Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Idén vége lehet a Pixel 'a' szériának?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Százmillió Samsung telepítheti a One UI 6.1-et és a Galaxy AI-t
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz KAMELOT #53299 üzenetére
és azt tudtad, hogy egy Transitba 3 millió ft egy kéziváltó? Zsír új persze, márkaker által. Ha csak főegységeket akarsz venni, sokkal drágább lesz, mert azt külön arra kell legyártani, nincs rajta az autó többi haszna. Semmi értelme összevetned a használt, meg 50 éves motorok árával. Van egy 22 éves turbós autóm, abba még ha ma akarom (mert lehet) megvenni is 1 millió a fűzött blokk, sallangok nélkül.
-
-
TayRol
veterán
F30 318d-t hatos vagy nyolcas váltóval szabad inkább venni? Még mindig csak elméleti síkon mozgok, ám látom van ezzel, azzal.
-
KAMELOT
titán
[link] lehet olvasni.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
FERA88
tag
Köszi a hosszú beszámolót
Most is Bmw-m van, meg az is volt. Eddig az összes M pakettos volt, így nem is kérdés hogy az lesz a következő is. Mindenképp benzinest szeretnék, hülye diesel üldözés miatt. "kint" dolgozom, a városban már be vannak tiltva az eu3-ok sajnos. Eddig Touringokkal jártam, ezért az kivan lőve. valami mást szeretnék. 90%ban vagy egyedül, vagy ketten utazunk. Mostani kocsimban minden benne van ami nagyjából kellhet, ezért jól felszereltet szeretnék, hogy ne legyen vissza lépés úgymond. Navi rész annyira nem számít hogy milyen csak legyen benne, a mostanimban se nagyon használom, de persze jobb ha van benne. Szóval most nézegetem, a felhozatalt -
TayRol
veterán
Köszi mindenkinek, nem gondoltam, hogy ennyire egyértelmű lesz.
Ha nincs benne sport ülés, az sokkal kényelmetlenebb? A kis központi nem érdekel. Ez is szimpi.
[ Szerkesztve ]
-
Drago1
tag
válasz FIREBLADE78 #53312 üzenetére
Én próbáltam zavarba hozni, de nem tudtam, szembe a kamion két kis tető fénye látszott pályán, mert a felező takarás eltakarta, de a refi így is ki takarta szabályosan lehet látni egy kis sötét kockát a kamion körül, ami egyre nagyobb lesz ahogy közeledik a kamion. Próbáltam főúton oldalról várakozott egy kocsi, elsőbbség adás miatt azt is érzékelte a reflektor és kitakarta pedig csak a kocsi oldalát láthatta, utolérsz valakit akkor sem veszi le a refit hanem kidobja oldalra, én nem tudtam zavarba hozni, egyszer sem villognak még. Peugeot 508 ban is volt de az használhatatlan szar volt, a BMW jé nagyon profi.
Lehet kéne egy gyári kalibráció, a led amúgy is koncentráltabb, lehet csak benézik. -
Drago1
tag
válasz nincsnév007 #53311 üzenetére
Ja de mikor az e46 M3 at megkergették akkor csönd volt
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Drago1 #53314 üzenetére
Valszeg benézik,mert egyből villantottam rá és le is vette a refit. Viszont lassúnak lassú. Gondolom nem érzékeli messziről a gyenge fényű kocsikat. Működésben nálam 80 %-os. Hála istennek ritkán vezeték sötétben országúton.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Drago1
tag
válasz H.Ezredes #53263 üzenetére
Szeva ma lecseréltük az e87 1.16i diffi olajat, nagyon meglepődtem hogy 168 ezer km van benne és olyan olajat szedtünk le belőle mint amit vissza töltöttünk a flakonból, mintha új olaj lett volna. F31 Ben 165 ezer van, mindenképpen lecserélem valamelyik nap csak fel veti a kérdést hogy mehetne még.... Mondjuk nem ugyan az a terhelés 16i 116 ló az f31 meg 220 ló hát kíváncsi vagyok milyen olajat szedek le belőle.
E87 kicsit beszartam mert elkezdett csattogni na mondom vége lecsapágyosodott, aztán elhagyatott a generátor szabadon futó csapágy szorult meg... Így jött hogy akkor a diffi ből is leszedjük az olajat.
Mi a tapasztalatod 160 ezer km körül egy diffibe milyen állagú olajat szedtek le általában? Én meglepődtem hogy milyen szép olaj jött le. -
-
Drago1
tag
válasz nincsnév007 #53318 üzenetére
Hát ja félelmetes autó, úgy mond nekem az igazi bmw e46 M3, hiába ezek az újak szépek, valahogy mégis az a BMW. Lenne egy olyanom gondold el még 20 év és milyen eszmei értéke lesz.
-
whitezo88
nagyúr
válasz Drago1 #53321 üzenetére
Érdemes meglesni az Erőmérő ezen adását, Alpina B3 3.3 (napi használatból, 320e km).
Ha egyszer sok pénzem lesz, veszek egy Alpinát, még a belsőtere is nagyon szép szokott lenni. Videós kocsin a korábbi tulaj 6100 eurós motorfelújítást csináltatott az Alpina által[ Szerkesztve ]
-
Drago1
tag
válasz TayRol #53320 üzenetére
Hát ja 2020 Ban meg amúgy is alap kéne legyen egy ilyen kategóriában, csak ugye bmw Ben szabad konfig van, mindenki egyénileg konfigolt. Ugye alap valahol 11-12 milla volt full extrán kB 20 20 akkor már F10 azért ritka a jól felszerelt az enyém újonnan 16.7 milla volt, de azért hiányzik még ez az.
-
FIREBLADE78
addikt
[link] Ezt nem tudtam kihagyni. Imádom ennek a baromnak a röhögését
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
FIREBLADE78
addikt
válasz FIREBLADE78 #53328 üzenetére
30 m-re állt le a töltő előtt
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gsx-rr
veterán
Tenyleg az elektromos autoke a jovo.
mar olcsobb lesz V8-al jarni.
kivancsi leszek mikor jon az ingyen parkolas eltorlese ami jogos is lenne.
[link] -
NoZoli
tag
válasz Gsx-rr #53331 üzenetére
Gsx-rr: "Tenyleg az elektromos autoke a jovo. mar olcsobb lesz V8-al jarni."
Hozzászólásokat elnézve, a piac hamar szabályozni fogja ezt az árat. Simán nem fognak ott tölteni és kész."kivancsi leszek mikor jon az ingyen parkolas eltorlese ami jogos is lenne."
Miért is? Amúgy, eljön az az idő is, csak még kell hozzá néhány százezer üzembehelyezett zöld rendszám. Nem most lesz az még...steven84: "Ráadásul megszűnik a 1,5milla kedvezmény is..."
Pontosabban, lejár a pályázat határideje. Májusig még kitalálhatják a következő pályázatot. -
-
Drago1
tag
válasz Gsx-rr #53331 üzenetére
Budapesten kívül a dízel visszakúszott a benzines mellé 50-50% a felmérések szerint a használt autó vásárlók között,kivéve Budapest ami érthető is ott csak az elektromos vagy a benzinesnek van értelme ,mi is tartunk egy kis benzinest a suliba ,bolt ide oda,de erre az elektromos jobb lenne .
-
-
banana_joe
tag
Sziasztok,
van valaki aki az Örs környékén tudna nekem hibakódot törölni? Akksi "csere" után légzsák hibám lett.
kösziedit: E90
[ Szerkesztve ]
PSN: bananosjoe84
-
Gsx-rr
veterán
válasz szimi57 #53335 üzenetére
Ez a jovo? Hogy 3x tobbe keruljon a toltes mint egy atlag auto tankolasa?
NoZoli: Mert semmivel sincs tobb joguk mint az atlag autosnak, rengetegen nem a kornyezet megovasa hanem spekulacio miatt, ingyentoltes, parkolas miatt vettek zoldrendszamos autot.
[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz Gsx-rr #53340 üzenetére
"...rengetegen nem a kornyezet megovasa hanem spekulacio miatt, ingyentoltes, parkolas miatt vettek zoldrendszamos autot."
Ez igaz. Ezért adnám a kedvezményeket csak a tisztán elektromosaknak. Máris kisebb a spekuláció esélye. De aki még így is spekulálna, az már nem akkora gond, mert a város már jól járt. Kevesebb autó pöfékel. -
Carlytoo
aktív tag
válasz Gsx-rr #53340 üzenetére
A környezetet megóvom ,ha elektromos autót veszek? Abszolút nem, sőt. Jobban ártok neki. A légszennyezés kérdésével lehet, hogy beljebb vagyok, de mit csinálnak majd a rengeteg nem működő aksival, ami rombolóbb hatással van a környezetre, mint a belső égésű motorok? Azt nehezen nyelem be, hogy van már azoknak is hely. Pontosabban tudom ,hogy hol, mert mutattak ilyen helyet és azt hagyjuk.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Drago1
tag
válasz KAMELOT #53338 üzenetére
Én 15 évet dolgoztam vízi erőműveket csináltunk Ausztria,Francia,Svájc 2300-3000 m magasan a hegységek gyomrában .
Az elv hogy ami a gleccserekben összegyűlik a víz azt felhalmozzák ,ugye ingyen van a hó elolvad,aztán építünk egy csőrendszert a hegyben amin a gravitációt kihasználva lezúdul a tározókból a víz ,ami irányítva belemegy a turbinákba ez a hatalmas természeti erő az áramot generál és használják egyben eltárolják!A felhasznált víz folytatja útját ,régen segítettek a víznek szivattyúkkal vissza jutni a tározókba amit hatalmas gátak fognak,de a mai teknika olyan durva hogy a saját fizikáját használják ki ennek a természeti erőnek hogy vissza jusson a tározókban.Ezek hatalmas beruházások,állami beruházások milliárd eurókból ,de utána viszont "ingyen van az áram" mert úgy mond a természet állítja elő ,környező városokat látnak el .
Persze itt magyarban nincsenek hegyek így ez nem járható út max a dunával lehetne mit kezdeni ,de annak meg ökológiai károkozás lenne a vége !
pl itt [link] az elejétől a végéig ott voltam mi csináltuk a csövezést hegesztést ,akkora csövek hogy kamionok mentek benne ,100 fokra melegítve 100% ultrahang vizsgálatra hegesztve minden egyes varrat ......... Ami érdekes néhol 40 éves vezetékekre kötöttünk rá szóval nem mai story arra ez és nem is az egyetlen osztrákoknál vagy 3 erőművet csináltunk ,svájcba és Franciában is sokat ,persze osztrák céggel ,a teknológia nincs kiadva másnak !
Ha meg van a természeti adotság és lóvé a beruházásra lehet itt áramot csinálni és csinálnak is már régóta! -
Drago1
tag
válasz NoZoli #53345 üzenetére
Legjobb az lenne ha a városban mindenkinek lenne egy kis "szar olcsó"elektromosa ,hétvégén meg mikor mindenki megindul valahova messzebb akkor előveszi a garázsból a nagyobb autót ami benzines vagy dízel tök mindegy ,ez lenne szerintem az optimális ,de hát még a németek is messze vannak ettől sőt még a svédek is!
-
KAMELOT
titán
válasz Drago1 #53344 üzenetére
Itt a lényeg a környezet meg nem bontása és szennyezése. 10-20 év és indulhat
Addig V8+LPGGsx-rr: szomorú, de így van, hogy a spekuláció végett veszik ezeket. Minden autónak ugyan az a joga, kivétel a rokkant. A hülye támogatások helyett inkább emeletes parkolókat építhetnének, vagy ha építenek tömbházat akkor legyen mélygarázs.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
BeZol
őstag
válasz Drago1 #53346 üzenetére
Szerintem meg kapjon mindenki a melóhelye mellett lakást, hogy autóba se kelljen ülnie (hacsak a melója nem igényli), a bevásárlást pedig ma már több lánc is házhoz hozza ha közelben nem megoldható gyalogosan. Ha már 2+ fős a család, akkor a melóhelyek között félúton, vagy egyiknek a melóhelye mellett kéne legyen a lakás, és akkor egy szuper nem ilyen redva tömegközlekedéssel mint ami van, simán vállalható lenne minden, ÉS csak ezután kéne jönnie annak, hogy kellene vmelyik félnek egy elektromos kisautó a városba. A probléma gyökere az, hogy ingáznak az emberek a melóba, ezt kellene vhogy minimalizálni. Ez ugye kb akkor lenne járható út, ha mindenhol egyforma lakások lennének egyforma bútorokkal (mint egy szálloda lánc esetén is), és akkor igazából egetrengető érvágás nem történik. Biztos, hogy jópáran élnének ilyen lehetőséggel
Volt nemrég egy cikk, h vett a családapa egy új 3hengeres 1.5TSI focus kombit, ami részterhelésen 2hengerezik is, és h városi 4x 5km-ekre használják, és h 9,5-10liter a fogyasztás. Én csak kacagtam, mert a sztem bő fél tonnával nehezebb 30d-m-mel ugyan így 5-5km-ek menve 9,3-10,3 itt pesten, vidéki "nagyvárosban" 8liter alatt is megvagyok, ahol nincs tömegdugó folyton, jól besz*pta a modern marketingmaszlagot.
Viszont egy hibrid 5literekkel is elmászkálgat városban, egy elektromos pedig 1,5liter fogyasztásnak megfelelő otthoni áramköltséggel.Ezek után elgondolkodtam megint, h érdemes lenne-e elektromos kocsit venni...
Elég sok a változó az elektromos kocsiknál. Ha nem akarsz megfagyni télen, és nincs hőszivattyúd, akkor akár 30kWh fogyi várható, de ha fűtött garázsból mész akkor kb nincs semmi extra fogyasztás, a nyári klímázásnak nem jártam utána, de ha egy átlag 20kWh/100km fogyasztást veszek (ami 2liter/100km üzemanyag megfelelője otthoni áram esetén), akkor sztem nem lövök nagyon mellé, mert kisebb autók kevesebbet, nagyobbak többet esznek ennél, és azt sem tudom, mekkora mértékű veszteség keletkezik a töltés során.
Egyébként elviekben 15kWh-t esznek az elektromos kocsik, de ha autópályáznak, ott már 20körül, és akkor talán még 130cal sem mennek!
Tehát ezeket a 15kWh mértékű fogyasztásokat 100-zal menve tudják . Egy diesel kocsi 100nál 5litert eszeget (1.6diesel octavia országút+autóút kombóval lengyel trippen 4 fő + teli csomagtartóval 4,3-et evett odafele, 3,9-et visszafele, szóval lehet az 5liternél kevesebb is).
És akkor én ehhez képest 6literes fogyasztásra néztem egy hasonló felszereltségú Hyundai Kona diesel kontra Electric összevetést, és nekem az jött ki, hogy 200ezer km után jönne diesel esetén olajcserénél nagyobb beavatkozás, tehát addig csak tankolás és olajcsere a főbb költség az elektromoshoz képest, és hogy azért elektromosba is belemegy otthonról az áram, az sem ingyenes (kivéve napelem ugye), és h bő 200ezer után járnánk egyforma költségeknél. Ránéztem holland használt elektromos Konákra, évi 20ezer km-nél többet egyikkel sem mentek, tehát ebből kiindulva (de mindenki kiszámolhatja magának, mert én pl. 10ezreket ha megyek) 10 év alatt lenne egyforma a két kocsi. Ha jól rémlik 4m Ft az elektromos Kona felára újonnan, és ugye ha nincs meg a cash rá, akkor eleve nem veszek ilyet max hitelre... Ha megvan a cash, akkor meg mi van, ha dieselt veszek és a 4misit berakom évi 4,95% kamatra 10évre? akkor közel 2,5m Ft "nyereségtől" esek el a 10év alatt, tehát amikor 200ezer km-nél majdnem egyforma költségnél jár a két autó, akkor igazából még 2,5m bukót hozzá kell adni az elektromoshoz, az pedig még egy prémium bmw bő 1,5m Ft-os teljes rendbetételét is fedezi h újabb 150-200ezer km-ig ne kelljen hozzányúlni... Hyundaiéknál nem tudom mi mennyi... Viszont ugye 10éves az elektromos kocsi, mi lesz az akksival?! Futásteljesítmény alapján lehet h 70% környéke lesz a kapacitása, de mi lesz a következő 5-10évben vele?!
Én eddig jutottam az agyalásban, szóval 10 év 200ezer km alatt még tutira nem térül meg otthoni töltésről sem, vhol 12-13 év 250ezer km környéke lehet a "vízválasztó", de akkor lehet érik majd egy akksicsere (meg ki tudja inverter és társai meddig bírják), ami lehet addigra megint jóval olcsóbb lesz mint 6-7 éve volt, de ez így nem kiszámítható és lutri az egész.Aztán itt bele lehet kötni, hogy az elektromos Kona 204 lóerős talán, a diesel 115/136, és h így nem összehasonlíthatóak a menetteljesítmények, de legalább a típus azonos, így is automata összkerekes 136lóerős dieselhez néztem (ennyi lóerőhöz minek...), ami drágább.
Na most ezek mellé jön be az, hogy a nyilvános töltőkön amik már nem ingyenesek azok 50/80/95 Ft/perc v. /kWh, és akkor van ami még ennél is drágább... Hát aki ezekre "szorul" rá, és mindig tejelnie kell érte (márpedig pár év és ezekért mindenki tejelni fog, az is biztos) mert nem tudja otthon töltögetni, annak aztán talán 300ezer km alatt sem térül meg a kocsija...
Tehát egy 2liter (20kWh) kontra 6literes fogyasztást nézve nem túl rózsás a megtérülés.
Városban ez lehet 1,5liter kontra 7+ liter is, hibrid esetén 5liter van, szóval a 6literes kalkuláció nem "helyes", hanem vhol a közepe a dolognak.+1 számítás ha érdekel vkit még :
Aki napi 4x5km-et megyeget városban, annak elég lenne egy plug-in-hybrid, mert mindegyik tud legalább 25km-t, az újabbak már ennél is többet, és kb. 25kWh fogyasztást produkálnak ilyenkor, tehát 2,5l/100km.
A mostani 330e 292 lóerős (10másodpercig, amúgy csak 252), 184 a benzines motorja, és akár 113 a villanyos. Elektromos üzemmódban csak a max 113 lóerőnyi villany fog dolgozni (ami sztem inkább 85 lóerő, mert lepadlózva beindul a benzines motor, és 20% töltöttség alatt is beindul a benzines motor), ezért nem is érdemes 330i-340i-vel hasonlítgatni. 320i a mostani legkisebb benzines, és 318d a legkisebb diesel per pillanat az új modellből, előbbi 184 lóerő, utóbbi 150, és mindkettő 2liter 4henger turbós motor.
320i városi fogyasztásra spritmonitoron 9,5litereket látok (elődmodellnél), 318d-re nem találtam csak városi adatfeltöltést, de 7,5literre tippelnék (ismerősöm 177lóerős 320d-vel 7,2őt fogyasztott városban, de ő alig dugózott, én meg mindig dugózok pl, hiába ugyanoda mentünk), tehát a diesel 5literrel, a benzines 7literrel enne többet a városi 5km-es szakaszokon.330e 14.650.000 Ft (tudom, van akció h 12.990.000 Ft-tól) listaáron.
320i 11.600.000 Ft.
318d szintén 11.600.000 Ft (ha automatát kikérjük, mert ebből létezik manuális is).
Az alapfelszereltségeket is "meg kell nézni".
330e-hez jár:
- 17"-os felni 16" helyett -> 425.500 Ft
- BMW live cockpit professional (bmw live cockpit helyett) -> 928.700 Ft
- Connected csomag professional (connected csomag helyett) -> 64.200 Ft
Tehát ha a felszereltségeket azonos szintre hozzuk:
-> 320i/318d = 13m Ft, marad egy kb. 1,6m Ft-os felára a 330e-nek, ezt kell neki városban ledolgoznia (ahol a gyári 15kWh helyett inkább 20-25tel érdemes számolni).A 318d extra 5literes fogyasztással 80ezer km után, a 320i extra 7litere pedig 57ezer km után lenne egálban a 330e felárával (itt ugye a 330e is azonos futásteljesítményen állna ilyenkor).
A ford focusos emberke napi 4x5km-es mozgását alapul véve (hétvégét is beleveszem ráhagyásnak) évente 7300km-t tenne meg városban tisztán elektromosan, vagyis a benzines verzió 8 év elteltével válna rosszabb döntéssé, a dieseles verzió pedig majdnem 11 év után.
A poén, h ilyenkor úgy lenne egy 57 v. 80ezer km-t futott 330e-nk, h 0km-t ment a benzines motorja , ami ugye nem jó, ezért gondolom hétvégente lennének kirándulgatások hosszabb távra benzines üzemmódban, amikor is picivel többet enne a benzineshez képest mert nehezebb vmennyivel. Egyébként mindegyik motor turbós + részecskeszűrős, szóval a költségek azonosak, annyi h a 330e elektromos rendszere is bejön a képletbe, és ki tudja ott mi mennyi ha elromlik (lehet el is viszi a 8-11 éves megtérülést).Használt előző generációs 330e 7,5-8m Ft, azonos futásteljesítményű 320i inkább 7m Ft, 318d pedig 5-6m Ft, de inkább 6 a kevesett futott, és 3-4 éves autókról beszélünk.
A mostani 330e nagyobb akksis és 10secre több kakaót tud kiadni magából, kb. ennyi az elektromos részen a változás.Szóval nekem sem az elektromos kontra diesel, sem a plug-in-hybrid kontra benzin/diesel összevetés nem adja ki rendesen, mert nem ismerem a tisztán elektromos és a plug-inek "típushibáit" és azoknak költségeit, márpedig 10év azalatt azért csak előjön majd vmi!
A képletet csupán az módosítja, ha valaki ingyen tud tölteni (nyilvános ingyenes töltő a közelben, de vajon meddig; melóhelyen nem kell fizetni; napelem van a házon), ill. ha valaki nagyon gyakran parkol nyilvánosan, és megspórol a zöld rendszám által egy vaskos összeget (de ingyenes parkolás sem lesz örökké). Na nekik hamarabb megtérül a dolog és értelmes alternatíva egy elektromos/plug-in-hybrid, viszont amíg nem állnak úgy a csillagok, hogy alapesetben kiadja rájuk a matek, addig marad a benzines/diesel, esetleg sima hibrid.
A biztosítást nem néztem hogyan alakul, gépjárműadó pedig nincs zöld rendszámosokra (vajon meddig?).
Új hozzászólás Aktív témák
- ( Csere is érdekel )Eladó laufenn G FIT 4S Négy évszakos gumi Felnivel 175/65R14
- Roborock S7 Max Ultra Robotporszívó és felmosó (2in1)
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Delonghi Magnifica ESAM 3000 AKCIÓ -15%