- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- One mobilszolgáltatások
- Ilyen lesz a Fairphone 6
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Crus
őstag
Igen, ezekkel teljesen tisztában vagyok. A másodikról említést is tettem, hogy Kína kegyetlenül nyomja bele az állami pénzt az EV iparába.
Viszont... bár egy glóbuszon élünk, de ez leginkább legyen Kína problémája és vegye észre, hogy a pénzt megenni nem lehet. Nem igazán tudunk mi ez ellen tenni, már persze azon kívül, hogy nem veszünk a Temuról meg Aliról 1000 Ft-os szemeteket. Irgalmatlanul sok termék készül Kínában, ami aztán persze rákerül valamilyen ismert brand emblémája és tömegek veszik úgy, hogy igazából meg se nézik az Apple telefonon: Made in China. :-/
-
-
Crus
őstag
Persze, mert EU-s ország vagyunk egyelőre itt a peremen... bár ilyen tempóban... :-(
Igen, egyetértek... nagyon kis piac vagyunk nem számítunk, ellenben ha másban nem is, talán jövőre abban tetemes részünk lehet, hogy az EU-ban tőlünk származó EV-k tízezrei fognak majd szaladgálni. Milliárd dolog miatt ekézem az ormányt', de ez a BYD együttműködés szvsz nem ördögtől való.
Szvsz az történt, hogy az EU a saját bürokratái áldozata lett. Elég csak megnézni, hogy mi kell egy EU-s pályázathoz. A papírmunka néha szó szerint a többszöröse annak, mint amennyibe aztán a tényleges munka van. Őrület.
Az ótóiparban' ez meg úgy néz ki, hogy a kínai kormány eszetlenül pumpálja bele a lét az EV iparába, miközben a szabályozások és papírok kérdésköre relatív lazán van kezelve, de mindenképpen lazábban, mint az EU-ban. Ennek meg az a következménye, hogy az EU beszél róla, Kína meg már megcsinálta és kopogtat vele az ajtón.
Ahhoz képes, hogy a nyugat mennyire lenézi Kínát, mer' komcsikszocik', stb., na ahhoz képest Kína irgalmatlanul odavágott az US és EU piacnak, úgy kb. minden téren.Azt gondolom, hogy azért nem lehet (lehet, csak nem akarnak) kínai segítség nélkül minőségi EU EV-t gyártani, mert sokkal inkább az a cél, hogy ezek az autók a középosztályt hálózzák be. Magyarul a nagy hodályok, SUV-ok, amikkel mindent lehet menteni csak bolygót nem, ellenben jól lehet rajta keresni.
-
Crus
őstag
Így már világos mire akarsz ráfényesíteni, de azt gondolom, hogyha egy Atto 3 25k-t futott, azt nem fogod megkapni 8 millióért, ergo még mindig vonzóbb lesz a jóval nagyobb név.
A sokkal nagyobb értékvesztés alatt NEM 6 milliót értettem a hsz-ben véletlenül se. Kizárt, hogy 25k beletett km-rel ezt bárki 6 millával olcsóbban adja... de nagyobb értékvesztést szenved el, mint egy Tesla.
-
biga
őstag
válasz
Donki Hóte #90 üzenetére
Az általad felsorolt tartozékok minimum 25-30 éve működnek az autókban és még mindig van olyan, ami nem mindig működik jól (pl. az ESP).
Van valami javaslatod, hogyan lehetne tökéletessé tenni, ha nem alkalmazzak? A felsorolt dolgok sem ugy kezdték, hogy tökéletesek. Szerinted hagyniuk kellett volna inkabb, mert nem tökéletes?
Majd 30 év múlva elhiszem, hogy jó lesz a sávtartó asszisztens és a fáradtságfigyelő, de ameddig nem tökéletes, addig ne velem kisérletezzenek
Ok, semmi gond, hagyd rank a "tesztelést", és ne is eröltesd 30 évig az autovasarlast. Jo lesz neked addig az, ami most van, majd akkor veszel ujat, ha minden tökéletes lesz
Valojaban egyetlen dolog van, ami garantaltan soha nem volt és nem is lesz tökéletes, amig nem sikerül teljesen kiiktatni az egyenletböl: a vezetö!. Addig személy szerint én örülök annak, hogy elég sokan vannak, akik azon dolgoznak, még ha nem is mindig tökéletesen, hogy az én vacak kis életemet megmentsék a sajat hülyeségemtöl is
-
Optimizmus, jókedv nélkül lehet élni, de minek
Neked mindenről a lehető legrosszabb eshetőség jut az eszedbe
Gondolom, hogy nadrágtartó mellett is viselsz nadrágszíjat
#89 biga:
Az általad felsorolt tartozékok minimum 25-30 éve működnek az autókban és még mindig van olyan, ami nem mindig működik jól (pl. az ESP).
Majd 30 év múlva elhiszem, hogy jó lesz a sávtartó asszisztens és a fáradtságfigyelő, de ameddig nem tökéletes, addig ne velem kisérletezzenek
-
biga
őstag
válasz
Donki Hóte #84 üzenetére
Egy autó nem azért van, hogy "gondolkodjon" helyettem.
Az auto valoban nem azért van, de gondolom azt sem banod, hogy az auto helyetted eldönti, hogy mekkora elögyujtas kell hideg motornal, milyen dusnak kell lennie a beszivott üzemanyagnak, különbözö motorhömérsékletnél, esetleg mi az a pont, amikor bekapcsol az ABS-ed, vagy kinyilik a légzsakod, vagy beavatkozik az ESP, hogy ne szallj el a kanyarban stb. Ezeket mind helyetted dönti el, pedig milyen romantikus is volt az a vilag, amikor egy kocsi beinditasa még nem annyibol allt, hogy megnyomok egy gombot, vagy elforditok egy kulcsot. Valahogy ezek mégsem fajnak sok embernek. Pedig csak élvezni kellene, hogy megint egy dolog, ami segit neked, mégpedig egy olyan, ami tulélni segit.
-
biker
nagyúr
válasz
Donki Hóte #86 üzenetére
nem tettem ilyet (leginkább azért, mert 5 évesen fogadtuk örökbe, meg mert elég videót láttam mikor apuci szájába hányt a gyerek miatta, vagy épp elejtette, és tudok gondolkozni)
-
Na, megint kezdodik...
Sosem fogsz meggyozni arrol, hogy nem azt eltem at, amit. Baratom vezette a BMW-t, en anyoson. M7, balra kanyar, sav kulso vonalan kartondoboz. Nem akarsz nekimenni, nem tudod mi van benne, finom mozdulat balra, hogy kikeruljuk, ezzel kicsit atmentunk a masik savba. Kovetkezo pillanatban kocsi vissza a savba es telibevertuk a dobozt. Jo, hogy ures volt. Kerdeztem, ez mi a franc volt, baratom mondta, hogy ontudatra ebredt a kocsi. -
-
biker
nagyúr
válasz
Donki Hóte #84 üzenetére
A szabály az, hogy a vonalak közt kell menni (tudod, mint oviban a színezővel)
ha nem vagy képes rá, akkor rádszól. ennyi
Az egy béna emberi tulajdonság, hogy mindenre lehet ideológiát gyártani, és mindent meg lehet magyarázni, és jönnek a "de én így szoktam" és a "de ez biztonságos" meg a "ez miért baj" felvetések.
Ha nem mész rá a vonalakra, azt jelenti képes vagy irányítani az autót. Ez ilyen bot egyszerű
és nem a rendszer rossz, ha átléped a kereteit, szerintem -
Mi volt a gond? Elindul reggel, kis faluból(városka) át hozzánk, és jött úgy a szerpentinen hogy ahol lehet vágta a kanyart. Ebből mit lát a számítógép? ez a hülye úgy kóvályog az úton mint gólyafos a levegőben, álljon meg pihenni, mert biztos fáradt.
Mutattam neki, kirakva a figyelmi szint grafikont, én mentem 2 órát már aznap, maxon volt, elmentem hozzájuk, végig jó volt, Visszafelé jöttünk, és a negyedik kanyarvágástól minden két végésnál egy egységet esett a figyelmi szint érték, ami 20%, és a végén kiírta álljak meg.Na, az ilyenek miatt gondolják sokan (én is!), hogy amíg ilyen mesterséges (un)inteligencia van ezekben az autókban, addig bottal sem piszkálják meg ezeket a műszaki remekeket
Egy autó nem azért van, hogy "gondolkodjon" helyettem.
-
biga
őstag
Talan azért csattanni nem fogsz, de azt én sem értem, hogy hogy lehet az, hogy a telefon képernyöjét bamulni vezetés közben veszélyes, de ha ugyanezt a kocsi képernyöjével teszd, az rendben van...
De sajnos egyelöre ez a divat, minden egy b@szott nagy kijelzön (lasd pl Tesla, ahol az elöre-hatramenetet is képernyön valtod stb...). Ergonomiailag katasztrofa, de hat ez kell a népnek. -
biker
nagyúr
A felülről lehúzó update menüre sincs "hint" sáv, és máshol sincs, mindenhol ki kell próbálni, mert pl jobbról, balról, fentről és lentről is érdekes menük jönnek elő, pl macen, ios-en símán.
Ezt aki sokat tabletezik, telefonozik alapból kipróbálja (szerintem) hiszen a gomb nélküli telefonokon is alulról felülről minimum van valami overlay amit elő lehet húzni.
de sokszor oldalról is van valami widget area szerűségÉs lehet hitetlenkedni meg keresni a kákán a csomót, ha megnézed, a főmenü sáv jön fel alulról, csak benne van a hőfok
szimplán felqrt agyilag az értetlenkedés és a válaszod, ezért elfelejtettem elsőre felvenni ezt is.
+ az első vieókor nem volt feldugva a telefon a carplayre, szóval nehéz lett volna mutatni
+ dolgozok közben, és ezért szaladtam le megcsinálni a videót. most meg újra mert elfelejtettem ezt felvenni
egyéb kérdés? -
Bog
HÁZIGAZDA
Ezt mindjárt kipróbálom AA alól
Ha ott is üzemel, akkor beleírom a cikkbe. (Valami lájtos kis halvány csíkot odarakhatnának azért, hogy evidens legyen, hogy ott alul talán van valami, ami miatt érdemes nyúlkálni.)
Btw nekem valami azt súgja, hogy eddig a pontig ezt speciel te sem tudtad, mert eleinte az volt a hinted, hogy ha alulról felhúzom az ujjam, akkor a főmenü jön fel, szóval izé, még neked is új volt ez a megoldás, pedig te együtt élsz az autóval.
-
biker
nagyúr
Jut eszembe, és akkor tessék, így kell CarPlay alól klímát állítani, úgy, hogy nem lépsz ki a carplay felületről a BYD felületre, hanem ott a két gomb, ami szerinted nincs ott, pedig kellene: https://www.youtube.com/shorts/W70rY9Lvhsc
igen, egy felhasználó aki vele él az autóval, és elolvassa a kézikönyvet, az lehet tud olyan dolgokat, amit az autós újságíró pár óra alatt nem sajátít el. Ez van, ezen nem megsértődni kell, hanem elfogadni.
-
kopidoo
senior tag
válasz
Avicularia #42 üzenetére
És azt a kereszteződés feloldja! Tényleg nem értem ezt. A KRESZ-ben nem találtam ilyen részt...
-
.Szaki.
addikt
"Igen, mivel itt élek, ezért a hazai állapotokról beszéltem és nem nagyon nyugtat a tudat, hogy bezzeg németben sokkal jobb és nem gond 20 millióért ótót' venni."
Rendben, csak egész végig olyan hsz-ekre reflektáltál, amikben "EU" szerepel, nem pedig Magyarország.Értem, hogy Téged a hazai állapotok érdekelnek, alapvetően engem is érdekelnének, a sajnálatos helyzet viszont az, hogy a magyar autópiac nagyjából akkora, mint hangya micsodáján a köröm, ezért amikor arra törekszik az EU, hogy kiszorítsa a kínaiakat tőlünk és erre megoldásokat keres akkor nem azt fogja nézni, hogy a magyarok tudnak-e majd autót venni, mert eddig se vettek semmit se a többi tagállamhoz képest. Az pedig, hogy milyen következtetésre jutottak már megbeszéltük, hogy jelenleg teljesen hibásnak bizonyul.
Egyébként én tényleg nem értem ezt az egészet. ... A 00's években a nagy autószalonokon az összes minőségi és akkoriban meghatározó német és japán autó alól állandóan kilógott minimum két láb, mert mindegyik alatt feküdt minimum egy kínai és jegyzetelt, hogy mit hogyan oldottak meg a komoly gyártók. Nem értem miért nem tudjuk most mi ugyanezt megcsinálni. ... Remek autóink vannak, egyedül az elektromobilitásban vagyunk iszonyat lemaradásban, nem igaz, hogy nem lehet találni megoldást arra, hogy kínai segítség nélkül lehessen minőségi európai elektroautót gyártani.
"Itt a gond! Még a németnek se füllik a foga a kompromisszumos ÉS DRÁGA EV-re..."
Ez így van, erről beszéltem én is. -
biker
nagyúr
igen, arra panaszkodtam, hogy ha rossz a kontraszt az úton (M0 ahol majdnem fehér betonra nyomtak fehér sávokat) ott a szalagkorlát és a jobb oldali vonal közé akar vinni
Valahol a BAH csomópontnál van egy kereszteződés, amire sokan panaszkodnak, valaki cideót csinált (lynk&co meg tán volvo volt) konkrétan újraindul a fedkomp amikor ott átmegy.
de ez sem az autó hibája szerintem, hanem meg kell találni azt a sugárzás forrást, ami ezt eléri az adott autónál. Semmilyen zavar nem lehetne. -
Bog
HÁZIGAZDA
Megtaláltam hát, de nekem ne is csipogjon, mert akkor mindig leveszem az útról a szemem, hogy megnézzem, hogy mi a problémája már megint.
Több kötetes regényt tudnék írni az ilyen hülyeségekről csak az elmúlt pár év alapján. 10-ből 8 autó a Budagyöngye parkolóból kifelé satuzik, mert egy emelkedő tetején van a sorompó és pont úgy jön vissza a radarra a jel, hogy azt hiszi, hogy ott egy fal van. Akkor sem jársz jobban, ha kint parkolsz, mert a Pázsit utcában változó, hogy melyik oldalon lehet parkolni, oldalváltásnál pedig pánikol, hogy nekimész az előtted állónak.
A vezetést támogató rendszerekkel jelenleg az a baj, hogy defaultból aktív az összes és minden autó van annyira ostoba, hogy hiába van benne az agyában egy traffic infókkal megtámogatott navigációs adatbázis, egyszerűen nem használja. Pedig tök triviális lenne, hogy ha sávelhúzás van az M7-esen, akkor arról tud a kocsi, ha közeledünk, akkor szól, hogy figyelj, én megpróbálom ezt megoldani, de azért jó lenne, ha inkább te vezetnél.(Btw ebben a linkelt videóban ha te vezeted az Atto 3-at, akkor mintha te is épp panaszkodnál a sávtartóra
)
-
biker
nagyúr
Nem foglak elküldeni a Tapolca-Veszprém szakaszra próbálgatni, nekem tényleg négyszer el akarta rántani a kormányt.
Nem kell. jártam arra már, egyébként pont balaton körbe nagy fogyasztás teszt #1 és #2 ott voltam, ott kanyarogtunk, és volt utasom is végig, ha nekem nem hiszel, ott kell érdeklődni.
https://www.youtube.com/watch?v=T6vnobi2X8k&t=13s&ab_channel=N%C3%A9methS%C3%A1ndor
https://www.youtube.com/watch?v=gyt7SV-Oa-Y&t=1s&ab_channel=N%C3%A9methS%C3%A1ndorA BYD-nél iszonyúan idegesít, mert minden úthibán rezgeti irtó rossz ütemben és erősséggel a kormányt
Mintha lenne opció arra is, hogy rezgés vagy hangjelzés legyen, de ezt biztos megtaláltad a teszt alatt.
és akkor nem rezgeti a kormányt.Tudok nem egy olyan autót mondani (suzuki vitara, kia stonic, kona EV) amivel eddig ugyanúgy pánikfékezés lett az eredmény, 51-es út ahol középen megjelenik a terelés egy kerek táblával, és 80-al érkezel szembe neki, illetve Dunaharaszti vasúti aluljáró, ahol az út 5m-re a hídtól bukik le vagy 15 fokos lejtéssel, és ott visít mindegyik eddigi autóm, ha 30 felett érkezek, hogy FAAAAAAAL
ez nem új, mert sok ilyen vészfékradaros autót vezettem már, és ezért tudom hogy mind hülye ott. -
Bog
HÁZIGAZDA
Rendben, egy hülye vagyok aki sose látott más autót. Nem fogok bele állni a ki mennyi autót látott vitába, mert ennél öregebb vagyok, te biztos többet láttál és kész. legyél ebben a hitben
Nem, nem ebben a hitben vagyok, rohadtul nem, te akarod félremagyarázni. Abban a hitben vagyok, hogy modern, pár éves, érintős infotianment rendszert többfélét láttam és próbáltam, mint a júzerek 99%-a. Lehetsz ez az egy 1%.Persze, amelyik autóban VAN GOMB, abban olyan, ahol NINCS GOMB, abban mindenhol ilyen, tesla, volvo, akármi amiben csak érintőképernyő van
nem ez az első ilyen autó, amiben nincs gomb.
Azokat sem szeretem, azok is megkapják ugyanezt a kritikát. Mindig. Ez ilyen furcsa újságírós szokás, hogy a véleményem koherens.igen, ha kikapcsolod az első két figyelmeztetést, akkor nem figyelmeztet, ez esetben ha te kávét kérsz cukor nélkül, akkor keserű lesz, ez user error, símán
ne kapcsold ki a figyelmeztetést, akkor nem fog figyelmeztetés nélkül beavatkozni. ennyi, szerintem ez nem felfoghatatlan funkcionális összefüggés
Nem szoktam kikapcsolni a sávtartást, ha nem idegesít. A BYD-nél iszonyúan idegesít, mert minden úthibán rezgeti irtó rossz ütemben és erősséggel a kormányt. Mivel tényleg ugyanazt az utat járom be minden autóval és nem pont nem versenyezni megyek, hanem a nejemmel utazom, ezért pont tudom, hogy ez egy zavaró és túlmozgásos sávtartó. Van ennél rosszabb, a VW e-Up! mindent IS alulmúl, de ez sem komfortos, ha hiányosak a felfestések és/vagy sok az úthiba. Ezt más autók akkor arra az időre elengedik, a BYD pedig nem tudja, hogy mit csináljon, inkább rezeg/csipog. És igazából tökre betartom ám a szabályokat, 2x1 sávon haladva tudatosan nem nyomkodok semmit, nem nézek félre, nem babrálom a kijelzőt, nem, nem térek ki a sávokból. Ha mégis, annak oka van (bringás, traktor, kátyú, józsibácsi a kaszával), de akkor is indexelek.nekem még soha nem csinált ilyet, még a ferihegyi gyorsforgalmin sem, ahol elég szűken jönnek szembe és kanyarog is és eléd is sorolnak.
legalább heti 2x járok oda vissza rajta, de a 31-esen is sokat járok ami "halálszakasz" általában mindenkinek
Nem foglak elküldeni a Tapolca-Veszprém szakaszra próbálgatni, nekem tényleg négyszer el akarta rántani a kormányt. Mindig csak jobbos kanyarban, mindig akkor, ha szembe is jöttek. Nem fogom nem megírni, hogy ezt tapasztaltam, mert ez a munkám. Volt egyébként egy olyan is, hogy motoros előzött, de jöttek szembe, az autó pedig ráállt a fékre és kirakta a vészindexet, gondolom azért, mert azt hitte, hogy a motoros mindjárt csattan. Ezt pont megértem, mert egy autó nem fért volna be, az már más kérdés, hogy nem annyira érzékeny a szenzor hátul-oldalt, hogy felismerje a motoros és az autó közötti dimenzionális eltérést.Szóval az a helyzet, hogy ha te úgy jössz ide, hogy az első kommentben azt vélelmezed, hogy én fittipaldit játszom a 77-esen és levágom az összes kanyart, akkor valóban nem lesz végtelenül nyájas a válaszom. Ha viszont esetleg vélelmezed, hogy más ezzel a konkrét autóval mást tapasztalt, mint te, akkor azzal a belátási képességgel együtt is fogalmazhatsz meg észrevételt, hogy itt mifelénk az emberek azt írják le, amit tapasztalnak, tehát esetleg tételezd fel, hogy nem kitalálom a történeket, utána egy fokkal kulturáltabb hangnemben talán meg lehet fejteni, hogy mi okozza. Még az is lehet, hogy létezik olyan beállítási kombó a menürendszer bugyraiban, amivel komfortosabbá válik a haladás, noha ezzel viszont az a problémám, hogy az autó rendszere egy cseppet sem konstruktív abban, hogy ezt egy tök random júzer meg is találja.
-
BoneDragon
veterán
Kívülről még csak csak, de mi ez a belső? Igazi bazári. Mintha aliexpressről vásárolták volna össze a modulokat. Borzalmas.
Hátul meg az a 3db madzag...Biztos jó lehet, mikor beül hátra a gyerek és 2 órán keresztül játszik vele.
-
Crus
őstag
Igen, mivel itt élek, ezért a hazai állapotokról beszéltem és nem nagyon nyugtat a tudat, hogy bezzeg németben sokkal jobb és nem gond 20 millióért ótót' venni.
De! A 16 éves átlagéletkorú hazai járműparkon nagyon nagyot tudna segíteni az általam fentebb már párszor emlegetett 4-5m-s EV. De a 7-8m az pont az a kategória lesz, amiért a magyarok zöme behozza inkább németből a 150 ezret futott benzin/dízelt 3 millióért és esze ágában nem lesz EV-t venni. Ez így nem megy.
"amikor kifutott a támogatás, az egész beleállt a földbe." - Itt a gond! Még a németnek se füllik a foga a kompromisszumos ÉS DRÁGA EV-re...
"a fogyasztásom nyáron 3,8-4l körül alakul városban és egy 4,5m-es kombiról beszélünk."
Nálam a fogyasztás dízelből van, a legeslegalja 3.9, de akkor 40/80 és 0 pálya, az átlag 4.5, ha nagyon stresszes napok vannak, akkor 5L. Pályán 5.3, klímával. Amúgy 4.85m-es a verda...
A Tesla minőségi problémái elenyészők a kínai versenytársakéhoz képest. A Tesla gari ill. a szoftveres háttere az autónak pedig eléggé top kat. A Cybertruckot viszont értelmezni se tudom... szerintem az egy trollkodás, amiből valóság lett. Hát jó, ilyen is van. :-)
A hatótáv már nem annyira gáz egy drágább EV esetében, de igen, az én 1300-1400 km-es (spórolósan több) hatótávomhoz képest dízelből, ezek a 300km-es hatótávok viccesek.
Igen, a töltőmizéria valóban gond, de az utóbbi években drasztikus a javulás ezen a téren, itt is, de nyugatabbra főleg.
-
biker
nagyúr
Rendben, egy hülye vagyok aki sose látott más autót. Nem fogok bele állni a ki mennyi autót látott vitába, mert ennél öregebb vagyok, te biztos többet láttál és kész. legyél ebben a hitben
Olvastam a komment választ is, tipikus "én teszteltem sok autót és jobban tudom mint a tulajdonos aki ezt a tipust 10x annyit vezette" hozzáállás, felnőttél az újságíró társaidhoz ebben.Nem, nem minden autón ilyen, marhára nem. Egy csomó autóban van külön GOMB a kijelző alatt, amivel visszalépsz a főmenübe.
Persze, amelyik autóban VAN GOMB, abban olyan, ahol NINCS GOMB, abban mindenhol ilyen, tesla, volvo, akármi amiben csak érintőképernyő van
nem ez az első ilyen autó, amiben nincs gomb.Nem, ez nem így van. Alapból kikapcsolom a sávtartót, mert irtó idegesítően rázza a kormányt,
igen, ha kikapcsolod az első két figyelmeztetést, akkor nem figyelmeztet, ez esetben ha te kávét kérsz cukor nélkül, akkor keserű lesz, ez user error, símán
ne kapcsold ki a figyelmeztetést, akkor nem fog figyelmeztetés nélkül beavatkozni. ennyi, szerintem ez nem felfoghatatlan funkcionális összefüggésA helyzet az, hogy ha 2x1 sávos úton jön egy kanyar jobbra ÉS közben jönnek szembe, akkor az autó összefossa magát, mert úgy húzogatja a vektorokat a kis agyában, hogy HA nem fogok kanyarodni, akkor frontálisan ütközünk, szóval minden egyéb kommentár nélkül elrántja a kormányt jobbra. Lehet, hogy ilyenkor csipog is, de az akkor már rohadtul mindegy.
nekem még soha nem csinált ilyet, még a ferihegyi gyorsforgalmin sem, ahol elég szűken jönnek szembe és kanyarog is és eléd is sorolnak.
legalább heti 2x járok oda vissza rajta, de a 31-esen is sokat járok ami "halálszakasz" általában mindenkinek -
Az enyém sosem akart még ilyet csinálni, 2017-es 530e, ebben is van minden IS. Persze úajbb 5-ösről még nem tudok nyilatkozni, de a sávelhagyás figyelmeztető rezegteti a kormányt, esetleg minimálisan ellentart (azt is csak 60km/h fölött), és ez állítható az autó menüjéből. Szóval nem mindig az autó a hülye
A sávtartó pedig az itthoni fos utakon alig akar működni, mert szar a felfestés, nem szoktam használni, és olyankor ráadásul konkrétan Ő kormányoz (míg fel nem adja a küzdelmet).
-
Bog
HÁZIGAZDA
"mint Atto3 tulaj, kicsit jobban ismerem az autót mint az 500km teszt készítője
NEm minden úgy van ám. Pl a videóhoz is kommenteltem, az elején mondja, nem érhető el az aa vagy carplay alól a byd menü, de ott az ikon, amit ő is megtalált később, ez minden autón ilyen, carplayen kirak egy ikont a főmenühöz"Nem, nem minden autón ilyen, marhára nem. Egy csomó autóban van külön GOMB a kijelző alatt, amivel visszalépsz a főmenübe. Egy másik csomó autón meg nem fullscreen az AA, hanem hagy egy sávot oldalt, hogy izélgesd a hőfokot.
És nem, nem igaz hogy nem szól előre, csak néha túl gyorsan jönnek az események
- enyhe bimmbamm és/vagy kormány rázás mikor a figyelmeztetés aktív
- nagy piros felirat a kormány mögött, a sávelhagyás vészasszisztens aktiválódik, villog és sípol
- ezután kormányoz bele
- ezután megpróbálja fékezéssel is elhárítani a veszélyt
semilyen hirtelen és figyelmeztetés nélküli nincs benne.
Nem, ez nem így van. Alapból kikapcsolom a sávtartót, mert irtó idegesítően rázza a kormányt, akármelyik Stellantis vagy BMW ezt sokkal finomabban műveli. A helyzet az, hogy ha 2x1 sávos úton jön egy kanyar jobbra ÉS közben jönnek szembe, akkor az autó összefossa magát, mert úgy húzogatja a vektorokat a kis agyában, hogy HA nem fogok kanyarodni, akkor frontálisan ütközünk, szóval minden egyéb kommentár nélkül elrántja a kormányt jobbra. Lehet, hogy ilyenkor csipog is, de az akkor már rohadtul mindegy.ÉS még valami, ha tartod sávot, akkor nem fogja rázni a kormányt. Az hogy te szeretsz sávokat levágva mint egy autóversenyző menni, attól az nem jó, és szólni fog az autó
Ez igazi gaslighting, bakker. Azon a szakaszon 2 éve elütöttem egy szarvast. Rohadtul nem volt egy felemelő élmény. Azóta ott 65-70-nel megyek. Szóval lécci ne mondd meg onnan a monitor mögül, hogy hogyan vezetek, tényleg.Veled ellenétben pár tucatnyi villanyautót már végigkergettem bitre ugyanazon az úton az elmúlt pár évben. Egyik sem akart ilyen nyilvánvalóan kinyírni. Biztos nem azért van tele a Reddit meg a BYDowners fóruma a panaszokkal, mert olyan rohadt jól működik.
Mindezekkel együtt szerintem ez egyáltalán nem egy rossz autó, kicsit túlsúlyban érzem a fanyalgást is az ilyen-olyan fórumokon. Viszont szoftveresen konkrétan nincs kész. Mint egy pár évvel korábbi Red Magic, ahol nem lehetett az ultraszéles kamerával videózni, mert csesztek megírni hozzá a szoftvert. Ha jönnek az update-ek rendesen, akkor bőven lehet ez ennél sokkal jobb.
-
.Szaki.
addikt
Régebbi autóknál én is tapasztaltam azt, hogy nem tudja középen tartani, csak dobálja. Illetve az Autobahnon láttam egy kínai autót, fogalmam sincs mi lehetett, de az valami elképesztő volt. ... Úgy dobálta a kocsit, hogy nem is a felfestés közt, hanem átlógni is engedte. ... A sofőr meg volt akkora marha, hogy használta is. Nem tudom hogy gondolta, életveszélyes volt amit művelt.
-
Alaaf Pi
senior tag
Több hónapon keresztül használtam egy Opel Mokkát, elég jól felszerelve. Volt benne sávtartó, amelyik néha csinált olyat, hogy elkezdte húzni a kormányt valamelyik irányba. Volt hogy ívben az ívbelső irányba, miközben eleve a sáv szélén voltam, volt hogy kifelé, mikor arra mentem volna. Volt mikor egyenes haladásnál kezdte, és elég határozottan kellett ellene tartanom.
Vannak olyan autók, amelyek pattognak a sáv két széle között, nem a közepét célozzák meg. -
biker
nagyúr
mint Atto3 tulaj, kicsit jobban ismerem az autót mint az 500km teszt készítője
NEm minden úgy van ám. Pl a videóhoz is kommenteltem, az elején mondja, nem érhető el az aa vagy carplay alól a byd menü, de ott az ikon, amit ő is megtalált később, ez minden autón ilyen, carplayen kirak egy ikont a főmenühözDe megsúgom, alulról felhúzod az ujjad a kijelzőn és feljön a menü, az kettővel kevesebb tapizás máris. Szóval ez jó.
A videóban hiányolt főképernyőn hőfok és venti állítás ott van, ha nem kapcsolta volna ki a klímát teljesen. A végén 2mp-re látszik, bekapcsolt klímánál értelem szerűen ott lesznek azonnal a slide érintősávok az állításhoz
A sávelhagyás vészassziszt is teljesen jó, nekem kb 3x nyúlt bele eddig, mindegyiknél tudom, hogy mitől pánikolt be, nekem belefér hogy egy autópálya lehajtóba betegyem az autót 70-el, neki nem, és a szalagkorlát közeledése megrámíti
És nem, nem igaz hogy nem szól előre, csak néha túl gyorsan jönnek az események
- enyhe bimmbamm és/vagy kormány rázás mikor a figyelmeztetés aktív
- nagy piros felirat a kormány mögött, a sávelhagyás vészasszisztens aktiválódik, villog és sípol
- ezután kormányoz bele
- ezután megpróbálja fékezéssel is elhárítani a veszélytsemilyen hirtelen és figyelmeztetés nélküli nincs benne.
ÉS még valami, ha tartod sávot, akkor nem fogja rázni a kormányt. Az hogy te szeretsz sávokat levágva mint egy autóversenyző menni, attól az nem jó, és szólni fog az autó
Kis mese: volt kollégám, aki a Kona EV-be űlve folyamatosan panaszkodott, hogy néha 5 perc után, mikor otthonról elindul, szól az autó, álljon meg pihenőidőre, szar a rendszer
szerviz: semmi hiba
megint szól, szar az egész, mindig pihentetni akarja
szerviz: semmi hiba
én teszteétem (kone ev nekem is van) semmi, se az én kocsim nem csinálja, se nálam az övé
leadtuk a flottásunknak, tesztelték, semmi
visszavette: szar ugyanúgy, nem érti, ő tud vezetni, és mi ez már.egyszer mentem vele, és mindent megértettem, majd a saját autómmal prezentáltam neki, ha így vezet, akkor ez lesz, és ez tök normális, tanulj meg vezetni bammeg. ezen behisztizett
Mi volt a gond? Elindul reggel, kis faluból(városka) át hozzánk, és jött úgy a szerpentinen hogy ahol lehet vágta a kanyart. Ebből mit lát a számítógép? ez a hülye úgy kóvályog az úton mint gólyafos a levegőben, álljon meg pihenni, mert biztos fáradt.
Mutattam neki, kirakva a figyelmi szint grafikont, én mentem 2 órát már aznap, maxon volt, elmentem hozzájuk, végig jó volt, Visszafelé jöttünk, és a negyedik kanyarvágástól minden két végésnál egy egységet esett a figyelmi szint érték, ami 20%, és a végén kiírta álljak meg.Erre mit csinált? kikapcsolja minden reggel a sávfigyelést, majd közli, biztos nem az, mert akkor is csinálja
Igen ba...ameg, mert csak azt kapcsolod ki, hogy neked szóljon meg csipogjon, nem a szemét nyomod ki...Szóval nem feltétlen a rendszerben van a hiba
-
.Szaki.
addikt
""aki elektromos autót akart, az megvette akkor, " - Sajnos ez nem ilyen egyszerű. Sokan vagyunk, akik szívesen vennének/vettek volna EV-t (akár fő autónak is), de nem tehetjük meg, mert pl. egy támogatott Leaf is 10m felett volt, az meg egyszerűen nem fér bele a keretbe és nem is éri meg. "
Őszintén szólva én az EU-ról beszéltem, nem pedig konkrétan Magyarországról, mert szinte teljesen jelentéktelen, ráadásul az autók átlagéletkora 16 év, tehát mire eljutunk odáig, hogy itt is érétkelhető számban legyenek elektromos autók, az még nagyon sok idő. Az itthoni állapotokkal kapcsolatban sajnos teljesen igazad van. Viszont ott van például Németország, ahol van fizetőképes kereslet új autókra - a régiek meg jönnek Magyarországra - és ott ugye nem csak cégek kaphattak támogatást. Ott maximálisan igaz az, amit fentebb írtam. A támogatásnak köszönhetően vásároltak egy rakat elektroautót, majd amikor kifutott a támogatás, az egész beleállt a földbe."Pont ezért a mai napig fel nem foghatom, hogy kaphattak zöld rendszámot a hibridek... mert a tulaj aztán vagy töltötte elektronokkal, vagy nem... és mint kiderült sokan nem és visszaéltek a zöld rendszámmal, miközben 6-7L-es fogyasztásokkal járkáltak."
Ez is egy valós probléma. Bukják is a zöld rendszámot. Mondjuk az öntöltők meg tényleg baromi jó hatékonysággal működnek. A számítógép alapján az utaim 80%-át elektromosan tudom megtenni, a fogyasztásom nyáron 3,8-4l körül alakul városban és egy 4,5m-es kombiról beszélünk. Télen felmegy 5,4literre maximum. Az egyik hsz-emben említett belga túrát oda-vissza most 5.0 literes átlaggal hozta.A Teslával kapcsolatban nekem sem pozitív, sem pedig negatív élményem nincs. Az bizonyos, hogy nekik köszönhetően terjedtek el az elektroautók, és a szoftveres előrehaladottságukat is teljesen felesleges bárkinek is megkérdőjelezni. A minőségre viszont azért akad panasz bőven, de ezek mivel nem saját tapasztalatok, érdemes fenntartásokkal kezelni. Elég csak a Cybertruck mostani hibáiról olvasni. Egyébként Musknak pont nemrégiben voltak kisebb játszadozásai az árakkal.
Egyébként ha egy picit nagyobb hatótávval tudnának rendelkezni ezek az autók és ténylegesen rendesen ki lenne építve EU-szerte az infrastruktúra, akkor az esetek 99%-ában jó alternatíva tudna lenni az elektromos autó. Nekem jelenleg az a problémám, hogy nem tudnám hol tölteni az autót, a hatótáv pedig egyelőre még nagyon kevés. Ha autópályás körülmények között tudna 450-500km-t hozni, akkor az már teljesen jó lenne, mert ekkora távon már benne van, hogy egyszer amúgyis megállna az ember mondjuk meginni egy kávét, addig meg lehet tölteni. Németországban (Bajorország) az autópálya pihenőben volt vagy 10 töltő ha nem több, ebből kettő volt foglalt. Az egyik egy Porsche Taycan volt. A srác rádugta a kocsit, elment, majd pár perc múlva vissza is tért és át kellett állnia egy másikhoz, mert nem volt jó a töltő. Hogy azzal megfelelően ment-e azt már nem tudom, mert mi akkor már mentünk tovább.
-
BogcaPc
újonc
NAgyon menő
-
Crus
őstag
Ezt nem tudtam, hogy a BMW iX3-ra is megy büntivám, de készséggel elhiszem. Viszont a saját piacán azért vannak nem védővámmal sújtott EV-k is és azoknak nem szeretne az EU olcsó alternatívát a saját járműpiaca védelmében. Igen, a Volvóról tudtam (nekem még svéd van hál' égnek), Dacia meg... leírták ellőttem. Szót se érdemel az a rémrom... ill. érdemelne indulóban fele áron, mert valójában annyit ér.
(Részemről abban reménykedem, hogy az idehaza gyártott BYD Seagull erősen nyomott áras lehet majd, mert nagyon kéne egy futkosós, melóba járkálós olcsón fenntartható jármű. Arra be szeretnék nevezni.)
"aki elektromos autót akart, az megvette akkor, " - Sajnos ez nem ilyen egyszerű. Sokan vagyunk, akik szívesen vennének/vettek volna EV-t (akár fő autónak is), de nem tehetjük meg, mert pl. egy támogatott Leaf is 10m felett volt, az meg egyszerűen nem fér bele a keretbe és nem is éri meg. Ráadásul ott volt az akkuk élettartamának kérdésköre. A korábbi EV akkuja ma már félelmetesen degradálódott. Pl. egy 10 éves, anno 250km-t tudó Leaf, ma télen 100km-t se nagyon bír normál tempóval. Egy Leaf official akkucsere pedig 5-6 milliós tétel.
Az újabb technológiás akkuk már jóval nagyobb élettartammal bírnak és pont a Seagull kapcsán emlegették korábban a Na+ akkuk alkalmazását is majd, ami meg "örök élet + 1 év"."Tényleg kizöldülünk az elektromos autóktól?" - Nyilván közel sem teljesen, de oltári nagy fegyvertény, hogy a városok és települések levegőjét ott helyben nem füstöljük tele, ráadásul az olajcserék már önmagukban is környezetterhelők, hogy a kismillió szervizalkatrészről már ne is beszéljünk, ami EV esetében egyszerűen nincs (kipufogó, EGR szelep, kettőstömegű, kuplung, etc.). Pont ezért a mai napig fel nem foghatom, hogy kaphattak zöld rendszámot a hibridek... mert a tulaj aztán vagy töltötte elektronokkal, vagy nem... és mint kiderült sokan nem és visszaéltek a zöld rendszámmal, miközben 6-7L-es fogyasztásokkal járkáltak.
A Tesla - tetszik, nem tetszik - azért az EV autózás eléggé top szintje (most hagyjuk a luxus EV verdákat). Kizárt, hogy Musk olyan hú de nagy áreséseket tervezne. Egy Tesla áresése ma a 2nd hand piacon jelentősen kisebb, mint pl. a cikkben szereplő autóé, de lehet szó akár egy modern benzin és dízelről is, amihez képest egyszerűen jobb vétel, ha valaki nem Portugáliába futkos hetente :-)
-
SkyLine3000
addikt
Én nem ültem fel erre az e-vonatra, de egyáltalán nem is vágyom rá. Ültem haver Teslájában (mert fittizett vele). Qrvára gyorsult és ennyi. Kiszálltam belőle és már semmire sem emlékeztem.
A kínaiak megint elárasztják a világot a hulladékaikkal. -
.Szaki.
addikt
Nem baj, ha nem érdekelnek, sőt jó is, hogy leírtad, mert tökéletesen mutatja azt, hogy ha az embernek nincs tudomása arról, hogy egy autó valójában kínai, mert európai brand logója van rajta, akkor mindjárt sokkal elfogadóbb, mint ha egy vállaltan kínai autóról lenne szó. Nézd meg a Volvo EX30-ért is mennyien vannak oda meg vissza, aztán annak sincs sok köze Európához. A Volvo eleve nagyon régóta már kínai kézben van, az EX30 pedig az első olyan autójuk, amihez a svédeknek finoman fogalmazva is kevés köze van, hiszen egy teljesen kínai tervezésű autó, kínai gyártásból.
Crus
Én ezt értem, csak ott a bibi, hogy ebből a vámból nem csak a "csak egy kínai" brandek részesülnek, hanem mindenki, aki kínában gyártatja az autóját. Így ugyanúgy védővám alá kerül például a BMW iX3-as is, de ha jól tudom, akkor az EU-piacot nagy részben a Tesla kínai gyára szolgálja ki, így az is védővámos lesz, a fentebb már említett Volvo EX30-cal, Dacia Springgel és ha nem tévedek, akkor az összes új Smarttal és elektromos Minivel egyetemben.Innentől pedig már csak az lesz kérdés, hogy melyik kínai gyártó hajlandó az EU-val együttműködni. A BYD volt a legegyüttműködőbb, ráadásul Európába hozza a gyártást is, így például simán elképzelhető az, hogy továbbra is versenyképes marad az EU-piacon, hiszen jóval alacsonyabb védővámot kell fizetnie, mint a többi gyártónak, így megtarthatja a pozícióját.
Az, hogy mennyire akarnak elektromos autót az EU-ban jelenleg, az megint egy több tényezős sztori. Kifutottak a támogatások, így aki elektromos autót akart, az megvette akkor, most pedig hülyék lennének rendelni belőle, gondolom kivárnak, amíg ismét lesz támogatás. A többieknek pedig még egyelőre nem tud alternatíva lenni, ahogy sajnos, vagy nem sajnos, nekem sem.
A gyorsított kizöldülés megint egy másik történet. Tényleg kizöldülünk az elektromos autóktól? Ebben azért nem vagyok annyira biztos, már csak azért nem, mert ez a technológia is ugyanúgy a Földből élősködik. Maximum lokálisan tud környezetbarátabb lenni.
Az elektromos autók értéktartása pedig szerintem mindössze azon múlik, hogy Elon Musk éppen milyen lábbal kel fel. Jelenleg teljesen mindegy milyen e-autód van, ha hirtelen beejti az új Teslák árát Musk, akkor borul vele minden, ha emel, akkor pedig ezzel arányosan fog emelkedni is. Az új autók és ezzel együtt a használt autók esetében is.
-
Crus
őstag
A vámokkal, áfával, helyi ker. hasznával, már abszolút nem lesz vonzó egy "csak egy kínai" EV az EU-ban. A kínai EV vonzereje pontosan a pusztítóan alacsony ár lenne, de nem lesz. A Seagull-ra jövőre pont annyit mondanak ma, mint amennyit fentebb írtam: 7-8 milliót, ez 2x ár a kínai piachoz képest. Na most, ha van a proletárnak ennyi pénze EV-re, akkor nem a Seagullt veszi, hanem már vonzónak fog tűnni a kicsit drágább EU-ban gyártott bármi, vagy vesz egy keveset futott használtat... már ha kompromisszumos EV-t akar. De úgy néz ki nem akar, így és ennyiért nem.
Ezért önlábonlövés az amit az EU művel, mert az egészséges piaci verseny és gyorsított kizöldülés helyett mégiscsak a saját járműiparát védi...
-
A Spring egy kalap kaki , egy Matchbox ehhez képest.
Nem is egy kategória. Semmilyen tekintetben sem.
Szimpla autó, nézz meg egy Springet közelebbről, kozlekedoedenynek is nehéz nevezni.Na az igazán kínai...
( Ha nem érdekelnek az autók, úgy azért nehéz, maradj a mobiloknál, ott jobban tudod szegmentálni a piacot, és simán lehet masszívan kínaizni ott is) -
Avicularia
veterán
Fogalmam sincs. Meg kellene vizsgálni, melyik országban milyen a szabályozás. Utána pedig azt, miért alakult ki így Magyarországon, illetve más országokban.
Svédeknél pld. felejtsd el, hogy megkapod a jobbkezet. Papíron úgy van mint Magyarországon a jobbkéz, de kijönnek az autósiskolából és el is felejtik a jobbkezet nagyrészt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- EA Sports WRC '23
- UHD filmek lejátszása
- Végleg lenyomta a tévét a streaming az USA-ban
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Akvarisztika
- Milyen házat vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG321QR 32 165Hz WQHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel - használt
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell P2419H P2419Hc Full HD LED IPS 24" + P2719H 27" LCD monitor (vékony keretes)
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 7 9800X3D Processzor!
- Xiaomi Redmi A3 64GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest