- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- One mobilszolgáltatások
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roachy
senior tag
válasz
lionshamlet #2833 üzenetére
Azt sajna sehogy. Csak ha más módot használsz.
-
trialboj
őstag
válasz
lionshamlet #2830 üzenetére
H264 nagyobb lesz, de legalább tudod szerkeszteni közepes géppel is. Prömiéréknél még nem sikerült optimizálni, a bivaly Studio mac is köhögni kezd a canon IPB/long gop formátumától, ami H265.
Másnak van ilyan export gondja?
[Why does my footage look darker in Premiere]
Macről kimentve sokkal deszíturáltabbak a színek mint ahogy én azt Premiereben látom, ha viszont rárakom azt az állítólag Adobe-tól származó gamma lutot akkor meg sötétebb lesz az export. -
válasz
lionshamlet #2830 üzenetére
azonos bitráta mellett a 265 valamivel jobb minőséget ad, cserébe több erőforrás kell a feldolgozásához.
-
aldebaran
addikt
válasz
lionshamlet #2620 üzenetére
Ajánlom figyelmedbe ezt a csatornát/lejátszási listát. Sokat lehet belőle tanulni és ráadásul magyar.
-
BonFire
veterán
válasz
lionshamlet #2620 üzenetére
Szerintem előbb állóképeken és fotókon kéne megtanulni, melyik művelet mit csinál. A legtöbb jó kamera eléggé lapos képeket készít, alulszaturált, kontrasztszegény.
Mindig az adott snitt fogja eldönteni mennyire húzgálhatod a görbéket. A nagy dinamikájú képnél, ahol az árnyéknak és az égboltnak is látszania kellene, kevesebb korrekciót szabad végrehajtani. Az S görbe mindig plusz kontrasztot eredményez, viszont ezzel rettentően szűkül a dinamikatartomány. Az árnyékos részek bebuknak, a világos részek kiégnek. A görbékkel tehát elég finoman kell bánni. Emellett a kontraszt növelésével viszont csökken a megjeleníthető színárnyalatok száma, tehát vedd figyelembe hogy amint behúzod S-be a görbét, a színek máris élénkebbek lesznek, azaz nem muszáj plusz szaturációt rátenni. Inkább szelektív színerősítéssel, mindig az adott jelenetnek megfelelően kell grade-elni. Az erdős felvételen jól mutatnak a sárgák, a barnák, vörösek, általában a meleg színek. Ipari, industrial környezetben pedig inkább a kékek és a zöldek, magenta. A hideg színekkel kemény, horroros hatást, a meleg színekkel otthonosabb, meghitt hatást érhetsz el.
Szelektíven kell a színeket buherálni; javaslom, jó minőségű állóképeken gyakorolj. Ne boruljon az ég narancssárgába, és a tűz kékeszöldbe, hacsak nem kifejezetten valami művészi ábrázolás a cél.
Éveket lehetne erről beszélni, javaslom, kísérletezz, és apránként adagold a módosításokat. Elég gyakran nézd végig az eredeti képsort, mert apró módosítások sokaságával elfelejted, milyen volt a kiinduló állapot, és könnyű túltolni.
Az S-görbe (kontraszt növelés) ellentéte a túl kontrasztos felvételeket kevésbé kontrasztosra, lágyabbra formálja. Ebben az esetben a színek fakóbbak, szürkébbek lesznek. Ilyenkor bátran lehet növelni a telítettséget.
-
válasz
lionshamlet #2616 üzenetére
a cél elvileg az, hogy 1/50 s záridő legyen és a legkisebb érzékenység, a filtert ehhez kell méretezni.
a gyakorlatban eddig mindent meg tudtam oldani egy nyolcassal -
MrChris
nagyúr
válasz
lionshamlet #2613 üzenetére
A svenkelés, vagy panning nem mehet akármilyen gyorsan, ha a táj megmutatása a cél, ezt forgatáskor figyelembe kell venni és a szerint tervezni, különben darabos és/vagy elmosódott lesz. Vannak erre táblázatok, vagy kalkulátorok. Persze át kell váltani a kamerád, objektíved tulajdonságára. Gyakorlással majd érezni fogod mi mehet, mi ami sok.
Meg vannak kompozíciós trükkök, pl egy mozgó madár, hajó, bicikli, autó... akármi lekövetése ami valamennyire elvonja a figyelmet a túl gyors svenkről. -
válasz
lionshamlet #2613 üzenetére
25 kockával ne csinálj gyors svenkeket.
-
válasz
lionshamlet #2611 üzenetére
ha hosszabb a záridő, attól nem lesz darabosabb.
-
válasz
lionshamlet #2607 üzenetére
megint az érzékenység-blende-záridő szentháromsághoz érkeztünk meg
ha sok a fény, az érzékenység alapon van, blende/írisz nincs (a phantomok nagy részében nincs ilyesmi), akkor csak a záridő rövidítésével lehet a bejutó fény mennyiségét csökkenteni. a motion blur az, amitől kevés fps-nél sem tűnik egy mozgás darabosnak, a közmegegyezés, megszokás szerint 25 fps mellett 1/50 s záridőnél kelt természetes benyomást. a sok fény miatt viszont ennél rövidebbet kénytelen használni a gép, így darabos lesz.
két megoldás van: vagy egy nd filterrel csökkented a bejutó fényt, vagy lassabban mozgatod a kamerát. -
BonFire
veterán
válasz
lionshamlet #2604 üzenetére
A hiba az ön készülékében van. Nem laggol. Egyébként mihez képest laggolna?
A blokkosodás a tömörítés miatt van. -
narumon
őstag
válasz
lionshamlet #2604 üzenetére
Konkrétan mit kéne látni? Az égboltban egy kis bandingtól eltekintve én semmit nem látok. (Mármint kockát meg lagot).
-
válasz
lionshamlet #2600 üzenetére
Jó, de mennyire van állítva a sequence?
-
válasz
lionshamlet #2598 üzenetére
Hát ööö, az fps eléggé fontos, sőt...
Az, hogy az adott fájlt egyből a szerkesztőre dobod vagy a könyvtárba, az teljesen mindegy.
Fps és bitráta, ezek baromi fontosak.
-
válasz
lionshamlet #2595 üzenetére
A felvétel és a sequence azonos fps?
Exportáláskor van direkt ajánlott 4k YouTube-ra, azt érdemes kiválasztani és bitrate-t 40-60 közé állítani. -
válasz
lionshamlet #2592 üzenetére
szerintem nem rossz, az ég túl világos talán a végén.
-
BonFire
veterán
válasz
lionshamlet #2512 üzenetére
"Lehet hogy túl tolom
Csak szeretném megérteni hogy működik a rendszer."Akkor javaslom, ne pipáld be alapértelmezetten az összes színhangolást, mert egymásnak ellentétes parancsokat is meg lehet vele valósítani. Példának okádék a kontraszt fokozásával a színtelítettség is nő! Ezt tudni kell, és a színekből tudatosan vissza kell húzni, ha fokozod a kontrasztot.
Ugyanígy egy kis módosítás a fehéregyensúlyon, aztán ezzel egyidejűleg bekapcsolod a Color Wheelst és azon elkezdet színezni az árnyékokat meg a csúcsfényeket, akkor megjósolhatatlan, mi lesz a végeredmény. Vagy-vagy.
Én legtöbbször a színgörbéket használom, azzal egyidejűleg a fényerőt, kontrasztot, fehéregyensúlyt, árnyékokat, csúcsfényeket be lehet lőni.És egyszerre mindig csak egy dolgot tapasztalj ki.
-
Roachy
senior tag
válasz
lionshamlet #2510 üzenetére
Egy kicsit túl tolod szerintem. Nem kell ennyire pontosan a histogramot bújni. Hacsak nem televíziós adásanyagot gyártasz. Nyomd rá a lut-ot és lődd be szemre a színeket, fényeket, ahogyan neked tetszik, vagy ami a legközelebb áll a valósághoz és max a nagyon bebukott/kiégett részeket és túl/alul lőtt színeket korrigáld a histogram alapján.
-
tirszin
senior tag
válasz
lionshamlet #2506 üzenetére
A drónon?
Amíg lehet maradok ISO100-on. Felszállok, és amikor megvan a snitt közben előforduló közepes fény, ott rögzítem az expozíciós értéket az AE-vel. Erre van dedikált gombom a M2-n.
Manuállal nem szoktam kínlódni, inkább hagyom, hogy ő állítsa be és fixálom. Sokkal gyorsabb. -
tirszin
senior tag
válasz
lionshamlet #2504 üzenetére
Azért is jobb fixálni az expót, mert ha felvétel közben blendét vált, nem győződ majd utólag korrigálni. Erre gyorsan rájöttem. ☺️
-
válasz
lionshamlet #2502 üzenetére
az automatika nem tekeri túl szépen az expót, szóval mégiscsak fix beállítással kellene megoldani.
ne repülj úgy, hogy a propok árnyékot vetnek a lencsére, mert a vége felé ezért csíkozódik a kép
ne forgolódj ilyen gyorsan, mert nem lesz szép
vegyél a gépre nd filtert, mert így túl rövid záridőket kell használni, és emiatt darabos minden mozgás (ez valamelyest segít a prop árnyékán, meg a gyorsabb mozgásokon is) -
válasz
lionshamlet #2499 üzenetére
[gépedtípusa] d-log torec709 lut. m2p-hez pl itt
-
válasz
lionshamlet #2497 üzenetére
felraksz egy lutot, amivel kb visszakapod az eredeti kontrasztot stb (tehát ezzel még nem színezed sehova), és ahhoz képest állítod be a színeket úgy, ahogy neked tetszik.
-
válasz
lionshamlet #2495 üzenetére
szerintem nagyon buknak az árnyékok, de ez ízlés dolga is.
az elegáns megoldás az, hogy ráhúzol egy d-log lutot, és abból alakítod tovább, de ez nincs kőbe vésve.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Házimozi belépő szinten
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Honda topik
- Hardcore café
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E6230 - i5-3GEN I 8GB I 320GB I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 notebook - Ultra 5 135U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics W11
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 32GB DDR5 500GB SSD RX 6700XT 12GB Cooler Master CMP 520L 750W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest