- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Elérhető Európában a Samsung Galaxy M15 és M55
- iPhone topik
- Mézeshetek és macskák Androiddal
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Íme, a Huawei Pura 70 széria
- Fotók, videók mobillal
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
Hirdetés
-
Körvonalazódik a HMD Pulse Pro is
ma A kiszivárgott információk alapján kedvező áron, és két 50 megapixeles kamerával érkezhet a HMD egyik első saját készüléke.
-
The Wolf Among Us 2 - Érkezett néhány új kép
gp Elviekben még idén megkapjuk a régóta készülő folytatást, de a pontos dátumot még mindig nem ismerjük.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CharlieDrop
veterán
Na, mert csak a BMW-k gyulladnak ki
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
H.Ezredes
őstag
válasz CharlieDrop #46451 üzenetére
Persze.... Itt is írtam erről de ezek soha nem is számítottak....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
veterán
Alapvető baj, hogy itthon szabadon csalhat minden nepper a km óra állásával. Eladják feleannyival, mint a tényleges, és a tulaj - mivel azt hiszi, hogy egy keveset futott kocsiban ül - nem gondol arra, hogy cserélni kellene azokat az alkatrészeket, amiket tényleg kell, és tűzveszélyesek lehetnek. Pl: EGR
Addig ez nem is fog változni, amíg a jogalkotók kifejezetten segítik ezeket a neppereket. Miért is változna? Se büntetőeljárás, se büntetés. Évek óta harcol már ez ellen néhány szaklap, pl. a totalcar is, eredménytelenül.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Ck.
addikt
válasz SeniorTilla #46454 üzenetére
Azért az EGR ne legyen már karbantartás jellegű cserealkatrész, mint a -motorolaj vagy az üzemanyag szűrő.
Ha nem működik megfelelően, műszerfalon, illetve hibakód formájában figyelmeztet az már egy másik történet. De egy tünet nélküli, látszólag jól működő EGR nem kicserélése ne legyen már a tulaj hibája és legfőképp emiatt ne keletkezzen tűz.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ha ez egy kockázatos alkatrész, akkor inkább kicserélem. Olajat 15 ezernél cserél aki gondos gazda, EGR-t legalább 10x vagy 15x ennyi km után. Ez nem karbantartás szintű alkatrész.
240 volt a cseréje, a régi itt van a garázsban, látszólag semmi baja egy apró kis koromfolton kívül, ami az egyik saválló anyagból készült csövön van az EGR hűtőn, valszeg mikrorepedés miatt. Ezért cserélte ki a szerelőm, és még azért, mert tudta, hogy kockázatos alkatrész ennyi km-nél.
Sok-sok motorspecifikus alkatrész van, amit ki kell cserélni bizonyos idő után, ha nem akarsz bajt. Aki tojik rá, az bevállalja a kockázatot. Ezredes erről biztos sokat tudna mesélni. Pl. 550D? ott csapágysort kell cserélni, mert behal 100e után. Egy ismerősnek volt, ő mondta. Ez már tényleg durva, de a 3.0 motorból kihozott teljesítmény is.
530-535D fronton vannak ilyen anomáliák? Egy 535D tetszene a 25D után.
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
#15490560
törölt tag
Tudtok olyan fényezőt Budapesten vagy környékén aki tud BMW színkódra pontosat fújni? Nem csak szemre, meg fekete-fekete jó lesz úgy.
Levitték a tükrömet, széttörött és amit szereztem az más fekete mint a kocsim. Ahova vittem ott rögtön a fekete-fekete elv miatt nem vállalták Még jó, hogy ennyire megy a business mindenkinek hogy nem kell a pénz.
Ha nincs más viszem a márkaszervizbe ... -
veterán
válasz #15490560 #46457 üzenetére
A kocsin ott van a színkód (vagy a szervizkönyvben), az alapján egy normális fényező a feketét hibátlanul fújja. Tükörnél még az ezüstöt is, mert nem egy síkban van a többivel. Az én fényezőm sajnos messzebb van, Gyöngyös környékén, de még nem volt gond vele évek óta. gondolom ez neked nem alternatíva
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
CharlieDrop
veterán
válasz SeniorTilla #46456 üzenetére
25-30d-nél is van csapágysorcsere (N57)
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
#15490560
törölt tag
válasz SeniorTilla #46458 üzenetére
Köszi, nem opció. A kocsi színkódját tudom, de a “mesterember” rámondta, hogy így is fekete uram, mit akar még? Sajnos én is csak vidéken ismerek megbízható embert, de most nincs időm lemenni.
-
Newlachka
őstag
válasz SeniorTilla #46458 üzenetére
Gyöngyös környékén? Lakatolnak is esetleg?
Egy ezüst e46-om van azt szeretném lakatoltatni,meg fújatni.Pm-be dobsz elérhetőséget hozzá? -
veterán
-
mr_kickass
tag
-
veterán
válasz CharlieDrop #46459 üzenetére
mennyinél?
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
CharlieDrop
veterán
válasz SeniorTilla #46464 üzenetére
ha jól emlékszem 300 körül, ha sűrű volt az olajcsere, ha ritka akkor a fele 150 körül.
De ezt a 3 literesre mondta Ezredes (N57)
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
#15490560
törölt tag
válasz mr_kickass #46463 üzenetére
Kösz!
-
Gsx-rr
veterán
válasz SeniorTilla #46456 üzenetére
Olajat aki gondos gazda 10.000 cserel
-
Blue@X
senior tag
Mostanában többször is van (E46 318i FL) olyan hogy felvillan a töltés jelző (piros akku ikon) majd egy idő múlva elalszik (van hogy 5-10 másodperc). Ma például 15 perces menet után elaludt. Volt szerelőnél de nála nem produkálta a hibát. Más is tapasztalt ilyet már?
-
Blue@X
senior tag
válasz CharlieDrop #46469 üzenetére
Megpróbálom a test menüből megnézni hogy ilyenkor milyen V értékkel operál. Gondoltam arra is hogy talán az akku lehet a ludas (bár indul szépen), de nem tudom hogy ilyen esetben is világítana-e az ikon.
-
veterán
-
H.Ezredes
őstag
válasz SeniorTilla #46471 üzenetére
Nem felesleges de ezt annyiszor leírtam már,hogy még egyszer nem akarom... 10-12E Km-nél többet nem lenne szabad elmenni..... 15E Km abban az esetben működhetne ha reggel beindítod az autót egyből felmész a pályára és mész folyamatosan konstans sebességgel mondjuk 2-300Km-t és rögtön a pálya mellett meg is állsz... Ha így használnád az autót akkor 15E Km-t mehetnél vele talán-talán 20E Km-t is.... De még ilyen üzem mellett is legkésőbb 15E Km után csere.... Saját kocsikon is 10E Km után dobjuk az olajat / szűrőket. Üzemanyagszűrőt meg 30E után...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
negro
őstag
Na tegnapi nap vegre elhoztam a gepet.
Ezredes? Gyari BMW fekre (elol-hatul tarcsa, betet, fekrugo, kopasjelzo) anyagarban, hogy adna nalad kivancsisagbol? Privatban is johet akar.[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #46474 üzenetére
Hello.
És ezt tudja az N57 csapágysora is?
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Ummon
csendes tag
válasz CharlieDrop #46475 üzenetére
Miért ne tudná? Közel sem minden esetben indokolt a 10e-es olajcsere, de még a 15e-es sem istenkísértés.
Tessék elküldeni olajanalízisre a levett fáradt olajat és kiderül mennyire van elhasználódva az adott jármű esetében. Addig ezek az egymásra alullicitálások nem többek, mint kávézaccból jósolás. -
H.Ezredes
őstag
válasz Shadowbull #46474 üzenetére
Persze felesleges.... Jó a GYÁRI csereperiódus
Leírtam erről már rengeteg dolgot.... Saját autóinkon is a szűrők úgy néznek ki 10E Km után,hogy elég probléma az ha nem cserélik ki.... Sok esetben a retkes szűrő miatt nem kap elég levegőt a motor folyamatos problémák vannak emiatt is... Új olajjal szebb is a járása / halkabb is....Tudom,hogy fejlesztőmérnök vagy de nehogy azt hidd,hogy más hülye.... Más amikor tervezel valamit és más amit a gyakorlat / valós élet mutat. Ráadásul az emberek a garanciaidő lejárta után is akarják használni az autót nem 100-150E Km-ig.... Sok mindent kibírnak a motorok amíg újak de mikor már több évesek és lejárát a garancia nem úgy fog vieselkedni a kitolt olajcserékre meg a többi dologra mint újkorába... Édesapám is konyít egy talán a dolgokhoz valamit:
Okleveles Autógépész Üzemmérnök
Okleveles Gépészmérnök
Okleveles Igazságügyi Szakmérnök
Igazságügyi Műszaki szakértőA szakmában eltöltött aktív ~25 évről ne is beszéljünk. Elég nagyon rálátása és tudása van hozzá. Nem mellesleg az egyik jó barátja / barátunk az Audninál / MErcinél / BMW-nél volt fejlesztőmérnök. Sajnos elég sok hülye van ott mondhat bárki bármit.... Mikor a BMW-nél nem tudnak alapvető problémát megoldani és meeting-eket hoznak össze mert mindenki csak szimplán mérnők de valós gyakorlati tapasztalata meg 0.... Édesapám telefonon rengetegszer segítette ki őket a tanácsaival. Elég sok dolgot hallottam illetve tapasztaltam én is... V8 motorok folyamatosan letérdeltek elégették a motorolajat mert hugy 5W30-at raknak be folyamatos melegedési problémák stb stb.... F10 M5 motorok is folyamatosan letérdelnek / letérdeltek 150E Km alatt vagy akár hamarabb is.... De elég ha beszélsz pár M5 tulajjal elmondják a saját ilyen tapasztalataikat.... Állandó garanciális / nem garanciális motor problémákkal küzd a BMW szóval kérlek hagyjuk ezeket meséket mi a jó vagy mi nem.... Turbók folyamatosan letérdelnek a csodálatos olajcserék miatt... És többségben teljesen gyári garanciális autókról van / volt szó.... Sajnos úgy nem lehet megbízható jó motort gyártani,hogy legyen nagyon erős fogyasszon keveset a károsanyag kibocsátás legyen alacsony és emellett a motor legyen hosszútávon üzembiztos....Nem akarok ebbe belemenni mert soha véget nem érő vita lesz.... Te csináld úgy ahogy te jónak látod és más is csinálja úgy ahogy jónak látja. Béke
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
veterán
válasz H.Ezredes #46477 üzenetére
Komoly az olajjárat a turbónál, vazze... na én is meggondolom a sűrűbb olajcserét, bár tényleg 90%-ot pályán megyek a kocsival, városban nagyon keveset. Gondolom amit fényképeztél, a gyári előírás szerint cserélte az olajat.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
válasz Shadowbull #46474 üzenetére
Vagy 2 eve nem lattalak itt.
En is a 10 ezres csere hive vagyok mondjuk, nem tudom ott dolgozol-e meg, nalatok mi az allaspont ezzel kapcsolatban? -
Ummon
csendes tag
válasz SeniorTilla #46479 üzenetére
Ebben az esetben 15-20 ezer között valamikor elég lesz a csere. 20e fölé nem érdemes menni, ott már eléggé elhasznált lesz az olaj. Legalábbis nálam ezt mutatták a számok.
-
Skizz
addikt
Hello,
E60 530xd esetében, komplett szilentszett csere esetében (elől-hátul) van lengőkar, amit 1:1-ben érdemes cserélni? Esetleg gömbfej, ha már szét lesz bombázva? (300e km) -
dellfanboy
senior tag
válasz H.Ezredes #46477 üzenetére
Mikor a BMW-nél nem tudnak alapvető problémát megoldani és meeting-eket hoznak össze mert mindenki csak szimplán mérnők de valós gyakorlati tapasztalata meg 0.... Édesapám telefonon rengetegszer segítette ki őket a tanácsaival.
mindig jo ezt a topic-ot olvasni, de az, hogy ezek a nemet allandoan meetingelo mernokok nem tudnak megoldani 1 problemat es telefonos segisteget hivnak az vmi parades.
esetleg az eurot/ markat postafordultaval kuldtek vagy csak siman a joszandek jeleul segitett az oreg mondvan: a fiam majd bmw szerelo lesz ugyis?eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
CharlieDrop
veterán
válasz dellfanboy #46483 üzenetére
nyugi, a faterja is szerel
És ha van jó kapcsolat miért ne hívnák fel?
Nem a mérnököket akarom bántani és SB-t még kivételesen kedvelem is, mert a jobbak közül való, de belátható, hogy a BMW-nél az elmúlt 15 évben volt némi összeakadás motortervezés terén...
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
H.Ezredes
őstag
válasz dellfanboy #46483 üzenetére
Ki lehet forgatni de így volt. Egyébként nem a BMW maga hívta fel édesapámat hanem a barátja aki ott dolgozott. Ő hívta fel segítségért,hogy konzultáljon vele... Ennyi a történet.... Ő elmondta neki mik az aktuális problémák ők megbeszélték egymás között majd utána bent a megbeszélésen pedig javaslatot tett a "nagyok" között De nem értem miért meglepő ez... Ha neked van egy barátod aki a munkád során felmerülő kérdésekben tud érdemben segíteni és felhívod és megbeszéled vele a problémákat és segít neked az miért különleges ??????? Azért mert ez a BMW-nél történt és nem a sarki zöldségesnél ???? Volt,hogy maga az itthoni Márkaszerviz kereste fel,hogy segítsen 1-1 konkrét hibában.... Ez is ennyire hihetetlen ? Nyugodj meg mindenhol van ilyen a világban. És nem nem kapott pénzt mivel a barátja hívta fel és a barátjának adott segítséget....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #46474 üzenetére
Én meg 8 ezrenkent cserélem és?
-
H.Ezredes
őstag
válasz FIREBLADE78 #46486 üzenetére
Ez nem 1 autó... 6 autó konkrétan... G11 2016 5XE Km Németország hivatalos BMW szerviz .F10 535D 300E Km rézig kopott csapágyakkal..... F11 530D 4 !!! éves 230E Km szintén Németország hivatalos BMW szerviz által végzett gyári csereperiódusok F30 20D 100E Km az hazai hivatalos BMW szerviz.. A turbóknál mert 2 külön autó az is meg gyári csereperiódusokkal ment 2XX Km stb stb... És van rengeteg amit nem fényképeztem le mert nem gondoltam,hogy bizonygatni kell ezeket...
(#46487) cOxeR
Amíg a benzines autódban nem koromfekete az olaj minek cseréled ???
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Shadowbull
addikt
válasz H.Ezredes #46488 üzenetére
Az a baj hogy ezen kepek alapjan nem derul ki semmi. Nagyon nem akarok ebbe belemenni, de nem tudunk semmit az autokrol, a hasznalat modjarol, az elvegzett karbantartasokrol/javitasokrol, stb.
A 10e kilometeres olajcsere egyszeruen felesleges, plane olyan autonal amelyik normal hasznalatban van.
A sztori pedig a mernokokrol akiknek ugymond nincs gyakorlati tapasztalata kifejezetten aranyos volt, jot mosolyogtam
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
szimi57
őstag
Szerintem nem az olajcseréktöl baszódnak el a motorok, hanem alapból szarok. A kritikus alkatrészek hütése nem megfelelö föleg tervezési, méretezési hiányosságok miatt.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
chess001
aktív tag
válasz szimi57 #46490 üzenetére
Szerintem meg nem szarok, hanem érzékenyek. Most olyan paramétereket tudnak az erőforrások, amit néhány évtizede csak a sportcélúak tudtak. Óvodajárat, elnyújtott olajcsereperiódus, szőkített üzemanyag... Régen nem voltak kihegyezve, tágabb volt a tűréshatár, most ezt már nem tudják megtenni szvsz.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
negro
őstag
En teszem azt ~15.000km-kent cserelem az M52-ben, illetve megyek az "inspection" utan, ahogy jelzi a pirosat a led, 1000km-belul cserelek!
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
#15490560
törölt tag
Ha már szóba került. Szerintetek mikor érdemes a szűrőket cserélni? Én pl múlt nyáron cseréltettem minden (!) folyadékot és minden (!) szűrőt, azóta most volt a második 10 ezres “csak olajcsere”. A harmadik 10 ezresnél telik le az egy év az összes folyadék-szűrő csere óta és akkor ismét cseréltetek majd mindent (1 év és 30 ezer megy a szűrőkbe így és az egyéb folyadékokba, az olaj meg 10 ezrenként cserélve van)! Kevés-sok?
Az iDrive szerint ezalatt 1 olajcserét és 0 szűrőcserét kellett volna csinálni, a fékolaj meg ráért még volna szerinte 2 évet, a váltólaj meg örökre jó. Szerintem meg nem. Ja és van egy eddig minden gond és probléma nélkül 150e feletti futású autóm. -
szimi57
őstag
válasz chess001 #46491 üzenetére
Épp azért szarok, mert érzékenyek. Maximális teljesitményt próbálnak kihozni minimálisra lespórolt motorokból. Egy normálisan megtervezett 250 LE motor nem férne be a jelenlegi motorok helyére. Igy lesznek a 100-150 ezer km után eldobandó motorok, vagy öntheted bele a pénzt.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
H.Ezredes
őstag
válasz Shadowbull #46489 üzenetére
Én meg rajtad. Lehet,hogy ~15 éve ott vagy de nagy valószínűséggel édesapám már akkor leömlőt és más dolgot tervezett a 80-as évek végén amikor te még iskolába vagy óvodába jártál..... A szakmai tapasztalatot nem lehet lenézni... Mindamellett elvégezte azokat a tanulmányokat is amit nyilván te is,hogy mérnők lehess..... Így ha te értesz hozzá elképzelhető,hogy más is ért hozzá... Ezen felül műszaki szakértő.... Pontosan az a feladata ha pl van motormeghibásodás és mondjuk garanciális az autó és a gyár nem akarja kicserélni ő fogja megmondani,hogy mi történt ki a felelős stb... Mint ahogy most is kiégett egy X3 ( a kigyulladós 20D ) ahol az lesz a feladta,hogy megállapítsa mi történt mivel rá akarják verni egy szerelőre,hogy 1 héttel korábban kuplungot cserélt és azért gyullad ki nem pedig mert a hibás EGR hűtő van rajta meg a többi dolog amiért ki szoktak gyulladni... De nyilván nem ért hozzá bár erről is van képesítése és aktívan ezzel is foglalkozik.... Azon gondolkodik,hogy a doktorit lerakja mind ezek mellé. Biztosan nem ért hozzá csak és kizárólag te Mikor mondja,hogy az egyetemen az egyetemi tanárok ülnek le vele beszélni,hogy mondja el a valós szakmai tapasztalatát és örömmel hallgatják a történeteket egy olyan embertől aki ezekkel a valós életben foglalkozik is... És pontosan szóba kerültek a mérnökök is.... Elmondta több olyan mérnök van aki elmondja magától,hogy elméletben nagyon jó de a gyakorlati tapasztalata minimális és örömmel veszi a segítséget és boldogok,hogy valaki tud segíteni nekik.... De gondolom ezt is kitalálom... És most is elmesélte a kedves barátját aki az Audninál volt motorfejlesztő V6 TDI utána Kecskemétre ment a Mercedes-hez és végül a BMW-hez ment a fejlesztésre majd ott az volt a feladata,hogy megoldja / megtalálja azokat a bajokat,hogy miért hullanak szét a motorok garanciális időben.... És rengetegszer hívta fel segítségkérés miatt... Biztosan értesz hozzá de ha te így lenézel másokat az magadat minősíti.... Az autókra visszatérve mind garanciális autó volt / márkaszervizben vezetett online szervizkönyves autó.. Pl G11 F30 F11.... Ráadásul a G11 F11 kinti NÉMET !!! márkaszervizben... Ha ott nem értenek hozzá akkor hol ??? Pl Z4 amit édesapám szervizelt( E85 M54B30 ) ő vette ki a gyári soha ki nem cserélt levegőszűrőt ~10 év után... Ha más nem amíg garanciális volt addig márkaszervizbe volt hordva... Egy 4 éves Német F11 230E Km-es futásteljesítményű autónál gyári intervallumokkal szervizelve elkopnak a csapágyak meg más egyéb probléma is van ott vagy a tervezéssel van a probléma vagy a nem megfelelő szervizekkel.... És igen is úgy csinálják meg ezeket az autókat,hogy amíg van rá garancia addig menjen el szépen utána pedig senkit nem érdekel.... Mint ahogy nagyon az se izgat senkit bent a BMW-nél,hogy mi van a kiégett F10 F30 vagy ép E90-ekkel nem is gyártják őket....... Felesleges ezekbe belemenni de meredek kijelenteni,hogy jók a gyári intervallumok meg nyugodtan menjenek úgy velük... Illetve megkérdezném milyen tapasztalatod van egy 5-10-15 éves motorral / autóval ??????????? Mert ,hogy újonnan mit bírnak az egy dolog.... De mi lesz velük amikor lejár a garancia... Fogyasztói társadalom ?!?!?! Mennyire környezetbarát,hogy dobáld ki az autó 5-10 év után....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
chess001
aktív tag
válasz szimi57 #46494 üzenetére
Valóban sakkoznak a dolgokkal. Nincs olyan, hogy nagy teljesítmény, alacsony fogyasztás-károsanyagkibocsátás és még karbantartásmentes működés is.
Azért elég durva, hogy egy 2.0 TD tud 220 pacit meg mondjuk 5 literes fogyasztást... A 15 éves 3.0 szívó benzin tudta ezt a teljesítményt, minimum dupla ennyi benzinnel.
Az elektromos autók majd jobbak lesznek-néhány dologban, mert sokkal kevésbé komplikáltak, kevesebb dolog tud elromlani, de az aksi súlya miatt pl. oda a kicsi súly, még úgy is, hogy a hatótáv meg elég gyöszös.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
H.Ezredes
őstag
válasz chess001 #46496 üzenetére
Azért az érdekes,hogy egy kotvány 15-20 éves D1 D2-es motor lazán kibír 350-400Le-t.... A vasblokkos 35D is kibír 400-450Le-t stb stb.... És mind használt motor nem újak mégse hullanak szét....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
chess001
aktív tag
válasz H.Ezredes #46497 üzenetére
Én nem értek hozzá, csak találgatok. Szerintem nem a tervezőmérnökökkel van a gond, hanem aki megköti a kezüket. Kapnak egy feladatot, legyen a motor erősebb, de fogyasszon kevesebbet. Súlycsökkentés-vas helyett alu. Csak nem lehet aztán 3x lehúzni a hengerfejet, 30D elrepedő leömlője, stb... Nyilván nem tizen-x évet tesztelik, szerelik, hanem gyári fejlesztőmérnökök nyúlnak hozzá, akik kb. az utolsó csavart is tudják, hogy miért van ott. Az az info, hogy mi-miért hogyan már a márkaszervizhez sem biztos, hogy eljut.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz H.Ezredes #46495 üzenetére
Én is jobban megbíznék egy tapasztalt szakiban, mint egy márkaszervízes munkában (ott simán lehet, hogy egy kezdő kapja a rutinmelót). Mindegyik kb megkapja ugyanazt a szerelési útmutatót, de márkaszervízben csak egy papír kitöltése a meló célja, aki meg x éve szerel, azt tudja is, hogy az miért van.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
CharlieDrop
veterán
10 és 30 ezres csere, ma olvastam egy autós topikban, hogy az író dumált a haverjával
Mazda 10k km/ Ford 30k km csereperiódus, milyen lehúzás ez már a Mazda részéről, hogy nem tudja azt, amit a Ford, vagyis miért kell 10 ezrenként mennie ez mennyi pénz...Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby rádiós topik
- Építő/felújító topik
- Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- ASUS ROG Ally
- Apple notebookok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Tárhelykirály SD memóriakártyát prezentált a Western Digital
- További aktív témák...