Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Crus

    őstag

    válasz .Szaki. #58 üzenetére

    Ezt nem tudtam, hogy a BMW iX3-ra is megy büntivám, de készséggel elhiszem. Viszont a saját piacán azért vannak nem védővámmal sújtott EV-k is és azoknak nem szeretne az EU olcsó alternatívát a saját járműpiaca védelmében. Igen, a Volvóról tudtam (nekem még svéd van hál' égnek), Dacia meg... leírták ellőttem. Szót se érdemel az a rémrom... ill. érdemelne indulóban fele áron, mert valójában annyit ér.

    (Részemről abban reménykedem, hogy az idehaza gyártott BYD Seagull erősen nyomott áras lehet majd, mert nagyon kéne egy futkosós, melóba járkálós olcsón fenntartható jármű. Arra be szeretnék nevezni.)

    "aki elektromos autót akart, az megvette akkor, " - Sajnos ez nem ilyen egyszerű. Sokan vagyunk, akik szívesen vennének/vettek volna EV-t (akár fő autónak is), de nem tehetjük meg, mert pl. egy támogatott Leaf is 10m felett volt, az meg egyszerűen nem fér bele a keretbe és nem is éri meg. Ráadásul ott volt az akkuk élettartamának kérdésköre. A korábbi EV akkuja ma már félelmetesen degradálódott. Pl. egy 10 éves, anno 250km-t tudó Leaf, ma télen 100km-t se nagyon bír normál tempóval. Egy Leaf official akkucsere pedig 5-6 milliós tétel.
    Az újabb technológiás akkuk már jóval nagyobb élettartammal bírnak és pont a Seagull kapcsán emlegették korábban a Na+ akkuk alkalmazását is majd, ami meg "örök élet + 1 év".

    "Tényleg kizöldülünk az elektromos autóktól?" - Nyilván közel sem teljesen, de oltári nagy fegyvertény, hogy a városok és települések levegőjét ott helyben nem füstöljük tele, ráadásul az olajcserék már önmagukban is környezetterhelők, hogy a kismillió szervizalkatrészről már ne is beszéljünk, ami EV esetében egyszerűen nincs (kipufogó, EGR szelep, kettőstömegű, kuplung, etc.). Pont ezért a mai napig fel nem foghatom, hogy kaphattak zöld rendszámot a hibridek... mert a tulaj aztán vagy töltötte elektronokkal, vagy nem... és mint kiderült sokan nem és visszaéltek a zöld rendszámmal, miközben 6-7L-es fogyasztásokkal járkáltak.

    A Tesla - tetszik, nem tetszik - azért az EV autózás eléggé top szintje (most hagyjuk a luxus EV verdákat). Kizárt, hogy Musk olyan hú de nagy áreséseket tervezne. Egy Tesla áresése ma a 2nd hand piacon jelentősen kisebb, mint pl. a cikkben szereplő autóé, de lehet szó akár egy modern benzin és dízelről is, amihez képest egyszerűen jobb vétel, ha valaki nem Portugáliába futkos hetente :-)

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other. - Az atomháború szörnyen unalmas.

  • joey04

    titán

    válasz .Szaki. #58 üzenetére

    Nem, a szoftveres, és az olyan ergonómiai megoldásokra gondoltam, amik függetlenek attól, hogy autó, sütő, vagy egyéb a téma. :)

Új hozzászólás Aktív témák