Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mh197

    senior tag

    válasz tomcsi23 #12012 üzenetére

    Az idősebb autók olajfogyasztásáról vmelyik tesztben olvastam, és ott írták, hogy a vékonyabb olajat könnyedébben megeszik már. Az ok annyi volt, hogy a többet futot motorok esetén az olajlehúzó gyűrű is kopotabb már, és marad a henger falán a vékonyabb olajból, ami szépen elfogy az üzem során.
    Na mindegy, ez még annyira nem is érdekelne, mert úgyis cserélem 8-10 ezer km-enként. Ami zavaróbb, hogy a kopogó hang inkább olyan szelephang, és emléxem volt annó a szülők seat toledó-jában is ilyen Valvoline egy kis ideig, és ott is pont ilyen csattogós szelephangot produkált ez a márka. Pedig az sem volt gagyi olaj belőle. Aztán csere volt Castrolra, és azóta sincs ilyen gond vele.
    Eddig úgy vagyok vele, hogy a következő olaj sztem tuti castrol lesz, hamarosan, mivel ez egy vétel utáni 2-3 ezer km utánni átmosató olajcsere lesz, szóval addig kibírom. A legjobbat meg úgy értettem, hogy esetleg a BMW-khez melyek a legjobban bevált olaj típusok, bár igaz ebből is ahány ember annyi vélemény, de hátha lehet belőle vmit levonni.

    Néztem még ilyen kopogásgátló adalékokat, amik mondjuk nem drágák, 1-2 k-ért lehet kapni a diesel-hez. Na meg eszembe jutott a prolong is, ami lehet parasztvakítás, vagy nem, nem tudom. Egyáltalán érdemes BMW-be ilyen adalékot tenni? Gondolok itt a prolongra?.. :F
    Amit a BME-n tanultam, nemigen csodaszer, meg a legtöbb jobb minőségű olaj ugyanazt tudja, de hátha vkinek akad itt ilyennel tapasztalata?!

    Ja, az 5w-40-től mondjuk azért is tartok, mivel idős kocsinál a szimeringek sem a régiek, szóval a vékony olaj akár ott is mehet már kifelé.. Bár lehet próbát megér így is.

Új hozzászólás Aktív témák