- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Huawei P40 lite - kényszerpályán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Hirdetés
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kropi
tag
Nem tudom mennyire speciális az esetem, az összefoglalóban nem találtam rá megoldást.
Rendeltem egy árút dec. 26., pirosat. Január 12. ír, hogy piros nincs csak ezüst. Azonnal visszaírok, hogy azt nem kérem. S közben látom, hogy jan. 8. "Shipment cancelled". Pénzt viszont még azóta se kaptam vissza. Mi a teendő ilyenkor? A topik gazda leírását elolvastam a "dispute"-val kapcsolatba, de ott nincs olyan opció mint amiről fentebb írtam.
Ebben kérném segítségeteket.[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
Én most is fotóval indítottam a vitát, hogy meleg fehér ledet kaptam hideg fehér helyett. Írtam hogy ha akarja visszaküldöm de csak ha állja a postát. Ali egyből full refundot ítélt, visszaküldés nélkül. Lehet, szerencsém volt.
Jester
-
Topikgazda
A pénz nem jár vissza ilyenkor automatikusan. Az a bejegyzés azt jelenti hogy amilyen azonosítóval útba indították azzal megszakadt a szállíítás, de a szállítási védelmi idő az megy tovább.
Normál esetben ilyenkor írni kell az eladónak hogy ezt látod és rákérdezni hogy újból elküldi-e, ha igen akkor adja meg az új azonosítót, ha nem küldi el újra akkor meg mi legyen a megoldás. Van aki egyébként szó nélkül újraküldi és látod a régi nyomkövetési számot áthúzva és az újat beírva, ekkor persze nem kell írni neki, hiszen megoldotta a problémát. -
-
Topikgazda
Igen, menni kell egy dispute-nak csak ahogy láttad ha azt választod hogy nem kaptad meg nem lesz épkézláb indok, vagy nem enged választani, mert hogy szállítva van. Az pedig hogy azt jelölöd hogy megérkezett csak valami gond van azt meg az eladók nem fogadják el.
Ha visszaküldést választasz akkor jön elő az hogy választható hogy nincs rá szükséged, ez még használható lenen ha az eladó ezt megbeszélve el is fogadja, csak jöhet az hogy az AliExpress meg visszaküldést ír elő hogy megkapd a pénzed.
Teljesen rosszul szervezték át a dispute indok rendszerét.
A javaslatot hogy mit tegyél nem lehet egyértelműen meghatározni és ha nem is kommunikál veled az eladó akkor még rosszabb is a szituáció.
Az biztos hogy a dispute amíg megy szállítási védelem az visszavonható és lehet más okkal újat nyitni, tehát lehet próbálkozni, hogy mi jön be. -
Topikgazda
válasz Jester01 #46509 üzenetére
Többször írtam már nem ezt az idővonalat kell nézni, ez nem szokott pontos lenni. Az Orders,
Refund & Disputes és ott az adott tételnél a Status oszlopban a View details ha ilyesmi látszik akkor visszakaptad a pénzed: -
Topikgazda
Igen, neked kell valamit csinálni, mert ennek a szállítás megszakítva dolognak ehhez nincs köze.
Ugye alap a 75 nap szálltási védelmi idő, úgy 10 nap körül eljut az ottani kicserélő központig, de ott a vámoskok bvagy a logisztika valamiért nem engedik ki, a logisztika beírja hogy megszakadt a szállítás és megy vissza az eladóhoz. Az kijavítja azt ami miatt nem nem továbbították és újból elküldi, mert bőven benn van a szállítási védelmi időben.
A példám szerint 10 nap előre, stop, 10 nap hátra, 1-3 nap vacakol, újból 10 nap előre ez még csak 33 nap és van 42 nap ideérni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz UzziVp #46513 üzenetére
Te kezdeményezted vagy az eladó? Szerintem egyikőtök sem és én erre a lehetőségre írtam hogy nem lehet.
Az köztudott hogy az AliExpress szokta emelni a szállítási védelmi időket (pl.: 11.11 ha náluk COVID lezárás akkor azért, kínai újév ünnepnapjai miatt)
Főleg azért teszi mert a pénzt ők kezelik ez alatt az idő alatt és az az érdekük hogy minél kevesebb legyen a dispute.
Nem az eladó érdeke, mert ő csak ennek az időnek letelte után kapja meg pénzt, szerinted minek hitelezne a vevőinek akár 3 hónapig?
A két dolog egy kicsit eltérő, én másról írtam, ez pedig egy másik szituáció.[ Szerkesztve ]
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Múlt héten rendeltem lengyel raktárból egy elektromos fogkefét 4db pótfejjel együtt. Ma megjött a csomag,viszont a pótfejek helyett egy UV fertőtlenítőt csomagoltak mellé. Maga a fertőtlenítő valamivel drágább,de nekem a pótfejek jobban kellenének. Csomagkat kibontottam (hátha alatta van a pótfej),plusz a drága postázás végett sem szeretném visszaküldeni. Érdemes lehet felvenni velük a kapcsolatot? Csak mert sajnos lassan az akciós pótfejek is elfogynak,lengyelektől azt már nem is tudnám berendelni. -
Topikgazda
válasz UzziVp #46519 üzenetére
Akkor hülye. De nekem más információm volt két másik eladótól.
De szerinted akkor hogy is legyen az hogy volt egy hivatalos időnövelési menüpont, ami eltünt, tehát nem kezdeményezhető az időnövelése. Én erre írtam, hogy megszűnt nekünk, az eladókra vonatkozóan pedig az alapján indultam ki amit ketten is írtak.
Lehet könyörögni az eladónak üzenetben hogy emelje, ezt írod te lényegében. De ez nyilván neki nem kötelezettsége, mert csak egy könyörgési üzenet.
Az egyik eladó nem reagál rá, a másik eladó azt mondja nem lehet, a harmadik azt írja hogy emelte, de ebben nincs logika mert magával is kiszúrt, de hát vannak ilyenek, így elfogadjuk hogy ő emelte és ezen felül az AliExpress akkor emel amikor épp valamiért úgy gondolják.De ha az eladó kérés nélkül emelgethet az megint csak egy pofátlan húzás, ez volt a korrekt dolog ami ebben az AliExpress helpben látható, a mi jogunk elvonása inkorrekt magatartás, hasonlóan a hülye dispute ok átszervezéshez hasonlóan.
Akkor ha megnyugtat így fogalmazom, mert akkor ez lesz a pontosabb:
A szállítási védelmi idő hivatalos emelési menüpontja, linkje számunkra megszűnt. De az eladó, ha akarja emelheti, ezt külön üzenetben kell tőle kérni, amit vagy teljesít, vagy nem, nem kötelezhető rá.
És megmaradt még az, hogy az AliExpress emelheti, ha olyan a helyzet, de ezt nem kérhetjük, központilag csinálják.Ezek amelyek a képen láthatóak akkor tegnap, ma történtek? Nem 10-e előtt.
[ Szerkesztve ]
-
UzziVp
tag
Nem én kértem hogy emelje, teljesen más szitu van, eu-ból rendeltem, erre Kínából küldte el. Ezzel kapcsolatban levelezek vele, közben emelte a védelmi időt. Csak jelezni akartam hogy lehet emeltetni ezek szerint, de inkább töröld a hozzászólásaimat, nehogy más megtudja.
A mai nap történt.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz UzziVp #46521 üzenetére
Miért törölném? Pont jó tapasztalat, hogy annak ellenére hogy mi nem kérhetjük már ezt hivatalos úton, az eladóknak meghagyták az önkényes emelési lehetőséget.
Az két eladó akkor nekem nem mondott igazat. És te is megerősíted hogy kérés nélkül csinálta.
Az hogy nem a megadott helyről küldi az pedig sérti az AliExpress szabályait, ezt viszont nem törölték ezzel az emeléssel azt a szankciót is el akarná kerülni, de remélem honorálni fogod a pofátlanságát.
De a legbosszantóbb az hogy beállítja hogy szállítva és azután nyögi be hogy nem lengyelből vagy csehből küldi. Ilyenkor már nem lehet élni a vásárlástól való elállási joggal, mert még a kínai fogyasztóvédelmi szabályok szerint is ehhez joga van a vevőnek.
Kénytelen vagy végig várni a szállítást és megint egy az eladóra kedvező módosítással csak akkor reklamálhatsz az eltérő szállítási mód miatt ha azt választod hogy visszaküldöd.
Ha csak pár $ díjkülönbözet van és azt kérnéd vissza akkor is.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
nekem egyébként úgy tűnt, hogy a vásárlói oldalon lévő időnövelés form csak annyit csinált, hogy küldött egy üzenetet az eladónak azzal, hogy "please extend buyer protection time by X days". Amit az vagy figyelembe vett, vagy sem. A form gondolom azért kellett, mert sokan nem tudták még ezt az egyszerű mondatot sem értelmesen megfogalmazni
[ Szerkesztve ]
-
UzziVp
tag
Természetesen jeleztem neki hogy így fizetni fogok adót.
Erre linkelgeti nekem más vevő trackingjeit, hogy ők nem fizettekVagy 2 hete vagyok túl egy hasonló eseten. Akkor azt írta ali chat hogy ne én nyissak dispute - ot hanem írjak nekik és ők "megnyitják".
Plusz költség volt az eu-s szállítás, később ér ide, adót fizetek.
Elég szar helyen van a nem megfelelő postai mód vitaÍrtam még az eladónak hogy PayPalon visszafizetheti és akkor nem veszem át a csomit, mert ő azt szeretné, hogy ne vegyem át és akkor visszamegy hozzá, és dispute - ban vissza adja a pénzt,ami rám nézve lenne negatív az alinál....
Hétfőn válaszol hogy PayPalon visszautal e...Jelentem majd ezt is ali felé mint a többi ilyen eladót.
-
Topikgazda
válasz azbest #46524 üzenetére
Eredetileg tényleg az volt a funkciója hogy a vevő dönthessen hogy hagyja lejárni a vásárlói védelem ezen részét vagy nem és kér rá időt, ami nemcsak az ő érdeke, de legalább az ő döntése aminek volt megfelelő könyvelése is.
Ez a lehetőség a feladási időnél továbbra is élő, vagy hagyod letelni a processing time-ot és visszakapod a pénzed vagy emeled az időt.
Egyáltalán nem vevő barát megoldás az hogy nincs ráhatásunk erre, főleg olyan szituáció esetén mint ami UzziVp-nél is van, eleve átverték a szállítási hellyel és a rövidebb vásárlói védelmi időt, amelynél hamarabb lehet dispute-t indítani felemelik a duplájára. -
Jakuu
őstag
Nem mindig szur ki magaval az elado, ha emeli, hiszen nem egyszer tortenik meg az, hogy full refoundot megkapja a vevo es utana a termeket is kipostazzak. Ilyenkor rengetegen nem veszik fel a kapcsolatot az eladoval, hogy figyu megis megjott a termekem es visszautalom a penzt.
A lenyeg az, hogy kozos megegyezessel emeljen, ne sajat elhatarozasbol.
Mindenesetre azert a vevonek jobb volt, amikor sajat maga tudta bepipalni a vasarlas oldalan, a vedelmi ido hosszabitasat, ami megszunt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!