Hirdetés
- Fotók, videók mobillal
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Poco X6 Pro - ötös alá
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szplöttyy
senior tag
Hát nemtom, mi az 1,3as Wagon-t(lehet köpködni) is mindig 2k rpm felett használjuk, alatta többet fogyaszt és kávédaráló hangja van... 3k alatt váltás, és még valamennyire megy, és nem fogyaszt sokat, persze, 4-7k ig jobban megy, meg szebben szól... de hát Tudom, benzines, meg Suzuki, meg minden, de szvsz dízeleket se szokás 1500Rpm alatt használni, esetleg a 10liter feletti dízeleket Ha hülyeséget mondtam nagyon, akkor sorry, de én így látom.
Smoke & Torque
-
Voyage
aktív tag
válasz fekeandras #101 üzenetére
Ha így lenne, akkor nem lehetne hallani, hogy X fordulaton fütyül, és meglódul az autó, mint az állat.
Addig meg mint fakanál a sűrű babfőzelékben lötyög.
Bár lehet, hogy van olyan dízel, aminél folyamatos a turbó, de amihez nekem szerencsém volt, az nagyon nem így megy.
Pl. előző A6 2.5TDI, Volvo S80 D5, Mercedes W210 E270CDI, Alfa 156 2.4JTD.
Szóval az erősebb dízelek.
Persze benzines turbóshoz is volt szerencsém, ott meg ha alapon hajtod főleg a motort, hogy ne egyen sokat, akkor ha rálépsz, és turbo is megindul, még szépet füstöl is.http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
Voyage
aktív tag
válasz Szplöttyy #102 üzenetére
Ha szépen, negyedgázzal gyorsítasz, akkor 1200-tól is húz a benzines, ha padlót nyomsz, először köhögni fog, mert kevés a fordulat, és 10-szer annyit eszik.
Minél kisebb a fordulat, és minél feljebb van a lábad a pedálon, annál kevesebbet eszik, ezért van, hogy 50-el 5.-be, alig a pedálra lépve megyek.
Meg nem fogom betenni 2.-ba, hogy akkor lóduljon meg, és padlógáz, mert leeszi a gatyámat is. Sajnos nem akkora a fizetésem, hogy az, hogy 7litert, vagy 8litert eszik, mindegy legyen. Havi 2500-3000km-t megyek vele, ha 7l-t eszik, akkor 63.000-be kerül, ha 8-at, akkor 72.000-be. Ha 10-et, akkor 90.000-be.
De ha csak 5-öt enne, akkor 45-be kerülne...
Szóval nagyon nem mindegy.http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
Szplöttyy
senior tag
Volvo S80 D5, Mercedes W210 E270CDI Irigyellek ám, de nagyon
Hát, faterom se éppen versenyző, de 2k rpm alatt, a Wagon egyszerűen nem érzi jól magát... ha alig nyomod a gázt, akkor is érezni, hogy picit remeg, és nem szép a hangja. 1700-1800 még esetleg O.K. 5-be alapjáraton azt szoktuk mi is, de onnan gyorsítani csak tényleg nagyon nagyon csigatempóban lehet. 16szelep átka. Alul nagyon nem erős. 93Le@118Nm
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
Voyage
aktív tag
válasz Szplöttyy #105 üzenetére
Nehogy azt hidd, hogy olyan autóm volt/van, csak vezettem, utóbbi édesapámnak volt céges autója, előbbi pedig egyik jó barátom apjáé.
Én nem vagyok oda a motorjukért, de az autók annál jobban tetszettek.Na akkor próbálj ki egy második generációs, 1.5-ös Nissan Almerát, kb 100 ló, de az olyan, mint egy reumás csiga. Opel ugyanannyi ló, de köze nincs hozzá, ez megy, ha odalépek neki, az 3500 alatt még nem hogy nem húz, de pl gödöllő-bp között, a mogyoródi emelkedőn, 3.-ban, 90-nél nem gyorsult!!! Ment lefele a sebesség, padlógáz mellett...
[ Szerkesztve ]
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
viharhozo
addikt
válasz parandroid #97 üzenetére
Az elozo autom eppen egy 1,6-os benzines volt 110 loerovel, a mostani meg 1,4-es dizel 90 loerovel (utobbi ~50 kiloval konnyebb), es a mindennapi hasznalatban jobb a dizel, az igazan necces 80-120-ban meg sokkal jobb. A benzines vegyesben megette a 7,5-8-at, a dizel beeri 5-tel.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
Szplöttyy
senior tag
Nem is azért mondtam, hogy a te autóid lennének, nem sokan engedhetik meg maguknak.
Hát, nagyon érezhető a 8V vs 16V... Pl ott volt a régi kocsink, egy 86'os 1,2es 55lovas Opel Corsa... Hirtelen megindulni, sokkal jobban lehetett vele, mert alapjáraton húzott, de 3500felett ordított, de nem ment... a Wagonnal megy, vagy nem indulsz el úgy hirtelen, vagy magasabb fordulat, de akkor elkapar, és elég égi, folyton "racsingolva" indulni Mondjuk, faterom már kitapasztalta, úgyhogy megy a rendesen indulás Lefulladni nehéz vele, mert az ECU életben tartja, enyhe dombon csak kuplunggal elindul... nagyon óvatos kuplunggal persze... Addig adja rá az Ecu a gázt, amíg nem tartja az alapjáratot, de nem hagyja megdögleni.Smoke & Torque
-
Voyage
aktív tag
válasz fekeandras #110 üzenetére
Szerintem te kevered a turbót a kompresszorral.
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
Szplöttyy
senior tag
Szerintem elbeszéltek egymás mellett... Nyilván alapjáraton nincs nagy turbónyomás, de FOROG a turbó... Kompresszor se tölt sokat alapjáraton, mert lassan hajtja a szíj... Szóval végül is menni megy a turbó, alapjáraton is, de nyilván fokozatosan épül fel a nyomás, jobb esetbe, rosszabb esetbe hátba rúg
Smoke & Torque
-
VR6-Fan
veterán
válasz fekeandras #110 üzenetére
van olyan turbo ami pl alapjáraton áll. (jellemzően aminek nagy a meleg oldala is)
dizelekre meg ált aprócska hideg oldalt szoktak rakni, hogy kicsi gáz erőnél is tudjon elég levegőt megmozgatni, ill meleg oldal se olyan nagy, no és ott vannak a váltózó geometriás lapátok.
Szplöttyy:van olyan kompresszor ami már alapjáraton is betölt, szóval a szívó csőben nincs depresszív nyomás kb soha sem. kompresszornál ez csak áttételezés kérdése.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Szplöttyy
senior tag
No, ezt nem tudtam De gondolom, ott is csak minimálisat tölt nem?
(#115) fekeandras:Jó is az mikor megindulnál de nemmegy nemmegy nemmegy aztán hirtelen füstöl a kerék Jut eszembe! Te beszéltél Kréziről vmeik topicban nem? egy 1,6D motort úgy kb mennyibe van "megtákolni"?
Smoke & Torque
-
Szplöttyy
senior tag
válasz fekeandras #117 üzenetére
Krézi oldalán olvastam, hogy tuning alapnak az 1,6 a legjobb, arra nem emlékszem melyik Mert szeretem a régi VW-ket és nem tűnik rossz ötletnek, mert azt írta, hogy nem hullik szét a motor.
Smoke & Torque
-
VR6-Fan
veterán
válasz Szplöttyy #116 üzenetére
hát amit énről konkrét példát tudok hozni az 1000rpm-nél 0,3 bar-t nyom (kompresszornál nem a nyomás a nagy cucc hanem a szállított légmennyiség) a csúcs nyomás meg közel 1bar.
amúgy ált a kompresszorok olyan 2000 fordult töltik meg a légkörit.
ha dájzelt akarsz tuningolni akkor és elég a 140-150le meg 350nm akkor 1Z-es TDI annyit kell vele mokolni hogy a GT15-ös turboba bele kell fűzetni a GT17-es belét, és kell egy jó írós ember aki padon megtudja írni a motorvezérlőt
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
fekeandras
őstag
válasz Szplöttyy #118 üzenetére
Persze mert ő gyári 70 helyett 100lóerőre hozza.Úgy még tényleg benne lehet akár 100-150e km is.Csak hát hazánkban mindenki mindenhez nagyon ért.Az sem véletlen, hogy ő utcára nem nagyon csinál 200loerőnél erősebb motort.Mások csinálnak.Meg is lehet nézni milyet.Füstöl és pár tízezer kilométer múlva lehet is megbontani.Tudok olyan 198lovas dízel kettesgolfról ami 2004ben az ő kezei alatt alakult át.Öt éve hibátlanul megy utcán.Mondjuk nem is jár vele versenyezgetni az ember.Vigyáz rá napi használatban van második autó a családban.De visszatérve az 1.6 motorra.Ő azért szereti mert utál minden elektronikát.Ezért is olyan nagy híve a mechanikus adagolónak.Szerintem 2009ben már felejtős a kamrás dízel.Az 1.9 tdi minden szempontból jobb annál.Alkatrész is ugyanannyiba van hozzá mint az 1.6-oshoz.Adagoló bűvészkedés + nagyobb turbó + nagyobb csúcsok + chip és van egy viszonylag füstmentes 180lovad meg 380Nm-ed "fillérekből".A motor ugyanúgy tartós marad ha nem taposod szét, ha néha kicsit adod neki akkor is maximum egy literrel fog többet enni.Maximum!
mod: baromi jó érzés, hogy úgy húz négyesben mint egy 2,5ös szívó motor hármasban közben elvagy városban max 7,5 literrel.
[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
1Z Tdi?
Mindketten TDI ről írtok, tehát akkor egy PD130-as Passat pl? Vagy annál régebbi TDi? Meg a Abból az 1.9ből is volt sok lovas, 110-130 meg 90, nem? Vagy alapnak mindegy, mert a bele ugyanaz?
Még esetleg annyit, hogy ezek úgy amúgy mennyire füstölnek? Vagy lehet azt állítgatni? Mert néha jó lenne vmi erőlködőnek az orrába egy kis koromfelhő, de alapesetben jobb lenne viszonylag füstmentesen. Szóval ne felhő legyen
Meg úgy ár vonzata mekkora ennek?
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
!Overdose!
őstag
"Ha szépen, negyedgázzal gyorsítasz, akkor 1200-tól is húz a benzines, ha padlót nyomsz, először köhögni fog, mert kevés a fordulat, és 10-szer annyit eszik."
Azért ez nem minden motorra igaz.
Szplöttyy: "Mert néha jó lenne vmi erőlködőnek az orrába egy kis koromfelhő"
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Szplöttyy
senior tag
válasz fekeandras #122 üzenetére
És nagyjából mibe fellelhetők ezek a motorok? 3as Golf, Malacorrú Passat? Vento? Van esetleg vmi lista?
(#123) !Overdose! Az ember seggében közlekedő Xenonos nyomikra gondolok, nem alapvetően mindenhol kormolni...
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
fekeandras
őstag
válasz Szplöttyy #124 üzenetére
Golf3, Golf 4, Passatok: malac + az utána következő 2 generáció, Caddy, A3, A4, A6, Toledo, Cordoba, Ibiza, Inca, Octavia 1.
AHU : 1896ccm 90le @ 210Nm
AFN : 1896ccm 110le @ 235 Nm (ez a tuti)mod: füstölnek mert öreg dízelek.Húzva pláne.Azt hiszem Euro2 besorolású motorok de nem esküdnék meg rá.Ár meg attól is függ hová viszed.Van ahol gányolnak rohadt drágán és moslékot kapsz teljesítmény helyett ill. vannak fanatikus TDI buzik ahol lelkiismeretesen szinte anyagárban dolgoznak.
[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
válasz fekeandras #125 üzenetére
Kösz szépen!
Ocativa, Cordoba, meg a Caddy/Inca Szimpi
Smoke & Torque
-
válasz parandroid #100 üzenetére
Én szinte mindig visszaváltok... ma pl. autópályán 2-be és úgy padló...
Azon viszont sikítva röhögtem, mikor ignis-t hajtó haver mesélte a fogyasztási adatait... Szabályos 130-nál 2 literrel eszik többet az ignise, mint a vectrám.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz DeadMeat #129 üzenetére
Meg a szokásos alulmotorizált hulladékot veszünk ócsóér, mer az nem látszik stílus keverve az utána meg erősen csodálkozunk, hogy miért fogyaszt sokat stílussal...
Valami újságban olvastam, hogy sokan úgy vesznek autót, hogy ami látszik, az számít, ami nem, az nem. tehát a fekete bőr ülés számít, mert látszik kívülről is, de hogy nincs a kocsiban klíma (rendes motor meg pláne), az nem számít, mert nem látszik.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Winner_hun
félisten
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
hobizoli
nagyúr
hobizoli
több drón kell ;P
-
VR6-Fan
veterán
válasz fekeandras #125 üzenetére
az 1Z az ugyan az mint az AHU, már mint a belseje, szerintem azt könnyebben talál.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
-
Voyage
aktív tag
válasz fekeandras #112 üzenetére
Hmm, akkor ez nekem magas.
Pl apumnak most egy 2.4-es turbós benzinese van, de csak 3000 fölött "kapcsol" be.
3000-nél pontban meglódul az autó, és ha mögötte megyek, akkor szép füst jön ki belőle, mert ugyanis automata, és ő 2300-2500 fölé nem hagyja pörgetni, kb havonta egyszer gyorsít annyira, hogy 3000-ig pörögjön, és a turbó bekoszolódik. Nagy tempóval meg nem megy, 130-nál 2300-at forog kb. És akkor sincs fütyülő turbó hang.http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
Voyage
aktív tag
válasz !Overdose! #123 üzenetére
Nem mindegyikre, sokkal nem is volt tapasztalatom, a mostani 1.6-os astrámra viszont igaz.
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
Voyage
aktív tag
Nem mondanám, hogy gond, de számomra egy dízel nem egy hűde.
Az nálam alapból kizáró tény, hogy nem úgy van, ahogy reálisan nézve kéne legyen, hogy minél jobban pörög, annál jobban megy, a benzines turbósokat se szeretem ezért annyira.
Meg nekem dízelből eddig egy motor tetszett, a mercedes régi S(1999-2005)-ben levő 400CDI, azaz a V8-as dízel. Nem egy atom, mert csak 250 ló, és az a kocsi kb 15-öt eszik vele városban, ha rendesen megy vele az ember, de a hangja is szép, és számomra a karaktere is elviselhetőbb, mint pl a 4 vagy 6 hengeres motorok.http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
fekeandras
őstag
A káosz fellegvára a KRESZ-szabályozás
VR6-Fan: kisebb módosításokat leszámítva megegyezik az 1Z és az AHU. Az utóbbi jobb.
mod: Nem kapott elsőbbséget, ezért viperát rántott , Egyszerre nyolcan buktak le jogtalanul használt mozgássérült-kártyával , lúzer, lúzer 2.0
[ Szerkesztve ]
-
tibi666
senior tag
-
Szplöttyy
senior tag
-
DeadMeat
veterán
Kicsit pang a totyik
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
fekeandras
őstag
Eszeveszett száguldáson kapták a gödöllői rendőrkapitány autóját...
Ingyenes szerviz BMW-khez Hmm... sokra megyek vele ha a frissen vásárolt sokmilliós lerobbant kocsimat az assistance szolgáltatás ellenére is nekem kell trélereztetnem saját költségen.
-
fekeandras
őstag
mod: A BKV n-ál meg valaki már tényleg rendet tehetne végre.Én nem akarom hogy a befizetett adóforintjaim elherdálják meg zsebre rakják miközben a buszok jelentős részére nyugodtan rá lehet fogni, hogy környezetszennyező vashulladék.Ennyire pofátlanul a komcsi rendszerben volt divat eltűntetni a pénzt.Szépen őrzik a "hagyományokat"...
[ Szerkesztve ]
-
DeadMeat
veterán
válasz fekeandras #148 üzenetére
Inkább nem írom le amit gondolok a rendőrfőnökről,rosz vége lenne.
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Xbox Series X|S
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Fotók, videók mobillal
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Friss adatok érkeztek a Lunar Lake-MX-ről
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot
- Endorfy Fortis 5 ARGB CPU hűtő áron alul! (3 db)