-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
V8engines
tag
válasz
szbalogh #76319 üzenetére
Én zárral együtt szedném ki és úgy maradna gyári állapot. Úgy látom, a videóban szereplő Polo már volt taknyolva -így valamivel lehet gyorsabb a dolog (nem kell kiszedni a kilincset a zár miatt)-. Már vezeték kötegelő fogta, a két beütős patent helyett.
Oké, látom túl is vagy rajta.
Gratulálok, csak megoldottad.
-
-
Lite
őstag
válasz
szbalogh #76307 üzenetére
Figyi, szerintem ezt fordítva szerelted be... Az alja és a döntés (ha jól láttam a képeken) arra való, hogy minél inkább magad felé tudd fordítani a mélyközepet... Vagy, ha nagyon íves az ajtó, ne a pedálokra szóljon a sugárzó. És kárpit mögé nem szokás koaxot tenni, hanem komponens szettet. Ha kevés a hely, abból vannak lapos (kb. 4 cm teljes magasságú) mélyek, az átlag 6,8-7,5 cm magassággal szemben pont ilyen miatt. A Polo-ban tutira van vagy az A oszlopon, vagy a szélvédő alatt magasnak hely.
Egyébként a P&P beépítése egyáltalán nem bonyolult, ott a táppal variálnak. Más kábelkötegnél talán nem is kell majd egyáltalán. Sőt, ott szubot is szerel, az már garanciavesztés...
A szigeteléshez gratula, az nagyon nagy előrelépés lesz a hangban!
-
Lusu
aktív tag
válasz
szbalogh #76291 üzenetére
A rádió adások alapvetően egész jó minőségűek, de ha belegondolsz, hogy pár ezer forintos kínai motyókról beszélsz, akkor azért gyorsan kijön a matek, mi a ludas a rossz minőségben
FM transzmittert lehetőség szerint amúgy sem használunk forrás gyanánt mert ha egyáltalán létezik jó minőség ami biztos nem pár ezer forint, akkor sem tud CD minőséget.
Próbáld ki CD-re írva, 128-ast is 192-est is. Ha hallod a különbséget, bingo. Onnantól meg kérdés, hogy elvagy a CD-zéssel vagy fejet cserélsz ami tud pendrive-ozni.
Ha pedig nem hallasz különbséget akkor meg el kell dönteni mennyit szánsz rá és az alapján eldönteni mit érdemes cserélni.
Harmadik opció, elégedetten hallgatod tovább azt ami van -
Lite
őstag
válasz
szbalogh #76287 üzenetére
Ez attól függ, mennyire ül fel az ajtóra a beépítő keret. Illetve milyen vastag a szigetelő?
Ugyanis ha vastag, akkor azzal a felszerelt keretet kell kívülről, a tövénél körbe tekerni (azaz az ajtóra felülés pontatlanságát zárja le kívülről). Ha meg nagyon vastag (szivacs) azzal az ajtó hangszóróját tekerik körbe a végén, hogy egy tölcsért képezve, ne a kárpit alá szóljon, hanem kifelé, a nyílásán.Segítségnek a kesztyűtartós beépítéshez (ez pont egy olyan plug&play cucc, mint a linkelt Axton-ok):
[link]Ebben pedig az ajtószigetelés és keret szivacsozása jól látszik: [link]
-
Lite
őstag
válasz
szbalogh #76278 üzenetére
Természetesen van ilyen lehetőség, az új kicsi D osztályos erősítők többsége ilyen. Sőt, az új, bonyolult rendszerű autókhoz inkább ezt lehet javasolni, ahol a garanciaidő alatt nem állnak neki szétvágni a kocsit, vagy olyan bonyolult több csatornás, vonalszintű jelet nyerni, hogy a magasjelszint + DSP jelenti a megoldást.
Amit linkeltél, az nagy, régi és elég alacsony minőségű. Cserébe olcsó.Vannak a kis méretű, de elég jó teljesítményű erősítők (azonos helyről linkelem, az egyszerűség kedvéért, semmi közöm hozzájuk!):
Audio System CO 70.4
uDimension Ela Air
BLAM RA 754 D - ez már műszerfal mögé befér
Eton MIcro 250.4 - ez tipikusan aktív közép és magasra jóÉs aztán vannak az igazán pici, DSP-s erőstők, amiket a kesztyűtartó mögötti elhelyezésre javasolnak / terveztek, néha még külön táp sem kell nekik, ha elég jó a kocsi gyári rendszere (jellemzően Quadlock csatlakozóval szerelt járművek):
Ajánlom figyelmedbe az Axton 542 / 592 DSP erősítőket, az Excursion-nak is van ilyenje (ez utóbbihoz kábelkészletet kell választani)
És a végére az igazi kicsi cucc, ami tényleg el fog férni és azért hangja is van: Focal Impulse 4320 - ezt egy toll mellé szokták tenni...
Az ár pedig megfontolás kérdése. Lehet a filléres, használt cuccokkal kísérletezni (így kezdtem...
), de kis eséllyel lesz minden hibátlan és jó is rajta. Én is egyszer ruháztam be minőségi, vadonat új cuccokra, aztán 6 éve hibátlan működnek, csak nem tudtam áttelepíteni még a garanciális kocsiba (szétvágások, fúrások, ugye...).
-
Lusu
aktív tag
válasz
szbalogh #76278 üzenetére
Nekem A6 c5-öm van, elég alacsony felszereltséggel, kis motorral, így a kesztyűtartó mögé két kis kétcsatornás AB osztályos erősítő is befért. Igaz csak magasat és közepet hajt így sok teljesítményt nem kell magából kipasszíroznia.
Erősen autó függő a dolog, meg tőled, hogy mit vagy hajlandó szétszedni/módosítani, szétvágni az autódon a cél érdekében. Meg hát, olcsóért kis méretű erősítőt találni szerencse kérdése is, éppen van-e valakinek eladó.
De példaként egy Steg 45.4 a maga 20*30 cm helyigényével kicsinek számít, mégis kínlódás lehet műszerfalba építeni, viszont a műszerfal aljára, a lábtér tetejénél simán működhet. Az egyik hűtőbordája nekem is ott kandikál ki. Vagy a Hollywood Excursion erősítő is kicsi, D osztályos. Ezek már régebbi darabok, használtan kifoghatók 20 ezer környékén. -
topi66
aktív tag
válasz
szbalogh #76271 üzenetére
A név módosítandó. Tegyél bele egy Z-t második helyre, a az utolsót pedig cseréld le r-re
Komolyra fordítva, vagy fej csere,és kicsit (nem kicsit) lesz jobb,vagy elér a hamán-akkómán effektus. Erősítő berakása után jó lenne egy mélyláda, majd egy jobb fejegység. De miért vettem 2 csatornásat kellene még egy 4 vagy 5 csatornás, de legalább egy másik a szubhoz.....Egy a lényeg,szerintem ökölszabály (nem az én találmányom) a lánc leggyengébb eleme határozza meg a lánc milyenségét. Jó fej,jó hangszórók, kellő keresztmetszetű vezetékek az alap. -
Lusu
aktív tag
válasz
szbalogh #76247 üzenetére
Pl. a SilentCoat ha jól tudom rendelkezik korróziógátlóval (szerintem a többi autóba való szigetelő is), ha jól fel van ragasztva, ahogy V8 említette, zsírtalanítás, rámelegíteni, ráhengerelni, akkor nem lesz vele gond. Vízállónak abszolút vízálló.
A koax hangszóró gondolom a lábadhoz kerül az ajtóba, ha onnan fog szólni, ne számíts túl sok magas hangra. Ha meghagyod a gyári magasat is, akkor erősen kérdéses mit csinál a hangból, az időbeli eltolódás miatt semmi jóra nem számítanék. Itt tényleg legyen az a mérvadó, neked hogy tetszik jobban
Hangváltó alatt a magas sugárzó előtti kondira gondolsz? Problémát egy hangváltó sem okoz fizikai vagy elektronikai értelemben. Jelen esetben a magas sugárzó védelmére szolgál.
Viszont arra figyelj, hogy ha párhuzamosan kötöd a gyári magasat akkor 2 ohm alá esik az eredő ellenállás, sorba kötve meg 7ohm, egyik sem ideális. -
topi66
aktív tag
válasz
szbalogh #76253 üzenetére
A kondenzátor a "hangváltó" kötheted a gyárit párhuzamosan is vele de a jobb színpadkép miatt az új hangszóró magasát kikötném (kondenzáror kiforrasztása, vagy a negatív ponté és leszigetelése) A magashoz a gyári kábel rendben lesz, az újhoz jobb lenne ha a rádióig egy 2*1.5 vagy 2*2.5 mm-es vezetéket vinnél. A 10 amperes biztosíték példázza a lehetséges teljesítményt,de ezt már jeleztem, annó a kedvenc tanárom azt mondta:"a felvezető (tranzisztor,fet,ic stb)a saját halála árán is,de megvédi a biztosíték életét. Túl nem ezzel terheled,hanem amit már írtam,amikor hallhatóan torzít akkor kell visszavenni. Ha imádod a sok magasat akkor a kondi maradhat az új hangszórón
-
topi66
aktív tag
válasz
szbalogh #76251 üzenetére
Cserével sajnos a kép alapján. A hangváltót használd, nem véletlenül járt hozzá. A 4 helyetti 3 ohm kicsit nagyobb hangerőt okoz,cserébe a rádiódba épített (amúgy sem acélos) végfokot nem szabad túlterhelned,vagyis ha érzed hogy a basszusok kezdenek torzítani,kissé grízes lesz a hangzás akkor vegyél vissza belőle mert a végfok azt már nem bírja. A végfok mellesleg semmilyen fejegységben nem tud a basszusok terén acélos lenni mielőtt magadra veszed,pusztán fizika.
-
V8engines
tag
válasz
szbalogh #76247 üzenetére
Azt egy jó műanyagos megoldja (kárpit letört patentek helye), vagy Te magad, ha van kézügyességed.
Egy ajtóbelső mindig is ázik, ha van jól záró vízlehúzó, ha nem. -Milyen VW-ről beszélünk amúgy?
Ott a hibátlan zsírtalanítás lesz neked a lényeg, és hogy hőpisztollyal rámelegítsd az élekre, ívekre. -
topi66
aktív tag
válasz
szbalogh #76242 üzenetére
Vigasztaljalak,amikor megnyertük a yardnak egy tenderét és az akkor kapott borákba kellet szerelni fényhidat és urh-t akkor a szakszervizben megmutatták a kárpitok szakszerű leszerelését és 10ből 8 eltört. Mint korábban írtam csak meleg vagy jól felmelegített kárpitokat szabad bontani. A rideg patent tutira törik.
-
Marchello19
tag
válasz
szbalogh #76235 üzenetére
Pattintsd le a két A oszlop műanyagot, hogy hol lehetne vágni rá lyukakat (körkivágóval 2 perc alatt megvagy vele), belül hol vannak a patentek. Remélhetőleg pont van olyan rész rajta, ahol kívül viszonylag sík, belül pedig elfér a hangszóró kis rögzítő bizbasza, és nem ütközöl patentekbe.
Tényleg pikk-pakk megvan, szépen körbemaszkolod és a hangszóró menetével megfelelő méretű kört vágsz ki. Rendes komponens szettekben adnak ezer féle plusz alátétet / rögzítőket a hangszórók mellé, hogy a kocsidban rendesen fel tudd szerelni.
Nekem így sikerült pár hónapja:
-
topi66
aktív tag
-
topi66
aktív tag
válasz
szbalogh #76235 üzenetére
Eszedbe se jusson az összekötés
A rádiód kimenete hidalt vagyis nem szabad testelni sem,összekötni pedig semmiképpen,(Ha összekötöd akkor minimum biztosítékcsere de sanszosabb a rádióé)vagy csak hangszóróval attól hangosabb is lesz.Szóval a hátsók is maradjanak bekötve. Bár a hifi a zene szemből hallgatását feltételezi és a kalaptartón való hangszóró elhelyezés ezt semlegesíti,de ha sznobként nézném akkor olyan mint autóhifi maximum az autó álló helyzetében lehetne részben igaz.
-
topi66
aktív tag
válasz
szbalogh #76231 üzenetére
A gyári rádiód valós teljesítménye csatornánként nagyjából 7-10 watt,utána már egyre durvábban fog torzítani. Amennyiben szeretnél hangos és jó minőségű zenéket hallgatni akkor érdemes lenne a cseréjén gondolkozni amit a későbbiekben tovább tudsz tuningolni erősítővel. Amennyiben a csere nem opció akkor olyan hangszóró szettet keress aminél a magas és mély nincs egybe építve,és az érzékenysége 90dB feletti. Jobb a színpadkép ha a magas hangok nem a térdednél szólalnak meg,hanem az a oszlop tövéből vagy közepéről és nem feltétlenül drágább mint amit linkeltél. Pl:[link] [link] [link] Az eredeti hangszóród korából adódóan csereérettnek gondolom
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Gamer gép - komphone -tól vásárolt
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 14 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó Logitech Z5500 7.1 aktív sub 2db hangszóróval
- Újszerű Asus ROG Strix G16 G614 -16" WUXGA 165Hz - i5-13450HX - 16GB - 512GB - RTX 4050 -1,5 év gari
- Prémium! Felsőkategória! Asus Rog Strix Maximus Z790 Hero Wi-fi Alaplap!
- Olcsó laptop! Lenovo Ideapad R3 3250U / 8GB RAM / 128Gb SSD!
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest