Hirdetés
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Google Pixel topik
- Fotók, videók mobillal
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Miért fárad gyorsabban az iPhone akku, mint az androidos?
- Amazfit Helio Strap – képernyőmentesen
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Sok földi jó került a Redmi K90-be is
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
válasz
Jhonny06
#1285
üzenetére
na azert ugy latom vannak itt eleg alapveto hianyossagok
szoval
az adatszerkezet (akar tomb, akar vector, akar valami mas) puszta adatszerkezet, ha ugy tetszik, egy darab a memoriaban, ami pont akkora meretu, amiben elfer az altalad megjelolt szamu es tipusu adat (osztaly, valtozo, stb)
ha te deklaralsz egy tombot pl. int tomb[10] akkor a memoriaban egy akkora darabot, amiben 10 int tipusu ertek elfer, lefoglal a program. de arrol, hogy ott azon a memoriateruleten mi van, semmit nem tudsz (illetve annyit, hogy 'hasznalhatatlan szemet'). neked kell azzal az adattal feltoltened, amit utana ki akarsz majd olvasni belole
ebbol adodoan a vector<Adatbazis> lista valtozod annyit mond, hogy ez egy olyan vector, amiben Adatbazis tipusu objektumok vannak, semmi tobbet. nyilvan neked kell belepakolnod az abban tarolni kivant objektumokat, maga az adatszerkezet nem fogja helyetted kitalalni hogy mit akarsz belerakni...
raadasul teljes objektumpeldanyt (nalad Adatbazis) nem tarolunk sem tombben, sem mas adatszerkezetben, helyette az arra mutato pointert szokas (tehat vector<Adatbazis*> lista)
a feltoltesnel meg nyilvan neked kell minden elemet hozzaadnod, a pointer eseteben a new-val letrehozva
a vector eseteben a resize() csak annyit mond, hogy szerinted mi a maximalis darabszam, amit bele fogsz rakni, ennek megfeleloen optimalizal, ettol fuggetlenul akar kevesebb, akar tobb elem is lehet benne
tehat ha te akarsz egy vectort amiben 10 darab Adatbazis objektum van, akkor csinalsz egy ilyet:
for (int i=0; i<10; ++i)
lista [i]= new Adatbazis();es amikor mar nem kellenek, pl. a destruktorban meg is szunteted az ojjektumokat (ez nem C#, nincs garbage collector!)
for (int i=0; i<10; ++i)
delete lista[i];ez utobbi persze szebb egy olyan megoldassal, amiben nem tarolod elore az elemek darabszamat, hanem vegigmegy a teljes listan annak meretetol fuggetlenul es kitorli mindegyik elemet
kerdezni meg mindenki szokott az elejen, sot a kozepen is
ezen ne aggodj, ha normalis hangnemben kerdezel (mint ahogy eddig is tetted) szivesen segitunk 
MOD: ha a listat visszaado metodust csinalsz, figyelj arra hogy ne magat a listat, hanem arra mutato referenciat adj vissza, hogy ne kelljen feleslegesen egy csomo adatot a verembe pakolni/kivenni
tehat nem vector<Adatbazis*> addide() {return lista;} hanem const vector<Adatbazis*>& addide() const {return lista;}
a const ne zavarjon meg, nem feltetlenul muszaj, de erdemes raszokni a hasznalatara
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Dell Optiplex MT/SFF 3040, 3050, 3060, 3070, 5070, 7060/ Hp ProDesk /SZÁMLA- GARANCIA
- ASUS TUF A15 FA507 - 15.6"FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 1TB - Win - RTX 4050 - 2+ év garancia
- Xiaomi Redmi 14C / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- 16 GB-os Quadro RTX5000 HP
- 173 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5080
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
ezen ne aggodj, ha normalis hangnemben kerdezel (mint ahogy eddig is tetted) szivesen segitunk 


