- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
Ma láttam egy gyöngyház fekete M6 -ot. Gyönyörű króm felnikkel, de őszintén megmondva nekem egyáltalán nem tetszik. Az 5 -ös sokkal szebb, legalábbis számomra. Viszont az M6 sokkal rövidebb és alacsonyabb is, olyan kis sportkocsinak néz ki.
Don't Tread On Me
-
dragonfx
veterán
válasz MPowerPH #5453 üzenetére
a 35ibe 600 az alapjárat 1000től húz rendelkezésre áll a max. nomaték..nem is érdemes lehuzni tiltásig mert ott csak lóerő van nyomaték visszaesik vagy 30%kal.
1000-4000 között milyne jó lehet autozni.Amugy a 35iből most cisnáltak 414 lovasat totalcaron fenn van valami olasz műhely RDsport asszem.na az elpicsázza az M3at még lehet az M5öt is.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #5454 üzenetére
Jah, de most gondolj bele, ha az M3 -ba is kerül csak 1db Turbo.
De egy 35D azért jóval kevesebbet fogyaszt mint a 35i, és bizony -én ezt nagy sajnálattal mondom- a benzin megint sokkal drágább lesz mint a gázolaj.Így félő, hogy a köv. kocsim diesel lesz.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
_Fonzy_
tag
-
God Vazzeg
veterán
Sziasztok!
Helyzetjelentés: össze van rakva az autó, kisebb simítások lesznek még rajta, mindenki el van ájulva a króm lökősöktől. Szóval marad a krómos Holnap ha jó idő lesz kap egy polírt, meg még egyebeket, és ha kész lesz, megint csinálok képeket majd
-
Eagl3
veterán
Jól emlékszem, hogy a 2.3-as motorok azaz a 523, 323 autók kerülendők?
-
MPowerPH
félisten
Aljon a menet. Azok nem 2.3 -as motorok, hanem 2.5 -ösök. És igen, kerülendők. Többet fogyaszt mint a 2.8 -as motor, gyengébb is sokkal, és kényesebb. Ha sor hatost veszel, és van annyi pénzed nem érdemes 2.0 -ást és 2.5 -öst venni, 2.8 kell, vagy ha sok a zsé 3.0.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Eagl3
veterán
válasz MPowerPH #5464 üzenetére
Azt tudom, hogy 2.5 -ös valójában...
És az 525i? Bár azokból elég kevés van...MOD: Most fogtam csak fel végig a mondandód... azért egy E46 320i jöhetne ha szép állapotban van, sokkal oclsóbb mint a nagyobb motorral szereltek. E39 -ból csak 528 at vennék esetleg 525 -öt.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
525i is jó, bár az kihegyezett motor, ezért ott is van többlet fogyi, és nem a legnyomatékosabb erőforrás. 525i annyi mint az 528i. Jah, nem beszélve róla, hogy a 25i nehezebb motor mint a 28i.
Ha E46, akkor jó választás hozzá a 2.0 -ás motor. Ott két véglet van, amibe érdemes befektetni. a 2.0 -ás és a 2.8 -as, vagy a 3.0 -ás. Köztes erőforrások felejtősek.
E39 -ből 528i -nél kisebbet nem is vennék, 2.0 -ás oda nagyon kevés, többiről meg elmondtam a véleményem.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
mayerlaci
senior tag
Helló!
Veszprémi illetve Nagykanizsai BMW szervíz tapasztalatok érdekelnének.Illetve ha valaki tud alternatívát itt Zala / Vas / Veszprém megyében az lécci írjon köszi! -
SpeedR
őstag
Ha találsz egy szép 23i-t, akkor vedd meg nyugodtan. Azért nem szokták ajánlani, mert árban és fogyiban kb. ott van mint a 28i, de gyengébb annál.
A 25i egy modernebb fejlesztésű motor, ami a 28i-t váltotta 2000-ben. Nyomatékban kicsit gyengébb, fogyasztásban és emisszióban kicsit jobb, mint az elődje.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Fogyasztásban nem jobb, emisszióban igen. És nehezebb is...
Ismerősnek van 525i -je, és 9l fölött járkál vele, bármit csinál nem megy neki kevesebb. Én csak nevetek rajta, mert ő is azért vette, hogy majd kevesebbet eszik, mint a 2.8 -as. Az ok pedig az, hogy jobban ki van már hegyezve a motor, és nem tud vele nyomatékból autózni, ergó jobban kell nyomnia, jobban kell pörgetnie. Egyenes szakaszon meg lemértük, 50 -nél, 90 -nél és 130 -nál is detto ugyan annyit evett mint a 28i -m, 150 fölött viszont már 1 litert vertem rá. És ez mind tempomatos eredmény.
Ilyen téren az 530D brutál szintúgy E39 -ből, mert 90 -nél ilyen 5 litert mutat, 130 -nál meg 6,5 -öt.
Amúgy egyáltalán nem modernebb mint a 20i vagy a 23i vagy a 28i, egyszerűen jobban kihegyezték a bajorok a 2.5 -öst. A 30i se modernebb, csak ki lett az is hegyezve, szerkezetben nincs változás.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Annyi, hogy M54 -es a blokk, pontosan B25 -ös. Ebből a szériából a B30 -as lett a legjobb, igazából azzal váltották ki a 28i -t, és az a motor abban az évben a legjobb erőforrás volt a kategóriájában, asszem 2001 -ben. És követte azt a hagyományt és nyomvonalat, ami a BMW elkezdett, mert 95/96 -ben ugyan ebben a kategóriában az M52 B28 lett a legjobb motornak választva.
És természetesen az E60 3.0 -ásai se maradtak ki a sorból.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Eagl3
veterán
De mi kerül ezen ennyibe?
900 -ért megvenném.
-
SpeedR
őstag
válasz MPowerPH #5469 üzenetére
Pedig a jobb emisszióból egyenesen következne, hogy a fogyasztás is alacsonyabb. Lehet, hogy más a váltó vagy a difi áttételezése a két autóban és ezért születhetett ez az eredmény.
A 25i modernebb, mert 2,5 literből tud 192 lovat EURO3 norma teljesítésével, a 28i pedig csak EURO2-es és 2,8-ból hozza ki a 192lovat. Kihegyezve egyik sincs különösebben.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Hidd el, hogy az a 25i nem egy nagy was ist das... 2 utcával odébb lévő srác sincs elragadtatva tőle. Amúgy ez az euro2 euro3 egy faszság a javából. Ha belepakolsz az autóba egy direktszűrőt, már sokkal rosszabb az emisszió, nem beszélve egy sportkipufogó rendszerről.
"A 25i modernebb, mert 2,5 literből tud 192 lovat EURO3 norma teljesítésével"
Amúgy ezt megcáfolandó, az E34 -ekbe rakott 2.5 -ös motor is 192 lovas, nyomatéka az 250nm, és mégis elavultabb motor, mint az ami az E39 -ekben van.
A 2.8 -as és a 2.5 -ös tök ugyan az, ez az euros dolog egy hülyeség... A 2.8 azért annyi, hogy kiegyensúlyozottabb legyen az autó teljesítménye, azért is van az, hogy úgy lehet vele nyomatékból autózni, mint egy diesellel. Ez az 525i -ről egyáltalán nem mondható el. Magas fordulaton az 525i is megy úgy mint egy 528i, de mivel egyáltalán nem rugalmas, a lóerő csúcs is magasabban van, így ez még inkább érezhető, mert ott kezd el menni, ahol a 28i -t már el lehet váltani nyugodt szívvel.Az 525i -t vagy automatával, vagy manuállal adták ki, úgy ahogy a 28i -t. Semmi különbség nincs a kettő között.
Ellenben a 30i, amihez már jár a fasza 6 gangos manual váltó, amit az M5 -ökbe is tettek. Az nagyon korrekt szerkezet, annál soha nem kéne jobb.
E39 -ből próbáltam már az összes létező modellt, még az 520D -t is. Az összes közül az 520i volt a legnagyobb csalódás, azt követte az 535i.
És 2.5 literből a 192 ló akkoriban jónak számított, a riválisok 170 lovat hoztak ki össz-vissz. És a 2.8 -asnál is a 193 ló is jónak számított, nézd csak az Audi 2.8 -asát, pedig ott hengerenként 5 szelep van, nem 4, óriási fogyasztás, vagy ott a Merci 2.8 -asa, ott meg a hengerenkénti szelepszám 3, az autó mégis 204 lovas, de megeszi a gatyádat is. Bár ott az E -s kaszni számlájára is lehet fogni, elég böszme.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
SpeedR
őstag
válasz MPowerPH #5474 üzenetére
Nem mondtam, hogy egy nagy was ist das a 25i, de te úgy beszélsz róla, mintha egy 600-as trabant motor lenne. Nüansznyi különbségek lehetnek. Az persze természetes, hogy a nagyobb köbcentis motor valamivel jobban autózható.
Az EURO2-3 neked lehet, hogy faszság, de a mérnököknek elég fejtörést okozott, ezt hidd el nekem. Ezért lett az E39 523i csak 170 lovas, az 528i pedig csak 192 lovas.
Az E34 525i-t kár ide keverni, az még a jó öreg acélblokkos meggyilkolhatatlan szerkezet. Jó motor, de az EURO2-3-hoz köze sincs. De ez természetes egy 10 évvel régebbi fejlesztésű motornál.
"Az 525i -t vagy automatával, vagy manuállal adták ki, úgy ahogy a 28i -t. Semmi különbség nincs a kettő között."
Ó, ha tudnád, hogy hányféle váltója, és diffije volt/van a BMW-nek, és hogy mennyire szeretik mixelgetni őket a különböző modellekben/évjáratokban, akkor nem mondtál volna ilyet. -
MPowerPH
félisten
Persze, de attól hogy egy motor euro x, attól még jó. Egy tulaj szerintem szarja le az euro szabványt, nem beszélve az amcsikról, mert az ottani autók euro -2 -ben lennének, ha mérnék.
Ez is ilyen faszság, ami most kezd fontos lenni, pár éve kezdődött ez az őrület. De engem pl. az rohadtul nem érdekel, meg szerintem téged se. Ott vannak a faja kis dieselek, mind euro 5 -ös már, meg euro 6 -os. De ne mond már nekem, hogy azok nem szennyezik úgy a környezetet, nem beszélve arról, hogy hulladék motorok. Sok új buszra is rá van írva, hogy euro 3. Azt mikor elindul, koromrengeteg mögötte. Na ne már, hogy az nem szennyezi a környezetet.
Engem ez a környezetvédelmi osztályba besorolás egy alkalommal fog érdekelni, ha külföldről hozok be autót. Ott számít, amúgy nem érdekel.Nem úgy beszélek arról a motorról, mintha egy 600 -as trabi lenne, de ha próbáltad volna már E39 -be, megváltozna a véleményed. Az 530i az tényleg nagyon ott van. Az M54 egy finomított változata az amúgy is tökéletes M52 -nek. Nem véletlen lett mindegyik az év motorja 2 egymást követő évben is.
És azt se szabad elfelejteni, hogy a 28i -t is modernizálták egyszer, méghozzá 98 -ban voltak módosítások a motoron. Az egyetlen M52 -es motor, amit módosítottak és finomítottak. És igazából a 98, és az utáni 28i -k jók, az az előttiek minimálisan gyengébbek, főleg nyomaték terén, és sokkal többet fogyasztanak.Don't Tread On Me
-
Bubu79
addikt
Tutira nem a hangrendszer
'98-as forgalomba helyezésű, majdnem final szériás - ezért ennyi ( sőt - még olcsónak is számít, hála a válságnak... ).
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
SpeedR
őstag
válasz MPowerPH #5476 üzenetére
Jah, egy kicsit szerintem is túlzásba viszik ezt az EURO mizériát. A motorfejlesztéseket is jelentősen befolyásolja, mert elég nehéz egyszerre megfelelni a normának és jó teljesítményt is nyújtani. USA-ban kicsit komplikáltabb a helyzet, mert ott államonként változnak az előírások. Konkrétan Californiát és New York államot tudom, ahol nagyon szigorú előírások vannak. Itt a dízelek tényleg nem nagyon tudtak labdába rúgni ez miatt. Most a közelmúltban kezdtek el beszivárogni nagyobb mennyiségben, amikor tartósan $100 fölött volt a nyersolaj ára. (meg a közelmúltban értek be az olyan fejlesztések, mint a részecskeszűrő és társai)
528i-t vezettem, 25i-t még valóban nem (legalábbis E39-ben), de hogy azonos használat mellett ez utóbbi többet fogyasztana, kicsit hihetetlen számomra. Valami oka biztos volt, hogy ez az eredmény jött ki.
A 28i-t annyiban módosították, hogy a kipuff oldalra is megkapta a változó szelepvezérlést.
A 30i tényleg isteni, talán a legjobb S6moci, amit E39-be építettek. -
MPowerPH
félisten
Bizony, ahogy mondod. 98 előtt 275nm volt a nyomaték, utána 280nm, bár ez minimális, sokkal kulturáltabban adja le, mint a régebbi. Én vezettem 96 -os 528i -t, de az egészen más volt mint az ami nekem van. És igen, a dual vanos, aminek köszönhetően a fogyi is normális lett. Többet eszik, pedig a gyerek se nagyon száguldozik. De pl. haver 520i -jében is 9,2 -őn áll a fedélzeti mutatója.
Jah, hát ha minden összejön, 530i vagy 330i lesz ez helyett, nem kell nagyobb, elég az is mindenre.Viszont nekem akadt egy kis gondom. Ugye mondtam azt az aksis ügyet. Ma akarom beindítani, 4 nap után, és feltűnt, hogy a lámpák halványabban világítanak. Gyújtás ok, indítózok, csak kattok. Kétszer elfordítottam, aztán már a gyújtás se volt stabil. Mikor a csomagtartót kinyitottam, már full le volt merülve, az se nyílt ki automatán, és a lámpák is kialudtak. Feltöltöttem az előző aksit, amire rámondtuk, hogy selejt. Most azzal megint jó. Generátor tuti jó, megnéztem a titkos menüt, nincs hibajelzés. 4 napja használtam utoljára, elég sokat. Tehát majdnem 100%, hogy valami szívja az aksit.
Mit lehet ilyenkor csinálni? Ezt be lehet mérni? Holnap reggel ülök az autóba, és viszem ide a BMW -shez Paksra. Mit mondjak neki, mit nézzen meg? Gondolom van egy szál, amin meg lehet állapítani, hogy hol szívja az autó az áramot ilyen nagy hévvel.Mi szívhatja amúgy? Költséges lehet a dolog? Vagy lehet generátor probléma is attól függetlenül, hogy nincs semmilyen hibaüzenet?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Bubu79
addikt
válasz MPowerPH #5479 üzenetére
Ugye nem azt akarod mondani, hogy csak a számítógépre hagyatkozva állapítottad meg, hogy jó a generátor és a ráépített fesszabályzó?
Mérés nélkül nem lehetsz biztos benne...
Az önindító ha perselyes, az is okozhatja azt, hogy leszívja az akksit, mert bizonyos helyzetben megszorulhat annyira, hogy nem tudja megforgatni a motort - de ezt megintcsak látnia kéne szakembernek...
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
E-Max
tag
válasz MPowerPH #5479 üzenetére
Nekem 523i ugyanezt eljátszotta, elvittem bmw-be, ott volt egy hétig, nem tudták mi lehet, mindent végignéztek rajta.
Azt mondták, egyetlen megoldás, lehetőleg minden vagy minden második nap menjen vele, hajtsam meg egy picit...# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
MPowerPH
félisten
Önindító rendben van, az meg lett nézve. De mondom, indítás előtt már feltűnt, hogy gyenge a belső tér világítás. Nézegettem E39 fórumot, ott azt olvastam, ha gond van, akkor az autó minden szart kiír a titkos menübe is, kódok formájában. Nekem az tök üres volt, azért feltételeztem. De megnézetem holnap, először a szerelőnél. Azt majd max. átviszem autó villamosságira, mert nagyon idegesít a dolog.
E-Max: Múlt héten több mint 1000km -et tettem meg vele, utána állt 4 napot. Nagybátyám autója, egy 2.2 -es C Vectra 3 hetet állt folyamatosan, és nem volt ilyen gond. Meg régebben is volt olyan, hogy 7 napot állt az autó, mert nem voltam itthon.
Itt tuti valami nagy gond van, mert ez nem normális. Ilyen gyorsan még alapjáraton se merülhet le az aku. Kiskönyvben is azt írják, 2 hét állásnál érdemes lehúzni az aksit, de hát ez csak 4 nap volt.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Bubu79
addikt
válasz MPowerPH #5483 üzenetére
Szép kis túra lesz, mert millió egy dolog megkapja fixen a 12V-ot - a rádiótól elkezdve az ablaktörlő vezérlőelektronikáig csak a jóisten tudja, hogy mi nem...
Emellé szoktak kapni egy kapcsolt 12V-ot is, hogy tudja a jószág, hogy mikor van gyújtás...
Mezei autóvillamosságishoz ne vidd - azok csak mókolnak rajta, meg találgatnak.
E36 műszerfal - nem ment az üzemanyag szint mérő és a sebesség óra sem mindig üzemelt - az óra mögött az összes vezeték megpucolva - "mértek" rajta.
Sebességjelet is, mert az illető meg volt győződve arról, hogy bizonyára egyenfeszt mérhet rajta - holott a sebességjelet egy induktív adó szállítja az órának, feszültségimpulzusok formájában, amolyan négyszögjel jelleggel - ha ép a huzalozás mindenhol.
Itt valaki tüsténtkedett a hátsó ülés alatt is - ott is meg volt nyesve a létező összes kábel, majd nemes egyszerűséggel összesodorta "szaki" és szigszalaggal fixálta.
Akkora kontakthiba volt, hogy nagyobbat rajzolni sem lehetett volna - mert a p@csköszörű lusta volt forrasztani és rendesen leszigetelni a mókolmányát, amire nem is lett volna szükség - a pucolt szakaszon a réz az idő folyamán oxidálódott és mivel nem volt rendesen még csak összesodorva sem, így hol volt érintkezés, hol nem...
Mellesleg a szintjelző a tankban lévő potiról letört vezeték miatt nem üzemelt, de ez is csak az után derült ki, hogy egy magamfajta kókler megnézte...
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
MPowerPH
félisten
Áh, nem örülök. Akk holnap elviszem csak a generátort bevizsgálni, ha az ok akkor hétfőn viszem föl Bp. -re a szerelőmhöz, az majd elrendezi a villamosságissal.
De a tököm is tele van...
Jah, hát van benne egy utólagos riasztó, ami inkább immobiliser, mert egy négy számjegyű kódot kell belökni indítás és nyitás után, különben letilt. Meg ugye gyárilag is dupla védelemmel van ellátva, van belső téri egység is, meg olyan, ami a rongálást figyeli kívül.
Mennyi idő végignézni minden kis szarságot? Azt gondolom egyből meg lehet állapítani, hogy valami szívja az áramot, nem?[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Bubu79
addikt
válasz MPowerPH #5486 üzenetére
Ha van egy multimétered, Te is ellenőrizheted, hogy van-e rendes töltésed - 13V feletti feszültséget kell mérned az akksi sarkain járó motornál ( névlegesen 14,4 lenne... )
Gyújtás nélkül mérve az akksin az áramot látható, hogy mennyi a nyugalmi áramfelvétel. Ha az magas, akkor jöhet a sziszifuszi meló, hogy vajon mi szipkázza le az akksit a sokminden közül.
A biztosítéktáblába ha belenézel elég sok biztit találsz - csoportokra van osztva, hogy hol találsz fix- és hol kapcsolt 12V-ot. Ezek között kell méricskélni - az nem kétperces meló...
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
Gyok2
aktív tag
Nem azért lett 193 LE a 2.8-as motor, mert Németországban 200 LE felett nagyot ugrik a biztosítási díj?
Tiszta Windows rendes ház
-
MPowerPH
félisten
Ok, járó motornál mindjárt mérek egyet, akkor 13v fölött kell kapjak?
Gyújtás nélkül mit mérjek az aksin, mit kellene látnom?(bocsánat a hülye kérdésért, itt a multiméter, de már olyan régen használtam...meg nem éppen szoktam ilyenekkel foglalkozni. )
Gyok2: Akkor miért nem 199 lovas lett?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz God Vazzeg #5492 üzenetére
Pozitív sarut kapjam le? Aztán aksira pozitívra toljam rá a pozitívat, a negatív sarura meg a negatívat?
Én így emléxem még elektronika óráról asszem. Áh, tudtam, hogy jobban kellett volna figyelnem.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Bubu79
addikt
válasz MPowerPH #5489 üzenetére
Járó motornál 13V feletti értéket kell, hogy kapj - sőt inkább 13,5 felettit.
Multiméter egyenfesz állásban, 20V-os méréshatárban, piros tapicsúcs a V-vel jelzett lyukban, fekete a com-ban - a két csúcsot pedig az akksi két sarkára rakod, a pirosat a (+)-ra, a feketét a (-)-ra - de a polaritás nem lényeg, maximum ha fordítva rakod rá, egy - jellel mutatja majd az értéketUtána leakasztod a + sarkot az akksiról és a multimétert egyenáram állásba húzod - ennél a lépésnél jellemmzően át is kell dugni a piros spagócát egy másik lyukba, amire olyasmi van írva, hogy 10A, vagy 20A - a kisebb mérésekhez elegendő a 200mA-es méréshatár is, de előtte nézd meg a nagyobbal, mert ugye az a gyanú, hogy sokat vesz fel valamelyik fogyasztó, amelyik a fix 12V-on ( is ) csücsül.
A két mérőcsúcsot ez után elhelyezed - a piros megy az akksi + sarkára, a fekete pedig a lehúzott kábelre.
Árammérő állásban a tapicsúcsokat nem rakjuk az akksi végeire, mert Füst Milán lesz a vége!!!
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
MPowerPH
félisten
Ez a szar ilyen multiméter. Nem is tudok választani, hogy egyen áram... Vagy lehet tudok. Kiskönyv előkeres.
Jah, az elsőt azt értem, azt szoktam anno mérni, mert már volt ezzel problem a MOndeo -nál is. A második nehézkes. De nagyjából megértettem. Tehát a plussz ágon kell megnéznem sorosan, hogy az aksiból mennyi áram megy. Oks, mindjárt meg is lesem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Bubu79
addikt
válasz MPowerPH #5496 üzenetére
Voltcraft?
Automata méréshatárváltós - a képről csak sejtem, hogy esetleg a kék gombbal lehet kiválasztani, hogy milyen áramnemet mérnél ( egyen-, váltó- ) - de nem leltem sem közelebbi képet róla, sem leírást...
Feszméréshez a V és COM lyukakat használd, áramhoz a COM és 20A-t.
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
Bubu79
addikt
válasz MPowerPH #5498 üzenetére
Tehát feszmérésnél a két vezeték marad az akksin és járó motornál mérsz, a tapicsúcsok a V és a COM lyukakban - árammérésnél a motor áll, nincs gyújtás és a (+) sarokról a kábelt lehúz, műszeren a két kábel a 20A és a COM lyukban és a (+) sarok és a lehúzott kábel közé rakod a műszert - a piros megy az akksira, a fekete meg a kábelsarura
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
MPowerPH
félisten
Nah, készen vagyok.
Járó motornál 14,18 V -t mértem.Sorba kötve álló motornál kétféleképpen mértem, mivel nem tudtam mit is kell kapnom és hogy müxik a készülék.
Az első eredmény -2,4 lett, a második 0,022 és 0,192 között ugrált köztes értékeken.
Ebből mit tudtok leszűrni? A generátor ezek szerint ok, nem?
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Xbox tulajok OFF topicja
- Elektromos autók - motorok
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óra topik
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...