- Mobil flották
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Készül a Galaxy S24 FE
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- iPhone topik
Hirdetés
-
Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
ph Az Agon Pro szériás, kellemes felszereltségű újdonság lényegesen olcsóbb lesz a jelenleg kapható ellenlábasánál.
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
Nem, az atlagfogyasztas az az, amit a computer kiir az adott trip -re(ez lehet csak 200km, de lehet 800 is), vagy a ket tankolas kozott kiszamolt ertek. Spritmonitorba is trip -eket viszel be.
Ha valaki csak hosszutavon hasznalja az autot, az atlagfogyasztas. Mar ne is haragudj, de a idrive -ban is tisztan es erthetoen le van irva, hogy van a trip -en az atlagfogyasztas, es van a boardban egy atlagfogyasztas. Hol van az definialva, hogy mikortol hivhatunk egy adatot atlagnak? Az atlag annyit tesz, hogy az adott szakaszon amin merted, atlagosan mennyi gazolajat fogyasztott az auto. De bemasolhatnam ide az atlagolas definiciojat.
Mar hogyne jonne ki mondjuk 900km -en egy atlag? 300- at megteszel kozel padlogazzal, majd 50 -et dugozol, majd 200km-et csak 110 -el, majd a maradekot 130-al. Ebben vannak meg lejtok, emelkedok, lehajtok, ami mind mas-mas adatot eredmenyez. Nyilvan amig nyomtad neki, addig az auto megint csak atlagosan evett 10-et, majd amig 110-el mentel, addig 5 -ot. De atlagosan, nem beszelunk pillanatnyi fogyasztasrol.De a legjobb, ha tankolastol tankolasig szamolsz, en is ugy teszek, mert az nem hazudik. Az egy atlag, ami lehet csak hosszutav, fel nap mondjuk a ket tankolas kozott, de lehet az is, hogy csak 3 het mulva gurulsz be a kutra ismet.
Tehat en mindig tankolastol tankolasig irom, tehat trip, az meg nem hazudik. Az eddigi minimumom az 5.5 volt, meg nyaron linkeltem is, 840km -et tettem a ket tankolas kozott(nem ures tankig). A maximum meg 10.1 volt, a nemeteknel amikor kitapostam a lelket(169km/h atlag). A board -ot viszont meg soha nem nullaztam, amiota megvan az auto, az szamolja az osszesitett atlagot. 7.7l/100km.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
szőröscica
addikt
válasz MPowerPH #38347 üzenetére
Tudom, az E39 is bőrös volt és az E61 is az. Érdekes módon az E39-ben jobban izzadtam pedig az szürke volt, a mostani meg fekete belsős. És elég szép állapotban is van, én pedig teszek róla, hogy úgy is maradjon, de valahogy mégsem szeretem annyira.
Egy félbőr komfort belsőre bármikor elcserélném a mostanit.
Az utódját pedig amennyiben lehet, tényleg alcantarás sportszettel szeretném. Én már láttam párat, az irodaházunk előtt is szokott állni egy F10 és egy F11 is.
-
MPowerPH
félisten
-
lali81
tag
válasz CharlieDrop #38352 üzenetére
én most futottam egy Bp-Paks-Bp-t (Gyál, Bp határa) az M6-on 6,0 fogyasztással, 130-140 között mentem többnyire , 2x felnyomtam pár másodpercre 180-ig előtte héten a Zalaegerszeg-Bp-Zeg utat nyomtam végi az M7en végig szinte, kisrészt 76-oson, ott 6,5-re jött ki.
@38314: Möhe: te is zeg-i vagy?
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz H.Ezredes #38350 üzenetére
Erre a bmw-s használtautós kolléga amikor a pofámba mondta,hogy ennyi erővel vesz újat vagy ezer km-t futott tesztautót. Hiába volt 2000 akárhány km a pözsóban,nem ér ennyit. Nekem is fájt. Ez van. Pláne az a bömös törött,az a kocsi alapból millát-millákat veszített. Mindenki annyiért árulja a portékáját amennyiért akarja.
De ha megkapjuk a tényleges vételárat,akkor biztosra mondható,hogy ér e ennyit vagy amannyit.ha publikus[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #38352 üzenetére
Na akkor most már én is leírom csakazértis (E93 330d 1810+ kg 231 lóerős motorverzió)
160-200-as tempo bő 50km-en keresztül, és kb. 20km város 60-90 között, persze lámpákkal tarkítva --> 8,1 liter
200-240-es tempoval 8,5-8,8 liter.
130as tempóval 6,7-7,1 liter, 140-160 között 7,5 környéke.
Azonos táv, falvakon át 50-70 és országúton 90-130 szintén 7,1 (többször kell megállni és gyorsítgatni, meg előzgetni), de ha sebesség be van tartva mindenütt, akkor 5,9-6,3 liter a forgalom függvényében
Párszor tudtam végig szó szerint padlógázzal menni, tehát óra szerint 240-263km/h között, na akkor 9,5litert kaptamÉn ahogy nézegettem, ez olyan mint a biciklizés. Tudsz egy teszem azt átlag 24km/h-s átlagot tolni órákon keresztül, de extra 10% sebességgel 26-27km/h-val tekerve pikk-pakk kifinghatsz ha nem vagy edzésben, annyival több kakaó kell hozzá.
A kocsinál ez a "normál" határ 130nál van, mert 140nél már extra fél litert-litert is bekajolhat, ugyanakkor a legjobb fogyasztást tempomat 70nel értem el balcsi körül krúzolva: 5,3 liter/100km...
Egyébként ezért is szeretek országúton közlekedni, mert a 130as tempó ott nem uncsi, csak nagyobb a vadveszély, ugyanakkor mégis még a normális értékeken mozog a fogyasztás.Ezekkel a nagyobb diesel motorokkal csak annyi bökkenő van, hogy nem kis idő, amíg bemelegszenek, addig pedig nekem pl. városban simán 9,5-11litereket írogat, de nem is városi használatra lettek tervezve, meg nem is a 130cal közlekedésre, mert arra egy 18d is megteszi
Az új 5ös bömbit sem értem minek fikázta a nép. Ha A-ból B-be kocsi kell, és mindezt prémium külső-belsővel akarod összehozni, akkor tökéletes az 520d, és ennél még nincs is annyira fapad érzése az embernek, mint pl egy alapfelszereltséges 1-es v. 3-as bmw-nél, mert ott tényleg látod, hogy extrák nélkül egy kiherélt trutyi mindkettő.
-
Xero
nagyúr
A hang elég erős érv a 4vs6 henger vitában egy prémium autónál. Kevesebb vibráció, normálisabb hang. Nem is az erő számít. Hétköznapokra a 190LE általában bőven elég.
szerk: Én is csak ezért gondolkozom 30d-n F31-ből. A 150LE-vel is bőven elközlekedem kb mindenhol, de a simább járás és hang egyszerűen vonzóbb. Persze ellenérvnek ott a magasabb fogyasztás és költség.
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz MPowerPH #38354 üzenetére
áh, még van 1-2 kör aminek előtte meg kell javulnia.
Lehet megcsinálom a turbót is előtte, mármint megnézzük mennyire van elfáradva és úgy(#38357) BeZol
Egyetértek, elférne a 25d ebből, vagy 30d... de na, nem hallgattam azokra akik ezt mondták...[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Highend55
tag
Érdekes amiket a fogyasztásokról olvasok nekem itt a tényleges elmúlt 16000km után,
1. Irország-Magyarország-Horvátország (odafele full gyári ként mentem,otthon megkapta a remapot oda-vissza nagygázzal járva + Budapest :
Második átlagom mióta visszajöttem kb 6700km re 65% pálya tempósan , 35% város normálisan közlekedve :
-
majestic
őstag
Egy hozzáértőtől kérdezném:
Adott egy új 5-ös. 3700 km van benne, eddig 1-szer volt csak alkalmam vele városon kívül menni akkorsem hajtottam, mert bejáratos volt. Sokat olvastam a részecskeszűrő eldugulásáról. Ezért érdekelne, hogy ezeknél az új típusú kocsiknál mennyire igaz az a szabály, hogy 2500 fordulaton kell menni vele időnként 20-30 percig, hogy a regenálás végbemenjen?
Macbook Pro 15' (2017), iPhone 15 Pro Max 256GB, Apple Watch Ultra 2, iPad Pro LTE 256GB (2021), G30
-
negro
őstag
válasz MPowerPH #38351 üzenetére
Igen de a te esetedben is ez a hosszutavo, palyazos "atlagod". Sot inkabb ez az Extra Urban atlagod nem is a Highway mivel 100-110 es tempokrol van szo nem 140-150. Atlagnak nevezni ezt a fogyasztast ugyan annyira valotlan, masik vegletet felhozva, mintha vki csak varosban hasznal egy autot es azt nevezi atlagfogyasztasnak! Ugye hogy? Ezert nem valosak ezek a neten kitoltott adatok is. Majd ha varosozik es pl. 100km-et is ugy tesz meg, hogy 15-20 kilometereket megy, hideginditas, leall es stb. mivel ez a valos felhasznalas varosban hiszen nem egyhuzamban mesz 100km-ert varosban se es osszeveti a hosszutavo fogyasztasaval es ebbol von egy atlagot akkor lehet beszelni atlag fogyasztastol. Nalam mennyire lenne valos ha azt mondanam, hogy atlag 6,5-et eszik az E39 528i mikor ezt 90-100-al tudja csak hosszutavon?
Nem kukacoskodni akarok csak folgalom zavar van masoknal is mikor a te altalad linkelt "atlag" fogyasztasi adatokat adjak meg ilyen oldalakon... es ha megnezed mennyi a min es a max es abbol vonsz atlagot a 35d eseten akkor is 8,5L jon ki. Ezert ketelkedtem, hogy lehet ennyi az "atlagod" mikor csaladban ugyanez az auto van de x dirve es 8.7-et eszik de ezt is ugy, hogy varos annyi van amig ki er bp-rol.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
majestic
őstag
válasz molnarpeter #38364 üzenetére
Város, 1500-2000 fordulaton max, 20-50 km távolságra.
Macbook Pro 15' (2017), iPhone 15 Pro Max 256GB, Apple Watch Ultra 2, iPad Pro LTE 256GB (2021), G30
-
molnarpeter
nagyúr
válasz majestic #38365 üzenetére
Hány évet lesz kb nálad? Ha gari lejárta után is tervezed megtartani, 1500 legyen inkább a minimum fordulat (pl. S-ben, de tojással a pedál alatt), alacsony fordulaton elég sok korom képződik, ha hirtelen nagyobb gázt adsz. Maga a táv jó lenne, de ha a városozásban sok az elindulás-megállás, nem annyira ideális. Esetleg egy elm327+Carly app jó lehet, ha hosszú távon figyelni szeretnél a DPF-re. Utóbbi abban lehet segítségedre, hogy ha látszik a folyamatban lévő regenerálás, nem állítod le a motort.
-
-
MPowerPH
félisten
Nem, szerintem eoszor azt kellene tisztazni, mi is az atlag. Ime:
matematika-5-osztaly/atlaggyakorlas/atlagszamitas
Az atlagot mindig trip -re irom. Nem szamolhatsz ugy atlagot(mert az nem az), hogy atlagolod a mindenkori min. es maximum fogyasztast. Akkor tehetned, ha az auto csak e ket erteket tudna produkalni, ami persze hamis. Mint hogy ez nem is igaz, jelenleg ugyan ez 7.7 nalam, es ebben minden benne van.
Mindenki mashogy hasznalja az autot... Ha valakinek az a buli, hogy egy 300+ lovas autoval varosban dugozva 5-6km -eket menjen/nap, akkor hajra. Ez ugyanis nem tartozik a normal fehasznalashoz, sot! Egyen fuggo, ezert jo a spritmonitor, mert ott is megtudod adni, hol jartal es mennyit, saccperkb. Nalam, ugy ahogy en hasznalom az autot, ennyi jon ki. Az sem mind1, hogy milyen intelliganciaval hasznalod. Mert ugyan ugy varosban meglehet vele etetni 9l -t, meg 15 -ot is. Ezert nem is lehet osszehasonlitani ket kulonbozo user adatait, mert sok mas tenyezo is hatassal van a vegeredmenyre. Pl. felesegem hozzam kepest alapbol ugy indul, hogy +1L 100km -enkent. Es ezt csak abbol hozza ossze, hogy nem latja meg elore, mi fog tortenni adott szituacioban, ertem ez alatt, par masodperccel kesobb lep le a gazrol, nem hasznalja a motorfeket, helyette a pedalt nyomkodja. Kanyar elott nem lassit motorfekkel idoben, hanem vegig a gazon van, majd nagyot fekez. Sorolhatnam.
"Nalam mennyire lenne valos ha azt mondanam, hogy atlag 6,5-et eszik az E39 528i mikor ezt 90-100-al tudja csak hosszutavon?"
Teljesen valos lenne, leven ha tankolastol tankolasig merve neked a megtett km es elfogyasztott benzinnel kijon egy 6.5l/100 km -es atlag az adott trip -re. Ebben nincs semmi kulonleges. De 90-100 -al nem tudsz megtenni 1000km -et, biztos lenne benne nagyobb gyorsitas, lassitas, megallas es elindulas. Nem azt szamolod, hogy mennyit eszik az auto 90-100 -nal, hanem hogy a vegen mekkora atlagsebesseggel(milyen folytonossag mellett) teszi. Persze az atlagsebesseg sem mond semmit, mert a 100 -as atlag is millio fele keppen hozhato. De szerintem erted mire gondolok.
Highend55: Az Nalad mondjuk tenyleg nem keves.
Ugyan ez nalam, az ossz tav(csak en ugye Manchester-ig, es Dubrovnik), es meg remap elott. Es persze allando ket szemely, teli csomagtartoval.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #38367 üzenetére
Olcsóbb a dízel újonnan, automatával 520d induló listaár 14.6m; 530e 16.4m... A végén villannyal "tankolva", ingyen parkolva, kevesebb féket használva, dízel EGR csere nélkül a végén nem lehet nagy eltérés pedig.
[ Szerkesztve ]
-
Highend55
tag
-
szőröscica
addikt
Xado differencialmu adalekkal kapcsolatban van tapasztalatotok?
A megvetel ota eltelt 23 ezer km alatt vegig kuzdok egy fura zajjal. 115 felett jon elo, elsosorban gyorsitaskor vagy olyan lassitaskor, amikor nem teljesen veszem el a gazt, hanem 4-6 litert jelez a pillanatnyi fogyasztasmero. 135 felett nem hallani. Femes, nem tul eros, nemileg visitasra hajazo hang.
A diffiben csereltunk mar olajat, nem valtozott a helyzet
-
majestic
őstag
válasz molnarpeter #38366 üzenetére
Hát jópár évig meg akarom tartani...
Ez a “elm327+Carly app” ez akar lenni? [link]
Az adaptert és az app-ot is meg kell venni? Működik?
Ha jól értem, akkor városban, kis fordulaton is lezajlik a regenálódási folyamat?
Macbook Pro 15' (2017), iPhone 15 Pro Max 256GB, Apple Watch Ultra 2, iPad Pro LTE 256GB (2021), G30
-
BeZol
őstag
válasz Highend55 #38370 üzenetére
Nekem 225ösek elől, 255ösek hátul 18", de télen 17" és 225 mind a 4. Ez -0,3-0,5litert jelent.
A termosztátom nem volt rendben, folyton nyitva volt éveken keresztül (73fokos volt a motor 90-95helyett), aztán ezredeshez került a kocsi és rendbe tette, azóta szintén minusz 0,3-0,5liter. Egyébként nálam fixen megy mindig 60-80%-os hangerővel a hifi (675W) meg a klíma is megy, ezek is mind-mind legalább 1-3 decit fogyaszthatnak. A légellenálláson segíthet, h sportfutómű van és a kocsi is "alacsony", mert szélviharban is alig lökdös a szél, de nyitott tetővel gyorsan haladva garantált az extra fél liter (és 180tól érezhetően be is lassul a kocsi ilyenkor) -
Joker94Hun
tag
Nemrégiben volt téma az automata váltokrol.Szeretnék tárgyalni javittatással kapcsolatban egy szakemberrel,tudtok elérhetőségeket adni Gyms megye közeli mesterhez?
-
Highend55
tag
Bmw001: Igaz elfelejtettem Msportnal 19" a gyári méret
Anno a 330ci-m nel is beszart a termosztator megereztem a többletet,evett közel 15 litert
Nekem ez a fogyasztás 7-10L ig tökéletes.Nálam is megy a zene mindig és ül is
Vettem üléseket nekem Oyster Dakota van ez meg Beige,otthon átfestetem meg ujjá varázsolják
[kép]Januári projekt lámpacsere lesz : [link] Nagyon bejön az ára annyira nem
[ Szerkesztve ]
-
Highend55
tag
válasz molnarpeter #38377 üzenetére
Nincs berepedve hibátlan,leszámítva hogy szarul látok vele tompítottan ès halogén.
-
CharlieDrop
veterán
-
szimi57
őstag
válasz szőröscica #38372 üzenetére
Én első körben Metabond GT-vel próbálkoznék.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Don.Corleone
aktív tag
Sziasztok! 97-es évjáratú, tehát fl előtti e39-hez milyen diag programot tudnátok ajánlani? Ülésfoglaltság jelző fáradt el és egyfolytában random világít, nem akarok állandóan a szerelőhöz futkosni vele. Szóval hibakód olvasás-írásra kellene szimplán. Ajánlották a carsoft 6.5-öt de azt nem tudom win10-en működésre bírni, torque androidos app kommunikál ezzel a típussal már? Előre is köszi a segítséget!
-
MPowerPH
félisten
válasz Highend55 #38376 üzenetére
Ez az a lampa, amit lathattam mar ebay -en is? Azt hiszem volt belole ket verzio is, az egyik a cornering light -os, a masik a sima. En anno rakerdeztem az eladonal, es azt a valaszt kaptam, hogy en a beepitesevel bukom a mostani lampam adaptiv funkcioit, mint a kanyarkovetes, es az intelligens fenycsova allitast is.
Gondolom nem a gyari szett, mert arra nekem £3700 -at mondtak(erzekelo, lampamodul)+ beszerelesi, kodolasi ktg. Halogenrol ez meg tobb.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
balajti
tag
válasz Don.Corleone #38381 üzenetére
Nekem '99-es van. Én vettem inpa kábelt, plusz miután körcsati van a motortétben, átalakítót hozzá. Hiba kód olvasás, írás, programozáshoz pedig bmw scannert. Ez kicsit felhasználó barátabb a UI miatt. Ezzel a kettővel elég jól el lehet lenni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz majestic #38373 üzenetére
Kicsit keress utána, én csak futólag néztem meg, elvileg az olcsó ebayes elm327 is jó lehet, de nem biztos. A legnagyobb kérdés, hogy pl. egy torque tud-e releváns dpf adatokat olvasni vele, vagy kell a drágább szoftver és drágább diag dongue Maga a regen hatékonyabb, ha közben nem alapjáraton, hanem fordulaton jár, menet közben pedig a motortérben sem lesz olyan forróság, tovább bírják a műanyagok, szigetelések, gumi alkatrészek, stb stb.
-
STC Speed
őstag
válasz Highend55 #38376 üzenetére
Ez a termosztát dolog most pont téma nálam. Van tippetek?
E46 2.2 benzinA titkos menüben figyelgettem a vízhőmérsékletet, kb 3km alatt középen a mutató,de a menü szerint 75 fokos a viz, utána még kell 3 km kb és akkor eléri a 94 fokot de a mutató itt már nem mozdul semmit.Utána ha megyek 100 al és üresben gurulok akkor visszahül a motor 85 fokra.
Ez normális működés így +3 külső homérsékletnél?Másik,hogy 2 szenzor is van a kocsiban? Furcsa,hogy 75 foknál már középen a mutató,de 94 nél is ott van
-
MPowerPH
félisten
válasz Gsx-rr #38386 üzenetére
En nem mentem bele a cserebe vegul, nem erne meg. Persze jol mutat, de a fenyszorokra en is nagyon kenyes vagyok.
A gyari lenne a legjobb, de azt meg kiprobalva nem talaltam eleg jonak.(szembejovoknek biztosan sokkal kellemesebb, mint egy Xenon...) Kar, hogy az Audi A8 -aset nem tudom beepitettni, vagy egy E Klasse -bol atrakni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Gsx-rr #38389 üzenetére
Ledes, de teljesen mas, mint a gyari, Osram vagy Philips van benne, a DRL resze pedig nagyon hasonlit a gyari ledes lampatestehez. Kinezetre mint a gyari(tenyleg jol nez ki, talan az angel annyira nem latvanyos ennel oldalrol), de nem adaptive, nem ugy mukodik, mint a gyari led, mikeppen is erzekeli az autot szembol es akit kovetsz, majd azt kitakarja(bar ugye ahhoz kell a kamera es szenzor), es bukod a kanyarkoveto fenyszorot es az intelligens fenycsovat. Nem jobb mint a Xenon, de Adaptive Xenont berakni szinten koltseges, es halogenrol ez a legjobb alternativa, ha jobban akarsz latni.(mert a gyari halogen az tenyleg nagyon gyenge)
Egy elonye van a Xenonhoz kepest, hogy tenyleg jol nez ki, fiatalit az auton. Egy helyi sracnak is van ilyen az 520D -ben, ha nem rakom melle kepen a gyari led lampatestet, akkor nem tudom megmondani, hogy ez most OE vagy utangyartott.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
FIREBLADE78
addikt
Ha már lámpa. Elvileg automatikusan kéne lekapcsolnia a refit,ha jönnek szemben vagy ez extra? Ha automatára csavarom,akkor nagyon szépen kapcsolja a tompítottat fel,ha kezd sötétesni,de refit nem tudja. :/
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
MPowerPH
félisten
válasz FIREBLADE78 #38391 üzenetére
Van egy kis kapcsoloja, ugy kell kulon aktivalni. High Beam Assist, a BC gomb alatt kell hogy legyen, az indexkar vegen.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
szőröscica
addikt
-
molnarpeter
nagyúr
válasz CharlieDrop #38394 üzenetére
Mi a baja?
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #38394 üzenetére
Az nem jo... Ugye a legjobb lenne turni az aprot, hatha talalsz valami jo vetelt. Tied xenon -os? Sima vagy adaptive?
Don't Tread On Me