz sebzésküszöbét lazábbra vették, és ezentúl PC-kre is érvényes), "interdiktálása", kilövése
    - no fire zone-on belüli gyorshajtásból eredő karambol a vétlen fél hajójának megsemmisülése esetén

    Fine - bírság
    - szabálysértés elkövetése miatt kirótt pénzbüntetés

    Bounty - vérdíj
    - bűncselekmény elkövetőjének kilövéséért járó pénzjutalom

    - Beyond 3.0 frissítésével gyökeresen megváltozott a büntetésrendszer!
    Az egyik alapvető változás, hogy a kirótt büntetések már a hajóhoz és moduljaihoz kötnek! Tehát már nem működik a régi "okos megoldás"! Hiába ülnénk át egy Sidewinderbe és lövetnénk ki magunkat, ez nem szüntetné meg a kirótt büntetésünket! A lecsupaszított hajó eladása sem segít rajtunk, mivel a modulokon is rajta van a "billog".

    - Crime and Punishment in Beyond Chapter One

    - Crime & Punishment FAQ

    A bal oldali panel, Transactions fülön találjátok az aktuális büntetések adatait:

    Aki egy állomáson az alábbi üzenettel találkozik "Anonymous Acess Protocol", az büntiben van és nem, vagy csak korlátozottan használhatja az állomás szolgáltatásait.

    Az új rendszer szerint csak a kisebb büntetéseket (pl.koccanás az állomáson vagy véletlen baráti tűz) tudjuk kifizetni a helyi állomásokon. Minden egyebet az Interstellar Factorsoknál fizethetünk be. Ezt is csak akkor, ha nullán áll a Notoriety szintünk.

    Amennyiben ez nullánál nagyobb, akkor csak az aktív játékkal eltöltött idő alatt csökken, 2 óránként 1 szintet. Állomáson dokkolva megáll az óra és hiába várunk a csökkenésre! Az Interstellar Factors egy behajtó brókerügynökség, akiknél a kintlevőségeinket is kifizetik, de cserébe 25% kezelési költséget számolnak fel! Low security rendszerekben találhatjuk meg őket. Ebben segítségünkre van a Galaxy Map szűrője,

    illetve az Inara adatbázisa is.

    Amennyiben börtönbe kerülnénk (detention facility), csak a büntetés kifizetése segíthet a hajónk visszaszerzésében!

    PowerPlayben, anarchy rendszerekben nem jár Notoriety szintnövekedés.

    Itt az új büntetéstáblázat, ami a 3.0-tól lépett érvénybe:

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    - A játékban találhatóak minor (helyi kis frakciók) és major frakciók ( Federation, Empire, Alliance). A velük való viszonyunkat tükrözi az aktuális reputációnk, melyek a következőek lehetnek:
    Allied - Friendly - Neutral - Unfriendly - Hostile

    - Minél jobb a repunk, annál több és jobb küldetés kapunk. Fordított esetben, (például Hostile azaz ellenséges) szó nélkül tüzet nyithatnak ránk. Arra vigyázzatok, hogy a reputációt sokkal nehezebb javítani mint lerontani!

    - Rankokból alapvetően kétfélét különböztetünk meg. Vannak a saját rankjaink, mint például a Combat Rank. Ezeket bármelyik rendszerben és frakciónál tudjuk növelni. Itt látható az aktuális pilóta ranktáblázat:

    - Combat rank növelésénél nem a kilőtt ellenséges hajók darabszáma fontos, hanem a rankjuk! Az alábbi táblázatból kiderül, hogy milyen szintű ellenfélért, mennyi pontot kapunk:

    - A sajátokon kívül, a három fő frakciónál (Federation, Empire, Alliance) is van egy rank besorolásunk, melyeknek sokkal nagyobb jelentőségük van. Ezekhez a rankfokozatokhoz vannak kötve, bizonyos hajótípusok megvásárlása, illetve zárt rendszerekbe való belépési engedélyek (permit) megadása. Hogy ne legyen egyszerű az életünk, mindhárom frakciónál külön-külön meg kell dolgoznunk a magasabb rankokért.
    - Jelenleg az Alliance frakció eléggé el van hanyagolva, ezért nem is nagyon kapunk tőlük kiváltságokat.
    Itt látható a Federation ranktáblázata:

    Itt pedig az Empire táblázata:

    Rankhúzás menete:
    - Kiválasztunk egy eddig nem látogatott állomást, ami a számunkra fontos főfrakcióhoz (Emp. Fed.) tartozik. Elkezdjük csinálni az általuk adott (segély + fejvadász + üzenetküldős + szállítós...) questeket. Ezek hatására egy idő után elérjük az aktuális rankunknál a 100%-ot. Ha megvan a 100%, akkor kezdjük el keresni a frakció által felkínált Naval/Navy küldetéseket. Ha olyan küldetést kínál fel, amit nem tudunk (akarunk) megcsinálni, akkor nem muszáj felvenni. Egy idő után felkínál egy másikat. Amíg várunk a megfelelő Naval/Navy missionre, addig is folytassuk a questelést a frakciónknak. Ilyenkor nem vesznek el a pontok, hanem a háttérben tovább gyűlik a következő rankunkhoz.

    Mindig a Follow on Missions listában keressétek a Navy/Naval küldetéseket:

    - Minél magasabb a rankunk, annál többet kell dolgoznunk a következő szintért.
    - Vannak rank fokozatok amikor "kicsit" megtorpan a szintugrás. Ilyenkor nem szabad feladni! Csinálni kell tovább az összes elérhető frakcióküldetést.
    - Tudatos rankhúzáshoz, léteznek kimondottan alkalmas rendszerpárok, ahol általában oda-vissza adatszállítós küldetéseket adnak
    Föderációnál: Ceos-Sothis
    Birodalomnál: Ngalinn - Mainani

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    Kezdőhajónk raktere minimális, hatótávolsága csekély, pénztárcánk majdhogynem üres. Az első napokban nagyon elveszettnek érezhetjük magunkat ebben a hatalmas univerzumban, de nem kell megijedni/feladni! Először is nagyon fontos, hogy olyan küldetéseket vállaljunk el, amiket meg is tudunk csinálni! Ellenkező esetben büntetést kapunk és csökken a reputációnk. Kezdésként kimondottan ajánlott a data delivery (adatszállítás) küldetés, mivel ezeknél nem kell bajlódni az áruval és raktérrel.

    - Szállítós vagy csempész küldetésekből csak azokat vállaljuk el, ahol adják az árut is, amit el kell szállítanunk. Ahol nekünk kell beszerezni, azokat passzoljuk.

    - Kezdő játékosoknak kiváló gyakorlási és pénzkereseti lehetőség a CQC játékmód. Következmények nélkül játszhatunk, mivel nem kell biztosítási pénzt fizetni, ha kilövik a hajónkat. Induláshoz nagyon jól jön az a pár ezer/tízezer credit, amit itt összelőhetünk. Ezenkívül sokat tanulhatunk/fejlődhetünk ami nagyon jól fog jönni ha elkezdjük felfedezni a galaxist. Flynth kolléga CQC összefoglalója kezdőknek.

    Küldetés magyarázó:

    - Jobbra nyíl ikon - hírvivő (courier) küldetés
    Valamiféle adatot, vagy üzenetet kell elvinni a célállomásra. A határidő rövid, figyeljünk oda rá!

    - Konténer + jobbra nyíl ikon - szállító (transport) küldetés
    A küldetésadó által biztosított árut kell leszállítani a célállomásra. Útközben kalóztámadásra számíthatunk.

    - Konténer + halálfej + jobbra nyíl ikon - csempész (smuggling) küldetés
    A küldetésadó által biztosított illegális árut kell leszállítani a célállomásra. Útközben kalóz és hatósági támadásra is számíthatunk, és ha a hatóság, vagy az állomás leszkennel büntetést kapunk.

    - Konténerek ikon - lomizós (salvage) küldetés
    A küldetésben megadott célrendszerben WSS-ekben találjuk meg a leszállítandó árut. Figyelem a legtöbb salvage típusú cucc illegális és/vagy lopott!

    - Jobbra-balra nyíl ikon - árubeszerező küldetés
    A küldetésben meghatározott árut kell megkeresni, megvenni és leszállítani.

    - Halálfej ikon - kalóz (pirate) küldetés
    A küldetésben meghatározott árut kell megkeresni, elrabolni és leszállítani. Csak lopott (stolen) árut fogadnak el. USS-ekben vagy SC-ben kell levadászni a kereskedőnek látszó hajókat, és bízni abban, hogy van a rakterükben a kívánt áruból. (csalóknak: megkérni egy havert, hogy vegye meg az árut a boltban, majd dobja ki nekünk lopottként :) )

    - Célkereszt ikon - bérgyilkos (assasination) küldetés
    A küldetésben meghatározott célrendszerben kell egy bizonyos személyt kiiktatni. A célszemélyt USS-ben, vagy SC-ben találjuk. A célpont lehet tiszta is, ha ilyennel végzünk, mi leszünk wanted-ek.

    - Célkereszt hajókkal ikon - fejvadász (bounty hunting) vagy mészárlás (massacre) küldetés
    A küldetésben meghatározott célrendszerben kell bizonyos típusú hajókat kilőni. A célpont lehet wanted (pirate, smuggler), de tiszta is (civilian, trader, authority, bounty hunter). A célpontokat SC-ben, USS-ben, Nav beacon-nél, vagy RES-ben is megtalálhatjuk típustól függően.

    - Tenyérben kereszt ikon - segélyezős (charity) küldetés
    A küldetésadónak adományozhatunk pénzt vagy árut. Ez utóbbi ugyanaz, mint az árubeszerző küldetés, csak nem fizetnek érte semmit.

    - Kezdéskor a fejvadász vagy egyéb combat küldetéseket passzoljuk, mivel a hajónk felszerelése és harci tapasztalatunk minimális.
    - Csempész küldetést csak kis állomásokra (Outpost) vállaljunk el, mivel ezeken nincs cargo scannelés, amivel lebukhatnánk. Minden nagyobb állomás szkenneli a beérkező hajókat, aminek az elkerüléséhez külön felszerelés és taktika szükséges.
    - Mindig használjuk a Basic Discovery Scannert, amikor új rendszerbe lépünk, mivel a felfedezéssel is tudunk pénzt keresni. Az első időkben, ez a pár ezer credit plusz bevétel is jól fog jönni. Képes felfedezőkalauz, a különböző égitestek külsejével és értékükkel:

    - 3.3-ban bevezetett újfajta exploration rendszerhez készült értéktáblázat:

    A scanner használatakor nem veszik el az eredeti célpontunk kijelölése. Elég ha megnyitjuk a bal oldali Navigation panelt és a lista alján megtaláljuk az eredeti úti célunk jelölését.
    - Első fejlesztésünk a hajó cargo kapacitásának a bővítése legyen. Ezáltal sokkal több küldetés lesz elérhető, és több árut is tudunk szállítani.
    - Kezdőhajónkat nem érdemes túlságosan fejleszteni. Amint összejön a pénz egy Haulerre vagy Adderre, egyből váltsunk át arra. A régi hajónkat eleinte érdemesebb eladni, hogy ne álljon benne a pénzünk. Későbbiek során már elkezdhetjük gyűjteni is a hajókat, ha éppen ehhez van kedvünk.
    - Mindig tartalékoljunk pénzt a hajónk biztosítására (Rebuy cost), amelynek aktuális értékét a jobb oldali panelen tudjuk ellenőrizni.

    - Fuvarozásra felszerelt hajóval ne álljunk le harcolni. Ha utazás közben kiszednek ID-vel és nem akarunk/tudunk harcolni, akkor az ID kezdetekor vegyétek vissza a gázt nullára és engedjétek el a hajó irányítását.

    Ennek következtében nem tudják kiütni az ugróhajtóműveteket, aminek köszönhetően rövid idő múlva újra el tudtok ugrani a támadó hajó elől.
    - Mindig használjátok az energiaelosztást. A Power Distributor segítségével tudjuk szabályozni, hogy mikor melyik főegység (SYS, ENG, WEP) kapjon több energiát.

    Pl. meneküléskor minden energiát a hajtóműre és a pajzsra tegyünk. Ezáltal gyorsabb lesz a hajónk és több találatot fog kibírni a pajzsunk. Ilyenkor a fegyverekre fölösleges, mivel nem akarunk harcolni.
    - baphomet kolléga leírása a pajzs pontos működéséről:
    A pajzsvisszatöltés állandó 1MJ/s, ezt már 1 pöttyel a systemen is tudja biztosítani szinte bármelyik PP. A systemre rakott pöttyök függvényében viszont egyre nagyobb lesz a pajzs damage resistance-sze.
    0 pöttyel nincs sebzésfelfogása 4-gyel viszont 58%-os. (4 pöttyel 100MJ bejövő sebzés 42MJ-lal csökkenti csak a pajzs kapacitását).

    Egész pontosan:
    PIP: Damage resistance
    0-1: 0%
    1,5: 6%
    2: 12%
    2,5: 21%
    3: 30%
    3,5: 42%
    4: 58%

    - Használjuk ki a modularitást! Pl. ha szállítani akarunk, akkor a lehető legtöbb internal modult cseréljük le cargora, hogy megnöveljük a rakterünk kapacitását. Kezdetben érdemes meghagyni a pajzsgenerátort (SG), hogy jobban védett legyen a hajónk.
    - Ha nagy, lassú járművel elfelejtettél dokkolási engedélyt kérni és már bent vagy az állomásban, akkor inkább lépj ki a főmenübe! Visszalépve már az állomáson kívül tesz vissza a program. Így elkerülheted a büntetést, vagy rosszabb esetben azt, hogy az állomás kilője a hajódat.
    - Ha el szeretnéd kerülni, hogy egy véletlen gombnyomásra megszabadulj az egész rakományodtól, akkor javasolt az alapértelmezett END gombról a "Jettison All Cargo"-t másik gombra tenni a beállításokban. Legegyszerűbb a SHIFT+END gombkombinációra való átállítás.
    - Egér+billentyűzettel játszva hasznos, ha egy gombra beállítod "Set Speed to 75%"-ot, ami Supercruise módban pontosan a kék sebesség tartomány közepe.
    - Fejlesztéskor figyeljünk a hajónk energiaigényére. Ha több az energiafelvételünk, mint amit a generátor (PP) ki tud szolgálni, akkor végzetes leállás történhet! Bizonyos határig túlterhelhetjük a rendszert, ha a modulok prioritását megfelelően konfiguráljuk.
    - Amikor csak lehet, tankoljunk! Senki nem örülne, ha a csillagok között ragadna, mert kifogyott az üzemanyaga. Két külön üzemanyagtartály van a hajókon. A felső vékonyabb csík jelöli a kis tartályt, melyet normál és Supercruise módban használunk. Az alsó vastagabb csík a fő üzemanyagtartály, amit hiperhajtómű használ. Amikor a felső kis tartály kiürül, akkor az alsó nagyból feltölti magát. Ha a főtartályunk kiürül, akkor már nem tudunk elugrani az adott rendszerből!

    A Galaxis mapon teli sárga csík jelöli, hogy meddig elég az üzemanyagunk. Ahol szaggatottá válik ez a sárga csík, onnantól már nem elegendő a jelenlegi üzemanyagunk. Ilyenkor be kell iktatnunk egy tankolást, ami lehet állomáson, vagy akár egy arra alkalmas csillagból is.

    Létezik a játékban „tankoló modul” (Fuel Scoop), melynek a segítségével tankolhatunk az erre alkalmas csillagokból is. Csak a következő kezdőbetűkkel kezdődő csillagtípusokból lehet tankolni:
    O,B,A,F,G,K,M.

    Ha mégis kifogynánk, akkor két lehetőségünk van. Vagy benyomjuk az önmegsemmisítést és ezután egy állomásnál respawnolunk (újraéledünk) a biztosítási pénz kifizetése után, vagy megkérjük egy haverunkat, hogy hozzon nekünk üzemanyagot. Haver híján beírhattok ide, a pH topikba is, vagy írtok a Fuel Ratsnak, hogy kérnétek egy kis üzemanyagot.
    - A D-s modulok a legkönnyebbek. Fejlesztéskor érdemes ezt figyelembe venni, mivel ezekkel a modulokkal tudjuk a legnagyobb ugrótávolságot elérni. Cserébe sérülékenyebb lesz a hajónk, mivel a D-s modulok „könnyűfémből” készülnek.

    Egy kis modulmagyarázó:
    E - teszkó gazdaságos
    D - könnyűfém
    C - sztenderd
    B - páncélozott
    A – delux
    Azonos méretosztályon belül az E, C, A modulok tömege és integritása megegyezik. A D-s könnyebb, de sérülékenyebb, míg a B nehezebb, de cserébe masszívabb is. A teljesítmény és az energiaigény E-től A felé haladva egyre nagyobb, de nem arányosan, tehát egy A-s modul nem tud annyival többet egy B-stől, mint amennyivel többet fogyaszt. A legtöbb modulra még az is igaz, hogy az eggyel alacsonyabb méretosztály A-s moduljának teljesítménye kb. megegyezik a magasabb osztály C-s moduljáéval.
    - Harc közben kilőhetik a szélvédőnket. Ilyenkor automatikusan bekapcsol a létfenntartó rendszer (Life Support) és kiírja, hogy hány percre elegendő oxigénünk maradt. Ilyenkor célszerű a leggyorsabban a legközelebbi állomásra repülni.
    - Fegyvervásárlás után mindig állítsuk be a firegroupokat. Mivel csak két gombra tudunk modulokat programozni egy firegroupban, ezért több eltérő modul esetében szükségünk lesz több firegroupra is. Ilyenkor ne felejtsük el beállítani a firegroup választó gombot, amivel játék közben a groupok között váltogathatunk.

    - Az ugrótávolságunk az aktuális terhelés szerint változik. Áruval megpakolva csökken az ugrótáv.

    - Addig nem tudunk ugrani, amíg a közelünkben van egy nagyobb objektum. Pl. az állomásról felszállva nem tudunk egyből elugrani. El kell távolodni tőle egész addig, amíg kialszik a Mass Locked jelzés.

    - Merre mutat pontosan a hajó orra? Egy kis segítség a precíz írányzékhoz, ha a Beállítások/ Controls menüben bekapcsoljuk a "Show Mouse Widget"-et.
    - Hogyan lehet eltüntetni a HUD-ot? SHIFT+ALT+G billentyű kombinációval.
    - Hogyan tudunk képet menteni játék közben? F10 a normál képmentés, a bal Alt+F10 8K vagy - a monitorunk felbontásától függően - még nagyobb felbontású képeket ment. Az elmetett képek elérési útvonala: c:\Users\"user name"\Pictures\Frontier Developments\Elite Dangerous\. Nem mellesleg bmp fileokat met a játék, tehát a helyigénye nagyon durva!
    - Hogy tudunk külső kameranézetre váltani? Ennek az aktiválásához menjetek be a controls menübe, mert alapértelmezésként nincs beállítva billentyű a használatához. Debug Camera Toggle a megnevezése. Amíg a külső nézetet használjuk, addig a hajó irányíthatatlan! Biztonságos helyen és/vagy nulla sebességgel célszerű használni!
    - Bal Ctlr+F -el ki lehet iratni a bal alsó sarokba az aktuális FPS értékünket.
    - Ctlr+B -vel pedig a ki és bejövő adatforgalmat tudjuk megjeleníteni.
    - Figyeljünk a pajzsunk állapotára. Ez az első védelmi vonalunk. Amíg fent van a pajzs, addig nem sérül a hajótest.
    Pajzs állapotjelzések:

    Teljes pajzs ------------------------- Nincs pajzs ------------------------- Töltődik a pajzs

    - Melyik rendszerben és állomáson kapható meg minden modul és hajótípus?
    Shinrarta Dezhra (Founders World) rendszer Jameson Memorial állomásán minden modul és fegyver 10%-al olcsóbban kapható, viszont ide permit(engedély) kell. Amennyiben valamiből elérjük az Elite rangot, automatikusan megkapjuk ezt az engedélyt. Másik lehetőségünk Brestla rendszer i Sola Prospect állomása, ahol szintén minden kapható és engedély sem kell a rendszerbe való belépéshez. Ellenben itt minden modul és hajó 10%-al drágábban kapható!

    - Beyond - Bányászat / mining tutorial (Pho, robbantásos módszer bemutatója)
    - Bányászati tanácsok warcat kollégától.
    - Frissített bányászati útmutató (2.1) CMDR Csabo és CMDR Privateer 2 kollégáktól.
    - Részletes útmutató a csempész küldetésekhez, brd kollégától.
    - Sylc(Flynth) kolléga összefoglalója a vagyonszerzés formáiról.
    - HazRES taktikák nagy hajóknak, orientcx kolléga nagyszerű videója.

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    Horizons kiegészítővel érkezett újdonságok, leírások

    Először is mindenkinek felhívnám a figyelmét, hogy jelenleg csak egy kis részét kaptuk meg a Horizonsnak! 2017 decemberéig, több lépcsőben érkeznek a további tartalmi frissítések, melyekkel további lehetőségek nyílnak meg a játékban.

    - Az eddig megjelent új tartalmak:
    1. Légkör nélküli bolygókra le lehet szállni (nem az összesre).
    2. A bolygók felszínén "holdjárókkal" (SRV) közlekedhetünk, harcolhatunk, bányászhatunk vagy gyűjtögethetünk.
    2. Crafting rendszer (új és többszintű komponenseket gyárthatunk).
    3. Fejlesztett javítási rendszer (megfelelő nyersanyagok birtokában, bárhol javíthatjuk, fejleszthetjük hajónkat).
    4. Új hajótípusok.
    5. Új küldetések ( pl.bolygófelszíni questek).
    6. Engineers kiegészítő, ahol a mérnökök segítségével speciális, fejlesztett modulokat és fegyvereket készíthetünk.

    - Bolygókon való landolás:
    Kétségkívül ez a leglátványosabb eleme az új kiegészítőnek, mindazonáltal bizonyos bolygók esetében komoly gyakorlást igényel, hogy épségben letegyük a hajónkat. Mindig nézzétek meg a kiválasztott bolygó gravitációs erejét és ehhez igazítsátok a leszállási folyamatot, mivel minél nagyobb annál könnyebben összetörhetjük magunkat.

    - SRV-k használata
    Első és legfontosabb feladatunk az SRV megfelelő irányításának a bekonfigurálása, mivel nem kapunk alapkiosztást hozzá. Ezt a kibővített controls menüben tehetjük meg, ahol a lista alján találjuk a szükséges beállítási lehetőségeket. Ezzel mindenki el fog szórakozni egy darabig, mivel elég szokatlan lesz az eddig megszokott hajóirányításhoz képest. Ha ezzel nagyjából végeztünk, akkor a következő feladatunk egy SRV hangármodul beszerzése, mely a hajók internal moduljaiból foglal el egy helyet. Több méretben kapható, de a nagyobb kapacitásúak csak közepes/nagy hajókra tehetők fel. Amennyiben megsemmisül az SRV a felszínen, lehetőségünk lesz az ott parkoló hajónkba újraéledni. Az SRV raktere csupán 2 tonnás, ezért hamar megtelik. Ilyenkor elég beparkolni a hajónk alá és "felsugározhatjuk" az eddigi rakományunkat. Arra figyelni kell, hogy csak abban az esetben tudunk bedokkolni a hajónkra, ha legalább 2 tonna üres cargo kapacitás van a hajónkon! A hagyományos rakterünkön kívül kapunk egy Materials tárolót, amibe a felszínen található crafting komponenseket gyűjthetjük össze, illetve egy Data tárolót, ahol a különféle leszkennelt adatok gyűlnek. További fontos részlet, hogy az SRV fegyverzetéhez fix lőszermennyiség tartozik, amit vidáman el tudunk pufogtatni és tuti, hogy a legfontosabb pillanatokban fog kifogyni :D Az SRV szkennerjeleinek az azonosításához Sylc kolléga készített egy összeállítást:

    Ezenkívül készült egy interaktív oldal, ahol tetszés szerint kapcsolgathatjuk a különböző anyagok szkennerjeleit, a hozzájuk tartozó hangjelzésekkel egyetemben.

    - Crafting rendszer
    A felszínen található új nyersanyagokból tuningolhatjuk hajónkat és fegyvereinket vagy az SRV-t. Például készíthetünk erősebb lőszereket, vagy páncélokat, jobb minőségű üzemanyagot, amivel megnő az ugrótávolságunk, vagy megjavíthatjuk leamortizálódott járműveinket.

    - Új küldetések
    Az új küldetésekről Sylc kolléga készített egy gyors ikonmagyarázót, illetve oktatóvideót.

    - Az alábbi leírás már nem aktuális, mivel a 3.0 Beyond frissítéssel megváltozott az engineers rendszer működése!

    - Engineers újdonságok orientcx kolléga tollából
    Pici "állóvízesedés" után végre újra megpezsdült az élet a galaxisban, indulhat a crafting. Szerintem kellemesen összetett, néhány hibától eltekintve jól kitalált újdonságot kaptunk az ED-től. Úgy adtak újabb célokat, hogy nem sérült a játék sandbox jellege. Craftingolni nem muszáj, de mindenképp ajánlott. És ráadásul roppant szórakoztató(na jó, azért vannak benne uncsibb részek is)
    Egy-egy hajó teljes felfejlesztése elég összetett művelet, senki ne számítson rövid menetre, bizony jó pár játékórát bele kell gyűrni a témába. Viszont annál szélesebb lesz a vigyor az orcánkon, mikor az elkészült hajónkkal egy laza mozdulattal pöccintgetjük ki a versenyből a legbrutálisabb kuncsaftokat is.
    Első lépésként ha valaki esetleg még nem tette volna meg, mindenképp keresse fel ezt az oldalt(http://inara.cz/galaxy-engineers), itt megtalálható minden alapanyag, az összes mérnökség, tervrajzok, stb.

    Következő feladat az, hogy eldöntsük, pontosan melyik modulnál melyik fajta upgrade a nekünk való. A bétások persze előnyben vannak, mert ott lehetőség volt mindent kipróbálni(na ja, azok a régi szép idők, amikor egy pár halért bármit megkaphattunk) Ha ezt nagyjából átgondoltuk, akkor írjuk össze a hozzávaló kurrensebb anyagokat. Egy részüket(raw material) érdemes felszíni kurkászással felkutatni(már ha van horizons hozzáférésünk), ilyen pl a selenium, vagy cadmium, stb. Más részét(manufactured) különböző USS-eknél, ilyen-olyan roncsoknál, vagy egy-egy felpofozott ügyfél hátrahagyott, és erősen oszlásnak indult ingóságaiból nyerhetünk. És végül a data kategória, ezekhez hajók, USS-ekben tanyázó private data beacon-ok, vagy különböző felszíni objektumok scannelésével juthatunk hozzá. De persze vannak olyanok, amiket legegyszerűbben küldetések teljesítésével szerezhetünk meg. Sok alapanyag tekintetében ez utóbbi a leggyorsabb, legegyszerűbb, és ami a legfontosabb, a legszórakoztatóbb módja a gyarapodásnak. Az anyaggyűjtés egy igen hosszú, és összetett folyamat, érdemes építeni hozzá egy vegyes használatra fittelt gépet. Én a Pythont választottam, mert minden megvan rajta, ami csak szükséges - kellő tűzerő, kellő védelem, kellő raktér, felfér rá egy planetary hangár is, és le tud szállni outpostokon is. A fejlesztéseket szerintem érdemes az FSD-vel kezdeni, mert a mérnökök(természetesen csak az ED-beli mérnökök) fura figurák, mindenféle szeszélyeik és extra kívánságaik vannak, és amíg a kérelmező nem teljesíti ezeket, addig szóba sem állnak az illetővel. Márpedig emiatt általában igen nagy távolságokat kell bejárni(hogy melyik mérnök milyen feltételeket támaszt, arról a fent említett oldalon is lehet tájékozódni, de a hajó status panel "wiew enginieers" menüpontjában is utánanézhetünk)

    Minden mérnöknél külön reputációnk van, az egyes fokozattól az ötödikig. Fejleszteni max addig tudunk, ahányadik fokozatú a repunk, és ahányadik fokozatig terjed a mérnök tudása. Előrelépni alapvetően fejlesztésekkel lehet, de némelyiküknél van lehetőség egyéb tevékenységgel is - pl kereskedéssel a helyi commodity market-ben, vagy felfedezési adatok ottani leadásával, esetleg bounty gyűjtéssel, stb(a fenti oldal ezt is taglalja) Ha a fejlesztést választjuk, akkor három darabot kell csináltatni egy szintugráshoz.(pl 3db egyes szintű után kettes lesz a repunk, és onnantól már tudunk kettes szintű fejlesztéseket is kérni. Ha ebből is készítettünk hármat, akkor hármas lett a besorolásunk, és így tovább)
    Én azt vettem észre, hogy az első három szintet ahol lehet, inkább kereskedéssel/bounty leadással/felfedezési adatokkal érjük el, mert egyszerűbb, mint az alapanyagokat összeszedni(bár épp most csökkentették drasztikusan a mérnöki nyersanyag igényeit, úgyhogy érdemes ennek is utánanézni). Viszont négyről ötre már a fejlesztés az egyszerűbb, mivel ezért a szintlépésért már túl sokat vár el a mester az alternatív módszerekből. Egy tanács: ha eldöntöttük, hogy minket adott témában csakis a magasabb szintű upgrade érdekel, és az alacsonyabb szintű fejlesztéseket kizárólag a reputációnk feltornászása miatt csináltatjuk, akkor keressük meg azt a fajta tuningot a repertoárjából, amihez a számunkra legkevésbé fontos anyagok kellenek. Ezeket a fejlesztéseket el sem kell fogadni, a repunk akkor is nő. És csak ha elértük a megfelelő szintet, akkor csináltassuk meg a kívánt verziót. Tehát nem kell egyesével lépdelnünk, ha a repunk, és a mérnök tudása mondjuk négyes, akkor is kérhetjük egyből a negyedik szintű fejlesztést, ha előtte nem csináltattunk belőle hármast.
    Viszont bonyolítja a helyzetet, hogy előre sosem lehet tudni, egy-egy upgrade hogyan sikerül majd, mert ide be lett építve egy véletlen faktor, és sajnos nem mindig kényeztet minket a szerencse. Emiatt bizony előfordul, hogy többször kell próbálkozni egy-egy jól sikerült tuningért. Emiatt érdemes minimum 4-5 kísérletre elég alapanyaggal érkezni, pláne a távolabbi helyekre. És ha már itt tartunk, egy rövid megjegyzés: Most mindenki boldog az erősen lecsökkentett alapanyag mennyiség miatt. Én viszont azt érzem(a tévedés joga fenntartva), hogy amennyivel kevesebb az anyagigény, majdnem annyival több próbálkozás kell a jól sikerült fejlesztéshez(ez csak egy érzés). Hiába, Braben úr adta, Braben úr elvette...
    Mindenesetre mielőtt végleg döntenénk az upgrade megrendeléséről, a mérnök azzal a mesteremberekre olyannyira jellemző "én szóltam előre" arckifejezéssel a kezünkbe nyom egy diagramot az esélyekről, várható előnyökről és hátrányokról, és ebből már sejthetjük, az elba...ltázott fejlesztésekre kb annyi a garancia, mint a józsefvárosi piacon a kínai árustól vásárolt karácsonyfa égősorra. De hát kockázat nélkül nincs kudarc, úgyhogy adjuk csak át azokat a nehezen összekuporgatott anyagokat a mágusnak.

    Ha szerencsénk van, nem csak kb 25%-al nagyobb lesz az ugrótáv, de meglepő módon az üzemanyagfogyasztás is sokkal gazdaságosabb lesz. Pl ezt a fejlesztést az Assault ship-re eszközöltem. A Shinrarta Dehzra-Khun 243 Ly-es utat 2x kellett megszakítanom, hogy tankoljak, a fejlesztés után a visszautat viszont(igaz ugyan, hogy gyakorlatilag száraz tankkal), de megállás nélkül tudtam megtenni.
    A felturbózótt FSD után másodiknak én mindenképpen a thruster(engine) upgrade-t javasolnám. Még akkor is, ha Palin mester talán a legmacerásabb figura az összes mérnök közül. De mivel az npc-k alaposan megerősödtek, sőt, sokszor a pofátlan csalásoktól sem riadnak vissza(pl örök chaff, végtelen SCB hőkárosodás nélkül, stb), ezért remekül fog jönni az a 400m/s feletti tempó, amit egy ötös szintű dirty drive tuning eredményez, és ami bőven elég a kellemetlen alakok lerázásához. Ezért ez a kereskedőknek is kötelező fejlesztés(igazából már egy négyes fokozatú upgrade is bőven megfelel a célnak, de jól mutat a négyessel kezdődő szám a sebességmérő kijelzőjén).

    És akkor jöjjenek a mordályok:
    Na ide Brabenék beépítettek még egy plusz csavart is a történetbe. A fejlesztéseknél már amúgy is meglévő véletlen faktor mellé elhelyeztek egy újabb "mázli tényezőt" is. Ha szerencsénk van, a feljavított paraméterek mellé kaphatunk egy extra tulajdonságot is, ami nagyban javíthatja az adott fegyver hatékonyságát.

    Erről sajnos egy "roulette" szerű, rendkívül gonosz képződmény dönt, és mint ahogy az a képen is látható, elég szűk keresztmetszeten csöpögteti a jóindulatát, már ha egyáltalán rendelkezik ilyesmivel, és az eredmény legtöbbször ez:

    Sajnos ilyenkor nincs mit tenni, halk anyázással vegyük igénybe a try again gombot, mert mindenképp érdemes kibrusztolni egy ilyen plusz tulajdonságot. Ráadásul még csak az sem mindegy, hogy melyiket. Mint láthattuk, már arra is viszonylag kicsi az esély, hogy egyáltalán valamelyiket is megkapjunk, nemhogy még az általunk preferált verziót. Viszont amennyiben netán mégis kaptunk valamit, akkor ha akarjuk, ki is cserélhetjük arra az effectre, amelyik nekünk tetszik. A képen az "emissive munitions"-t pörgette a gép, de ha mi az "incendiary rounds" verzióra vágyunk, semmi gond, mehet a csere, de...

    ...de a mérnök hisztis fajta, nem bírja a kritikát. És ilyenkor sértetten visszaminősít minket egy osztállyal. Ezért érdemes a négyes fokozatú alapanyagokat még akkor is gyűjtögetni(csak a fegyver tuningoknál), ha már ötös szinten vagyunk, mert egy esetleges visszaminősítés esetén 3 újabb négyes szintű fejlesztéssel azonnal vissza is tornázhatjuk magunkat(mint ahogy azt már beszéltünk, a visszakapaszkodásnál bármelyik típusú fejlesztést használhatjuk - olyat érdemes, ami kevésbé fontos anyagokat használ)

    Időközben (frissítve 17.02.11) az ED némi reddit-es nyomásra bevezetett egy jelentős könnyítést. Nevezetesen azt, hogy ha a mester egyáltalán nem ad speciális effektet(10-ből kb 11.6-szer), mi akkor is kérhetjük, sőt, még azt is kiválaszthatjuk, hogy melyiket, de akkor viszont nem egy, hanem rögtön két helyet csúszunk vissza a ranglétrán(már ha van honnan, tehát ehhez minimum hármas szinten kell hogy legyünk). Higgyétek el, ez valóban nagyon leegyszerűsíti a kívánt eredmény elérését.

    Figyelem!
    A tuningolt modulok általában többet is fogyasztanak(leszámítva azokat, amelyek direkt a fogyasztáscsökkenésre irányulnak) Egy-egy fejlesztés után mindig figyeljük az energiaellátást, és ha kell, fejlesszük a PP-t is. De vigyázat, a nagyobb kapacitású PP általában nagyobb hőtermelést is eredményez, ami igencsak kellemetlen következményekkel járhat(pl lézeres össztűznél egy pillanat alatt pattanhat fel a hőmérséklet 100 c° fölé). A PP-t mindig csak annyira toljuk fel, amennyire muszáj, ha csak nem mozgó grillbüfé építése a cél.

    És ha valaki esetleg belezavarodott volna a tuningparádéba, mert 5 különböző hajón 94 féle upgrade-t csináltatott 14 különböző mérnöki irodával, és már rég halovány fogalma sincs arról, hogy melyik blokkba milyen upgrade lett belegyömöszölve, akkor a segítségére van egy újabb lehetőség a "mudules" menüben. A tuningolt egységek neve mellett kis hatszögletű jelet találunk. Ha ezekre a modulokra klikkelünk, akkor az eddig megszokottakon felül megjelenik egy újabb menüpont is. Egy dupla kattintás rá, és máris elénk tárul az info panel, amiről részletesen tájékozódhatunk egységünk barkács múltjáról.

    Hát kb ennyi a lényeg. Lehet, hogy elsőre komplikáltnak tűnik, de ha valaki belekezd, hamar kivilágosodik minden, némi kitartással igazán látványos eredményeket lehet produkálni. És ha a nagyjával pár hét alatt végzünk is, a finomhangolás még nagyon hosszúra nyújthatja a crafting élvezetét, nem is beszélve az újonnan beszerzett hajók felépítéséről. Sőt, abban is biztos vagyok, hogy az ED csapat sem csukta be végleg a crafting zsákot, potyognak majd még az újabb mazsolák, amivel egy darabig megint elleszünk. Csak győzzük majd felcsipegetni.

    Segítség az engineers fejlesztésekhez:
    - Engineering Database
    - Components Guide
    - Horizons settlements
    - Locations list
    - Modified Embedded Firmware beszerzése
    - Modified Embedded Firmware beszerzés alternatíva

    2.2 Guardianstól elérhetővé vált egy speciális tankolási funkció, amivel jóval nagyobb ugrásokat hajthatunk végre, de ez egy veszélyes manőver lesz:
    Ennél a tankolási módnál károsodik az FSD, tehát legyen nálunk AMFU, vagy nem szabad túl sokszor ilyen módon tankolni, hacsak nem tervezünk útközben leszállni és javítani!

    - Részletes tankolási útmutató brd kollégától:
    A fehér törpékből (WHITE DWARF) és a neutroncsillagokból (NEUTRON STAR) lehetőség van ún. túltölteni a FSD modult, ezzel a következő hiperűrugrás erejéig a NEUTRON STAR-tól négyszeresére, a WHITE DWARF-tól másfélszeresére növekszik a FSD max. hatótávja, mindezt úgy, hogy nem igényel több üzemanyagot a hiperűrugrás.
    A kivitelezése úgy történik, hogy SC-ben be kell repülni a csillagból induló csóvába és ott kell tartózkodni addig, ameddig ki nem írja a fedélzeti számítógép, hogy FRAME SHIFT DRIVE SUPERCHARGED.
    Azonban óvatosan kell eljárni a művelet közben, mert ha a hajó a csóvában kerül a normál űrbe, a fedélzeti számítógép véletlenszerű modul és hajótest meghibásodásokat fog jelezni, mágneses és elektromos zavarra hivatkozva. Ez ugyan nem feltétlenül jelenti a hajó megsemmisülését, de a felszereltségétől (pl. modulok sérülékenysége, Power Plant kapacitása) és a méretétől (a nagyobb méretű hajó kevésbé van veszélyben) függően előfordulhat, hogy már SC-be sem tud többé ugrani a hajó. Ezért a következőkre kell figyelni:

    1. Nem szabad kilépni SC-ből a csóvában tartózkodva (kellemetlen esemény, ha pont a túltöltés közben megszakad a serverrel a kapcsolat, mert a visszacsatlakozáskor a normál űrben fog tartózkodni a hajó - ilyenkor meg lehet keresni a Frontier supportot, segíteni fognak);

    2. Nem szabad közel repülni a csillaghoz, mert kiesik SC-ből a hajó és a véletlenszerű modulmeghibásodások mellé az erős túlmelegedés is megjelenik, mint zavaró faktor - érdemes ilyenkor a FSD használatához nem szükséges modulokat lekapcsolni gyorsan, segíthet;

    3. Minden túltöltés rongálja a FSD-t, tehát érdemes egy ún. AMFU modult is a hajóra szerelni, ha 10-15 túltöltésnél többet tervezünk javítási lehetőség nélkül (a FSD javítással ne SC-ben próbálkozzunk ;) ), mert mint minden modul, a FSD is 80%-os állapot alatt véletlenszerűen meghibásodást jelezhet;

    4. A csóvában tartózkodva a hajó forgolódni fog magától, ezt korrigálni kell (lassabb fordulási képességű hajóknál ez problémásabb lesz, jobban kell figyelni), mert a fenti pontok miatt nem javasolt a művelet közben a csillag felé haladni, így eleve érdemes úgy belépni a csóvába, hogy a csillag minél inkább a hajó háta mögött legyen. Erre hívja fel a figyelmet a következő útmutató:

    Lehetőség van ún. kettős túltöltött ugrásra is. Ennek az egyszerű módja, hogy a hagyományos módon túl kell tölteni a FSD-t, majd be kell célozni az ugrási célt, de úgy, hogy a cél és a hajó között legyen a csóva, ügyelve arra, hogy még ne legyen a csóvában a hajó. El kell indítani a hiperűrugrást, de a gázkart olyan tartományban kell tartani, hogy még ne tudjon megtörténni. Majd a csóvát lassan meg kell közelíteni, ügyelve arra, hogy a hiperűrugrás még ne tudjon megindulni. Amit beért a hajó a csóvába, fel kell tolni a maximumra a gázkart, így elindul az ugrás és ezzel egyidőben megtörténik az újabb FSD SUPERCHARGE. Így még a cél rendszerben is van lehetőség egy újabb túltöltött ugrásra. Az érthetőség kedvéért készítettem egy video-t ez utóbbi technikáról.

    - Hajófedélzetről indítható kísérővadászok
    Bizonyos hajók képesek kísérővadászokat hordozni a fedélzetükön, melyek harc esetén nagy segítségükre lehetnek. Ehhez szükség van egy Fighter Hangar modul telepítésére.

    Az alábbi hajótípusok képesek fedélzeti vadász használatára:
    - Alliance Crusader (Class 5-6)
    - Anaconda (Class 5-7)
    - Beluga Liner (Class 5-6)
    - Federal Corvette (Class 5-7)
    - Federal Gunship (Class 5-6)
    - Imperial Cutter (Class 5-7)
    - Keelback (Class 5)
    - Krait MkII (Class 5-6)
    - Type-9 Heavy (Class 5-7)
    - Type-10 Defender (Class 5-7)

    orientcx kolléga részletes útmutatót készített a témáról: A space mops esete az Anacondával

    - Multicrew tartalmak
    A 2.3-as frissítéstől kezdve, lehetőségünk van több játékost meghívni a hajónkra (megfelelő hajóméret esetén) és átadni nekik néhány funkció vezérlését (pl. kísérővadász pilóta vagy tüzér).
    Részletesebben a Multicrewről.
    Frontier training videó a Multicrew működéséről.

    Magyar nyelvű Horizons videók Cooper911 és Sylc kollégáktól:
    - Elite Dangerous Horizons Első látásra
    - Elite Dangerous Horizon Landing on Europa
    - Elite Dangerous Horizons Cobra MKIV Bemutató
    - Elite Dangerous Horizons Bolygótéma
    - Questek kovetkezo resz, felszini kuldetesek

    Angol nyelvű Horizons videók:
    - Getting Started - The Beginners Guide to Planet Landing & SRVs
    - Landing - Elite Dangerous: Horizons Pilot Training
    - Wave Scanner - Elite Dangerous: Horizons Pilot Training
    - SRV - Elite Dangerous: Horizons Pilot Training
    - Settlements - Elite Dangerous: Horizons Pilot Training
    - The Engineers 2.1 Trailer - Elite Dangerous: Horizons
    - Pilot Training - Engineers
    - Pilot Training - Loot & Crafting

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    Részletesebb leírás az új játékosok részére
    Elite Dangerous official website
    Elite Dangerous Magyar wiki oldala
    Elite Dangerous the Beginning Early Game Designs 2014 - Korai tervezési elképzelések, melyek azóta folyamatosan kerülnek be a játékba
    ------------------------------------------------------------------
    Elite Dangerous Magyar oldala saját Discord elérhetőséggel:
    Discord kliens letöltése - EDHU Discord szervere
    -------------------------------------------------------------------
    Hivatalos Elite Dangerous Pilot Training Tutorials
    Hivatalos Elite Dangerous: Horizons Training Guides
    Hivatalos Powerplay Training
    Magyar nyelvű tutorialok
    Magyar nyelvű felfedezés ismertető Zablás Bogártól
    New CMDRs Welcome Pack (angol nyelvű összefoglaló, kezdő játékosoknak)
    Onlne Store
    Frontier You Tube csatornája
    Kornelius Briedis You Tube csatornája
    ObsidianAnt You Tube csatornája
    Commander ChaosWulff You Tube csatornája
    Elite: Dangerous Wiki
    ED shipyard (hajótervező oldal)
    coriolis.io (hajótervező oldal)
    beta.coriolis.io az eredeti Coriolis béta változata (hajótervező oldal)
    eddb.io (rajongói gyűjtőoldal és kereskedő adatbázis)
    Active Community Goals Thread (aktuális közösségi questek)
    Elite: Dangerous a redditen
    Infografika a felfedezésekhez
    Elite Dangerous: Pilots Guide Manual
    Magyar játékosok az ED univerzumában (A teljes Magyar közösség listája)
    inara.cz (Hasznos gyűjtőoldal. Engineers, Powerplay, CG, Market...)
    Minor frakciók listája
    Powerplay Training videók, magyar felirattal (köszönet Pityának a feliratozásért!)
    Powerplay cikkek: LINK1 és LINK2
    Elite: Dangerous HUD colour theme editor (a HUD színeit lehet módosítani a játékban) - Tutorial videó a beállításhoz.
    Játékvezérlők kezdőknek (milyen játékvezérlőt használjunk az ED-hez?)
    Radio Sidewinder - Online rádió az ED világában (játék közben kimondottan szórakoztató hallgatni)
    cmdr phoebia YT csatronája - magyar nyelvű ED videókkal
    Cpt_Banyek segédletmagyarázó videója az eddb+coriolis+inara használatáról.

    Külön kiemelném három kollégánk videócsatornáját, ahol magyar nyelven találhattok rengeteg hasznos oktató és játékos videót:

    - Sylc (CMDR Flynth) kolléga ED YouTube csatornája
    Ezenkívül rendszeres streameket láthattok twitch csatornáján is

    - Cooper911 kolléga ED YouTube csatornája

    - Nau Plays YouTube csatornája

    - orientcx kolléga RES oktató (és szórakoztató :D ) videósorozata:
    Elite Dangerous res taktikák 1 rész
    Elite Dangerous res taktikák 2 rész
    Elite Dangerous RES taktikák 3 rész 1 fejezet
    Elite Dangerous - RES taktikák 3 rész 2 fejezet
    Elite Dangerous - restaktikák 4 rész
    Elite Dangerous IPSZ recruitment
    HazRES taktikák nagy hajóknak

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    duvi – Duvi
    pcnet - Mormogi
    [w] - cmdr Peter W. Volkov
    phyb3rc4t – phybercat
    core2 - core2
    cunnir - Merohun
    CactuS - Gauthus
    VitoSagi - Vito Stark
    Gigafun - Gigafun
    baji - [HUN] Lord Deathless
    Diopapa - Diopapa
    Chob - Jet D. Black
    zazoo - PIZ
    RichieTri - RichieTriH (Xbox One)
    Íjász001 - Ijasz
    abéla - Cortez Zuma
    feldeci - feldeci
    baphomet - Baphomet [SoSL]
    Sylc - Flynth
    Mortor - Ogdru Jahad
    tikshow - tikshow
    kisfiu87 - CMDR @KISFIU87
    BaLee - BaLee
    ˙??•?*MaxX*? - Evil_Eyes
    illest309 - illest309
    gk004 - Blian
    Ice_Man22 - Gabor Molnar
    cintula187 - cintula
    Xorith - Hexex
    csizi90 - Thund3r90 (Xbox One)
    felhőtakaró - GUMIPARIZER
    Pissti - Skyboy
    BandiT85 - bandit85
    haxiboy - haxiboy (PS4)
    Kelebola - Kelebola (PS4)
    Novver - Novver
    Tatyla - TatylaUSA (PS4)
    3.Aragorn - Tremyss
    Peppo - Lord Archaeopteryx

    Ha szeretnél felkerülni a PH játékoslistára, küldj egy privát üzenetet duvinak, az alábbi formában:

    PH név – játékbeli név

    [ Szerkesztve ]

  • duvi

    nagyúr

    Ticket küldés a fejlesztőknek: LINK

    Segítség szervercsatlakozási problémákhoz:
    1. Frontier FAQ
    2. Config file szerkesztése
    3. Port Forward beállítása a p2p kapcsolathoz.

    Lassú vagy hibaüzenetekkel leálló letöltéshez (ED launcher esetén):
    - A Launcher options menüjében kapcsoljuk be a Multi-threaded download opciót.

    - "Failed to read from response stream. Network connection closed" hibaüzenet esetén a játék mappájában meg kell keresni és törölni az összes .part és .progress kiterjesztésű fájlt.
    - Ha a fentiek nem segítettek, akkor:
    C:\Users\a te neved\ itt keress rá a Frontier és Elite Dangerous folderekre
    Rejtett fileok, ezért Total Commanderben kapcsold be a hidden fileok mutatását!
    Mindezek előtt csinálj egy biztonsági másolatot, hogy a kontroller config file megmaradjon és ne kelljen előröl beállítani az irányítást! A Custom.binds file tárolja a saját configodat.

    Billentyűzet és játékvezérlő kiosztások:
    Sidewinder_Owners_Manual (2014-es manual, de kezdőknek jó támpont)
    Keyboard Controls (Frontier fórumról billentyűzet konfigok)

    Játékvezérlő ajánló

    A kontroller config és Log fileok lementése, hogy reinstall után is megmaradjanak:
    Az alábbi útvonalon találjátok meg a szükséges config filet. Kapcsoljátok be a hidden (rejtett) fileok mutatását egy filekezelőben (pl. Total Commander). Ezután válik láthatóvá a teljes útvonal, ahonnan kimenthetjük a beállításainkat.
    Config files:
    C:\Users\user név\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings

    Log files:
    C:\Users\user név\Saved Games\Frontier Developments\Elite Dangerous

    Saját config file készítése, illetve Xbox kontroller használata,
    Rickboy kollégától:
    C:\Users\NÉV\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings - Costum.binds fájlt kimásolni, majd a kimásolt fájlt megnyitni notepaddal és a <Root PresetName="SAJÁT NÉV EGYBE" átnevezni , elmenteni. Mindezek után átnevezni a fájlt és visszamásolni a helyére. Ezek után ED-ben a controls profilok között ott fog szerepelni a névvel ellátott és kiválasztható saját controls profilunk.
    -Xbox 360 controller bekapcsolása ED launcher indítása előtt.
    -Xbox 360 controller kikapcsolása ED launcher bezárása után.

    Billentyűparancsok a játékban:
    - Bal Ctlr+F -el ki lehet iratni a bal alsó sarokba az aktuális FPS értékünket.
    - Ctlr+B -vel pedig a ki és bejövő adatforgalmat tudjuk megjeleníteni.
    - Hogyan lehet eltüntetni a HUD-ot? CTRL+ALT+G billentyű kombinációval.
    - Hogyan tudunk képet menteni játék közben? F10 a normál képmentés, a bal Alt+F10 8K felbontású képeket ment. Az elmetett képek elérési útvonala: c:\Users\"user name"\Pictures\Frontier Developments\Elite Dangerous\. Nem mellesleg bmp fileokat ment a játék, tehát a helyigénye nagyon durva!

    Ingame chat parancsok a kommunikációhoz:
    /r (or /reply) to respond to the last ship that you received comms from.
    /t (or /target) to send comms directly to targeted ship.
    /w (or /wing) to send comms to all members of your wing.
    /v (or /voice) to send comms to players you are in voice comms Wirth.
    /l (or /local) to send comms to all ships within range.
    További lehetőségek

    A HUD színének egyedei módosítása:
    Itt is be kell kapcsolni a hidden fileok mutatását, majd ezután mielőtt bármit módosítanánk, mindenképpen csináljunk egy mentést az eredeti fileról! A GraphicsConfigurationOverride.xml file tárolja a színbeállításokat, melyet az alábbi útvonalon értek el:
    C:\Users\USER NAME\AppData\Local\Frontier Develeopments\Elite Dangerous\Options\Graphics\GraphicsConfigurationOverride.xml
    Ezen az oldalon kísérletezhetünk a színekkel. Ha megvan a kiválasztott szín, akkor az oldalon leírtak szerint módosítsuk a GraphicsConfigurationOverride.xml filet. Következő indításkor, már az általunk beállított színnel indul a játék. Ha nincs kedvetek a színkeveréshez, akkor nézzetek el erre az oldalra. Rengeteg színmintát találtok, amiket egyből bemásolhattok magatoknak! :)

    A játék FOV értékének utólagos növelése:
    Menjünk el a C:\Users\felhasználó név\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Graphics könyvtárba és nyissuk meg egy szerkesztőben a Settings.xml filet. Ebben található az alábbi sor: <FOV>60.000000</FOV> Ezt az értéket növelhetjük pl. 70.000000-re. Elmentjük és kész is vagyunk. Mielőtt belevágnánk a szerkesztésbe, mindenképpen mentsünk egy másolatot az eredeti Settings.xml fileból!
    Összedobtam a gyári 60-tól 75-ig terjedő FOV skálát. Arra azért figyeljetek, hogy a betű és ikonméret is egyre kisebb lesz, a FOV növelésével! A keretek egymáshoz való viszonya mutatja a látótér növekedés arányát:

    Különálló gázkarok:
    CH Pro Throttle LINK1 és LINK2
    HOTAS Warthog™ Dual Throttle Link

    Hotas driver linkek:
    Thrustmaster T Flight Hotas X
    Saitek (Mad Catz) driverek

    Joystick Curves - Joystick/Hotas finomhangoló program

    T.Flight Hotas X gombcsere házilag, brd kollégától:
    - 5-6-7-es gombcsere: LINK
    - 3-as és 4-es gomb cseréje: LINK

    Technikai problémák megoldása Win10 alatt:
    - X52 használat

    Elite: Dangerous házi virtuális valóság megoldás
    - kiskuplung kolléga nagyszerű leírása, egy olcsó és házilag megvalósítható VR megoldásra. A cikk terjedelme miatt PDF fileban tölthetitek le, az alábbi linkről.

    _Kondor_ kolléga leírása, hogyan futtathatunk egyazon PC-n, két felhasználót egyszerre.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák