Hirdetés
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- IFA 2024: Prémium órával jelentkezett a Withings
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Google Pixel topik
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
Hirdetés
-
IFA 2024: hordozható Acer gépek alternatív triója
ph A két Copilot+ PC plecsnis notesz egyike ARM architektúrán alapul, míg a másikon tobzódik a szénszál, és egy tablet is tiszteletét tette Berlinben.
-
IFA 2024: Harmadik generációs T-Rex is volt
ma Nagyobb és élesebb kijelző, jobb üzemidő és több tárhely az Amazfit új extrém órájában.
-
A Samsung fontolgatja, hogy megveszi a Nokia egy részét
it A Nokia mobilhálózati ágazatát veheti meg a Samsung, de a részletek még bizonytalanok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
aktív tag
Nembaj, Vulkanban már rég van
-
azbest
félisten
ez az egész directx verziózás homály számomra, már 9 éve 12 és közben mégis változik
-
Pikari
addikt
Ellentétben az opengl-lel, ahol az opengl driverek extensionokon keresztül nyújtják az újabb és újabb funkcionalitást közvetlenül, a directx egy eléggé fixre szerelt függvénytár volt, ahol pár évente teljesen új api verziókat kellett kiadni.
Ezek a directx apik általában csak a nevükben hasonlítanak egymáshoz.
Rájött a microsoft, hogy ez így nem jó, ezért az újabb directx-ekben a microsoft azt csinálja, hogy minimálisan dolgokat hozzáadva bővítgetik új featureokkel, mindegyiknek új szubverziót (feature levelt) létrehozva az éppen aktuális api verzión belül.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
Sose próbáltam, igazából én windows 7 64bit alatt játszom a mai napig, az alá meg nincs dx12.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Duck663
őstag
Ami vicces, hogy a Cyberpunk 2077 1.61 vagy 1.62-es verzióig, nem emlékszem pontosan a sugárkövetés is működik Win7 alatt!
A M$ bénázik vagy valamelyik hardvergyártó gáncsolta el a dolgot?Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Senki sem tudja, hogy miért nem lesz Wave Matrix. De elképzelhető, hogy azért, mert változik a shader fordító. Előbb azt akarják megoldani, aztán térnek vissza a kérdésre.
Azt azért kétlem, hogy egy gyártó el tudná ezt gáncsolni, főleg úgy, hogy a nagyok fel is készültek rá hardveresen. Egyedül talán az ARM nem fejleszt ilyen irányba, de nekik a windowsos jelenlétük semmi.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hapakj
aktív tag
Igen a DX featureleveljei egészen tiszta módja a képességek riportálásának
Az OpenGL driver extension egy rémálom volt a sok vendor specifikus bármit belerakok katyvasszal, s hogy szörnyen lassan kerültek bele a core-ba. Már mindegy is, OpenGL az döglött
Szerencsére a Vulkan azért már sokkal jobban csinálja, hamarabb szabványosításra kerülnek a vendor specifikus featureök, s évente kiadnak egy DX feature levelhez hasonló profile-t, hogy mit követelnek meg egy modern Vulkan implementáció. Jó látni a Vulkan / DX12 / Metal esetén, hogy mind tanult és átvette a jó megoldásokat a többitől. -
hapakj
aktív tag
Igen, ez sajnos így van, míg a DX 9-10 éráig a DX verzió nagyrészt egyértelműen jelentette a videókártya képességeit is, addig DX11, meg DX12 esetén nincs így. Ez inkább már az API verziószáma, nem pedig a hw-es képességekért.
Pl DX11 az kompatibilis DX9 kártyákkal is, és feature level 9_3, Shader Model 3.0 használatával egy Geforce 6600-ast is nyugodtan lehet használni DX11-el.
DX11 kb támogatja a DX9 - DX12 éra videókártyáit. (igen dx11-ben dx12-featureök is vannak, pl conservative rasterization)
DX12 pedig minden hardveresen dx11 feletti kártyán működhet.
A Fermi, Kepler is támogatja a DX12-t, bár szerintem nem teljes értékű DX12-es kártyák. Szerintem még a Maxwell 1-sem. Erőforrás bekötésben eléggé korlátozottak a képességeik, s hát az új API-k egyik nagy újítása lenne a bindless rendering. -
hapakj
aktív tag
Ezt hogy kell érteni? Sugárkövetés csak DX12 API-ban van. Cyberpunk 2077 fut DX12 API-val Windows 7-en?
(Mert technikailag az MS kiadott egy korlátozott DX12 csomagot Windows 7-re, de értelme megkérdőjelezhető, mert a jelentősebb gondok a WDDM-ben van, amit nem cseréltek ki Win 7-ben. Emiatt a Vulkan is korlátozottabban működik Win 7-en) -
Pikari
addikt
Erről már többször beszéltünk, az openglnek nincs semmi baja, és jó az, hogy a gyártók döntik el, hogy milyen extensionokat implementálnak, a különféle extensionokat gyanús extensionokat használni pedig lehetőség, és nem kötelező. Értelmes fejlesztő eleve úgy írja a kódot, hogy if ez meg az az extension megvan, akkor, nem pedig csak ötletszerűen beleszarja a kódba az aktuális "ez a jövő, ez lesz az új paradigma" szintű featuret, hanem olyan, kompatibilis kódot igyekszik írni, ami egyrészt időt álló, másrészt nem függ semmilyen különleges képességtől (maximum képes azt is kihasználni, ha jelen van). Ez nem csak az opengl esetén van így, hanem más esetben is. És az opengl-re fejlesztők ezt jobban is csinálják, mint ahogy GAI és Azbest is ellenérzését fejezi ki a directx megközelítése miatt - bár logikus ez a megközelítés, a felhasználókat összezavarja.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
Sugárkövetés csak DX12 API-ban van
Ez hülyeség, sugárkövetés nem "az apiban van", hanem egy renderelési elv. Bárki bárhogy implementálhatja. Hogy a DX12 erre külön egy saját, hadrveresen gyorsított lehetőséget kínál, az nem azt jelenti, hogy csak abban lehet ilyet írni
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
aktív tag
Igen az OpenGL-lel nincs baj, mert hálisten már halott
Mind szép és jó, csak fejlesztőként gyakorlatban nem így van. A vendor specifikus extensionok nagyon zavaróak fejlesztői oldalról, mert ahogy írtad tele kell ifelni a kódot és tesztelni minden codepath külön külön, hogy jól működik. S még arról nem is beszéltük, hogy a shader kódok is szét lehet ez alapján szabdalva, ami miatt conditional compillationt kell csinálni. Értelmes fejlesztő nem szereti bonyolítani a kódot s a tesztelést.
S szinte állandóan KÖTELEZŐ volt akár vendor specifikus extensiont is használni, mert a core vagy ARB szabványos opengl rendszeresen évekre el volt maradva, s nagyon nehezen kerültek szabványosításra a dolgok. A szabványos dx mindig jóval modernebb volt mint a szabványos GL.
De mint írtam szerencsére a Vulkan nagyon sokat fejlődött, gyakrabban emeli be az eljárásokat szabványba és ehhez profilokat is társít. Pl, hogy a fejlesztő úgy dönt, hogy 2021-nél újabb Vulkan implementációt támogat csak egyszerűen lekérdezi, hogy az megfelel-e ennek s utána nyugodtan használhat belőle mindent if-elgetések nélkül. Persze, ha egy vendor úgy dönt, akkor nyugodtan implementálhatja régebbi hw-éhez is az újabb képességeket.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Politika
- E-book olvasók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Óra topik
- BMW topik
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen