Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
-
Zsoleszhun
addikt
válasz
bambano #125055 üzenetére
A máv karrier oldalán nem találom a vezérigazgatói állást vagy az csak pesti szűréssel jön elő?
-
Fricu
tag
válasz
bambano #125045 üzenetére
Dehogy nincs.
Biztos fiatal vagy, nem emlékszel - de én sajnos igen:
Anno az M5-ös autópálya vagy 10 évig üresen állt. Egy két eltévedt nyugati turista vetődött rá, más nem , mert olyan drága volt.
Az üzemeltető konzorcium ugyanis "jó" szerződést kötött az állammal, amelyben az utóbbi vállalta a profit kifizetését nekik, ha a bevételek nem lennének elégségesek. Ezek után olyan magas díjat szabtak, hogy józanul mindenki elkerülte. A haszon kettős volt, mert nem kellett költeni az út karbantartására, javítására, a bevételt meg bemondásra kiegészítette a költségvetés a szerződés szerinti szintre.A MÁV-nál is lehet könnyen hasonló ok, csak nem tudunk róla.
Mert józan ésszel sok dolog nem magyarázható: Pl. a három perces késéssel érkező IC-t már nem várja be a vicinális, elmegy gyakorlatilag üresen. A következő csatlakozás 2 óra múlva...
(Ha nem késik is futni kell hogy elérd, egy öregebbnek esélye sincs , még késés nélkül se). -
HUTCHDB
nagyúr
válasz
bambano #125039 üzenetére
Amellett, hogy általánosságban a vezetőkről írtam pár sort, nem látok bele egyes döntésekbe, és nem is ez lett volna a lényeg.
Én azt mondom, hogy ember hiba nélkül nincs, és most épp nem is kívánok az adott példádra reagálni, mert egyrészt nem ismerem a szituáció minden részét, részletét, plusz ami neked jo, vagy másnak, az lehet, hogy másik 100 vagy 1000 embernek meg nem.
Én az általános magyar szemlélettel szemben kívántam 2 mondatot írni, ami nem csak erre, hanem szinte az élet minden területére igaz, vagyis csak egyes kiragadott és Hype-ot kiváltó dolgot kiemelünk valamiből és mindjárt jól is érezzük magunkat, mert őrült nagy igazságtalanságot velünk felfedezni.Oda kell menni, meg kell mutatni!
-
válasz
bambano #124965 üzenetére
Akkor teszek még egy próbát, hátha megérti valaki, amit mondani akarok.
Vezetéknélküli netem van. Lerobban az utcán a ház előtt egy hatalmas tartálykocsi, leárnyékolja a vételt.
Másnap a kocsi eltűnik. Ilyen esetben
a. Kinek a felelőssége, hogy kimaradt a szolgáltatás?
b. Hogyan vállaljon felelősséget a szolgáltató egy olyan közegben, ahol annyi sok mindenre nincs befolyása? Főleg az időjárásból eredő változókra gondolok.
c. Hogyan védje ki az ilyen helyzeteket? -
Fricu
tag
válasz
bambano #124799 üzenetére
Innen indultál:
"nem a tömeg a fő paramétere a fékútnak."
De, igen az. Bizonyítottam.
meg innen:
"a széles nagy átmérőjű kerék a luxus kocsikon nem divat, hanem tévedés"
Én pedig bizonyítottam, hogy kényszerűség (amiből divat is lett).
(És igen, egy fórum posztban élek az egyszerűsítéssel. Ez nem fizika-előadás. Aki akarja érti, aki meg kötözködik, annak úgy sem lesz elég precíz)
Tőlem persze abban hiszel amiben akarsz, de azt nem helyeslem, ha itt terjeszted is. Akad aki beveszi.
Én kiszálltam...
-
Fricu
tag
válasz
bambano #124767 üzenetére
Nem ez volt a vita tárgya, de eszembe jutott egy tanpélda, még a gimiből (fizika felvételi feladat):
Két azonos autó. Az egyik megy 30-al. A másik előzi 50-el, pont egy vonalban vannak, mikor eléjük lép egy gyalogos.
A lassabb pont meg tud állni, míg a gyalogoshoz érnek. Mekkora sebességgel csapja el a gyorsabb, ha feltételezzük, hogy azonos lassulásuk (azonos a fékrendszer, stb.)? (és eltekintünk késedelmes reakciótól, egyebektől)
A helyes megfejtők között nem sorsolunk ki semmit - de övék a dicsőség... -
Fricu
tag
válasz
bambano #124767 üzenetére
Ennyi zagyvaságot legalább ne terjessz.
Olvasd el, tanulságos:
https://www.gumi-b2b.hu/home/technologia/46-elony-vagy-hatrany-a-szeles-gumiItt a cikkben ugyanazt az autót tesztelik keskenyebb és szélesebb gumikkal. A megállapítás egyértelmű:
Keskeny abroncsoknál alacsonyabb a beszerzési ár, jobb az aquaplaning ellenállás, magasabb a komfort, kisebb a menetzaj, kevesebb az üzemanyag fogyasztás, hosszabb a fékút és rosszabb vezethetőség.
Szélesebb abroncsoknál nagyobb a menetstabilitás, jobb az irányíthatóság, rövidebb a fékút, esztétikusabb a megjelenés, megnövekedett az aquaplaning veszély, kevesebb a komfort, magasabb a fogyasztás és a zaj, gyorsabb a kopás, drágább és sérülékenyebb gumi/felni, terheltebb a futómű .Ha vezetsz, tudhatod, hogy egy csomagokkal terhelt autót sokkal nehezebb (=hosszabb fékút) lefékezni, mint egy üreset. Ilyenkor feltételezzük, hogy a fékrendszer ugyanolyan hatékonyan dolgozik, tehát ugyanakkora fékerőt produkál.
F(fékerő)=m (igen, a tömeg) x a (gyorsulás-lassulás) Ha ugyanakkora a fékerő dupla tömeggel - az fele akkora lassulást jelent.A kétszeres tömegű autót kétszeres fékerővel lehet ugyanolyan hatékonyan lefékezni. Ezt az erőt azonban át is kell vinni az aszfaltra. Ehhez kell (!) a szélesebb gumi, ha tetszik neked, ha nem.
És végezetül: a mozgó test mozgási energiája E(mozg)= m (már megint a tömeg, a manóba..) v2. Tehát egy kétszeres tömegű autó mozgási energiája is a kétszerese az eredetiének. Ezt kell a fékrendszernek felemésztenie. Persze a sebesség négyzetesen szerepel a dologban, ez gáz sajnos.
-
-
mezis
félisten
válasz
bambano #124705 üzenetére
"...fizikából hiányzók kedvéért: nem a tömeg a fő paramétere a fékútnak. minél nagyobb a tömeg, annál nagyobb fékezőerőt tud az autó az aszfaltra tenni. "
Fékút ennyi vagy annyi, még mielőtt rombolna, meg kellene állni. Nagyobb tömeggel nagyobbat lehet pusztítani. Ha meg veszélyes anyagot szállít, akkor még nagyobbat.
A büntetési tételeket szorozni kellene a tonnákkal és a sebesség túllépés négyzetével. Kb így lenne igazságos.
"...az emberek zöme életében soha nem vészfékezett egy rendeset."
Nekem is az a véleményem, hogy azért is van autópályán az a sok tömegkarambol, mert 130km/ó sebességnél meg még ritkább az, aki már vészfékezett. Ezt pedig "vizsgakötelessé" kellene tenni. Ehhez biztosítani kellene a technikai feltételeket, mert pláne a tanuló vezető ne a forgalomban gyakorolja ezt. -
dew28
aktív tag
-
Fricu
tag
válasz
bambano #124705 üzenetére
F=mxa
2x akkora tömegű autót 2x nehezebb lefékezni. A 2x nagyobb fékező erőhöz 2x nagyobb tapadás kell, 2x nagyobb felület az aszfalton. Nem csak divat a széles nagy átmérőjű kerék a luxus kocsikon. Nincs ingyen ebéd...
Az abszolút sebesség túllépés csak 38. a baleseti listán. A relatív a második.
Vagyis a trafi csak sarc, adó, nem balesetmegelőzés. -
Zola007
veterán
válasz
bambano #124702 üzenetére
A q5-tök többsége speciel a 3 literes modell kivételével 1800 kiló és 2 liter és 110-160 kW
Viszont nem rémlik, hogy minden sarkon állna egy Q5, az autók 90%-ára szerintem megáll a szabályEgyébiránt 2.5 tonnával még indokoltabb nem gyorsan közlekedni.
Egy átlagos személyautó (1.3-1.5 tonna) alá 150 ló elég, ez 5 személyt is kellően tud mozgatni a sebességhatárok betartásával,Ha gyorshajtás miatt valaki balesetet okoz, pedig k*rvára nem fogja érdekelni se a vétlent, se a bíróságot, hogy hányan ültek a vétkes kocsiban.
Tipikusan nem az 5 gyerekes Opel Astras anyukák szoktak gyorshajtani, ezt te is tudod.
A büntetéseket kellene radikális mértékben emelni, akkor nem vagánykodna senki, mert még a gazdag is megérezné a 100 ezres csekk helyett az 1 milliósat
-
xuldar
addikt
válasz
bambano #124549 üzenetére
Költöznek a Lisznyairól, hirtelen nem tudom, hova. A honlapjukon eddig kint volt az infó. Addig is ajánlom a Pizza Unot, ami a Campus Hotelben van.
Zola: L profilt is lehet készíteni bútorlapból, az lábként nem fog vetemedni. Ha hazaérek és nem felejtem el, készítek 1-2 képet.
-
Papaj x
senior tag
válasz
bambano #123603 üzenetére
Igen, azt is meglehet. Bár pl. egy mazdánál, vagy opelnél ezzel még nem próbálkoztam/találkoztam, de olasz francia vonal eddig ment.
A történet pedig egyszerű. Van pár cég, pl a kutya neve az egyik comedy centralos műsorból + kiegészítővel, akiknek már sikerült eladni annyi hardvert/szoftvert jó áron, amit a gyártótól megvettek bővítményként, s plusz pénzért ezt belerakják... Mindenki jól jár, csak aki ezt a terméket, meg csomagot megvette, s a felhasználó sem. (mármint nem jó érzés lesz az, h ez tesó 20 ezer lesz, s volt 3 perc)
Erre írtam, hogy akkor nem lenne mit fejleszteni címszó. -
-
vlevi
nagyúr
válasz
bambano #123577 üzenetére
Arról volt egy cikk valahol, ahol az írót konkrétan leállította az előtte menő, és meg akarta agyalni, mert egy dimbes dombos területen állandóan fel-le kapcsolgatta az automata távolsági fényt az autója, amikor úgy érzékelte nincs előtte senki.
Én már olyat is láttam, hogy nappali menetfény+ködlámpa. Tompított nélkül...
Asszem valami ősöreg tragacs volt, kicioccó kínai menetfénnyel, kicioccó kínai ködlámpával... -
copass
veterán
válasz
bambano #123513 üzenetére
katásnál nem kell.
igen amúgy elég nagy szemétség a vállalkozói számla fenntartása. kb mindenért fizetni kell mint a barom és alapvető szolgáltatások is komoly pénzekbe kerülnek. -
Cs1csó
titán
válasz
bambano #123226 üzenetére
Sajnos nálunk sehol sem engedélyezett, talán te írtad korábban már nem emlékszem, hogy valaki az AUchan parkolóban driftelgetett és a rendőrök kísérték ki.
Sajnos erre hazánkban csak - kemény magyar valutáért - a különböző vezetéstechnikai tanpályák, rutinpályák vannak.
Valamilyen autós műsorban mutatták hogy Pest környékén van van direkt ilyen pálya, száraz időben is lehet gyakorolni a vizes aszfaltot mert vannak locsolóik stb.
-
Zola007
veterán
válasz
bambano #123231 üzenetére
Valószínűleg az Auchan biztonsági szabályzatában benne van, hogy a rakodási területen nem tartózkodhat személyautó
Vagy a parkoló az üzletek nyitvatartási idején kívül nem használható.Feltehetőleg a biztonsági őr hívta ki a rendőrséget, tehát csak a dolgát végezte.
A rendőrök szintén. -
lappy
őstag
válasz
bambano #123226 üzenetére
A parkoló nem arra való egyrészt értem en hogy szeretnéd megtudni milyen ha megcsúszol és hogyan tudsz rá reagálni de nem látod előre hogy milyen az út minősége kátyú padka stb. Inkább a tanpálya való arra ott mindent elmagyaráznak sőt sok egyéb dolgot is megmutatnak. Én voltam 2 eddig de említették hogy több 100 kellene megismételni hogy rögzüljön rutinszerű legyen.
-
lamiki
senior tag
válasz
bambano #123145 üzenetére
Öcsémék kint élnek Finnországban, a Mikulástól vagy 300 km-re délre. Ott novembertől-áprilisig kötelező a szeges gumi. Kérdeztem tőle mi van ha nincs hó, mert a klíma változás miatt olyan is előfordul már ott is sokszor. Mi lenne, mi lenne, hát csattog a gumi az aszfalton
.-Mondta erre öcsém. Persze ez biztos jót tesz a kocsinak és az aszfaltnak is.
-
-
Fagyi
aktív tag
válasz
bambano #123145 üzenetére
Nem a californiai karácsonyról beszélek!
De itt azért az átlag hőmérséklet novembertől alacsonyabb, mint 20 fok. Inkább legyen fenn mindenkinek a téli gumija karácsonykor és legyen 20 fok, mint -2-ben nyárival ne tudjon megállni mögötted! Van annyira szeszélyes a hőingadozás, hogy reggelente meglepjen egy kis jegesedéssel, vagy csak egy kis ködpárával az úton. A víznek meg van egy rossz szokása, hogy képes 4 fokban is jegesedni. Esetleg ne csak a városi forgalomra gondolj, külterületeken, városon kívül simán van akár 5 fok differencia mínuszban a (nagy)városokhoz képest.
-
gps76
őstag
válasz
bambano #123145 üzenetére
Pár éve voltam a mogyoródi tanpályán busszal vezetéstechnikán, Boros Gábor instruktor azt mondta, hogy ha a lelked megnyugtatására, de inkább a saját biztonságodra nagy hangsúlyt akarsz fektetni, használj jó minőségű téli gumit télen-nyáron amit kb. 4 évente cserélsz, mert elkopott. Így nem lesz az, hogy kirepedezett gumival akár 70-nél is durrdefektet kapsz és nem tudod megfogni a kocsit. Muszály lesz ennyi időnként cserélni, és mindig fiatal gumival jársz.
Ráadásul most készülök új kocsit venni, filózom hogy lenne jó ez a gumi téma, mert a TPMS szelep miatt is van egy plusz költség, szarakodás, ha 2 garnitúra gumit tartasz. Hát nem tudom mi lenne a jó, hogy kellene, mert a párom vidékre jár dolgozni, fő a biztonság. -
dewil666
őstag
válasz
bambano #123145 üzenetére
Ezt most kifejtenéd bővebben?
Amiért én leveszem a nyári kereket és fe szeretném rakni a téli kereket akkor ki kell centrírozni előtte??
Illetve kb fél évente kereket cserélek ezt illik megcsináltatni?? És a 4 évszakos ami folyamatosan ~5 évig van az autón azt nem kell??
Nem értem! -
Wajk
addikt
válasz
bambano #123120 üzenetére
hogyne lennének lamellák? "A V-mintázatú futófelületet új önzáró 3D lamellák egészítik ki"
Pont ez volt az egyik legnagyobb újításuk.(#123122) Fagyi: lentebb írtam, hogy miért van létjogosultsága az AllInOne csomagnak, és én személy szerint miért nem akarok téli/nyárit. Az elvem megegyezik mégis a tiéddel, féken, gumin nem akarok spórolni. Ár érték arányban köszönő viszonyban sincs egy gumigarnitúra/fényezés. Ezért is néztem utána, mit veszek. CC előtt nem is fordult meg a fejemben, hogy valaha négy évszakos lesz a verdán.
Ezen oknál fogva a garázsajtó példád sem helytálló ebben a helyzetben, hanem inkább akkor ha valaki több éves nyári/télit vesz még ha prémiumot is, vagy megveszi a legolcsóbb/legrosszabb 4 évszakosat.
u.i.: természetesen aki jár hegyekben, szokott járni síelni, annak én sem javasolnám a legjobb négy évszakosat sem. De aki egész évben normál utakon kavar, szerintem azoknak már alternatíva.
"Én üdvözölném, a környező országokban bevezetett, nov. 1.-től kötelező téli gumit és hóláncot!"
ne felejtsd el pl a CC is megkapta a hópehely jelölést, téli guminak számít. megfelelne az előírásnak!
(#123123) dewil666: mielőtt nagyon belemelegettek ne keverjéták már ide a fillérb@szást, köszi. Ez nem feltétlen a spórolásról, hanem az ésszerűségről szól. Ahogy írtam lentebb, téli/nyári garniturám hamarabb kiöregszik, minthogy a közelében lennék annak, hogy elkoptassam.
A biztonság és a minőség nekem magasan elvárás!
"A felniről lecserélni a gumit"-ról, meg nekem van meg a véleményem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Lenovo IdeaPad 3 17ITL6 - 17.3" HD+ Intel 6305 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- OHH HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -40% i5-1145G7 16/512 Iris Xe FHD EU-HUN
- Toshiba Enterprise Capacity MG09 18TB - 512MB, 7200rpm, SATA3 - 100/100 -as - Eladó!
- FSP Aurum Pro 1200W 80 PLUS Gold - AU-1200PROH
- EVGA RTX 3070 8Gb
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
- AKCIÓ! "ÚJ" Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest