- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Hades II - Hamarosan indul egy zárt teszt (PC)
gp Mielőtt elindul a korai kiadás a szerencsésebbek kipróbálhatják a folytatást.
-
Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
it Nem várnak tovább a nemzetközi megoldásra, a nagy tech cégekre 2024-től digitális szolgáltatási adót vetnek ki.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
malacka87
senior tag
Autotuninghaus egy vicc komolyan. 07.07 volt a megrendelésem mondom most kivételesen online fizetek. Erre már 2 hete basszák elküldeni a csomagot+még a levélre se válaszolnak. 2 napot adtam nekik vagy fogyasztóvédelem lesz az irány.
btag:Sveryn#2510 uplay:MoRu_PManiac87 Origin:partymaniac87 World of Warships:partymaniac87 E60 520I
-
MPowerPH
félisten
Bekerult az autoba a tuningbox, box elott 321PS & 629NM.
Tuninbox -al 382PS & 748NM.
Most 1 hetig tesztelem, hetvegen megyunk kirandulni ha minden igaz, aztan eldontom marad e. 1.-2. -ban meg nem mertem lepadlozni, na meg hazafele menet sem tudtam ugy igazan, mert forgalom volt, aztan meg 50- es limit vegig. Fogyasztast szerintem megvagja rendesen...Asszony nem tudott rola, es meg most sem tud. Szvsz nem mertem neki elmondani, mire dobok ki megint egy vagon penzt. Szoval jo proba lesz, hogy ha majd elviszi az autot, akkor eszreveszi e a valtozast.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
szilva01
őstag
válasz szőröscica #36344 üzenetére
Here! a legjobb!
-
ignorant
senior tag
válasz CharlieDrop #36358 üzenetére
1M is nagy kedvencem, sajnos azt meg nem volt lehetosegem vezetni.
-
takacsbotond
őstag
Üdv topiclakók!
Első autóm vásárlása előtt állok és egy BMW E36 316i Compactot szeretnék venni. Nagyjából 600000Ft a keretem. Mi a véleményetek erről a típusról? Mikre érdemes odafigyelni vásárlásnál?Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
-
szőröscica
addikt
válasz takacsbotond #36361 üzenetére
A rozsdara. A gatyad rakoltod, ha lakatolni kell.
-
fungi
aktív tag
Üdv mindenkinek, beléptem a BMW táborba, egy 116 benzines, 2 literes 122 Le-s géppel, (sz.é.2011) ami ugyan csak "dísz-BMW" de a fíling nagyon jó, volt pár autó a családban, de ez tényleg más. Respect Ezredesnek, cserélt rajta olajat, szűrőket, elmondta a motor nyavalyáit, (nagyjából tudtam hogy vannak, sötétkék,szép állapotú, /tudom sokan fikázták anno/, nekem tetszik!-elvben keveset futott, így a nagyobb szétszedések még odább vannak remélhetőleg)...
-
Joker94Hun
tag
Sziasztok!
Mennyire normális az hogy m57TU2 motor megeszik 10000km-en 1-1.5 liter olajat?
Kartergáz szűrőt még nem cseréltem,esetleg lehet hogy elsazakadt a lecsapató és a turbó felé elmegy az olaj?
Ez elött e46 20d-m volt és annál 1 gramm olaj nem fogyott,ezért kicsit furcsa ez a dolog. -
Cxgrav
senior tag
válasz Joker94Hun #36364 üzenetére
Szia!
Nem normális!
takacsbotond
6 hengeresben gondolkozz!
[ Szerkesztve ]
Picture me Rollin' by 2pac
-
lali81
tag
válasz Joker94Hun #36364 üzenetére
Szia! nekem 7000 km-en evett meg ~ 4 decit. (M57D30TU2 nekem, Év:2009/03)
-
Udv
E39 muszerfal diszlec eltavolitasat csak en benazom tul? Minden videoban szinte leugrik az usernek kisujjmozdulatra, nekem meg feszul, reped es mar nem is merem tovabb fesziteni olyan erosen csinaltam eddig is.
-
chess001
aktív tag
válasz takacsbotond #36361 üzenetére
Miért kell 316i? Akkor már 318ti szvsz, ha már hátul kapar, de tényleg a kaszni elég beteg tud lenni, a többi filléres történet.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
-
-
-
H.Ezredes
őstag
válasz CharlieDrop #36358 üzenetére
Így van az 1M is iszonyat jó 50/50 a súlyelosztása
Kanyarban is nagyon jó érezni a kocsi határait nagyon jól vezethető. Versenypályán is. Megjárta már Imolát Slovakiaringet is meg persze az utcákat Apám megírta rá a remapot is most olyan ~ 420Le egész jól megy►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
MPowerPH
félisten
válasz szőröscica #36375 üzenetére
Az kemeny... Az elozo tulaj tenyleg nem volt tul igenyes.
mod: Ma vegre kiprobalhattam, mit tud az auto ugy igazan a box -al. Jujjj... Brutalisat lep, mar 1500RPM -nel akkorat tol, es olyan hirtelen, hogy levegot venni sincs idom. Brutalis, es eddig sem fogyott el 5300RPM -ig, de most meg ugy van kedve porogni, mintha nem is diesel lenne. A felelmetes ugy igazan nem is a sebesseg, mert van sok gyorsabb auto, eleg csak a kis hot hatch -ekre gondolni. Itt inkabb az az ilyeszto, hogy ekkora kasztni mozog ilyen gyorsulassal, mindezt kenyelemben, siri csondben. Bele sem merek gondolni, milyen erzes lehet egy 400+ lovas 7er...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
chess001
aktív tag
válasz ignorant #36378 üzenetére
Még mindig nem értelek. Nyomtál 2 fényképet és beírad, hogy jó vezetni. Fényképet meg felsorolást én is tudok írni, sőt a "fészen" még menő is! Ez itt szerintem az kb. semmit nem ér mióta a www megjelent. Ha valami értelmest szeretnél adni a fórumnak, akkor megírhatnád részletesebben, esetleg, ha van video is az a legjobb.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
ignorant
senior tag
válasz chess001 #36379 üzenetére
Na ilyenekre viszont nincs idom es jo lenne ha a topic-ot sem off-olnad szet.
Felteteleztel valamit, ami nem valos... erre reagaltam. Ezen felul a elgkevesbe sem erdekel hogy mit gondolsz.
Azt ajanlom hogy surgossen szerezz be magadnak valamit amit lehet eletnek nevezni. Neten kotekedni nem az.
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Autó csere projektben vagyok, és az egyik jelölt a BMW. Bár nincs teljesen kizárva a dízel, elsősorban benzines vonalon keresek. Formailag az F10 a befutó, de valószínűbb, hogy E60 -ból hamarabb találok megfelelőt a kereten belül. Többfelől jelezték, hogy az általam nézett modellekben (523i, 525i, 528i) a nem különösebben jó hírű N53 motor dolgozik. Utánaolvastam, és azt találtam, hogy a motorra nem feltétlenül jellemzők a drasztikus hibák (én ide sorolom, ha egy motor hajlamos motorblokk, hengerfej vagy kritikus vezérlés hibákra), ellenben a nagynyomású üzemanyag ellátó rendszert (pumpa + injektorok) 100 ezer kilométerenként, a gyújtótrafókat 50 ezrenként, a gyertyákat pedig 10 ezrenként illik cserélni - emellett a közvetlen befecskendezés áldásaként hajlamos szívóoldalon kokszosodni.
Mivel használtként szinte biztos, hogy bizonytalan futásteljesítménnyel fogok tudni autót venni, számolnom kell azzal, hogy ezeket rövid határidővel le kell cserélni, és akkor kb 100.000 km -ig van egy jó autóm (ez nálam cirka 5 év, ennél tovább nem is tervezem megtartani).
Próbáltam utánanézni az áraknak, és kb a következőket találtam:
Benzin injektorok (mókás, hogy már a benzineseknél is van ilyen): 20 - 25k. 6 db, ~150k (nálam max 5 évente 1x)
Nagynyomású pumpa (konkrét típust még nem találtam, remélem nem rosszat néztem): ~120k (nálam max 5 évente 1x)
Gyújtótrafó (12 - 15 k / db): 6db, ~90k (nálam kb 3 évente 1x)
Gyertyák (5k / db) : 6 db ~30k (nálam évente min 1 - 2x)
Vagyis ha egy motorikusan full lepukkant, a fenti mindenben instant cserés autót veszek, akkor cirka 400k -ra kell számítanom egy ütemben, ha nem, akkor kb ennyi fog előjönni a fenti jogcímeken az 5 év alatt.
Amivel nem tudtam számolni, hogy a koksz lerakódásokat milyen gyakran kell eltávolítani, és ez mennyibe kerül.
A kérdésem: jól számoltam -e, valóban jó alkatrészeket néztem?
Van esetleg egyéb problémája ezeknek a motoroknak?
A kokszosodás "elhárításról" mit érdemes tudni (gyakoriság, költség)?
A kérdéseim csak a motorra vonatkoznak, azzal természetesen tisztában vagyok, hogy egy autónak a sebváltójára, a futóművére és egyéb részeire is lehet költeni gazdagon, de ez minden más modellnél is így van.
Köszönöm, ha segítetek ennek a dilemmának a feloldásában. -
Acheron
őstag
válasz CharlieDrop #36382 üzenetére
Nekem is furcsa, ha jól vettem le, a gyári gyertyákról írták. Egy normális gyertya szettnek ennek a többszörösét el kell mennie. De a lényeg nem is a gyertyákon van.
-
Unsign
tag
Sziasztok!
E90-es vásárlását fontolgatom. A keret kb 2,8 M Ft, hogy maradjon is pénz az esetleges extra kiadásokra.
Jelenleg évente kb 15e km-t megyek főként Budapesten.
Annyi meg, hogy elsődlegesen nem a teljesítmény hajt.
Érdemes lehet egyáltalán dizelben gondolkodni ilyen feltetelek mellett vagy keressék benzinest a szűkebb kínálatból? -
H.Ezredes
őstag
válasz Acheron #36381 üzenetére
Nem tudom hol nézted az árakat de egy injektor ~65K a nagynyomású pumpa pedig ~ 270K Gyertyákat azért nem kell 10E Km után cserélni ~50E Km-t elmennek és a trafókra is azt mondanám,hogy inkább ~ 100 E Km Én biztos nem a benzinest választanám..... Vezérlést ugyan úgy kell cserélni mert nyúlik a lánc és hullanak szét a vezetők. A kokszosodás meg 50-120E Km.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Acheron
őstag
válasz H.Ezredes #36385 üzenetére
Köszönöm az infót. Ezek szerint nem jó helyen néztem...
Ez jelentősnek mondható különbség, főleg az injektoroknál. Öt évre vetítve még mindig nem tragikus, de ha beleveszem a vezérlés cserét, a koksz tisztítást, és ezt kellene egyben kiadni (és ez csak a motor), az már ok lehet egy kevésbé őszinte mosolyra. Egy 523i a maga 204 lóerejével és 270Nm nyomatékával valóban nem biztos, hogy megér ennyi pluszt.
Persze az nem biztos, hogy ezek mind egyszerre jelentkeznek, mint ahogy azt sem tudom, hogy injektor cserénél szükséges -e szettben cserélni őket (logikus lenne, de nem túl költséghatékony).
Sajnos a dízel egyre kevésbé opció számomra, tartós és erős benzinest viszont szinte lehetetlen találni az újabb (2010 körüli) autók között, legyen szó bármelyik márkáról.
Ha nem indiszkrét a kérdés, dízel típusoknál ugyanezek a költségek hogyan aránylanak a benzineshez (dízel nagynyomású pumpa, injektor, ezek csereperiódusa) illetve a vezérlés cserénél mivel lehet számolni?[ Szerkesztve ]
-
Unsign
tag
válasz CharlieDrop #36388 üzenetére
Ha nem a 20i akkor mi lehet alternatíva?
Olvasgatok, de azért itt nektek már elég nagy tapasztalatotok van ahogy látom, így előre is köszönöm, mielőtt beleugranek valami hülyeségbe. A használt autó így is rizikós, de azért jó ha tudom mi az amit alapból érdemes kizárni. -
CharlieDrop
veterán
válasz Unsign #36389 üzenetére
Benzinesben csak a 25i és 30i a legmegbízhatóbb. Mindazonáltal úgy vélem, hogy bármit lehet venni, ha rászánod a megfelelő összeget és a megfelelő szakembert jó lesz.
Amiért általában az újabb motorokról lebeszélnek az az, hogy ár érték arányban durván elszállnak, értsd úgy, hogy egy 2-4 millás autóra simán rákölthetsz egy milliót is, hogy jó legyen
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Anubris
őstag
válasz CharlieDrop #36390 üzenetére
Mondjuk most ha jól értem a korábbi hozzászólásokban leszólták ezekből a 25i-30i N53-as motorokat. N52 viszont csak a 2006 vagy 2007-ig volt asszem az E90-ben.
F10-nél viszont sztem már csak ilyen N53-al felszereltek vannak, meg később a turbósok.
Én sem tudom már milyen benzines lenne jó, pedig nálam is csak az játszik. -
MPowerPH
félisten
válasz Anubris #36391 üzenetére
Igazabol mindegy, melyiket veszed, nem lesz egyik sem tokeletes. De ahogy leirtad, hogy Neked csak benzin jatszi, igy innentol izles dolga. Sajnos nehez olyan markat mondani, ahol megmaradtak a regi jo benzinesek. A HPFP, magas nyomasu befecskendezok, megjelenesevel es azok mellekhatasaval eleg sok problema van veluk, a turbo mar itt is jatszik. A BMW meg annyira nem rossz, az FSI-TFSI -k meg az olajat is ugy eszik, mintha benzin lenne....
A diesel alternativa, mert joval megbizhatobbak es nincs veluk akkora ktg. Ellenben varosba nem valok, olyan hasznalattal a DPF -t, EGR -t is kinyirod eleg hamar. Tudom, ki lehet szedetni, de az maradjon a -mar bocsanat- 'parasztok' megoldasa.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Satyricon
addikt
Sziasztok
Megvettem a fekete hathengeres E46-űt. Az lenne a kérdésem, hogy milyen jó minőségű mütorolajat érdemes bele venni? Illetve a szervónak az olaját is lecserélném. Abba milyet vegyek? Castrol kilőve!
(lOo \ (llll) (llll) / oOl)
-
ADAM1337
nagyúr
-
MPowerPH
félisten
válasz ADAM1337 #36395 üzenetére
Nem teljesen. A servotronic az tulajdonkeppen a sebessegfuggo kormanyt takarja. Az is rendes pumpas. Az enyemben regen volt. A modern autoknal meg ugye mar majd alap dolognak szamit.
A szervoolajat, csak ugy mint a fekolajat is erdemes 2 evente cserelni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Unsign
tag
válasz CharlieDrop #36390 üzenetére
Laikuskent így a legnehezebb, mert kiadhatok 2M forintot és rakolthetek meg egy felet rosszabb esetben a duplajat, vagy kapásból 3M-ot, amire szintén mehet ennyi.
-
szőröscica
addikt
válasz Unsign #36397 üzenetére
Mindre nyugodtan szamolhatsz minimum fel milliot, ha nyugodt akarsz lenni, es mindent lecserelsz megelozo karbantartas jegyeben. Tomitesek, csovezes, hutes, stb, repkednek a huszezresek. Viszont egy alapbol megkimelt sokkal tovabb szep es jo auto, mint egy lefingott. Kell venni egy jo alapot dragan, kicserelni mindent, ami tipushiba lehet, ha jo, ha rossz, es lesz egy igazan fasza kocsid. Egyebkent meg allandoan csak bosszantani fognak a kisebb, nagyobb hibak.
ADAM1337: egy jo servotronic szinten egyujjas az E39-ben.
[ Szerkesztve ]