- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Mobil flották
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPM
tag
Helló!
Látom mindenkinek problémája van a csomagokkal, érthető módon.
Az én csomagomat március 11-én adták fel, és március 25-én érkezett meg az országba (Arrive at destination country). Na most azóta se híre, se hamva.
Létezik, hogy a magyar posta ilyen lassan dolgozza fel a csomagokat, hogy majdnem 1 hónap után se csináltak vele semmit? Vagy elkallódott volna náluk? Utána lehet ennek kérdezni? Ilyen esetben máskor 1 héten belül itt szokott lenni.
Egy ~1000 Ft értékű kiscsomagról van szó csak.
[ Szerkesztve ]
-
-
redfox222
csendes tag
Neken a CNes csomagokkal vannak nagy késések, bár abból is jött pár db.
Viszont szépen jönnek 20-30 napra yanwenes YP végű csomagok, ezek útközben kapnak BE végű számokat belgiumban.
Ma jött NL postás is az is 30 nap körül jött meg.
Van még SG is pár, de azokat még nemrég adták fel.
Szóval vegyes kép. -
spileraaa
senior tag
hát most már én is tudom
de gondoltam a kis kínainak van annyi esze hogy azért rendelem külön drágábban hogy külön is legyen feladva
mert egybe eleve kb 30% olcsóbb lett volna és csak egyszer kellet volna fizessek 2,11$ a szállításértde szerintem tudja hogy sáros mert egész Romániát letiltotta miután reklamáltam nála emiatt
mindenkinek ez jön be Sorry, no matches were found for your refined search.
[ Szerkesztve ]
Erdély (Románia) Huawei Mate 20 Pro /Huawei Mate 10 Pro/ Xiaomi Redmi 3s Prime / Lenovo A660
-
TMhun
tag
Na, szóval...
Nekem is van most egy UBxxxxxxxxxTW csomagom, ami bekerült a Magyar Posta adatbázisába, a következő bejegyzéssel:
A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben
Nemzetközi Posta Kicserélő KözpontAzt kitárgyaltuk, hogy ez kamu bejegyzés. Azt viszont nem értem, hogy ez a bejegyzés hogy kerül be oda? Joga van írni a célország adatbázisába a külföldi szállítónak?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Be van írva az UPU adatbázisba és onnan szedi le a Magyar Posta a saját adatbázisába és amit ők beírnak az is odakerül ezenfelül még egy belső logisztikai adatbázisa amibe dolgoznak, van valamikor szinkronizáció aza adatbázisok közt.
Abban egyezik a véleményem fairi-vel hogy nem kamu ez, de az hogy kiírja be abban nem egyezünk. Szerintem mivel Magyarország az irány ezért az MP adatlekérő, szinkronizáló program modulja ezeket is beemeli, de nem történik vele további feldolgozás, gyakorlatilag semmi haszna mert a kézbesítés megjósolhatatlan.[ Szerkesztve ]
-
TMhun
tag
De akkor ez most egy valós bejegyzés? Tehát a NPKK munkatársa beszkennelte ezt a csomagot? Azért gondolnám, hogy igen, mert az nonszensz lenne szerintem, ha egy idegen országnak joga lenne ilyen adatokat bejegyezni.
Nyilván jelen esetben nem, de könyvelt küldemény esetében ezek a bejegyzések bizonyító erejűek is lehetnek, ezért is gondolom, hogy ez valós bejegyzés lehet.
Nyilván természetesen további infó nem lesz a csomagról, de legalább ez lehet egy olyan megerősítés, hogy megérkezett az országba. -
Topikgazda
Szerintem nem szkennelnek ilyet, hanem az adat szinkronizáció során kerül be. Nekem azt válaszolták hogy ők ilyet nem írnak be, mert nem kell és nincs is rá kapacitásuk..Add már meg egy dolgot megnéznék.
De van egy nagy adatbázis és a az adott posta onnan szedi ki a saját adatai és "rakja át" a saját keresőjébe, feldolgozási adatbázisába. Ehhez a bejegyzéshez nem feltétlen kell emberi tevékenység: A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Miért pont olyan számon gyakorolnak ami megfelel egyébként a nemzetközi postai azonosító szabványnak? Ezzel nem lesz semmi probléma akár már most lehetne nálunk is folyamatosan követni ha "szkennelnék".
A gond ezekkel van:
EE10006465890660001040003C0N
LVS10060000012448221
LP00166897806304
Mind különböző vonalkód féle
Míg ez a kettő azonos vonalkód formátum: UB919027336TW és RA849471611TW[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Ha a tajvani posta bejegyzését elfogadod akkor legyen igaz hozzá téve azt hogy nincs magyarázat arra hogy miért csak ez az egy bejegyzés létszik MP azonosítással
De nézd meg ezt ami ma 20-án kézbesítettek nekem. 5 én megérkezik aztán lesz egy 9.-i bejegyzés hogy átvették, aztán 11 nap múlva kézbesítés. Akkor 2 hét az itteni feldolgozás.
MP bejegyzés
és a Tajvani posta, ahol ugyanaz van 3* (2 látszik itt és az április 5-i bejegyzés mindegyiknél más időpontRáadásul már március 26-án is megérkezett
Semmi értelmes információt nem ad az hogy A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben
[ Szerkesztve ]
-
fairi
addikt
Mert azt a legkönnyebb beolvasni, vagy csak jelenleg ezt tudja a szoftver, mert például bétás szoftver?
Rövid:két betű, kilenc szám, két betű.
maga a program csak UPU-t kezel, és UPu adatbázisba tölti fel a dolgot teljesen automatikusan.
Egy OCR rendszert nem az egzotikus vackokon fogod tesztelni, 2021 közelít, bombabiztossá kell tenni.https://t.17track.net/en#nums=UB840547352TW
Tajvani posta három időpontot írt, de magyar posta végül csak ma fogadta be a küldeményt.
tajvani posta csak az egységképző érkezését mondta 17-én. Magyarul az adat csak a Kicserélőből származhat. Mivel emberek nem fogják beolvasni, így valami automatikus rendszerből jöhet.
2020-04-17 13:41
Hungary, Arrival country swap bureau
(ez a tajvani posta bejegyzése)2020-04-20 13:17
Nemzetközi Posta Kicserélő Központ, Receive item at office of exchange
(ez a magyar ami UPU-ba is bekerült)Időeltolódás nem magyarázza ezt, három nap a két adat között, vagyis két teljesen eltérő időpontban keletkeztek. Magyar posta NEM a tajvanitól vette át. Így egy dolog marad, Magyar Kicserélő generálta és töltötte az UPU-ba, és ezt nem vette át a tajvani posta.
-
Topikgazda
Véleményem szerint ez már lényegtelen. Kár agyalni rajta. Ebben az országban semmi sem szokott normálisan működni, a posta még most sem igazi.
De leragadsz a postánál, a vámeljárást kell megoldani, a posta jelenleg is csak közvetítő, nem csinál vámeljárást, begyűjti az információkat és átadja a vámhatóságnak és az dönt.
A postai rendszer ebben a döntési folyamatban nincs benne és nem is lehet. A futár cégeknél is előfordul EU-n kívülről érkező küldemény majd azokkal is kell valamit kezdeni.
Szóval a vámrendszer az aminél lényeges hogy tudja kezelni a tömeges vámolást, ez nem posta dolga.
Neki csak annyi hogy ha megkapja a vámosoktól hogy fizetve a vám, áfa akkor kézbesíthető a csomag, előtte meg annyi hogy értesít hogy kaptál egy küldeményt XXXXX számmal, lépj be a vámhivatal oldalára igazold és fizesd, ez akár egy sms is lehet, vagy e-mail.
Szkenneli, vonalkódot olvas teljesen mindegy.
Az lényeg hogy mindenki magának csinálja, minek ezzel terhelni a Magyar Postát? Már rég így kellene csinálni, nem pedig siránkozni hogy 20 miiliárd megy el, mert nem szedik be a csaló EU-n kívüli eladó és az EU-s vásárló miatt, mert ezt jelenti az indoklásuk. Nem azt hogy van 22 €-nyi törvényben meghatározott mentesség. Képtelen ellenőrizni, behajtani ezért nem ők a hibások.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Valóban, azt kapod meg sms-ben vagy e-mailben. de feltételezhetjük azt is hogy képet készítene róla, bár 18 millió csomagnál csak magyar viszonylatban ez érdekes buli lesz.
Viszont ha nem tudod beazonosítani, mert több rendelésed van, vagy nem azt az azonosítót adta meg kereskedő vagy útközben átcímkézik, mint azt az 5 darabot amit az elmúlt napokban kaptam és más azonosító volt rajtuk, akkor a posta vagy a szállító nem fogja felbontani neked, gondolom látod hogy ez komolyabb probléma mint az hogy vonalkódot olvassanak le és könyveljék azt a küldeményt amit nem kell, ezt nem lehet még kísérletezni, hiszen még csak 2020 van.
Persze erre is van megoldás, pl. eleve fizetjük az áfát és ha van vám azt is amikor megvesszük. A jogi szabályozás és a technológia is biztosított, csak akarat kérdése. De ne mélyedjünk bele, már az illetékesek dolgoznak rajta.[ Szerkesztve ]
-
fairi
addikt
"De leragadsz a postánál, a vámeljárást kell megoldani, a posta jelenleg is csak közvetítő, nem csinál vámeljárást, begyűjti az információkat és átadja a vámhatóságnak és az dönt."
posta szerepe lényeges. Minden küldeményt be kell azonosítani és valahogyan értesíteni kell az címzettet.
1 dolláros csomagon levő adó kb 30 cent lesz. vagyis úgy kell megoldani hogy a haszon végül több legyen mint a költség.
jelenleg 3500 Ft szednek be azért hogy vám alá kerüljön, és eléri a limitet. 1 dolláros csomag vámolásáért ezt nem kérhetik el.22-es csapdája ellen a legjobb egy automatikus leolvasó és adatfeltöltő rendszer.
Kérdés, kapott-e bárki utóbbi hetekbe olyan Ux...CN vagy Tw csomagot ami nem került bele a magyar adatbázisba. Ha igen mennyire volt leolvasható vagy sérült a vonalkódja, száma.
" Képtelen ellenőrizni, behajtani ezért nem ők a hibások."
Többezer kis értékű csomag beazonosítása nem egyszerű. Valamelyik szinte tényleg csak egy levél. 1. valahogy vidd be a rendszerbe. 2.értesítsd a címzettet. 3. határozd meg az értékét. Procedúra közben tárolni is kell.
Persze innentől postának nagyobb felelőssége lesz, nem mondhatja bocs véletlenül eltűnt. Kb 24 napot kellett harcolnom egy külföldi elsőbbségi levélért, hogy hol a fenébe van.
1 dolláros vacakért nem szedhetsz be 3500 Ft-nyi kezelési költséget."Persze erre is van megoldás, pl. eleve fizetjük az áfát és ha van vám azt is amikor megvesszük."
Aliexpress esetén nem egyszerű.Sok kínai bolttal komolyabb integráció lenne szükség.
probléma marad: a magyar postát úgy feltápozni hogy még Piripócsra is biztonsággal eljusson minden. Ha már vámoltak,áfáztak nehogy eltűnjön a csomagom.2021 januárja nagy káosz lesz. Nem mintha eddig másmilyen lett volna :)
-
vandor01
őstag
en ugy oldanam meg hogy minden marad a regiben azaz 22/42 ejros hatar......
mikor kernek ra TN-t kinait swedet belgat akarmilyent akkor a felado oldalon kell felrogziteni a cimzetett etc..... vamra (exchange office) erkezik a cucc minden darab utan fixet kell fizetni x ezer forint de a lehetoseg ott van hogy barmelyiket egyedi eljaras ala vonhatjak es ha kiderul hogy tobb mint a limit akkor ugyanaz mint most....
a beerkezettekrol automataban megy a level az email etc foleg ha van a cimzettnek online fiokja a posta felé..... akár elore is kifizetheti vagy mikor kerik tole?? a postanak semmi koze nem lesz a vamolashoz..... a sarc fizetese utan viszi a csomit....
ezt kiralyi postan kivul mar jopar helyen megoldottak DHL...etc...vagy vmi ilyesmi.... mert minden filleres csomin porogni??? belerokkannak es bevetel sem lesz.... van aki 200euroert rendel 600 csomit.... kis bizbazok kondik tranzisztorok etc..
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Most először vásárolok az Aliròl. Kaptam e-mailt hogy a csomagot feladták, viszont a szállítási címnél a ház szám nincs feltüntetve. Mikor megadtam a címem akkor azon minden rendben volt. Illetve ha belépek az Alira, és megnézem a megrendeléseimet akkor ott is szerepel a ház szám. Kezdjek el aggòdnin ?
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
st3v3np3t3r
veterán
-
Topikgazda
Szerintem túl korai agyalni, az hogy milyen irányba fog elindulni a Magyar Posta, engem nem érdekel, mert az állam felé kell fizetni. Az elektronikus vámolás a szállítótól függetlenül nem annyira bonyolult dolog.
Ezt félreértetted: Képtelen ellenőrizni, behajtani ezért nem ők a hibások.".
Az indok az hogy mi vagyunk a hibásak mert sokat vásárolunk és ráadásul még élünk is az egyébként a kormányzat részéről törvényben biztosított jogunkkal hogy 22 € alatt nem kell fizetni áfát és vámot, amit ők az indoklásaikban kiskapunak hívtak ők.
De már többször leírtam a kétségeimet hogy ez probléma lesz, akárhogy is oldják meg, mert a küldemény mennyiség olyan volumenű lesz ami jóformán kezelhetetlen. számolva úgy 10-12 millió vizsgálandó csomaggal 2019-ben csak 170000 vámeljárás történt a postai vonalon. Akkor 2019-ben azt kértem hogy mivel nem aktuális, a beszélgetéseket zárjuk le, mert úgysem tudjuk befolyásolni.
De megint győzködjük itt egymást az azonos véleményről.
Részemről a téma 2020 december 20-ig jegelve. Akkor látni fogjuk hogy miként indulunk az új évben. -
Topikgazda
válasz st3v3np3t3r #38075 üzenetére
A banki dolgok nem igazán idevalók azért nincs bene , de ha arra gondolsz hogy milyen ügy címke kell a belépéskor az a számlaügyintézés. De korán mész, előfordulhat hogy még nem érkezett meg a pénz, inkább 24.-e a valószínűbb hogy egyáltalán látják beérkezést.
2 munkanap telt el, legalább 3, de inkább 5 napot adnék rá. Nem mindenhol működnek a bankok hétvégén és nem minden utalás azonnali még nálunk sem. Lehet hogy tegnap utalta el az AliExpress.[ Szerkesztve ]
-
st3v3np3t3r
veterán
Bent voltam, az ügyintéző felhívta a központot,kb.20perc nyomozás után lett válasz. Azt mondták,hogy ez a "technikai számlának" nevezett rendszer megszűnt az azonnali utalás bevezetésével, az utalási rendszer automatikusan visszaküldi a pénzt a küldőnek ha nem találja a rendszer a célszámlát.
Tehát ha ez valóban igaz, akkor Március 2 óta nincs már ilyen ideiglenes pénztároló számlája a banknak.Ez a 3-20 nap csak tájékoztató, nekem 24-36órán belül meg szokott jönni, sőt, volt olyan, hogy reggel refund complete, este 6kor pittyeg a telefon, "áruvisszavét" megnevezéssel történt jóváírás... Ez a 3-20 nap csak egy általánosítás.
Most neki állok nyomozni, hogy az Alival hogyan tudok levelezni ez ügyben. A help center kilőve, ott az automatikus válasz mindig az, hogy sajnálják,nagyon keményen dolgoznak, és ennyi,utána semmit nem enged.
Mint írtad, ezt az Ali küldi nem az eladó, az eladó még el sem olvasta a levelet amit 17.-én írtam neki.
Az egészben az a kellemetlen, hogy ez a pénz nem az enyém, hanem egy ismerősömé, neki rendeltem.
Galaxy S23 5G 256GB//HP Victus 16+Rog Ally RC71L//Korábbi hsz-eim #97246720 név alatt...
-
Topikgazda
válasz st3v3np3t3r #38079 üzenetére
Adj be a bankban írásbeli panaszt. Továbbra is állítom nem igaz hogy azonnal visszaküldik. Más banknál miért tudják értesíteni az ügyfelet?
Az azonnali utalás esetén is a külföldről érkező utalásokról, de az azonnali utalás csak a belföldi pénzmozgásokra vonatkozik, simán átvernek.
OTP oldalról a tájékoztató:
Ezzel a fejlesztéssel ügyfeleink az év minden napján, a nap 24 órájában néhány másodpercen belül tudnak 10 millió forint alatti összeget küldeni forintban vezetett fizetési számláról valamely belföldi forint vagy deviza számlára.
A nyugdíj és egyéb állami valamint a bér utalások is maradtak a normál utalási rendbenDe írtam hogy korán mentél be. Talán pénteken náluk lesz már pénz.
[ Szerkesztve ]
-
D@niel
addikt
válasz st3v3np3t3r #38079 üzenetére
Egy hajóban evezünk. Pénteken indult el a refund folyamat, kettő is, az egyik egy még aktív számlára, amire hétfőn meg is érkezett, a másik az én régi, tehát már nem létező számlámra. Mivel az első megérkezett, itt van, gondoltam a másiknak is itt kellene lennie. A topik gazda tanácsa alapján várok de hétfőn azért csak fel hívtam őket, hátha telefonon utána tudnak nézni. Sajnos erről a technikai számláról fogalmuk sem volt, azt ajánlották jövőjét hétfőn csörögjek be megint, hisz most szabin van az az illetékes személy.
Emiatt is várnom kell, de V/ szerint is adjak nekik pár napot.
Fontos: telefonon azt mondták, hogy amint érkezik a nem létező számlámra valami, értesítenek, és be kell majd fáradnom. Hétfőn hívom őket újra, jó lenne úgy menni, hogy előre fel készültek, asztalon van a dolog.
Most már kíváncsi vagyok, és fogom írni, hogy mire jutottam.Szerk. lényeg kimaradt, otps.
[ Szerkesztve ]
𝕧𝕒𝕡𝕖 bemutatók, kedvezmények: facebook.com/Dan1el1031
-
bferenc
tag
Sziasztok,
Nektek mi a tapasztalat a kezbesitessel kapcsolatban? Körülbelül egyszerre rendelt csomagok esetén, ami nem nyomkovetos megerkeznek, de ami nyomkovetos, csak azt látom elindult 1-2 hónapja Kínából aztán ennyi. Ezek valahol megakadtak a postánnál?
|iPad| |iPhone 13| |MacBook Air M1| |iWatch 7|
-
st3v3np3t3r
veterán
Az, hogy későn,az relatív. Mint írtam, volt már rá példa, hogy a 3-20napos szöveget megcáfolva még azon a napon este 6kor megjött az OTP-s számlámra a pénz, mikor befejeződött a visszatérítési folyamat. De legközelebb már emailben keresem meg a bankot. Amiben persze leírom a mai napon adott tájékoztatást a bank részéről.
Megpróbálom az webes chatet is, de eddig nem válaszoltak...
[ Szerkesztve ]
Galaxy S23 5G 256GB//HP Victus 16+Rog Ally RC71L//Korábbi hsz-eim #97246720 név alatt...
-
st3v3np3t3r
veterán
válasz D@niel #38081 üzenetére
Oké, én is hívtam az otp-t, de nem találtam olyan menüt, ahol nem kért volna kódos azonosítást. Ezért mentem be a bankba. Olyan számot meg találtam, ahol lehet informálódni kódos azonosítás nélkül
Galaxy S23 5G 256GB//HP Victus 16+Rog Ally RC71L//Korábbi hsz-eim #97246720 név alatt...
-
Topikgazda
válasz st3v3np3t3r #38084 üzenetére
Ne haragudj, de az hogy az AliExpress jogosnak ítéli a refundot 15-én és 16-án a bankszámládon lenne ez még most is lehetetlen. Megbízást kell adni az angol banknak, az devizás utalással elküldi az OTP-nek, aki banki időben átkonvertálva könyveli a számlára ez nem 24 óra, nem hogy azon belül, ráadásul van némi időzóna is képletben.
Én az Ersténél látom hogy mikor érkezik meg, azt is hogy mikor könyveli le és tudom hogy mikor dönt az AliExpress és soha nem volt 1 nap, ugyanúgy a CIB banknál is, szóval nem hiszem hogy az egyébként sem kapkodó idegbolond OTP irányába gyorsabb lenne.
Magyar banki viszonyokról írom ezt.[ Szerkesztve ]
-
st3v3np3t3r
veterán
Ez nem most volt, még valamikor 2019-ben... De lényegtelen is. Én mondjuk azt az egyet nem értem, hogy miért nem a Walletben elmentett kártyára vagy egy elkért bankszamlára utalják vissza a pémzt,miért arra, amiről vásároltak?! Itthon is volt már hasonló esetem, nem is egy, mindig kértek egy aktív bankszámlát amire visszaküldték a pénzt. Legutoljára az eMag-nál volt hasonló procedúrám. Vettem MyKronoz okosított órát, ami 7nap után kijelzőhibás lett. Visszaküldtem a terméket az a leírt címre és kértek egy aktív bankszámla számot. Azt mondjuk Revolut kártyával fizettem.
Jelenleg Alin a Walletben a Revolut kártyám van megadva. Tehát a közeljövőben remélhetőleg ilyen incidensem nem fordul elő. Ez számomra kellemetlen, hogy jelese termék, se pénz...
Bár mindig mikor egy ismerősnek rendelek, előre szólok, hogy Én felelősséget nem tudok vállalni se arra, hogy 4-5 héten vagy 2 hónapon belül megérkezik a terméke,se arra, hogy ha nem jön meg, a pénzt vissza tudjam kérni. Sajnos Alin is volt ebből precedensem, hogy egy termék nem jött meg, az eladó nem volt hajlandó refundolni, az Ali meg elutasította az igényt. Én erre Önköltségre nem vállalkok semmit!Nem horror összegről van szó, egy 4000Ft-os(postával együtt) automatikusan kikapcsoló multimétert kellett rendelnem. Ezt február 10.én rendeltem meg és fizettem ki az OTP-s webkártyával, 2hónapja szállítás alatt státuszban van a követés szerint. Amúgy minden más is,amit ugyan azon a napon rendeltem, de azok határideje nem járt még le. Viszont amit március 5én rendeltem cuccokat,szint úgy ugyan annak az ismerősnek és magamnak, azok már a hónap elején itt voltak.
Galaxy S23 5G 256GB//HP Victus 16+Rog Ally RC71L//Korábbi hsz-eim #97246720 név alatt...
-
Topikgazda
válasz st3v3np3t3r #38087 üzenetére
Nagyon egyszerű a bankkártya az azért van hogy gyorsítva legyen a vevő és kereskedő közt a vásárlás, a kártya az átjáró a vevő és a kereskedő bankszámlája közt. Mindig bankszámlák közti utalás történik, így nincs olyan hogy a kártyára küldik vissza pénzt, hiszen nem is arról ment. Mivel ismert az a bankszámla amiről kapta a kereskedő a pénzt, egyszerűbb oda visszaküldeni, hiszen nem kell nyomozni semmit.
Eddigi tapasztalat az hogy Revolut kártyára még a banki refund kezelés is gyorsabb szokott lenni, nagyobb arányban. -
st3v3np3t3r
veterán
Amúgy volt példa a már olyanra, hogy visszament a pénz xy vásárló deaktivált kártyája, a bank szólt neki, letelt az általad ír 30 nap és visszament a pénz aliexpresshez? Olyankor nem szól az Aliexpress a vásárlónak, hogy, "hahó, vissszaküldtük a pénzt, de visszadobták mert a kártya nem létezik?"
Galaxy S23 5G 256GB//HP Victus 16+Rog Ally RC71L//Korábbi hsz-eim #97246720 név alatt...
-
Topikgazda
válasz st3v3np3t3r #38089 üzenetére
Az előbb írtam, nem bankkártyára küldenek pénzt. Ha bank szolt az illetőnek akkor nem ment vissza pénz mert az illető felvette.
Félreérted, a banknak kell elszámolni, vannak nekik előírva szabályok, 8 évig tudják hogy kié a megszűnt bankszámla, a kártyák a lejárat vagy deaktiválás után 30 napig nem tűnnek el a banki rendszerből.
Ha visszautalják a refundként kapott pénzt arról lenni kell egy könyvelési bejegyzésnek, mert a pénzek nem csak úgy repkednek a banki Neten. Ha visszautalják, akkor ugyan miért nem adnak róla igazolást?
Rendben, mondjuk megjön 24-én a pénz, ha azonnal visszautalja, tud igazolást adni 27-én hogy az AliExpress felé jelezd, hogy nem kaptad meg, mert visszament hozzájuk. Ez alapján tudod rendezni a dolgot tovább az AlIexpressen.
Ne hidd el nekem, ne hidd el a banknak, hanem kérj igazolást tőlük.
Arról nem is beszélve ha egy banki ügyintéző nincs azzal tisztában hogy az azonnali utalás csak belföldi számlák közt működik és nem befolyásol semmit egy külföldi banktól érkező pénz fogadásában, könyvelésében azzal saját tudását minősíti.Én azt tudom amit írtam, nekem az Erste és CIB esetén volt olyan hogy megszűnt a bankszámlám és ennek ellenére a refund összeget megkaptam, 2 közeli ismerősnek meg az OTP-nél, itt más egy másik bankról írta ugyanezt. Az OTP és az utóbbi esetén a banki ügyintéző az azonnali visszaküldést hadoválta aztán még sem küldték vissza azonnal, én leírtam a tapasztalatokat, leírtam a javaslatomat, ennél többet már nem tudok. Ennyi volt.
[ Szerkesztve ]
-
yogibear
addikt
válasz st3v3np3t3r #38085 üzenetére
És mi a baj a kóddal?
Alapesetben, ha nem változtatod meg, akkor a számlaszámod utolsó 3 számjegye...„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
st3v3np3t3r
veterán
válasz yogibear #38093 üzenetére
Ha kicsit visszaolvasol, akkor leírtam, hogy a bankszámlám(a fő és webkártyás) megszüntettem az OTP-nél így mind 2 bankártyát deaktiválták, az ügyfélkódjaim megszűntek. Tehát nincs mit megadnom ügyfél azonosításra. Közben a webes virtuális kártyára az Ali refundot küldött múlthét pénteken.
Galaxy S23 5G 256GB//HP Victus 16+Rog Ally RC71L//Korábbi hsz-eim #97246720 név alatt...
-
peestike
senior tag
Kezdem kicsit elveszíteni a fonalat... Jönne egy szemüveg, kaptam egy észt számot. Ez olyan észt, amit az sf express intéz, ami majd kap egy holland számot valamikor?
Persze, ha jól értelmezem a leírást. Ilyet még sosem láttam.42 - Nincs is jobb, mint egy kis kötöttség, ami ellen az ember kényelmesen lázadozhat.
-
anorche1
őstag
Nektek jonnek csomagok?
Nekem egyetlenegy rendelesem van folyamatban, de az mar 1honapja meg se mozdul
2tn -em is van hozza:
LM148461769SE
LP00169697166267"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
nyisziati
veterán
válasz anorche1 #38098 üzenetére
Nagyon lassan.
Ami miatt nemrég érdeklődtem (teló aksi), az 1 hónap után került a csomagba.
Rendeltem már ugyanilyet ugyaninnen többet is (Nohon), általában 1 napon belül feladták és 1,5 héten belül ittvolt.
Most 1 hónap kellett, hogy a csomagfeladásig eljussunk. És még nincs a gépen.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- HP EliteBook 840 G6 i5-8365U 16GB RAM 256GB SSD világító MAGYAR billentyűzet
- Eizo Flexscan EV2450 IPS HDMI 2Év Garanciával MONITORCENTER
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- MacBook Air 2017 Mint Az Új/8GB/256ssd/Akku 88%/1 hónap gar./p3365/