- Honor 90 - modellalkat
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Belgiumban már ajánlgatja a szolgáltató a Galaxy A55-öt
- iPhone topik
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
-
Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
ma Középkategóriásak a specifikációk, ha az SoC-t és a kamerákat nézzük, de itt a kiemelt figyelem a hangra összpontosul, abban pedig egyedi dolgokat kínál a készülék.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KAMELOT
titán
-
CharlieDrop
veterán
válasz KAMELOT #45153 üzenetére
ebben a szempontból bármi ilyen lehet
Tudod, kinek mi jön be Én pl. a te hetesedben nem látom azt amitől a BMW az ami, pedig lehet csak ki kellene próbáljam (Jó, álló helyzetben ültem ilyenben, menni 535d-vel mentem (még az elsővel) na az bejönne)
Igazából az jött le, hogy az e91 is, túl nehéz és drabális... aztán lehet, ha egy 335 lenne nem mondanék ilyet (vagy valami erősebb)
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Vincsaba
csendes tag
Sziasztok!
Valamilyen “premium” coupe vásárlása előtt állok 3.5-4m között. Így jött szóba az E92 és még A5 coupe.
Fl előttieket nézegetek, 25d vagy 30d motorral.
Így BMW-s körökben Ti mit gondoltok erről a típusról? Esetleg összehasonlítás képpen van valakinek tapasztalata az A5-tel és E92-vel kapcsolatban?
Ja és még röpke gondolat képpen felmerült az E93 is. Arra mit mondanátok? -
szimi57
őstag
válasz Vincsaba #45155 üzenetére
Szerintem nem éri meg ekkora összeget egy 200.000 km-t futott autókra kiadni, mert öntheted bele a többit. Érdemes inkább pl. egy új Kia Ceed-re beruházni, csomó gari, nulla gond, szaporodó Forint.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
KAMELOT
titán
válasz CharlieDrop #45154 üzenetére
Csak hülyülők. Mindenki mást szeret a kocsiban. Én kamionhoz vagyok szokva, így ha beülök kocsiba szeretem ott is helyet. Eredetileg X5 szerettem volna 4.4i, de nem találtam gázosat, de jóformán semilyet csak 30d volt eladó! Az én hetesem nem is driftelésre van hanem kényelmes utazásra.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #45154 üzenetére
F10 nagyon ut, minden teren brutalisat lepett vele a BMW a konkurensekhez kepest is, es az E60-hoz kepest is. Egy azonos evjaratu E, vagy CLS klasse, Audi A6 elbujhat. Siman visszaulnek egy fiatal, keveset futottba, de csak a 35D motorral. Persze jo fizu mellett, mert evi 1 milla a fenntartasa.
G30 meg alig fejlodott valamit ahhoz kepest, es a konkurenciatol is elmarad, nem is kevessel.
Minden autonak van mar sulya, az 1.8t nem is olyan veszes. A 0-100 ezzel is 5s alatt van, es 220-nal is siman hatbaver a nyomatek. Mar ez is foloslegesen sok kozutra, viszont jo ha van tartalek. Mondjuk az A6 BiTdi meg durvabb, es ott a vilag legjobb osszkereke, aminek az xdrive es a 4 matic kezet sem csokolhat.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
negro
őstag
válasz szimi57 #45156 üzenetére
Azert ez szemen utott: "Szerintem nem éri meg ekkora összeget egy 200.000 km-t futott autókra kiadni, mert öntheted bele a többit"
200e km? hahahaha... akkor van bejaratva ugy igazan egy auto. Anno en is 200 -al vettem az E39-et. a kovetkezo 100e km-en csak kopo alkatreszre koltottem! Ezt ugyanugy rakoltod egy 3-5 eves 50e km-et futott autora is 150e km -ig
A magyar fejekben borzaszto nagy kod van meg mindig. Ezert tekergetik az orakat mai napig. Meg a Ladas korszak miatt mert ott mar 80-100e km akkora szamnak szamitott, hogy meg... persze mas kerdes akkor mi valosag alapja volt ezeknek a km allasoknak mikor egy csavarhuzoval is lehetett orat tekerni...
Egy szo mint szaz, allapotot veszunk. El kene mar felejteni ezt, hogy a km allas alapjan kalkulalnunk arat es feltetelezunk allapotot mert nem fedi a valosagot! Enyemben 380e km van de lattam mar olyan E39 -et amiben tenyleg valos 160k volt megis 2x hasznaltabbnak erzodott es nezett is ki mint az enyem.
Elmondtam mar szokszor de km allast max ilyen 5 eves korig kellene figyelembe venni. ~15-20 eves youngtimer bmw-nel szerintem ez abszurd.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
szimi57
őstag
Nem a km volt a lényeges a részemről. Írhattam volna a dupláját is, vagy egyszerűen csak annyit, hogy zsákbamacska. Nem valószinü, de bele lehet futni 3-4 m-ért egy szarba is. Ekkora összegnél inkább az új vs. használt gondolatot emelném ki. Egyéntől függ a vásárlás. Lehet érvelni egy uj 1 literes turbós melletti is, amit 3 év mulva le tud cserélni egy 2 literesre. De ha valaki rákattan egy-két márkára, az más szemszögből közeliti meg a vásárlást.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
CharlieDrop
veterán
válasz szimi57 #45172 üzenetére
3 év múlva hogy cserélsz le egy 1 literest, egy 2 literesre?
Kb. sehogy. Ha ennyi idő alatt össze tudsz gyűjteni annyit, hogy mondjuk 4m-et érő új autóból, ami 3 év múlva jó ha 2,5-t ér, egy új 2 literesbe ülj (tfh, hogy 8 milla), akkor viszonylag gyorsan összeszedhetsz a 4m mellé még 4-et, a 2 litereshez...
vaagy ismét hasznlt, de akkor a 4-ből veszel vmi használtat.Sajna ott járunk árakkal, hogy ha én 2-ért akarnék venni valamit, akkor maradhatna is az e91 (az ér, kb. ennyit...)
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Hikvision
senior tag
Az autógyártók szerinted "állapotra" tervezik az alkatrészeket? 200.000km vagy 10 év, de már ez is a teteje.
Az E39-es retró BMW még nem ebből a korszakból volt, az nem volt "műanyag autó".
Elég visszapörgetni egy kicsit, hogy hogy néznek ki a bmw blokkok 180-200-ezer km-nél.
200.000.-Km után de inkább 150.000-km fölött, minden egyes hiba mentes km ajándék, mert ennyi garantált futásra tervezik az autót, amit még ki kéne bírjon komolyabb meghibásodás nélkül, nagyon jó iránymutató szám, hogy hány kilométerben határozzák meg a garanciális időszakot.
És ez nem csak a bmw, hanem az összes kb 15-éve gyártott autóra igaz, csak a bmw-nél 200-ezernél költhetsz a blokkra legalább egy 1-est, hogyha meg is akarod tartani.
20 éve a PH-n.
-
-
Hikvision
senior tag
válasz bitpork #45175 üzenetére
"amit még ki kéne bírjon komolyabb meghibásodás nélkül"
Ezért van a rengeteg visszahívás/garanciális javítás, mert van, hogy még ezt sem bírják ki, de természetesen lehet példa az ellenkezőjére is.
Én a tervezett minimális elvárható élettartamról beszéltem, ami nem úgy van mint régen a 124-es merciknél, hogy minden fémből van benne, elég megnézni egy E90 ajtózár modult, a kis játékmozdony villanymotorjával, meg a műanyag fogaskerekeivel, megspékelve, hogy roncsolás nélkül nem igazán lehet szétszedni, de javítani már biztos nem.
Az volt a legjobb amikor egy hét alatt tönkre ment mind a 4db, minden előjel nélkül.
Komplett tervező csapat van erre, hogy mit honnan lehetne még kikönnyíteni, átvariálni műanyagra, hogy olcsóbb legyen a gyártás, de a tervezett élettartamot még azért valahogy kibírja.
És nyilván jobb egy pályás 150-ezret futott autó, mint egy futáros 80-ezres, de ekkora futásteljesítménynél a fő dolgok nem mindig irányadóak.
Az autó forgó kopó dolgokból tevődik össze, ami akkor is használódik, ha pályán suhan tempomat 145-el, tekeredik a kasztni, mozognak a lengéscsillapítók, forog benne minden, és minden forgó kopó dolog élettartamát, vagy üzemórában tervezik, vagy kilométerben.
[ Szerkesztve ]
20 éve a PH-n.
-
negro
őstag
válasz Hikvision #45174 üzenetére
igaz, e92-rol szolt a dolog az meg nem youngtimer.
de itt lenyeg, sajat pelda: en 300.000 -nel csereltem komplett futomuvet kb. motor "general" (tomites cserek, lehuzo gyuruk) termosztat, kartelgaz szuro, gyertyak, kormanymu es vilagitasmodul felujitasas, stb. ha vki most venne meg ezeket mar nem neki kell ki fizetni. ellenben ha vesz egy ~200e km-ert futottat akkor "ez mind" ra var. akkor melyiket erdemesebb megvenni? erre akartam ravilagitani es ilyen szempontobol pont lehet, hogy a 200e km-es e92 jobb vetel lehet mint egy 120 ezres...
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
KAMELOT
titán
válasz Hikvision #45177 üzenetére
Régebbi kocsikban még van anyag és össze is lettek szerelve. Ahogy írod a legtöbb új kocsiból mindent lespórolnak és az alakatrészek 200k km örülhetsz ha kibírnak, mert már 1-2 évente jön az új model. Nem úgy mint azelőtt, hogy 3-5 évente megjelent egy modell. Aztán ez ugye annak köszönhető, hogy már apró pénzért veszel lízingre kocsit, így a család összes tagjának van kocsija.
Enyémben jelenleg 351 000km van, de a szerelő szeint vissza volt tekerve. Ha igaz akkor 400k+ km van benne.(#45179) CharlieDrop: 2M környékén már kapni E46/E90. fenmaradó részét meg ráköltöd felújításra és van egy új kocsid.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kissusuly
csendes újonc
Sziasztok. Autóvásárlás előtt állok, és 4 típus között szeretnék dönteni és örülnék ha segítenétek kiválasztani szerintetek melyik a legjobb, legmegbízhatóbb személyes tapasztalatok alapján. Jelenlegi kocsim egy 95-os e36 318i. Az még talán befolyasoló lehet hogy évi kb 20.000km-t vezetek. Szóval a kiválasztott modellek. E90 325i (2005-2007, N-es motorkód). E90 330d ( 2005-2008, M-es motorkód) E60 525i (2003-2005, M-es motorkód) E60 530i (2003-2005, M-es motorkód). Ezek tetszenek és azt szeretném kérdezni hogy szerintetek melyik lenne a legjobb válsztas,melyiknek mik az hátranyai,előnyei, típushibái. Előre is köszönöm!!!
-
Hikvision
senior tag
válasz CharlieDrop #45179 üzenetére
Ez függ attól, hogy hány éves vagyok és mik az igényeim.
Ha gondtalanul szeretnék autózgatni ennyi pénzből akkor vennék egy priust, ha vagánykodni szeretnék, akkor vennék egy D3-as 4.2 A8-at 2millióért, a maradék 1-et pedig gyorsan beleönteném, az sos dolgokba.
Dácsiát (sandero) nem vennék még egyszer, 2-hetente kellett visszahordani Baumgartnerékhez, aztán 3 évesen eladtam.
20 éve a PH-n.
-
H.Ezredes
őstag
válasz Gézengúz #45182 üzenetére
Hogyne lenne tervezett avulás... Nagyon jó barátunk aki apámmal együtt végeztek az egyetemen elment először az Audihoz , Mercihez majd BMW-hez fejlesztő mérnöknek perfekt Német persze. Semmilyen gyakorlati tapasztalata nincs mint ahogy egyik mérnöknek sem... Fingjuk sincs mi,hogy működik a gyakorlatban.... Mindenki csak elméletből okos.... Sokszor mikor beszélgettem vele olyan rácsodálkozásai voltak az embernek,hogy zokogtam.... Mesélte Mercinél mikor volt belső fejlesztési részlegen az akkor vadi új 6-os BMW-t megvették és szétszedték darabokba és nézegették,hogy hozták össze... Mercinél vagy az ( Audinál ) már nem emlékszem pontosan konkrétan az X5-el kapcsolatban azt magyarázták,hogy egy gond van az X5-el ,hogy nem a mi emblémánk van rajta..... Meleg dolgok ezek.... Ilyet ha valaki nyíltan kimondana baj lenne.... BMW-nél mikor voltak bajok a digitális műszercsoporttal mondták,hogy túlmelegednek és ledöglenek a gyártó mondta ráraknak egy ventit és bírni fogja... Mondta a BMW annak túl nagy hangja lenne nem lehet hangja oldják meg másképp. Külön csoport van aki a tervezett avulást vizsgálja... Mindenhol minden gyárban... BMW-nél rengetegszer volt összehívott meating komoly problémákról.... Mivel apámnak nem csak diplomája van és nem csak elméletben tudja hanem gyakorlatban is napi kapcsolatban voltak ( vannak ) és email-be vagy telefonon kért segítséget tőle,hogy mi az aktuális probléma... Pl anno nagyon melegednek a motorok mi a szart csináljunk... A mérnökök ott ültek és ezen ment a vita... Apám mondta tegyenek bele hamarabb nyitó termosztátot... Volt a másik,hogy az akkori V8 ( rengeteg 50i motor térdelt le meg M-es M5 M6 stb motorok ) turbók meg a többi motorok melegedtek / illetve a motorolajat elégették elforralták mert a hugy retek 5W30-at rakták bele mondta rakjanak bele sűrűbb olajat minimum 40-est... ( 1M-be is az öreg 10W60-al megy télen nyáron meg más benzines nagy motoros autóba is berakja és érdekes módon azok bírják valamit tud az öreg Elmagyarázta nekem azt is minél magasabb hőmérsékleten üzemel annál alacsonyabb a károsanyag kibocsájtás meg alacsonyabb a fogyasztás. Meg számít,hogy hugy vékony olaj van benne a belső súrlódás miatt a hugy olajba könnyeben forog a főtengely is kisebb ellenállás van stb.... Persze ez mind a motor kárára megy.... Elmagyarázott sok ilyen dolgot tudományosan amit nem tudok visszamondani most szóról szóra.... ) Mondta a srác mikor megmondta apám szövegeit volt,hogy tátott szájjal néztek ezek a mérnökök.... Sok-sok ilyen segítséget nyújtott apám így neki.... Rengeteg sztorit mesélt még és a srác is mikor találkozni szoktunk.... De ugye akkor még nem volt annyira régen ott a BMW-nél és az egyik ilyen után félrehívta a főnöke,hogy vegyen vissza.... Mindenhez hozzá tudott szólni ( persze ami nem igaz mert apám mondta mit mondjon ) és ebből baj lesz az ő szempontjából... Szóval igen rengetek diplomás nagyon komoly mérnök ül mindenhol akiknek a gyakorlathoz fingjuk sincs..... Egy új autót legyen BMW Merci Audi 150-200E Km-re gyártanak... Ez az élettartama a kocsiknak. Az összes gyártó leszarja mi lesz 200E Km felett mert nem a használt autókból élnek.... Minél alacsonyabb költségre kell levinni a karbantartási költségeket is mert az is számít a vevőnek... Ha az olajat se 2 év / 30E Km meg a levegőszűrőt se 60E Km után lenne lecserélve sokkal többet elbírnának az az autók... De nekik az a lényeg,hogy 1 menjen tönkre és te vegyél újat.... Szerintetek ha megvennétek egy használt 5 éves BMW-t amire nem kellene semmit költeni 200-250E Km után meg semmi soha nem romlana el ki venne újat ?!?!?!?! Nem annyira sokan... Pont az a lényeg,hogy 150-200E Km-ig jó és utána add el.... Nyilván sok autó ezek után is jó mert mindent nem lehet pontosan kitalálni... Sokat számít,hogy és hol használod az autót. Pl városba 100.000 ajtó nyitás zárás ki be kapcsolás nyomkodás stb.. vagy kimész az autópályára és lenyomsz minden nap 500Km-t.... Máshogy kopnak a dolgok meg egy fiatal autó jobban bírja a sok Km-t mint egy öreg... Manapság 1 lényeg van legyen alacsony a károsanyag kibocsátás fogyasszon nagyon keveset az autó legyen nagyon erős és a karbantartás legyen nagyon alacsony bírja ki az első 3-5évet ( 100-200E Km-t ) hozzányúlás nélkül... És igen meg lehetne csinálni úgy mindent,hogy kibírjon 10 évet meg 500E Km-t vagy többet de nem akarják....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
whbear
senior tag
válasz H.Ezredes #45186 üzenetére
Ez minden pont így van ahogy írtad. A sok elrontott konstrukció a gyakorlati tapasztalat hiányában, olyan megoldások amiktől egy kisiskolás gyerek különbet tervezett volna ha az apja műhelyében nől fel. Aztán mikor szóvá teszi az ember a megfelelő helyen az a válasz hogy ez egy mérnöki kompromisszum emiatt meg amiatt blablabla. A másik meg hogy csak az első eladás számít. Azon keres a gyár. Csak az első ügyfél számít. Úgyis az fogja venni a következő új autót is. A többi meg rohadjon meg, mintha nem is létezne legalábbis papíron.
[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
KAMELOT
titán
válasz H.Ezredes #45186 üzenetére
+1 már én is írtam korábban, 200k km-ig gyártják le a kocsikat. utána vegyél újat.
Igazi technológia, amit sajnos napi használatban nem fogunk látni az a versenyszférában van vagy oylan kocsikban amik nem elérhetők számunkra. Kivétel ha van olyan ember mint te és édesapád, meg akihez én viszem a kocsit. Ezek az emberek szedtek szét utolsó csavarig és raktak is össze kocsit. Ilyenek előtt megemelem kalapom is!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
H.Ezredes
őstag
Annyit hozzátennék ha nem a gyári utasítások szerint van olaj és szűrők cserélve motorba váltóba osztóműben diffikben és azoknál a motoroknál amik kényesek az olajra pl 35i 50i stb nem a hugy 30-as olaj kerül bele dízeleknél is rendszeresen 100-150E Km után ki van takarítva a szívó rendszer benzinesben meg a kokszosodás megszüntetése azokkal azért jóval ki lehet tolni az élettartamot..... Már anno arról volt szó mikor az E65 E60 bejött,hogy ezekkel mi lesz 10 évesen szét fognak hullani és ahhoz képest meglepően sokat kibírnak és az F széria is..... Pl sűrű olajcserével normálisan karbantartva rengetek F10-be van 300E Km felett... E60-akban bőven bőven 600E Km felett... stb stb
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
chess001
aktív tag
válasz Elektrosokk #45190 üzenetére
E46-E90 vonalon csak utólagos sperr van (kivéve M3-ak), szóval nem annyira lehet csapatni... Az E90-es sem csapatós autó túl finom, nagy, nehéz hozzá, E60-ról meg ne is beszéljünk.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
H.Ezredes
őstag
válasz chess001 #45191 üzenetére
E90-el elég játékosan lehet menni.... Cáfolom ezt..... Jó futóművel oda és úgy megy ahová akarom.... sperr-t lehet hozzá csináltatni mondjuk nem olcsó mert 250-400K között mozog viszont az olyan lesz amit te akarsz. Mentem rengeteg E90-el az igaz amikor van bennük 150-200E Km és minden gyári úgy fáradt de amikor kicseréled a gátlókat a futóműben elfáradt szilenteket egyszerűen brutálisan jó lesz az úttartása a kocsinak főleg az M futóművesnek.... E92-be is BMW001-nek ha jól emlékszem koni gátlókat raktunk be azok is brutál jók voltak. E39 E60-al is lehet nagyokat autózni jó futóművel ahogy egy F10-el is stb stb....
(#45189) H.Ezredes
Illetve sokan nem is tudják de az autók 80-90%-a vagy még több tekerve van eleve..... Pl most is volt egy X5 most 310E Km-t mutat a számláló 1 éves korában vették 30E Km-es most derült ki,hogy 390E Km-van benne gyakorlatilag 110E Km-ről lett visszatekerve...... És nagyon nagyon nagyon sok ilyen autó van.....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
MPowerPH
félisten
válasz H.Ezredes #45192 üzenetére
Jah, hat az autonak megszunt az oldaldolese azt kovetoen, es 200-al is siman lehetett cikazni vele, nem ment el a tapadas. Kanyarokban is brutal volt, nem volt alulkormanyzottsag, Hungaroringen nagyot repesztettem vele. Bar utana mindenhova szenvedes volt vele beallni, ami kicsit is messzebb volt a simatol.
A maga nemeben meg csak nehez sem volt az auto, 1580kg. Abban a ZF 6HP olte meg az elmenyt, 8HP -val azert egeszen mashogy mutatott volna. Persze sperr nelkul keresztbe sem lehetett palyan autozni, de ugye az idoveszteseg....[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
chess001
aktív tag
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #45199 üzenetére
Modernebb szerkezet. Nem veletlen, hogy hiaba a csak hangyanyival nagyobb ero, a 300kg -val nehezebb F10 0.5s -et vert az E92 -re 0-100.
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!