- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Samsung Galaxy Buds FE - rajongok és jajongok
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor 90 - modellalkat
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
Hirdetés
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Mobilarena
Ajánlott weboldalak:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz shinmegaten #950 üzenetére
SS-be kell.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
shinmegaten
aktív tag
válasz Synthwave #951 üzenetére
Az gáz PS3-ba azt szerettem, hogy egy rakás 3rd party cuccal kompatibilis, miközben a Boxosok össze-vissza szívnak, hogy mindenből csak hivatalosat lehet használni.
Tales of Zestiriáról jut eszembe, elkészült a PS3-as Tales of Vesperia angolosítása! A srácok az Xbox360 fordítását átportolták PS3-ra, az extra tartalmakat pedig lefordították mellé. Annyi a bibi, hogy tört konzolon fut egyedül, érthető módon. De még mindig többet foglalkoztak vele, mint amennyit a Bamco valaha is törődött a nyugati lokalizálásával. Lassan kéne tegyek vele egy próbát, de még a ToXilla 2-t sem vittem végig
Am a Persona, vagy csak úgy nagy általában a Shin Megami Tensei részekkel hogy álltok? Szereti itt ezeket valaki?
[ Szerkesztve ]
-
ldave
Topikgazda
-
shinmegaten
aktív tag
Melyiket? Általában azt vettem észre, hogy aki kedveli az egyiket az nem annyira a másikat. Abból ered, hogy a ShinMegaTen játékok jobbára poszt-apokaliptikus, darkos sztorik, a Personák viszont lazább környezetbe írt high-schoolerekről szól. Nekem mondjuk mindkettő fekszik, mi az hogy
Várom a Persona 5-öt, mint a messiást Ez az egész Lupin-szerű rablós ötlet nagyon bejön... és ezúttal egy cica kabalával :3 Imádjuk a cicákat. -
ldave
Topikgazda
válasz shinmegaten #954 üzenetére
PS2-re megvan a Lucifer's Call és a 2 Digital Devil Saga, a Summoner sorozat sajna kimaradt, de talán az nem is jelent meg EU-ban. Persona 3-ból megvan a FES és a P3P PSP-re, a Persona 4 PS2-re. Most épp PSP-n tolom az Innocent Sin-t. 3DS-re megvan a Devil Survivor és a Soul Hackers kazettán, digitálisan pedig az SMT 4.
Emulátoron próbáltam a Strange Journey-t és az első SMT-nek valami rajongói fordítását.
A Slime draws near! Command?
-
shinmegaten
aktív tag
Akkor egészen képben vagy. Digital Devil Sagák királyak, de az utolsó fejezetben, ahol Sera és Serph "fúziójával" kell menni... az már kissé furcsa volt, főleg azzal a szerelvény final boss-szal, vagy csak én nem értettem akkoriban, ami mindig egy lehetséges opció.
A Raidou Kuzunoha játékok jók! Szakít a hagyományos játékmenettel, kicsit kísérletezik, kicsit olyan esetlen, de nekem nagyon bejön ez a japán iparosodás korába helyezett noire feelingje a játéknak. Szerintem a P4-es Naoto egy az egyben egy Kuzunoha (azt hiszem volt is erről egy in-game poén).
3DS híján a Soul Hackers kimaradt pedig az openingje nagyon-nagyon tetszik. Igen... csak ezért Am fogalmam sincs mi a kerettörténet Az SMT4 milyen? Képek és videók alapján nagyon eltér az fő címektől, amit sajnálokAz SMT1 örök favorit marad. Nehéz időszakokon segített át a maga elvont játékmenetével, zenéjével, grafikájával. Akkoriban Super nintendóra nem is találkoztam SMT-hez hasonlóval. Erre még rájött a sztori, a frakciók, a döntések... áá, good ol' times, indeed
(A valami rajongói fordítás pedig csak az egyik legöregebb csapat, az Aeon Genesis munkája Régóta űzik az ipart és rengeteg minőségi munka került már ki a kezeik közül.) -
ldave
Topikgazda
válasz shinmegaten #956 üzenetére
Devil Summoner-re majd egyszer biztos ránézek még, szerencsére az amcsi PSN-en megvehető mindkét rész, mint PS2 Classic cím.
SMT4 nekem csalódás volt, annyira oldschool a mehcanika, hogy inkább csak idegesít, mint élvezem. Egy retró játéknál (pl Innocent Sin, Chrono Trigger, hogy csak párat említsek, amiket mostanában játszottam) ez nem gond, mert kis nosztalgia érzet, de itt még az sincs.
DDS nekem simán top3-as jRPG a PS2 korszakból, az FF XII és a Persona 3 után.
A Slime draws near! Command?
-
shinmegaten
aktív tag
Hogy érted, hogy old-school? Szóval a Nocturne-höz képest visszaesés? Nem értem az Atlust, Sony gépeken bőven elfért az SMT sorozat Esetleg a grind-ra gondolsz? Mert az minden jRPG-ben jelen van, a Dragon Questben meg aztán pláne (avatár+alárírás elárul egy-két dolgot )
Brr, FF12. Tipikusan az a játék, ami jó RPG, de rossz Final Fantasy, ha értesz. Manapság a Capcom csinálja ugyanezt a Resident Evillel. Az új játékok jó játékok, csak semmi közük a Resident Evilhöz.
Nem is játszottam végig soha, a lokalizált verzióban túl erős lettem és minden karakterem egyforma lett, szeretem a diverzitást a PC-k között. Szóval átálltam az Internation Zodiac Job System angolosított verziójára. Mérföldekkel jobb termék (persze még mindig nem FF), de valóban karaktert ad a karaktereimnek és van értelme annak, hogy mondjuk Fran-nel menjek Penelo helyett. A különbség végre nem csak esztétikai. Vaan-t sosem csíptem, nem értettem a motivációt, "Légi kalóz akarok lenni." Miért? Ott volt a bátyja, Ashe férje (Rex? Rash... ööö... elfelejtettem a nevét ), mennyivel érdekesebb volt már, erre az openingben meghal (ami egyébként az egyik favorit openingem, van benne minden, öröm, bánat, szerelem, csalódás, háború... mint egy rövidfilm). Az érzelmeim vegyesek, mert tetszi ka játék, de... meh... ha már FF akkor inkább az FF6, aztán 9, aztán 8. A 4 se rossz.Én mostanában a Persona 1 Portable-t tologatom. Mindig is érdekelt a széria öreg részei, szóval ezek a PSP-s feldolgozások, most pont kapóra jönnek. Traduko Soft most fordítja a P2 másik PSP-s részét, ami nem jelent meg angolul, szóval lassan kifogyok a kifogásból, hogy miért ne álljak hozzá. Igazat megvallva, ha annyira érdekelne a Persona gyökere, az egésznek az őse, akkor fognám magam és leülnék Shin Megami Tensei If...-et játszani (alias Persona prototípus SNES-re). Vagy mégsem, mert full japán nyelvű Vagy mégis? Mintha az Aeon Genesis oldalán láttam volna egy fordítást. Hmm...
-
ldave
Topikgazda
válasz shinmegaten #958 üzenetére
Grindeléssel nincs bajom, főleg ha beüt egy kis OCD mellé A főt gond ott van, amit írtam. szerintem nagyon rossz a játék egyensúlya a sima ellenfelek és a főnökök között. A harcrendszer nagyjából ugyanaz, mint a Lucifer's Call esetében (Press Turn), szóval ezzel sincs gond.
Elég egyszerű a valász, hogy miért költözött DS/3DS/PSP/Vita vonalra az Atlus a PS2 után: nem volt erőforrásuk (pénz, idő, kapacitás) a HD fejlesztéshez. Az egész PS3 generáció alatt mindössze egy darab játékot adtak ki asztali konzolra (most a Wii-t nem számolva).
FF XII-ből, kár hogy nem a Zodiac jött alapra, tényleg csak jót lehet olvasni róla. Ashe pedig nagy szerelmem
A Slime draws near! Command?
-
Thorus
aktív tag
A mai végre meglett az összes FFXIII PS3-ra, igaz az elsőt csak platinum kiadásban tudtam beszerezni de így is tökéletesen jó.
Van pár játék a képen ami nem japánból való de azok is elég jók szerintem.
Meg még ami digitálisan van meg jelen pillanatban:
Dragon's Dogma: Dark Arisen
Remember Me
DmC Devil May Cry
Saint's Row 4
Ratchet and Clank: Quest for Booty
Ratchet and Clank: Nexus
Grid 2
Drakengard 3
Tales of Symphonia: Dawn of the New World
Tales of Xillia Discovery EditionAmi még hátra van az Tales of Zestiria meg majd ami még megtetszik.
A digitálisokat mind store leárazásokban vettem, mikor 40-70% volt a leár.
[ Szerkesztve ]
Az ember annyit ér, amennyit a többiek akarják, hogy érjen.
-
Thorus
aktív tag
Egyfajta hack and slash, vagy inkább a a mostani DmC csak más kinézetben. Vannak benne vicces jelenetek meg poénok. Ja meg persze 4 végződése van és mindegyiknek van valami feltétele, hogy meg tudd nézni. A harc közbeni zenék eléggé jók.
Az első boss zenéje pl.: [link]A legtöbb játékhoz a DLC-k nagyrésze is meg van.
[ Szerkesztve ]
Az ember annyit ér, amennyit a többiek akarják, hogy érjen.
-
shinmegaten
aktív tag
Ez a szándékos imbalansz a játékidő mesterséges nyújtása. Egy kis grind még oké, de amikor a szintek szerzése teljes munkaidős állássá fejlődik... na ott általában meg szoktam húzni a határt és egy határozott nemmel félre teszem a játékot ínségesebb időkre. Többek között ez riaszt el a Disgaea részektől, pedig nagyon érdekel (annak ellenére, hogy az SRPG nem tartozik az érdeklődési körömbe) Az egyetlen hasonló játékom a NIS-től a Guided Fate Paradox. Az mondjuk adja
Nehéz elhinnem az Atlusról, hogy pénzhiányban szenvedtek. Igaz, volt valami geb@sz az Atlust birtokló anyavállalattal, amiért végülis ugye átkerült a Segához. A Persona 3 és 4 hihetetlen sikert és hírnevet hozott a cégnek szvsz, ami már jócskán kijárt neki. Szeretném, ha újból felvirágozna a cég, mert igazságtalan lenne azt látni, hogy a tehetségük miként megy kárba a kézi konzolokon. Semmi bajom a handheldekkel, de vannak játékok amiket nem tudok elképzelni rajtuk és az SMT4 sajnos ilyen, főleg a godlike DDS és SMT3 után Egy olyan játékvilágban, amit a militarista AAA FPS-ek és a történelmileg hiper-korrekt Assassin's Creedek uralnak, az Atlus több, mint üde színfolt. Drukkolok, hogy helyreálljon a szénájuk
Én csak Ashe-t irányítottam anno, az alapverzióban, mert... [insert kanos kamasz poén here]
Egy Excaliburral (vagy Holy Sworddal?) a hátán, olyan Gambitekkel, hogy a pályákon csak végig rohantam gyakorlatilag alig akadt ellenfelem. Egyszer megpróbáltam nekiugrani a játék legultimatebb bossának, ami az Arcadiába nyíló barlangjárat egyik eldugott szegletében van valami annyi réteg HP-val, mint amilyen hosszú a HP bar baga, szorozva kettővel. És majdnem leöltem. Na ott beleuntam. Aztán jött a Zodiac és hirtelen nehezebb lett a játék, már nem csak Ashe volt a főkari, igyekeztem olyan kasztot adni a PC-knek, ami ránézésre is lerí róluk (pl Fran == Archer). Azt azt hiszem Cu Culain summonnál hagytam abba a csatornákban. -
ldave
Topikgazda
válasz shinmegaten #964 üzenetére
PS2-re az Lucifer's Call-hoz megcsinálták a játékmotort, aztán konkrétan utána az összes többi játékuk arra épült. Legalábbis szerintem Nem csoda, hogy már kint volt a PS3, amikor ők még javában PS2-re készítették a játékokat. Lényeg, hogy jön a Persona 5, már PS3/4-re.
SRPG nekem kézikonzolon nagyon bejön, FF Tactics, Tactics Ogre, Jeanne d'Arc, Devil Survivor, mind nagy kedvenc. Egyedül a Sting játékait nem tudtam megszeretni, valószínüleg az már túl mély nekem (Gungnir vagy Knights in the Nightmare).
A Slime draws near! Command?
-
shinmegaten
aktív tag
Kivéve a Devil Summonert. Azok teljesen más motort használnak. Kis visszaesés a grafikában, mivel előre renderelt háttereket használnak, de némelyest kárpótol ezért az akció-RPG játékmechanizmus.
Jut eszembe, remélem nem játszák el a Persona lokalizálásánál azt, amit most a Dragon Quest Heroes-nál eljátszottak. Tehát, hogy hiába multigenerációs címről beszélünk, angolul csak az mostani generációra lokalizálják. Mert ez bullshit. Gazdaságilag megértem, de come on... hogy hozhat meg valaki ilyen retardált döntést. A Föld nem csak Japán, meg Egyesült Államok, és nekem most hirtelen nem telik PS4-re plusz vadiúj játékokra
Jeanne d'Arc ideig óráig lekötött, de vittem végig. Ellenben a world map zenéje máig a fülemben cseng. Talán az egyetlen SRPG, amibe több órát beleöltem (anélkül, hogy kijátszottam volna) a Battle Moon Wars PC-re. Ultimate Type-Moon fanservice, amibe sikerült egy Persona 4-es easter-egget is elrejteni De nem csodálkoznék a Gundam easter-eggeken sem. BTW, Kara no Kyoukai örök fav :thumbs up:
-
nonsen5e
addikt
válasz shinmegaten #964 üzenetére
Látom mindenki Ashe-t irányította a játékban.
Nekem mellette Balthier a nagy kedvenc, nagyon jó a voice acting (Gideon Emery). Ott van a kedvenceim között (Liam O'Brien - Caius - FFXIII, vagy Illidan - Warcraft) és Troy Baker (megszámlálhatatlan mű) mellett.
Aztán a maradék karakter meg mindig váltakozott, de ők ketten amikor lehetett fixen ott voltak a csapatban, váltakozva irányítóként.D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
shinmegaten
aktív tag
válasz nonsen5e #967 üzenetére
Balthier menő volt, amolyan Han Solo az FF12-ben. Talán az egyetlen jRPG, ahol az angol hangot el tudom viselni, mi több, szerintem Fran-etikusra sikeredett, get it? oké, sz@r poén is sz@r
Caius mennyivel emberibb boss volt. Orphan valahogy olyan... semmilyen volt. A Nascent Requiem ugyan a kedvenc zeném a 13-ból, de a boss fightok lehangolóak. Ahhoz képest Caius valódi motivációi kész felüdülés. Mondjuk, hogy az a három Bahamut a végén honnan jött, az rejtély nekem a mai napig. Pont olyan WTF érzés, mint az FF9 végén Necron megjelenése: "Te meg ki a bánat vagy és mit akarsz?" - nagyjából.
[ Szerkesztve ]
-
nonsen5e
addikt
válasz shinmegaten #969 üzenetére
Orphan csak ott van, lebegteti az egész mindenséget, meg akar dögleni
"you gave up on life before you were even born" üvölti is valaki fight előtt a csapatból.
meg a robot pápa is meg akarja dögleszteni, de más szerepe nincsen neki. Inkább Barthandelus volt az aki vitte előre a sztorit mint főgonosz.
Caius ilyen szempontból ezerszer jobb volt, kár, hogy mint ellenség Barthandelus megint elnagyolt és unalmas lett.D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
shinmegaten
aktív tag
válasz nonsen5e #970 üzenetére
Igen.
Az FF13-2-höz nem sok hiányzott, hogy igazi klasszikus legyen. Érzem, hogy más és több főszereplőkkel/vel, akár ugyanebben a világban, félretolva a három Bahamut ötletét és Caiust beállítani a középpontba, tovább erősítve őt érzelmileg és fizikailag egy pöpec FF-t kaphattunk volna, kicsit Zeromus-ra hajazva talán az FF4-ből. Így viszont sokan esélyt sem adnak neki, mert az FF13 olyan amilyen, sajna. Pedig nekem tökre bejött ez a Chrono Triggeres időutazás. Nem olyan mély, mint az említett játékban, viszont kiaknázatlan, de legalábbis hanyagolt terület a játékvilágban. -
nonsen5e
addikt
válasz shinmegaten #971 üzenetére
Jajj, elrontottam. Utolsó mondatban Barthandelus helyett Bhunivelzet szerettem volna írni.
Simán lehetett volna jóval több már a XIII-ben megismert, vagy csak említett terület is benne.
Paddra és Bresha ruins eléggé erőltetve lett benne, de egy alternatív Palumpolumot, Nautilust vagy valami más helyet Gran Pulse területén simán előszedhettek volna másik zónának.Az az egy, hogy rögtön lehetett tudni, hogy ki (ami nem feltétlen probléma, mert a játékok legtöbbjében azért így van), de ugyanakkor itt rejtelmesebbnek akartak tűnni, mert nagyon nem szerepeltették direktben. Az a dolog másik fele, hogy mint "főgonosz", egyszerűen elnagyolt és abszolút unalmas volt.
TL;DR: adum van fölötted, szerezz lelkeket, mert a világnak vége, és irgum burgum, csinálok újat, gonosz vagyok, hazudok össze-vissza n shit és igazából ezzel mindent elmondtam amit lehetett róla.
A fő sztorit leszámítva nekem az egyik kedvenc játékom: nagy bejárható terület, sok side quest, zenében meg jó ötlet volt elővenni az első kettő rész motívumait. Grafika volt egy kicsit csúnyácska. A legrosszabb dolog amit rá lehet mondani az, hogy nem FF szerű, de ha a XV-t is megnézzük, akkor előfutára volt neki a harcrendszert tekintve.[ Szerkesztve ]
D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Akkor PS3 ---> Record of Agarest War, Record of Agares War Zero, Record of Agarest War 2 és az összes Disgaea.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
nonsen5e
addikt
válasz Mister_X #976 üzenetére
Igen, túl rohadt sok időt elvisz az. Nekem emellett még Diablo is, amikor kedvem tartja FFXIV-re is befizetek egy-egy hónapot, WoW az fixen mindig, aztán csodálkozom, hogy miért haladok olyan baromi lassan minden más single player játékkal. Ezért kezdtem teletölteni a netbookot, mobilt emulátorokkal. Ezeket az időrabló MMO-kat nem lehet egyiken sem, viszont régebbi jó játékokat simán.
D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
Totheground
addikt
válasz nonsen5e #977 üzenetére
Nem is kell ahhoz komoly játék, hogy az embernek semmi szabadideje ne maradjon. Nekem a meló és a japántanulás mellet a kancolle elviszi azt a maradék max 1-2 órát, pedig csak egy browser game.
Nem is akarok visszaemlékezni, hogy amikor középsuli vége / egyetem eleje alatt "komolyan" wowoztam, az mennyit vitt el. Ráadásul progress raid guildben (Revised, ha valakinek esetleg rémlik).
[ Szerkesztve ]
Tokyoite - https://www.instagram.com/denipi_m/
-
Totheground
addikt
Tokyoite - https://www.instagram.com/denipi_m/
-
ldave
Topikgazda
Ez a Bloodborne hype nagyon elkapott
A Slime draws near! Command?
-
ldave
Topikgazda
FF XIV: Heavensward, japán dobozkép:
A Slime draws near! Command?
-
ldave
Topikgazda
2015. 12. hét, megjelent a Type-0 HD és a PS4 maradt az élen.
01./00. [PS4] Final Fantasy Type-0 HD # <RPG> (Square Enix) {2015.03.19} (¥7.344) - 92.094 / NEW
02./00. [PS3] Resident Evil: Revelations 2 <ADV> (Capcom) {2015.03.19} (¥5.389) - 73.373 / NEW
03./00. [PS4] Battlefield: Hardline <ACT> (Electronic Arts) {2015.03.19} (¥7.884) - 68.823 / NEW
04./00. [PS4] Resident Evil: Revelations 2 <ADV> (Capcom) {2015.03.19} (¥5.389) - 42.358 / NEW
05./00. [PSV] Minecraft: PlayStation Vita Edition <ADV> (Sony Computer Entertainment) {2015.03.19} (¥2.592) - 36.151 / NEW
06./01. [PS3] Yakuza 0 <ADV> (Sega) {2015.03.12} (¥8.845) - 29.568 / 175.390 (-80%)
07./00. [PS3] Battlefield: Hardline <ACT> (Electronic Arts) {2015.03.19} (¥7.884) - 28.976 / NEW
08./00. [PSV] Phantasy Star Online 2 Episode 3: Deluxe Package <RPG> (Sega) {2015.03.19} (¥5.378) - 26.289 / NEW
09./05. [WIU] Mario Party 10 # <ETC> (Nintendo) {2015.03.12} (¥5.616) - 21.433 / 71.645 (-57%)
10./00. [3DS] PriPara & Pretty Rhythm: PriPara Detsuka Eruoshare Item 1450! <ACT> (Takara Tomy) {2015.03.19} (¥4.299) - 21.261 / NEWType-0-tól én azért többet vártam, viszont nem is tudom mikor volt olyan utoljára, hogy nincs handheld játék a top3-ban.
+-------+------------+------------+------------+------------+------------+-------------+
|System | This Week | Last Week | Last Year | YTD | Last YTD | LTD |
+-------+------------+------------+------------+------------+------------+-------------+
| PS4 | 46.395 | 33.826 | 30.201 | 332.988 | 470.011 | 1.303.655 |
| 3DS # | 28.704 | 32.088 | 40.276 | 590.287 | 627.514 | 18.428.732 |
| PSV # | 21.562 | 20.791 | 37.128 | 270.993 | 358.041 | 3.794.920 |
| WIU | 7.595 | 7.054 | 9.982 | 111.851 | 151.278 | 2.255.431 |
| PS3 | 6.352 | 7.221 | 15.455 | 97.993 | 180.922 | 10.266.984 |
| XB1 | 344 | 307 | | 5.590 | | 48.857 |
+-------+------------+------------+------------+------------+------------+-------------+
| ALL | 110.952 | 101.287 | 136.893 | 1.409.702 | 1.843.124 | 36.098.579 |
+-------+------------+------------+------------+------------+------------+-------------+PS4 továbbra is erős, már második hete veri a 3DS-t, jövő héten pedig jön a Bloodborne is.
A Slime draws near! Command?
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
No, két Ayesha playthrough után végignyomtam a Castlevania: Lords of Shadow Collection-t is.
Ez is már másfél éve pihent a polcon. Anno elkezdtem, de aztán félbehagytam mid-game. Ideje volt újra nekiállni, ha már egyszer itt figyel.Bár a készítők főként Juan Alvárez Domingo de la Vega meg Pueblo Mucho del Sombrero, azért mégicsak ott van Kojima Hideo, a Kojima Productions, meg kiadóként a Konami. Szóval megfér itt.
Vágjunk is bele néhány gondolat megfogalmazásának.
A gémben durván 25 óra van, amit fel lehet tornászni 40 körülre, ha az ember az egyes mapok teljesítése után unlockolódó trialokat is meg akarja csinálni. Erre minden lehetőség adott, mert a korábban teljesített szinteket bármikor újra meglátogathatjuk. Néha szükség is lesz rá (na jó, a "szükség" erős jelző - inkább csak opció), amikor egy újonan birtokunkba kerülő képességgel elérhetünk immáron olyan helyeket is, amikre addig nem volt lehetőségünk. Viszont nincs olyan, hogy csak ezt meg azt megcsinálom és megyek vissza World Map-ra. Ha egyszer újra belekezdtél egy pályába, végig kell csinálni megint, különben nem mentődik el az eredmény.
Összességében nem egy rossz játék, bár annyira nem is kiemelkedő. A legnagyobb probléma, hogy sok a láthatatlan fal - lényegesen több, mint kellene. Nem egyszer van, hogy komplett alternatív útvonalakat látsz, csak éppen nem tudsz átszaltózni egy kavics fölött, hogy járj is rajtuk. Ami vicces, figyelembe véve azt, hogy Gabriel milyen elborult helyeken képes mászni meg lengeni - Pókember kutyafasza.
A mászós részek amúgy azért ijesztőbbnek néznek ki, mint amilyenek valójában - túl sok problémánk nem lehet velük. Mindenesetre elgondolkodtatják az embert, hogy anyád kísérelne meg odamenni.
Ami még gond, az a fixált kameraállások, amikhez relatívan párosul az irányítás. A bibi azzal van, hogy így egyes helyeken baromi nehéz átlátni, hogy mi van. Csatában ez még nem annyira zavaró, mindinkább akkor, amikor elhullott lovagok tetemei vagy fegyver upgrade-eket rejtő ládikák után kutatsz. Sok mellett könnyen elmehetsz, annyira nincsenek szem előtt (szó szerint) - ha te mozgatnád a kamerát, LÉNYEGESEN egyszerűbb dolgod lenne.
Az első néhány chapter csak ráhangoló, játékmenetében nem túlságosan kreatív. A játék közepétől (ill. egy-egy ereklye megkaparintásától) kezdve azonban beindulnak a dolgok, mind a level design, mindpedig a játékmenet mikéntjét illetően. Szóval a második half jobb, mint az első.
A helyszínek között is vannak egészen királyak. Darkos feeling és részletek.Jópár puzzle is útunkba akad menet közben. Ezek nem túlságosan nehezek, bár egy-egy MEGLEHETŐSEN retardált. Na nem azért, mert annyira bonyolult, hanem mert a megoldásukra tett utalások sem mondanak szinte semmit JÁTÉKTECHNIKAI szempontból. Némelyik már úgy felbaszott, hogy a kontrollert legszívesebben beleintegráltam volna az azt kitaláló fejlesztő rektumába.
Amikor meg lettek oldva, persze "anyád, ENNYI?"..
Volt köztük olyan is, amit már csak kínomba sikerült megfejteni, majd' fél óra rage után. És fájdalmasan egyszerű volt, gondoltam rá előbb is, csak alábecsültem a játék fizikai interaktivitását (ami amúgy nem túlságosan brillírozik, szóval okkal). Na mindegy. Megférnek a puzzlek és legalább a játékmenetet is feldobják egy kicsit, hogy nem csak mindig a vérgőzös hent megy.Fegyverarzenálunk a szöges lánccal felszerelt Combat Cross-ból, a folyamatosan megszerzett upgrade-jeiből, ezüst dobótőrökből, később tündérekből (na ezeket nem túl sokat használtam, bár egyszer-egyszer jó, hogy vannak) és az igen hatékony szenteltvizes palackokból áll. Ezen hajigálható cuccokból készleteinket leggyakrabban a pályákon elszórt mindenféle destructible objectek szíjjelszecskázásával tölthetjük fel.
Itt még megjegyzem azt is, hogy nagy megelégedésemre szolgált volna, hogy ha SOKKAL több molekulákká és romhegyekké dezintegrálható pályaelem lett volna. Miért nincs a létige feltételes módjának szinonímája?
A hent amúgy nem rossz (bár nem is a legjobb, amit valaha láttam), mind a kivitelezést, mindpedig az ellenünk felvonuló röcsögő lanyék változatosságát illetően - bár helyenként már kissé repetitív. Igaz, vér akad, de tudtam volna díjazni, ha lehetett volna mindenféle csonkolásokat applikálni és IGAZI vérfürdőt rendezni. Meg ha a diszfigurált tetemek megmaradtak volna. Ugye.
A boss-fightok sem rosszak. Nem kifejezetten nehezek (vagy csak nekem van erről a fogalomról sajátos definícióm), de a legtöbb viszonylag szórakoztató. Nem egyszer HEGYNYI méretű kreatúrákkal kerülünk szembe, akikre fel kell mászni és úgy adni a halántéklebenyüknek a bugylibicsakkal.
A folyamatosan szerzendő pontokból unlockolható combok és special move-ok tárháza nem kevés, bár az is igaz, hogy a játék során az ember megmarad az alaptámadásoknál leginkább. Egyszerűen hatékonyak és lényegesen kevesebb intrikált gombkombinációt kell észbentartani (főleg, ha belevesszük a Light- és Shadow Magic potenciális alkalmazási lehetőségeit is). Egyszerűen nincs többre valós szükség. De a lehetőség adott jaszkarizni, meg feldobni az unalmas hétköznapokat.
A blokkot is elég kevésszer használtam, valahogy könnyebb volt jobbra-balra-össze-vissza kigurulni a felém suhogó rozsdás bökők és agyarak trajektóriájából.A sztori nem túlságosan eredeti, nem is mennék bele a taglalásába. Szódával elmegy, bár kicsit fokozott kreativitással (mind játékmechanikai-, mind történetvezetési szempontból) jóval többet ki lehetett volna hozni belőle. Meg az sem ártott volna, ha a szereplőknek adnak némi mélységet.
Azt mondjuk érdekesnek találtam, hogy a játék vége felé közeledve a narrátor (aki amúgy Zobek, egy, a sagában feltűnő szereplő, akinek a hangját SIR PATRICK STEWART adja) próbálja BELÉNKSÚLYKOLNI, hogy Gabriel mennyire megváltozott, meg mennyire dark prince lett. Aztán a fenéket, de mindegy.A zenéről nem tudok mit nyilatkozni. Úgy hallottam, hogy a Castlevania-sorozatnak ez mindig egy jellegzetes és kiemelkedő része volt, de jelen esetben nem tudnék konkrét dallamot / opuszt felidézni. Szóval volt zene, biztos nem volt annyira rossz, de hogy nem maradt meg, az száz.
A játék legerősebb része egyértelműen az art direction. És itt most nem csak arra gondolok, hogy szép a grafika - mert az kifejezetten szép és részletes. Hanem art direction. Különös tekintettel a SELECT lenyomásával megnyíló könyvecske bejegyzéseihez készített, ill. az unlockolható illusztrációkra gondolok. Igencsak aprólékosak és színvonalasak.
Egy szó, mint száz, ha még egy évet rászántak volna a fejlesztésre és kibővítették volna a kreatív részleget, a fejlesztők sokkal grandiózusabb dolgot üthettek volna össze boszorkánykonyhájuk mélyén.
Persze így sem lett selejt vagy ilyesmi, de bőven látnék lehetőséget a játékélmény javítására. Azért egynek még így is megtette; végeredményében nem bántam meg, hogy 25 EUR-t otthagytam anno a Müllerben. Pláne, hogy az kint aprópénz kategória.A gémet Warrior-szinten játszottam végig és igazából nem volt túlságosan nagy kihívás. Még játszogatok vele, újracsinálom a pályákat (egy részüket legalábbis), a Knight fokozatot átugorva, egyből Paladin-on.
Mivel a Collection kiadás van meg, ha meglesz végre a beépítőkeret a vinyóhoz, leszedem a DLC-t is és nekiveselkedek. Aztán később szerintem befigyel a Lords of Shadow 2 is, mert miért ne. Már csak a fentebb említett art direction miatt is. Meg szimpi, hogy abban már nem csak dark middle-ages a setting, hanem a jelenkorban is befigyelnek az események.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Synthwave #985 üzenetére
És imádom, hogy 5 nyamvadt perc a szerkesztési időlimit. Mindegy, most már nem javítgatok szinonímákat.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
meoindil
aktív tag
válasz shinmegaten #888 üzenetére
Nyilván alapvetően a legjobb magyarul játszani - kivétel, ha valaki kifejezetten nyelvtanulási céllal játszik idegen nyelven.
Én köszönöm a munkád! -
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz meoindil #987 üzenetére
Nyilván a legrosszabb, a nyelvtanulást teljesen a sarokba állítva is. : D
Na mindegy, legalább nem fölöslegesen dolgozott vele.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
shinmegaten
aktív tag
válasz Synthwave #988 üzenetére
Nyilván nem kéne ezt megint elkezdeni. Ha azt akarod, hogy tiszteljem a döntésed, akkor tiszteld azokat, akik nincsenek veled egy hangon. Eljutottam arra a pontra, hogy nem érdekel, ha valaki magasról tesz a munkámra, de legalább a saját, látatlanban hozott véleményével ne rontsa az értékét. Köszi.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz shinmegaten #991 üzenetére
Nem látatlan. Akármilyen jó (értsd, még ha Göncz Árpád fordítja), akkor is ez az álláspontom (= igazság).
\(: D)/ #freespeech2015 \(: D)/
Amúgy a tiszteletnek semmi köze a vélemény normális hangvételű kinyilvánításához (főleg, ha badarsággal kapcsolatban tesszük mindezt, lsd. "magyarul a legjobb"), de az extra tisztelet is megvolt azzal, hogy hozzátettem, hogy legalább nem hiába dolgoztál - ergo vannak, akik örülnek neki, ami pozitív (számodra és számukra).
Másrészről az alapvető véleményemnek a kérdésről sincs köze a munkád értékéhez.Nincs mit.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz shinmegaten #993 üzenetére
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
saelin
veterán
Nem tudom ki ismeri, de most toltam ki az Elemental Gearbolt-ot. (Utánanézve ez csak a tutorial volt. Lets go!)
Még nagyon-nagyon régen játszottam vele ps1-en az egyik barátomnál - akkoriban én még nes-el nyomultam... - és valami rettenetesen jó volt! Volt hozzá light gun-ja, ami azért elég menő volt akkoriban, de lehet csak én izgultam rá nagyon.
Tegnap beszélgettünk egy kicsit a retro játékokról és szóba került ez a csoda! Őszintén megmondom, hogy én nem is emlékeztem a címére, de még a barátomnak sem derengett belőle semmi. Kicsi google-zás után rátaláltam újra és mivel ps1-em nincsen, elkezdtem játszani pc-n... egérrel. Ezt a módot hamar feladtam, nem nagyon adta az érzést, amit anno kaptam tőle.
Ma reggel - jó kómás fejjel - azon gondolkoztam, hogy van e vajon "light gun" pc-hez? Vanni van, de azért mégsem vennék egyet egy játék kedvéért. Ekkor ugrott be, hogy androidon is van ám psx emu, amit szoktam is néha használni.
Rom átmásol, emulátort megnyit és kontrollert beizzít! Epic fail. Hiába állítja ez ember az analóg karra a kurzor mozgását, akkor is nagyon lassú és semmi gyorsulása nincsen neki. Egérrel túl könnyű, kontrollerrel túl nehéz... Ismét egy olyan játékot fogtam ki, ami csak az eredeti környezetében élvezhető - gondoltam elkeseredve.
Szomorkásan piszkáltam a controlls menüjét az emulátornak, amikor észrevettem egy namco-gun opciót. Hümmög, beállít, konntroller a kézben, de az nem reagál, rábökök a kijelzőre és... wew! Azért ennek már lehet hangulata! A kijelző bal oldalán 2 láthatatlan gomb van, az alsó a "Start" és az a feletti pedig a "B", amivel lövedéket lehet váltani a játékon belül. Ahová kattint az ember az újjával oda fog lőni a karakter.
Így már sokkal játszhatóbb volt a játék mint az egeres vagy kontrolleres megoldással, annyira, hogy kétszer is végigvittem a játékot training fokozaton. A story nagyon homályos még, arról nem sok mindent tudok mondani. Viszont a látvány nagyon rendben van, és legfőképp a soundtrack! Iszonyatosan jó zenéket pakoltak a játék alá!Maga a játék nem egy leányálom... elég nehéz, többször kell nekifutni egy-egy pályának, amíg ki nem ismeri az ember és már tudja reflexből, hogy mi honnan fog jönni. Remélem storyban is ad valamit, mert nagyon hangulatos dark fantasy világot találtak ki neki. Valaki nem tud hasonló világu animét?
Kár hogy gyerekként nem tudtam végig vinni light gunnal, biztos nagyon nagy élmény lett volna. Azt hiszem most megpróbálok a végére lépni, még ha az ilyen arcade lövöldözős játékok nem is tartoznak a kedvenceim közé - botrányosan rossz reflexeim vannak.
[ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
Synthwave
HÁZIGAZDA