Hirdetés

2019. március 20., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-02-28 15:05:36

Mobilarena

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#15851) Imi1981 válasza V/ (#15850) üzenetére


Imi1981
(PH! addikt)

Kösz! A mobilszámot és a mobilszámhoz írtam alulra és felül hagytam üresen az baj ? A kártyaszámot folyamatosan kell beírni az van írva az összefoglalóban de ha úgy írom akkor is szakaszokban (van közte szóköz) írja be ,gondolom az úgy jó ?
Még tudok változtatni rajta !

[ Szerkesztve ]

(#15852) V/ válasza Imi1981 (#15851) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Ne hagyd ki a telefonszámot, mert akkor üres sorok lesznek a helyén a címkén és lemarad a telefonszám, kaptam már úgy, hogy nem volt rajta.
A kártyaszámot automatikusan igazítja, tördeli azért írtam úgy.

[ Szerkesztve ]

(#15853) Imi1981 válasza V/ (#15852) üzenetére


Imi1981
(PH! addikt)

A telszámot beírtam. Úgy néz ki sikerült és jött az email is a vásárlásról . Kösz a segítséget ! :R

(#15854) quicky98


quicky98
(lelkes újonc)

Fejlemény a sérülten reptérre érkező csomagról: a postán a hölgy azt mondta ,ne is várjam,vissza lett küldve a ÜRES doboz a maláj postának! Azaz felbontva jött/itt bontották azt nem tudom ,csak a feladónak adnak további infót.Még van 12 nap protection time,az eladó nem érti mi van,folyton azt karattyolja ,hogy a tn jó,érdeklődjek a postánál...Mit csináljak? Várjam meg amig lejár és dispute mert nem érkezett meg vagy nyissak vitát most? Amekkora értelemmel válaszolt a kis barátom,kinézem belőle ,hogy tologatná a purchase protectiont....Köszönöm előre is !

(#15855) Ronam


Ronam
(PH! addikt)

Sziasztok!

Ismertek megbízható eladót Alin, akitől érdemes rendelni Xiaomi telefont, jó árai vannak, és a szállítás is problémamentes (áfa, vám)? HK Goldway-t néztem eddig, de hátha valakinek jobb árai vannak.

(#15856) V/ válasza quicky98 (#15854) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Megírtad neki, hogy visszaküldték? Mert annak nem sok köze van a tn szám jóságához.
Egyébként igaz, hogy nem kaptad meg.

[ Szerkesztve ]

(#15857) Sinisi válasza V/ (#15856) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Ilyenkor ha megírja, hogy visszaküldte a posta a "csomagot" érdemes azt is megírni, hogy át sem engedte venni és, hogy nem adtak ki igazolást, jegyzőkönyvet? (amúgy ilyet teheta posta?, mert a címzett is ügyfél, bár a posta nem tom, hogy hatóság-e a monopol helyzetével).

Ha az eladó ezek után is ragaszkodik a TN szám használhatóságához, a dispute megnyitását követően (gondolom a teendő a full refund megkérése) mi van ha a vita ideje alatt lejár a buyer protection idő? (itt az számít, hogy a dispute akkor lett megynitva amikor még élt a védelem?)

Dispute esetén érdemes/szükséges buyer protection időt hoszabbítatni (bár ennek a kérését az eladónak is engedélyeznie kell, és ha "érdekütközés" áll fenn akkor ugyan miért tenné...)

A purchase protection= a buyer protectionnal?

(#15858) RBJ


RBJ
(PH! addikt)

Rendeltem valamit ami nem működik. Csináltam videót youtubra feltettem. Nem jó a mokusnak, kuldjem emailba. Kint még mindig nem tudják megnézni? Időt huzza? Vagy tényleg cenzuras kínába?

Linux Mint XFCE / Samsung Galaxy A8 / Xiaomi Mi Band 2

(#15859) V/ válasza Sinisi (#15857) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Ez még az eladó tulajdona, ezért címzettként nem igazán tudsz variálni. Lehet kérni igazolást arról hogy visszaküldték, de ügye eleve megy az anyag vissza, így neked nem kell igazolni, elég ha leírod.
De látható a nyomkövetésben hogy nem lett kézbesítve, ez elegendő ok a meg nem érkezett dispute indításra. Logisztikai probléma.

Ha az eladó ezek után is ragaszkodik a TN szám használhatóságához
Te nem egy terméket vettél meg véletlenül? Nem a nyomkövetési számot fizetted ki.

Nyilvánvalóan nem kérjük ilyen esetben a vásárlói védelem kiterjesztést. Minek?
Pénz vissza és újból megveszed, ha még ragaszkodsz ehhez az eladóhoz akkor tőle, ha nem akkor mástól.

[ Szerkesztve ]

(#15860) V/ válasza RBJ (#15858) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Tényleg van Youtube cenzúra, miért nem csatolod üzenetként az Aliexpress felületen. Vagy küld el e-mailként, ahogy kéri. Ezzel kezdeném.

[ Szerkesztve ]

(#15861) Sinisi válasza V/ (#15859) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Így átgondolva valóban rémlik valami olyan main stream, hogy a feladó rendelkezik addig a küldemény felett amíg az nincs kiszolgáltatva a címzettnek... Ok. így ezt már kezdem érteni! köszönöm.

Még arra kérlek, hogy segíts ebben a purchase protection és a buyer protection közötti különbség megértésében:

- Pl. Amikor levelet kaptam, hogy az eladó kiterjesztette a purchase protection időt (mert látta, hogy még mindig nem ért ide a csomag) azt Ő az Én jóváhagyásom nélkül tehette, vica versa viszont kell az Ő engedélye.
Ezt azért nem tartom fernek mert nekem úgy tűnik, hogy így a végtelenségig is elhúzhatja a helytállási kötelezettség megúszását (ha nem ér ide a csomag)?!

- Illetve a kettő között van e különbség azon kívül, hogy máshogy hívjuk?

(#15862) kuthim


kuthim
(kvázi-tag)

November 13-án feladott maláj postás csomagom státusza tegnap végre megváltozott.
Már éppen akartam írni az eladónak.

2017-01-05 14:46 Célországba megérkezett / Arrived in the destination country
2016-11-26 19:10 Célországba elküldve / Item sent abroad

(#15863) Dzsabba


Dzsabba
(fanatikus tag)

Sziasztok.

Régen nem kellett disputot indítanom,de most nem volt más választásom.
Szóval elindítottam és most reagált az eladó. Viszont régen nem volt ilyen menjüpont mint most és bár tudom hogy hülye kérdés,de itt ha elfogadom,akkor ezt a menüt akkor csak azt fogadom el hogy teljesítem az eladó által kért feltételeket vagy azt ,hogy nem kapok jóvátételt?

(#15864) Sinisi válasza kuthim (#15862) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Nem tudom, hogy lehet lehet párhuzamot vonni a szállítási időből de amit 11.11. rendeltem meg az 2017-01-04-re ért be az országba. Nálad ez jó húsz nappal rövedebb volt. Amiket rendeltem termékeket kb. mind nagyon változó idővel értek ide.

Kíváncsi lennék, hogy van e olyan tényező amitől jelentősen függ, hogy mennyi idő alatt érkezik meg az országba (ha aznap/másnapnem feladják és nem esik menet közben ellenőrzés alá a csomag/nem akad el).

(#15865) V/ válasza Dzsabba (#15863) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Ha Accept akkor elfogadod azt amit látsz, hogy No return & No refund.
Reject
Ha olyat kér -ami nem igazán illendő- zárd be és akkor teljesít valamit, akkor is a Cancel Dispute a javasolt, majd ha teljesíti a kérésed akkor zárod, ezt szoktuk válaszolni.

(#15866) V/ válasza Sinisi (#15857) üzenetére


V/
(Topikgazda)

A purchase protection= a buyer protectionnal?
Nem, nem egyenlő. A buyer protection egyik része a purchase protection.

[ Szerkesztve ]

(#15867) Sinisi válasza V/ (#15866) üzenetére


Sinisi
(őstag)

:R

(#15868) Dzsabba válasza V/ (#15865) üzenetére


Dzsabba
(fanatikus tag)

Sokat segítettél.
Köszönöm.

(#15869) Flashget válasza Sinisi (#15849) üzenetére


Flashget
(Jómunkásember)

kap még 24 órát a csomag, ha ez idő alatt nem történik változás akkor 10 napot toldok a történeten mást nem tudok tenni azon kívűl, hogy a pénzt kérem vissza.
15 nap elteltével sem történik semmi, akkor dispute.
Én nem tudom ezt miként csinálják, hogy 4 csomagból ez a csomag volt a második ami életjelt adott magáról és lett az utolsó ami nem jött még meg.

[ Szerkesztve ]

Xiaomi Redmi Note 5 4/64

(#15870) Sinisi válasza Flashget (#15869) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Azt lehet hallani(és néha látni is), hogy a reptéren a poggyászokkal hogy bánnak, ha ez a helyzet a feladott csomag téren is akkor kb. bármi megtörténhet.

Nekem még szerencsére nem volt olyan problémám ami miatt reklamálni kellett de olvasván a forumot nem árt ha egy kicsit jobban képbe kerülök mert viszonylag sűrűn rendelek az aliról és így előbb-utóbb bele fogok futni valamilyen okosságba...

Ha jól értem akkor kérsz még 10 nap buyer protection időt pluszba? (ha nem adja meg a feladó akkor gondolom dispute-ot indítasz).

(#15871) Flashget válasza Sinisi (#15870) üzenetére


Flashget
(Jómunkásember)

Már korábban írtam nekik mondjanak valamit...akkor még 23 nap volt hátra már akkor felajánlották, hogy megtoldják a védelmet.
De ezt kérés nélkül én magam is betudom állítani amíg nem jár le a 60 nap.

mivel ez törékeny áru így a kibontásról lesz videó ;)

[ Szerkesztve ]

Xiaomi Redmi Note 5 4/64

(#15872) quicky98 válasza V/ (#15856) üzenetére


quicky98
(lelkes újonc)

Megírtam,sőt csatoltam az emailt is és le is fordítottam nekik! Erre jön a szokásos szöveggel ,hogy várjak még hátha megkapom,illetve hogy kitolja a védelmet...Nem várok,mivel nem kapom meg mert visszaküldték az üres dobozt,mint kiderült :D Dispute megnyitva,itt is csak a szokásos várjak szöveget vágta oda az eladó...Ennyire értetlenek ezek? :((( :F

(#15873) Sinisi válasza Flashget (#15871) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Ok! ezek szerint egyoldalúan (a 60 napon belül) én is ki tudom tolni a védelmi időt?

A videózás jó ötletnek tűnik! Szerintem innentől én is élek majd vele...

Ami most érkezett meg mosogatócsapra szerelhető vízterítő előszőr eresztett egy illesztésnél. Gondoltam is magamban, hogy na itt az első probléma... De végül csak rendesen össze kellett csavarni az elemeket, mert az egy olyan lecsavarható rész volt amit gyárilag nem tekertek össze "teljesen" (szóval ezt a kört megúsztam).

(bár ez esetben a csomagkibontásos videóval nem tudom, hogy mire mehettem volna, mert ugye kívülről nem látszott rajta, hogy "hibás")

[ Szerkesztve ]

(#15874) V/ válasza Sinisi (#15873) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Beírod a kérésnél a maximumot, a 60 napot és annyi. Tegnap 10-et kértem, adott 60 napot, 2 órával később viszont hozta a postás.

(#15875) Sinisi válasza V/ (#15874) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Rendben, pár napja rendeltem egy új kört majd menet közben rápróbálok erre az opcióra, csak hogy ki legyen általam is próbálva az opció.

(#15876) vasi89


vasi89
(PH! addikt)

Korábban biztos h volt téma de valamiért nem találom most. Kértem refundot, 2 nap múlva járt volna le a shipping time. Karácsonyi ajándékos zacskókat rendeltem így nem igazán van rá szükség. Idén karácsonyig meg 100szor elkeveredhet főleg h nem nagy valamik, így írtam neki h nem tartok rá igényt. Viszont reagálásképp meg kitolta a szállítási időt. TN szerint 2 hónapja nem mozdult kínóábl sem.. Kérdés, hogy ilyenkor mit lehet tenni? Kérte h zárjam be a disputeot de nem szeretném.

(#15877) Flashget válasza Sinisi (#15873) üzenetére


Flashget
(Jómunkásember)

Igen, ráadásul téma összefoglalóban le is van írva a menete.

nem titok. vp-ra való kerámia lenne az és mint ilyen törékeny. Bár az üveg is megjött jól becsomagolva.

[ Szerkesztve ]

Xiaomi Redmi Note 5 4/64

(#15878) ∂яσнυη


∂яσнυη
(senior tag)

Na nekem most jött meg a számlámra az összeg a termék árából, amit tévesen rendeltem és ki volt fizetve. Dec 31es rendelés volt. Szóval egy hét kb.

https://hsreplay.net/ref/GPnWDy

(#15879) V/ válasza ∂яσнυη (#15878) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Fele idő mit amit írnak, ez jó. 10-15 munkanap lenne.

(#15880) Sinisi válasza Flashget (#15877) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Biztos csak valamiért nem látom a fátol az erdőt ez ügyben de hiába keresgettem az összefoglalóban a téma ezen részét de valahogy nem akadt meg a szemem rajta...

(#15881) Flashget válasza Sinisi (#15880) üzenetére


Flashget
(Jómunkásember)

Téma összefoglaló - Gyorstippek (legutolsó bejegyzés) "néhány tipp a könnyebb kezelhetőség ügyében" erre katt és előjön ez a rész: Vásárlói védelem idejének növelése

Xiaomi Redmi Note 5 4/64

(#15882) sparkifli


sparkifli
(újonc)

Sziasztok!
Úgy alakult hogy egy termékből nem azt kaptam amit rendeltem. Az eladó tök rendes volt, problémázás nélkül elfogadta a panaszt és nem kell visszaküldenem se (kb ~10.000ft érték szóval elég jól jártam.)
Ma megkaptam az új tracking numbert ez viszont ePacket. Na ilyen csomagom még nem érkezett úgyhogy segíséget szeretnék kérni.
Mit lehet erről tudni? Van hátránya ha így érkezik egy csomag?

(#15883) Sinisi válasza Flashget (#15881) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Ezt a részt sikerült megtalálnom :K rá is próbáltam de ezt írta ki.

Submitting a Purchase Protection Extension Request
"Please note: you are asking the seller for an extension of your Purchase Protection.
The seller still needs to confirm if he agrees or disagrees. <br /> If the seller accepts your request, the On-Time Delivery date will also automatically be extended. "
Request to extend Purchase Protection by days...

Szóval akkor lehet, hogy azt értettem félre, hogy egyoldalúan kitolhatom a védelmi időt én is.

De a fentiek szerint, a seller ezt megteheti nélkülem de én nélküle nem. Erre írtam, hogy ez a rész nem valami fer, mert így akár a végtelenségig is kitologathatja anélkül, hogy ideérne a csomag nem?

A krédés az, hogy a védelmi idő alatt nyithatok-e dispute-ot?
Mert ha ha pl. a szállításra nyitva álló 60 nap leteltével nyitahtok vitát a csomag meg nem érkezése miatt, annak ellenére, hogy az eladó kitolta egyoldalúan a védelmi időt akkor végül is nincs gond.

Tehát arra gondolok nem fer alatt, hogy ha csak akkor indíthatok vitát ha a 60 napon túl a védelmi idő is letelt.

(#15884) V/ válasza Sinisi (#15883) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Ha az eladó átadja a postai szállítónak a motyót, onnantól nincs a szállítási folyamatra hatása. A dispute meg az eladó felé nyitható.
Amíg szállítás alatt áll a dolog, mire nyitnál bármit is?
Az AliExpress általad elfogadott szerződési szabályai tartalmazzák azt, hogy az eladó az előre megadott szállítási időt 60 nappal megnövelje, ha 60 volt az alap, akkor 120 nap is lehet. Neked meg jogod van kérni az idő növelését.
Logikája az, hogy az elküldött csomag az eladó tulajdona, ő tarthat kapcsolatot a szállítással megbízott szolgáltatóval, ha tudomására jut valami probléma neki kell dönteni a dologról, ha úgy látja biztosítottnak hogy a vevője megkapja a kifizetett árút, akkor emel.
Azt azért tudd, hogy ő is csak a végén kapja meg a vételárat, ha te leigazolod a megérkezést. Nem igazán buli 120 napig várni a pénzre. Ők sem szívesen emelik.
.

[ Szerkesztve ]

(#15885) Sinisi válasza V/ (#15884) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Ok. Így már világos számomra is az egyoldalúság ez ügyben, és végiggondolva amit írsz, valóban nicsncs érdekütközés. Amennyiben pedig trükközik, pl. lusta, tud valamit amit én nem... akkor is csak elhúzhatja mert mint írtad 120-napnál nem tudja tovább húzni a purchase protection idejét, és akkor jöhet dispute... (bár ezt azért jó hosszú időnek hat)

(#15886) tobias40


tobias40
(PH! addikt)

Hol látom a csomagon hogy pontosan melyik rendelésem jött meg?
Unattól az eladótól rendeltem 3 hónapja egy terméket(nem jött meg,pénzt vissza kaptam) utána rendeltem még egyszer dec,25-én.

Nem tudom eldönteni hogy a 2 hónappal ezelőtti mégis megjött volna vagy ennyire gyorsan jött volna meg a decemberi? :Y

(#15887) Sinisi válasza tobias40 (#15886) üzenetére


Sinisi
(őstag)

A TN számból nem derül ki?

Amúgy ahogy nézem a csomaghoz használt cellukxféleség jóval strapabíróbb mint amit itthon lehet venni (szélesebb fajtát).

(#15888) xxxjjjkkk válasza V/ (#15874) üzenetére


xxxjjjkkk
(senior tag)

De ne mar, 60napra meg kéne jöjjön.
Tegnap nyitottam én is egyet, egy 11.11 es rendelésre.
Már privátba irkál, hogy kitolta, és zarjam a disputeot.
Foglalkozok én vele, válaszoljon a dispute ra.

"Attól, hogy valaki tud fogat húzni, még nem lesz fogorvos"

(#15889) tobias40 válasza Sinisi (#15887) üzenetére


tobias40
(PH! addikt)

A csomagon nem tüntették fel a TN számot,sosem néztem még hogy rajta szokott-e lenni! :U

(#15890) PBrick válasza tobias40 (#15889) üzenetére


PBrick
(őstag)

Szerinted ha nincs a csomagoláson a TN mégis hogyan követnék? :U
Egyébként meg nem mindegy melyik jött meg? Ráérsz gondolkozni a teendőkön ha a másik is befut.

[ Szerkesztve ]

(#15891) Sinisi válasza tobias40 (#15889) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Én eddig 2x néztem és akkor rajta volt, bár hozzáteszem, hogy mindkettő esetben ténylegesen regisztrált küldeményről volt szó. Az uccsónál leügyeskedtem a felső matricát amin a nemzetközi szám volt és az alatt lévő etiketten ott volt a kínai azonosító is.

(#15892) tobias40 válasza PBrick (#15890) üzenetére


tobias40
(PH! addikt)

Pedig ezen nincs TN az tuti! :Y
Melyik rublikában szokott lenni?

(#15893) Sinisi válasza Flashget (#15877) üzenetére


Sinisi
(őstag)

A 11.11-es rendelésemmel kapcsban most látom, hogy akkor az árak "eredetileg" több dolcsival magasabbak voltak mint 11.11.-kor. DE! jelenleg a 11.11.-es árhoz képest 1 cent a különbség!!!! más is "járt" így?

Amúgy még jóval korábban egy ilyet vettem de ennek túl erős volt a terített sugara is és a középen egy sugarú állása is (viszonylag kis nyomásnál volt csak, hogy nem nagyon csapkodott ki a mosogatótálcából).

11.11. -ei rendelésemél innen a T képen látható típust vettem. Na ennek nagyon pöpec a terítése, kellő mennyiségű víz jön át rajta, tehát megfelelő átmérőjű lyukakkal van ellátva, (nem az a spórolós fajta ,hanem inkább az a szétoszlatja rendesen a vizet típus) és a középsugara is rendben van! Látszik is lejebb az U képen láthatón, hogy hiába nagyobb a fej átmérője a lyukak sokkal szűkebbek!

Gondoltam megosztom, hogyha valaki ilyesmiben gondolkozik.

(#15894) Sinisi válasza Sinisi (#15893) üzenetére


Sinisi
(őstag)

sé ami még fontos lehet mert bár nem írja a leírás de 360fokban forgatható a fej...

(#15895) Sinisi válasza tobias40 (#15892) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Azért az eléggé szembetűnő ahhoz, hogy ha rajta van akkor azt gyorsan ki lehessen szúrni. Szóval ha nem találod akkor szerintem lemaradt. Úgy emlékszem, hogy nálam valahol bal oldalon az alsó 2/3-ban volt.

(#15896) xxxjjjkkk válasza Sinisi (#15893) üzenetére


xxxjjjkkk
(senior tag)

11.11 nek a 90 százaléka kamu. A maradék is, olyan 20-30%-os akcio.
én fogtam vagy 3-5$-t egy 20$-os rendelésen.
Viszont két héttel előtte felemelték az árakat, úgyhogx addig nem is érte meg megrendelni.

"Attól, hogy valaki tud fogat húzni, még nem lesz fogorvos"

(#15897) Sinisi válasza xxxjjjkkk (#15896) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Gondolom csak úgy lehet szűrni, hogy melyik a kamu, hogy már jóval előtte figyelni kell az árakat.
Mindenestre jól meglepődtem amikor ezzel szembesültem.

[ Szerkesztve ]

(#15898) Flashget válasza xxxjjjkkk (#15896) üzenetére


Flashget
(Jómunkásember)

Nálunk ugyanezt csinálják :))

konkrét eset tv-t figyeltem x boltnál.
volt egy ár hetekig, hónapokig, majd ezt felvitték 2 hétig 15%-al, jött a nagy akció levitték az árát10%-al, de a legelső árhoz képest magasabb volt így is 5%-al. Ezt az árat tartották még 1 hónapig majd jött a karácsony és extra akciónak hirdetve engedtek 5%-ot és pont annyiért adták, mint volt árazva szeptemberben. :D

Xiaomi Redmi Note 5 4/64

(#15899) xxxjjjkkk válasza Sinisi (#15897) üzenetére


xxxjjjkkk
(senior tag)

Nem féltétlen, az egyedi akciók kijönnek a keresőbe, mivel, nem kompletten az összes eladó akciózik valósan egy terméket, csak egy eladó egyet.
Tehát, érthetően: ha rákeresel, mondjuk egy jakemy hfjj333 csavarhuzora, és mindenhol 10$ akciosan, az kamu. Ha egynél 5$, az nem.
Vagy kontrollnak ott az ebay, bangood pl, bár ott van árbeli eltérés.

Flashget: karácsonykor ez jellemző sajnos, nem is vásárolok nagy dolgokat olyankor, ha nem muszáj
a blackfriday is kamu volt, egyedül az emagnak voltak normális akciói, akik ráadásul román cég, tiszta szégyen
Igaz ott vettem egy valóban akciós logi hangszórót, pl a Media markt árának a feléért se :)

[ Szerkesztve ]

"Attól, hogy valaki tud fogat húzni, még nem lesz fogorvos"

(#15900) Sinisi válasza Flashget (#15898) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Igen, van valami szabályozás arra, hogy mennyi ideg kell az adott terméket egy meghatározott áron árulni, hogy ahhoz képest csökkenteni (akciózni) lehessen. Pl. Iponon van egy árdiagramm ablakocska amin szépen nyomon lehet követni egy meghatározott időszakban az ár alakulását.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.