- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
Hirdetés
-
A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
ma Több másik kínai telefon követheti ugyanezzel a chippel az év végéig.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
EstiloL2
tag
válasz Feribacsi555 #20501 üzenetére
Igen, 64 bites van rajta, de nem azt mondom, hogy annyit lát, hanem a szabad memória nagyon kevés. Itt a kép:
[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
A DELL-nek van magyar support telefonszáma? (nem baj ha nem beszélnek magyarul)
-
horvathd
aktív tag
válasz superecneB #20505 üzenetére
[link]. Beszélnek magyarul.
[ Szerkesztve ]
"The Kid just rages for a while."
-
Blax
tag
válasz m.tomi4 #20509 üzenetére
Nálam a konfigurálatlan gép azt jelenti, hogy szűz win telepítve, driverezve. Sokan kb. ennyit csinálnak, mással nem foglalkoznak. Ezt meg ugye talán még jóanyám is meg tudja tenni.
Egy finomhangolt rendszert már némileg érdekesebb téma... Feleslegesen futó service-k letiltása, pár felesleges registry kulcs törlése (vagy módosítása), lapozó file minimalizálása (vagy teljes kikapcsolása), cache és superfetch kikapcsolása, felesleges hardware komponensek, gyártó specifikus szoftverek elfelejtése, satöbbi satöbbi. Így egy jól belőtt alap(!) rendszer RAM használata kb. 700MB. A szokásos használt szoftok feltelepítése után (vírusvédelem, PS, VMware, mittudomén, ki mit használ) - amik nem indulgatnak el összevissza maguktól - nem éri el az 1GB RAM használatot.
Jahogy miért így? Azért van a RAM a gépben, hogy azt használja, ne a vinyót tekerje!
-
őstag
Sziasztok!
Megjött az új M6600-om. Minden nagyon szuper, de egy kicsit kékesnek érzem a képernyőt. Tudtok valami jó képernyő kalibráló szoftvert ajánlani? Előre is köszönöm.
-
őstag
válasz Muerte #20513 üzenetére
Köszönöm.
Én próbáltam a windowsét de a színek állítgatásával nem sokra mentem (érzésre rosszabb lett). Vagy lehet hogy rosszat próbáltam. Igazából csak egy "jó" beállítását szeretném a monitornak. Lehet hogy csak a nagyobb fényerő és erősebb színek miatt érzem most még kékesnek (hp 8510p-t vált a gép).
Majd megpróbálom újra otthon (a gép beelőzte a máshonnan hozzá rendelt táskát, mely 10 napja a vámosoknál rostokol...).
-
őstag
válasz mghltm #20516 üzenetére
Gyakorlatilag mióta notebookom van mindig csak 1 gépet szeretek használni (nem szeretem ha valami "itt" valami "ott" van). Minden nap beviszem a munkahelyre és vissza. Munkahelyen munkára (ez gyakorlatilag word csak), otthon meg minden másra (film, játék, internet).
A kis képernyőt nem szeretem, ezért lett 17,3. A gamer notebook kinézet nekem nagyon nem jön be, és munkahelyen is elég ciki lenne. Plusz bírnia is kellene a strapát.
Ezek után maradtak a workstation 17,3-asok. A hp8510p-m jól szolgált 3 évig úgyhogy úgy gondoltam maradt a business kategória.
A felszereltség azért lett ilyen fullos (ram és ssd), mert a rendelésben így jártam jobban (külön drágább lett volna).
Ennek a gépnek van most 4 év garija, addig elégnek kell lennie.
Vetélytárs csak a hp 8760w volt. De az drágábbra jött volna ki és a firepro változat jóval gyengébb volt (8560w szintje csak). Quadrot nem akartam.
-
őstag
válasz dellkereső #20519 üzenetére
Egyedi rendelés prohardveres kollégától.
-
Rakicz
csendes tag
Hello Mindenkinek! A segítségetek szeretném kérni mert sajnos még kezdõ vagyok a notebookok terén és nem tudok dönteni. Szóval szeretnék venni egy notebookot, sokan a dell-t ajánlották és azok nekem is tetszenek. Mini 1010 hd, 1018 amiket jobban nézegettem. Nekem filmnézésre, netezésre illetve office-hoz kellene. Nézegettem még acer one 522 ultra véknyat nekem az is tetszik. Legyetek szivesek ha tudtok akkor segítsetek akár tanáccsal akár más gépekkel. Elõre is köszönöm!
-
mghltm
addikt
válasz Tom1939 #20518 üzenetére
koszonom a reszletes tajekoztatast! megertem az erveidet, ennel jobb megoldas valoban nincs. durva azert, hogy a gep szolid kulseje micsoda brutalis allatot takar. hasznald egeszseggel!
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
EstiloL2
tag
Sziasztok! Szerintetek az újrapasztázástól hűlne valamennyit a gépem? Amúgy a Dell N5110-en kívül mindegyik laptopnak jobb a hűtése, vagy más laptop is elérheti a 80C-ot?
-
dellkereső
csendes tag
Valami nem tiszta:
1. Nem nagyon találom a Dell garanciális szervizének elérhetőségét a dell.com-on.
2. Itthon 3 éves garanciát ígérnek szinte mindenütt a Dell notebookokra, ugyanakkor a dell.com-on max. 1+1 évet emlegetnek (XPS és Vostro gépeket nézegettem)
Ilyenkor mi van? Itthon több garanciát adnak, mint amcsiéknál?
És miért nincs kirakva a szerviz elérhetősége? (vagy csak én keresem rossz helyen?) -
soldi3r
veterán
-
soldi3r
veterán
válasz dellkereső #20527 üzenetére
szerintem központi szám, kapcsolnak innen ahova akarod
E30 (oo=[][]=oo)
-
Kobe
veterán
válasz dellkereső #20525 üzenetére
no offense de nem vagy kicsit szorszalhasogato? a garancia a garancialapon van feltuntetve amit a nagyker allit ki es a dellnek a szervizszama google elso talalatok kozott megtalalhato
-
Muerte
addikt
válasz dellkereső #20530 üzenetére
"Túlságosan megfoghatatlan" Ezmiez?
A dell garancia a következő képpen néz ki: Felhívod a 0680... számot,ott felveszi egy ügyintéző a problémádat,kéri a service tag-et mást NEM,az alapján látja a típusodat.Ha tudod konkrétan milyen alkatrész kell megrendeli SZÓ NÉLKÜL és másnap a Te lakhelyedhez legközelebb álló szervizes beszereli neked ott ahol Te mondod,otthon,melóhelyen stb.Hát már bocs de ha Te tudsz korrektebb garanciális céget akkor jelezd már légyszi melyik az,mert én már Acer-es korszakomban 2 hónapra elbúcsúztam egyszer a gépemtől mikor Brno-ba addig szarakodtak vele,és rohadtul nem érdekelte őket hogy a munkámhoz is kellene.
Amúgy meg elkérheted az ügyintéző e-mail címét de minek.Ők csak felveszik a problémát.A szervizelés ki van adva egy rakás külső cégnek pl.Getronics és társai.[ Szerkesztve ]
-
dellkereső
csendes tag
válasz Muerte #20531 üzenetére
Pl. azt, hogy a Lenovo gépemet meghatározott helyre kellett vinni. (háromszor járt ott, egy hétnél egyik sem tartott tovább)
Van egy darab szerviz, van fix kapcsolattartójuk, akivel meg lehet beszélni, ha valami bajom van és pontosan tudom, hol a gépem, ha szervizbe kerül.
A Dellnél, ha jól értem, ez valahogy úgy működik, hogy kijön a sok szerződött partnercég közül az egyiktől valaki, elviszi a gépet valahova, majd valamikor visszahozza.
Ez egészen addig szép és jó, amíg nem Magyarországon vagyunk. Ebben az országban nagyon nem szeretem, ha csak egy megfoghatatlan telefonos support van és nincs hol reklamálni, ha valamit elcsesznek a szervizben. Ráadásul, ha jól értem, nincs olyan, hogy "a szerviz", mert nem csak a szállítást, a szerelést is alvállalkozókra bízzák.Sajnos nagyon rossz tapasztalataim vannak e téren. Például az egyik nagy cég költségcsökkentés címén előbb a hazai nagykert számolta fel a raktárral együtt, majd a supportot is. Azóta olyan, magyarul is alig beszélő alakok veszik fel a telefont, akik semmit sem értenek az általuk úgymond támogatott eszközökhöz. A szerviznek nincs túl jó híre, de bármi gond volt velük, csak az említett tudatlan és tehetetlen supporthoz lehetett fordulni, akikről természetesen mindenki lepattant és nem volt tovább.
Kb. ilyesmitől tartok a Dell esetében is. Lehet, hogy most még működik normálisan, de vannak félelmeim.
(és most - ha működik a szokásos menetrend, jönnek a Dell-imádók, hogy "akkor keress mást!" )Ugyan mást kerestem, de épp ebben a pillanatban találtam egy Latitude-del kapcsolatban:
Elképesztően szép és designos gép, minden a helyén van benne – amíg valami el nem romlik, mert akkor csőstül jön a baj, és hiába jófejek a szervizesek, ha maga a Dell elutasítja a garanciális javítást, lásd zsanérok.-------------------
ui: talált valaki konkrét infót arról, hogy a Dell laptopok fullHD-s kijelzői lefedik a teljes AdobeRGB színteret?[ Szerkesztve ]
-
mghltm
addikt
válasz Muerte #20531 üzenetére
pontosan igy megy az ugyintezes. egy tobb mint 3 eves "legalja" inspiron 1525-nel tapasztaltuk: elromlott tavasszal a billentyuzet, telefon, ra 2 napra hazhoz jott a szerelo az uj billentyuzettel, mosolyogva beszerelte. bravo dell! ( teszem hozza a "legalja" inspironnak ez volt az egyetlen gondja a megvasarlas ota... )
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Muerte
addikt
válasz dellkereső #20532 üzenetére
Úgy látszik nem magyarul írtam hogy nem érted?
A géped csak szélsőséges esetekben viszik el!
Ha Te azt mondod pl.hibás az alaplapod,VGA-d,vagy wifid stb.Azt a support felveszi hibajelentésbe és a szervizes megy hozzád és HELYBEN JAVÍT! Nem kell neked menni meg vinni sehova a gépet,és ez itt van Magyarországon,ne legyél már ilyen értetlen[ Szerkesztve ]
-
dellkereső
csendes tag
válasz Muerte #20534 üzenetére
De, értettem amit írtál. Te nem érted: alig tudok olyan műszaki cikket venni, amivel ne kellene fél éven belül szervizbe menni (és rendeltetésszerű használatról van szó természetesen).
Laptopokkal kapcsolatban eddig a leggyakoribb problémám kontakthiba volt. Ezeket sokszor elég nehéz távdiagnosztizálni. Vagy magával hord minden szerelő egy komplett gépet alkatrészként?
Másik: OK, míg itthon lopom a napot, addig idejöhet a szerelő, elszórakozhat vele egy negyedórát-órát, de... Mi van, ha olyan munkahelyem van, ahová nem teheti be a lábát? Nem beszélve arról, hogy garanciális időn túl mit csinálok? Fizetem a kiszállási díjat, miközben esetleg nem is javítható emberi áron a gép? (igaz, az említett Lenovo szervizben is legombolnak az emberről egy tízest, ha árajánlatot kér garancián túli javításra ) -
Muerte
addikt
válasz mghltm #20533 üzenetére
Messzemenőleg a legjobb és legkorrektebb szervízű cég ez biztos!
Most nem azé' de nem két forintos gépem van és csak egy kábelt rendeltem hozzá,de biztos ami biztos alapon hoztak alaplapot,bill-t,crossfire kábelt és bele is tették volna szó nélkül.Az angol bill.-et ki is cserélték németre így sokkal jobb gépelni is ,külön megvan az"Í" úgyhogy tényleg le a kalappal.Egyedüli "negatívum" a supportnál minimálbéres fiatal csajok vannak akik pl.azt se tudták eszik-e vagy isszák azt h Alienware,de én tudtam Aztán már a szervizes srác vágta a dolgokat. -
Muerte
addikt
válasz dellkereső #20535 üzenetére
Hát eddig a garanciális dolgokkal volt problémád most meg már h mi lesz gar után,meghogy nem tudod fogadni a szervizest.Szerintem ne vegyél Te dell-t ha ennyi a problémád vele
Éppenséggel pont itt élek Magyarországon és pont leírtam már mindent amit tudni kell a dell szervizelésről de részemről lezárva.[ Szerkesztve ]
-
dellkereső
csendes tag
válasz Muerte #20538 üzenetére
Próbálom felmérni a várható problémákat. Nem három évre tervezem az új gépet...
(csak az eredetileg angol bill. németre cserélése miatt tippeltem, hogy nyugatabbra vagy - itthon szinte kizárólag magyar billentyűvel kapsz gépet - az árlisták/katalógusok szerint)
[ Szerkesztve ]
-
Muerte
addikt
válasz dellkereső #20539 üzenetére
Ehez a géphez nincs magyar billentyűzet,nem éppen Magyarország a vásárlói célközpont.
-
soldi3r
veterán
válasz dellkereső #20535 üzenetére
hát akkor mégegyszer leírom a nyomorom:
3 éves és fél éves D620, előjött a VGA hiba, csíkoz a gép. Felhívtam a Dellt, mondták, hogy ez egy elismert típushiba, alaplapcsere, mikor jöhetnek? Kérdeztem, hogy garanciában? Persze. 3 nappal később délután 5-re jött a szervizes Pesttől 220km-re és a konyhaasztalon cserélték az alaplapot, egy aláírás és viszlát. Jelenleg ezért van 3db Latitude a családbanA fenti cikk nem túl mérvadó (szerintem) az, hogy mekkora a linux támogatottság speciel nálam nem sokat dob. A TP T szériája már kínai. Egy X-re viszont fájna a fogam, ha olyan lenne a szerviz mint a Dellnél. De nekem napi szinten kell a gép, nem tudom hetekre otthagyni a szervizben.
Ráadásul 2 piszkosul nem egyforma teljesítményű gépet hasonlítanak össze, na vajon a kisebb vagy a nagyobb teljesítményűnél dolgozik többet a venti? Az stimm, hogy a HDD-je szar, de SSD-vel és Intel VGA-val nálam ha nem sokat pörög a venti.
Sajnos nem részletezte a végét a nem összemérhető szervizről, de ott a Dell viszi a pálmát. A TP topikban jót még nem olvastam Lenovo szervizről.
Eddig egyedül a D610-et kellett nyugdíjazni, de csak azért mert átfolyt a bellentyűzeten másfél liter folyadék és elment az inverter, hihetetlen, de csak az.E30 (oo=[][]=oo)
-
xanadublog
csendes tag
válasz dellkereső #20539 üzenetére
"Próbálom felmérni a várható problémákat. Nem három évre tervezem az új gépet.."
Az jó, ha valaki felméri, hogy mire számíthat, de Nálad ez már a paranoia határát súrolja. Próbálom lassan írni, hogy megértsd.
1, Ha gond van a géppel, felhívod a Dell zöld számát (jó, most mondhatod, hiába ingyenes a hívás, a telefon kopását és idődet ki téríti meg neked)
2, Próbálják behatárolni a hibát, a következő munkanapon ott a szerelő a javításhoz szükséges minden alkatrésszel (például egy touchpad hibánál nála lesz egy komplett alaplap is, mert kétesélyes a dolog; ha kell, azt is cserélik.
3, Választhatsz, melyik szerviz jöjjön, mindegyik profi és gyakorlott, ha nem is gyakran romlanak el a Dellek, azért a legnagyobb mennyiséget eladó cégnél mindenre van esély.
4, Ha Neked kényelmetlen, hogy kimennek Hozzád, beviheted a következő munkanap délutánján a szervizbe, ott megvárhatod a javítást, vagy otthagyhatod, és 2 óra múlva mehetsz érte, ha Neked kényelmetlen, mehetsz érte 2 hét múlva is.
5, Ha lejárt a garancia, ugyanazokba a szervizekbe viheted, kérhetsz árajánlatot, stb.
6 Amennyiben olyan a hiba, amit Te is ki tudsz cserélni, másnap a futár viszi az alkatrészt (például akku, táp, stb).
7, Mielőtt megvennél egy Dellt apróhirdetésből, a Dell Supportnál le tudod ellenőrizni, hogy a gép nem lopott-e. nem egy ilyent hirdetnek a hardveraprón.
8, Ha például elfelejted a bios jelszavadat, több neves laptopgyártó vetet Veled egy új alaplapot, arra garancia nem vonatkozik, a Dell a service tag alapján küld egy master pw-t, amivel meg tudod változtatni az ismeretlen jelszót.
9, A Dellekhez olyan service manualok vannak, amelyek alapján a legtöbb hibát magad tudod orvosolni, nem veszik el a garancia, ha szétszeded a cuccot, kicseréled a hdd-t, az odd-t, a ramot, wlan, wwan, bluetooth kártyákat.
10, Ha mazochista vagy, illetve a gép csak dísznek kell, akkor vegyél mondjuk Acert, de ne lepődj meg, ha egy év alatt ötször elviszik Brnoba 1-2 hónapokra.xanadublog.bplaced.net
-
dellkereső
csendes tag
válasz soldi3r #20541 üzenetére
A linkelt cikkben inkább a zsanércsere körüli problémákra, meg a fél mondatban említett egyéb problémákra próbáltam célozni. Írtam a srácnak, kíváncsi vagyok, válaszol-e.
Thinkpad szervizzel egyszer volt problémám: nem találták meg azt a hibát, amivel leadtam a gépet. Hazahoztam, megint kezdte. Egyszer, soha többé. Azóta sem tudom, mi volt. Utána még kétszer járt szervizben a gép, semmi bajom nem volt velük. Gyorsak voltak és korrektek.
-
Hofeher
aktív tag
melyik a jobb vga az 5110 nél a 6470 vagy a 525
Asus Tuf Gaming Laptop (4600H + 1650Ti), Gigabyte H87-D3H i5 4570 16Gb Ram Rx 570 8gb, iPad Pro, TP-Link 3600, Zyxel nas.
-
dellkereső
csendes tag
válasz xanadublog #20542 üzenetére
Hidd el, van okom bőven a "paranoiára"... Részben, mint említettem, ritkán sikerül olyan cuccot vennem, amit ne kéne rövid időn belül szervizbe vinni, részben meg elég sok negatív tapasztalatot szedtem össze az elmúlt pár évtizedben a szervizekkel kapcsolatban. Jobb előre tudni, mire lehet számítani.
4. ponttól kezdve: ebből indult az egész társalgás. Nem találtam a dell.com-on a hivatalos dell szervizre utaló nyomokat, csak a supportos tel.számot.
BIOS master pw... Na ez lehet, hogy paranoia, de a többinél tán nem véletlen, hogy elfelejtett jelszó esetén cserélni kell a hardvert (ahogy néhány vinyóval is ez van).
Én nem használok hardveres titkosítást, semmi olyat nem tárolok a gépemen, de adott esetben gáz lehet belőle, hogy "törhető" a BIOS ;-)ACER-t nem is ismerem (még a PC korszak elejéről származó emlékeimben a "made in dzsunka" kategóriában él - eszerint nem változott semmit :-D)
Na jó, szerintem hagyjuk a továbbiakban!
---
AdobeRGB témában még várom a válaszokat... -
soldi3r
veterán
válasz dellkereső #20543 üzenetére
hú, akkor én szerencsés vagyok, mert a Dellekből eddig csak 1-gyel volt 1x volt használatból eredő problémám, de szervizben egyik sem járt
a zsanér előbb kikopik a Lenovo T szériában, mint a Dellben, T4x-hez (szerintem a legjobb T szériás TP) meg T6x-hoz is volt szerencsém, ezek után nem vennék T4xx-est gépetE30 (oo=[][]=oo)
-
soldi3r
veterán
válasz dellkereső #20545 üzenetére
Nem találtam a dell.com-on a hivatalos dell szervizre utaló nyomokat, csak a supportos tel.számot.
E30 (oo=[][]=oo)
-
soldi3r
veterán
-
xanadublog
csendes tag
válasz dellkereső #20548 üzenetére
Nem sok olyan gyártót tudsz mondani, akinek saját szervize van.
Nekem az órámnak, a kocsimnak, az okostelefonjaimnak "külsős" a szervize, de ez min változtat szerinted?xanadublog.bplaced.net
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Microsoft Excel topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- BestBuy topik
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple notebookok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Latitude 5400 27% 14" FHD IPS i5-8265U 8GB DDR4 256GB NVMe magyar vbill., gar
- HP EliteBook 840 G6 i5-8365U 16GB RAM 256GB SSD világító MAGYAR billentyűzet
- Lenovo Thinkpad L570, I5-6200U, 8GB, 240SSD, 15,6" FHD, AAM, 1év gari
- Dell Latitude 7410, I7-10610u, 16GB, 256GB NVME, EXC, FHD, AAM, 1év gari
- Dell Latitude 7410, I7-10610u, 16GB, 256GB NVME, EXC, FHD, AAM, 1év gari
- ASUS ROG G713RC 17.3 DDR5 RTX3050,512SSD,16GB 4800MHZ RAM,GAMER LAPTOP GARANCIÁS PÁRSZOR HASZNÁLT
- Új gyári Lenovo L15 Magyar világítós billentyűzet
- i-tec dokkoló USB4 Metal Docking station Dual 4K HDMI DP, PD 80W
- ASUS ROG ZEPHYRUS G16 RTX 4060, 1 év garancia
- ÚJSZERŰ Honor MagicBook Pro 16 (Ryzen 5 4600H, 16GB, 512GB, fémház)