Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hunmugli

    aktív tag

    válasz Benito94 #4381 üzenetére

    Hogyan működik a klánháborús keresés?

    Clanwar keresésnél úgynevezett súlyokkal számol a rendszer. Eszerint próbál meg ellenfelet beadni. Hogyan is történik mindez? A cwt indító játékos (co-leader, vagy leader) játékosokat választhat be a cwbe. Bárkit belerakhat, attól függetlenül, hogy piroson vagy zöldön van-e. Ez csak egy jelzés, és az alapértelmezett állapot cw indításnál, amit az indító egy gombnyomással átállíthat. A leadert is ki-beteheti.

    10 fő a minimum, innen ötösével vannak a lépcsőfokok, 50-ig. Előfordulhat, hogy valakit nem lehet belerakni cwbe. Ennek az az oka, hogy egy másik klánban, ahol már volt, éppen cwben van, vagy legalábbis keresésben. Ilyenkor meg kell várni, amíg letelik maximum 2 nap 23 óra. Ez azért van, mert 24 óra után automatikusan leáll a keresés, ha nincsen ellenfél, tehát ha éppen időben talál, akkor még ki kell várni a preparation dayt és a war dayt is.

    Az első és legfontosabb dolog, ami meghatározza a keresés eredményét, az a létszám. Ez mindig megegyezik a két klánnál. Utána következnek a súlyok: minden játékosnak van egy súlya, ez egy kétjegyű egész szám. A war day alatt könnyedén meg lehet állapítani bármely játékos súlyát: csak meg kell scoutolni a bázist, majd összeadogatni az arany tárolókban lévő összegeket. A th is tárolónak számít. A három 0-t le lehet hagyni, de nem bűn kiírni vagy egy "k"-val helyettesíteni sem.

    Ez a warweight, azaz a játékos cw súlya. Ezt a játék számolja, minden egyes dolog beleszámít: hősök, falak, katonák stb. Keresésnél nagyon gyorsan felméri ezeket a rendszer, ám néha fél percbe is beletelik. A th szint is befolyásolja valahogyan, de a pontos algoritmus sajnos nem ismert, csak találgatni lehet. Ide van egy jó kis táblázat, remélem egyértelmű: [LINK]. A két összesorsolt klánnál ezek a súlyértékek optimális esetben teljesen megegyeznek.

    A .5-ös taktikák, a minimax bázisok, valamint az algókarakterek (super-rushed karakterek) éppen ezt a súlyszámítást próbálják a saját klánjuk javára fordítani: a súlyukat a védelmek elhanyagolásával lent tartják, de néhány jól bevált támadóegységet erősen felhúznak. Így pédául egy th7-et érő karakter még akkoris megéri, ha biztosan 3 csillagozzák: bármilyen th8-at, sőt közepes th9-et is leüthet.

    Sajnos azonban ez nincs mindig így. Az idő előrehaladtával, ha nincs ellenfél, akkor kis módosulás lép fel: pár %-os eltérést enged meg a rendszer, ami bármely fél javára válhat. De a vesztére is. Éppen ezért érdemes időnként újrainítani a keresést, mert akkor ez az érték nullázódik. Régen gyakoriak voltak a hatalmas missmatchek, ma már ez szerencsére ritka, de megesik. A 444 Academy például fél óránként keres újra.

    Elméletem szerint vannak a tipikus cw klán felállások, amikor nagy eséllyel erős, tapasztalt klánt kapunk ellenfleül. Ez minél nagyob felállásnál eshet meg, ugyanis a cw orientált klánok (pl Clashheads, OneHive, 444 Academy, csakhogy hazait is említsünk) nagyrészt th9-ekkel, és pár th 10-el cwznek. E miatt ugyanilyen mentalitású, hasonlóan nagy játéktudású klánt foghatnak ki, hiszen a legnagyobb eséllyel ők állnak ilyen összetételből. Ellenben 10 fős cwknél, th 5-ökkel nem is lehet 2 perces keresést sem elérni, az ellenfél pedig valamilyen noname2-esszintű klán. Általában, ellenpélda a Savage 3.4, bár ők 40 pluszos cwket tolnak.

    A válasz a kérdésre: a keresési idő, illetve a súly okozhat első látásra nagy eltérést. Általában az össz-súly és a th szintek összege is 2-3 %-os eltérést mutat csak, bár a th szint gyakorlatilag semmit sem módosít. (Az algoritmus szempontjából...)

  • Shandor94

    csendes tag

    válasz Benito94 #1832 üzenetére

    Szia!
    A leader vagy a co-leader indíthatja a war keresést, ekkor a rendszer összesorsol egy nagyjából hasonló erősségű, ugyanolyan taglétszámú(10-15-20-25-30-35-40-45-50 ha pl28-an vagytok az utolsó három kupa szerint kimarad) klánnal.(úgy vettem észre, ha sokat nyerünk mindig bedob valami brutál erőset, aztán könnyebbet, de lehet ez csak beképzelem :)) )

    A war két napból áll. Első nap a készülődés. A klánkastélyok feltöltése, ellenség feltérképezése, esetleg támadások felosztása klánon belül. Második nap a csata napja. Mindenkinek 2 támadása van. Bárkit lehet támadni. A gyengébbeket illik meghagyni a gyengébbeknek. A támadások ugyanúgy zajlanak mint máskor. 3csillag. (Annyi kedvezmény van, hogy a csapdák, bombák újratöltéséért nem kell fizetni) Egy falu leverésekor mindig a legjobb eredmény számít. Azaz hiába verik le ugyanazt a falut először1 majd 2 csillagra az összegzésbe 2 csillag kerül.
    Aztán az nyer aki több csillagot gyűjtött.
    Nagyjából ennyi. Remélem érthető voltam.
    Ha valami nem tiszta kérdezz bátran! :)

Új hozzászólás Aktív témák