Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Formaster

    addikt

    válasz newmoonlight #35348 üzenetére

    Az elektromos autóban nincs igazad, először is nem korhoz hanem ciklushoz kötik az élettartamot. Másodszor pedig vannak már komoly tesztek, Teslák túl a félmillió km-en 90%+ akkukapacitással. Aztán ott van az is, hogyha kell is, nem feltétlen a komplett akku pakkot, hanem csak néhány cellát cserélnek, amik tönkrementek, mint az említett sokat futott Teslák esetében is.

    Ugyan még lehet költségvetést is írni, csak az alap szervizek, kopó alkatrészek és az üzemanyag többlet már lassan feléli egy akku pakk árát egy 10 éves autóban, futásteljesítménytől függően (mindkét esetben). Aztán a meghibásodási lehetőségek száma jóval több, ahol csupán a motor több ezer alkatrésszel többet tartalmaz. Ugye nem kell ecsetelni, kettőstömegű, autómata váltó/autómata váltó kettőstömegűvel, kokszosodás, turbóhalálozás, közös nyomócsöves injektor rendszer, vezérműlánc reccsenés, csak hogy néhány napi szinten előforduló hibát említsek, mely mind egyesével minimum fél milla és milla közötti javítási tétel, ha nem márkaszervizbe viszed.

    Ezzel szemben a villanymotor egy faék, még a fékeken is spórolsz a visszatöltésnél. Egy BMW i3 két éves szervizperiódusa kimerül a fékolajcserében, hogy hAndrást+++ idézzem. :R

    Szerk: + ösztönző erő az állami támogatás, ingyen parkolás. Nem véletlen van ennyi zöld rendszám pesten.

    [ Szerkesztve ]

  • d4d

    tag

    válasz newmoonlight #35348 üzenetére

    "Az elektromos autó is tök cool, mindaddig, amíg az újonnan min. 10-12 MFt-os hangtalanul surranó, szupergazdaságos csodában nem kell 6-8-10 éves korában akkut cserélni 6-7 MFt-ért."

    A Lexus nem gyárt elektromos autót, nem baj, ha a hibridre gondoltál akkor folytassuk. Alapvetően ezek a szövegek már 10-15 éve is mentek különböző autós oldalak cikkei alatt csak akkor még a Priusoknál riogattak ezzel. Ezzel szemben a valóság az, hogy egyáltalán nem jellemző, hogy bármilyen probléma legyen a Toyota/Lexus hibridjeiben található akkumulátorokkal, pláne nem 6-8-10 évesen. A régi Prius II-esek is köszönik szépen jól elvannak (15 éves modell). Kifejezetten megbízható konstrukciók nem véletlen szeretik a taxisok is. A hibrid autók esetében pedig ezeknek a 6-7 milliós összegeknek semmi köze a valósághoz.

    + a használt piacon nagyon szépen meglátszanának ezek a dolgok. Márpedig egy 11 éves Lexus RX400h ugyanott van árban, mint egy vele egyidős BMW X5 vagy Audi Q7 és ugye ezek talán drágább autók is voltak annak idején és legalább fél-1 kategóriával nagyobbak is. Na inkább egy ilyen 10+ éves német dízel szörny fenntartásától mentsen meg az ég.

    Negatív példának ott van a Mazda RX8. Szépen lecsúszott az áruk a béka segge alá. Bele van kalkulálva a sok szívás wankel motorral.

    [ Szerkesztve ]

    elemlampa.blog.hu

Új hozzászólás Aktív témák