Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz totron #84 üzenetére

    de már nagyon mások a külsőségek, magyarázni kell a gyereknek a megjelenő orsós magnót, egyebek

    És? A Spartacust sem forgatják le csak azért mert a gyereknek el kell magyarázni, hogy volt amikor nem drónokkal ment a harc hanem kardokkal és a bakancs helyett szandálban jártak egymást kaszabolni. És még okostelefonjuk se volt folyamatos netkapcsolattal.

  • Hi!King

    őstag

    válasz totron #96 üzenetére

    Arra nem lesz igény, hogy ha már hozzászoktak a fogyasztók, hogy relatív olcsóbban kapják a tartalmat, akkor majd megint visszajön az, ami a 80-as, 90-es években volt. Illetve a korábbi paradigmák nem fognak visszatérni, vagy ha mégis, akkor teljesen más formában. A piac folyamatosan változik.

    "1 kábelelőfizetés árából szerintem 1 szolgáltató jön ki, max. 2 olcsóbb. 4-5 esetén egyértelmű lenne a helyzet. De utána számolhatunk, érdekel melyekkel jött ez ki."

    Én elviekben beszéltem erről, hogy mi a reális, amit fizetnének az emberek. De ha a jelent nézem, akkor sem a mai kábeltv árakrból indulnék ki, ami egy egyre gyorsabban leépülő piac, hanem 20 évvel ezelőttből, amikor általános volt a kábeltv előfizetés és még a letöltés sem játszott tömegesen a tartalmaknál. Az akkori árakból jelenértéken most is kijön 4-5 úgy, hogy a Netflix, a legdrágább az egyik. Mert az a kábeltv előfizetés itthon 10-15 ezer lenne most ha inflációval vagy bérnövekedéssel kalkulálsz.

    "Hol? Aktuális üzleti érdekek szerint megjelenítve és rendezve? A dizájn is vagy jó vagy nem. Kinek a milyen agymenését kell elviselni épp az eléréshez? Nahagyjál. A zene némileg más, de értelek."

    Ez ugyanaz mint az antikváriumok, a digitális tartalmaknak is mindig lesznek szélesebb gyűjtőhelyei, ahol többféle dolgot szerezhetsz be, de egyenként fizetned kell érte. Nem tudom hol, nekem kevéssszer volt ilyen, akkor célzottan mentem a szolgáltató oldalára, mert meg volt hirdetve hol tudom megnézni.

    "Jó, de ha érted őt és csak negyede volt meg, akkor miért irreleváns az offline? Nem értem ezt a mondatot. Nem offline buzi vagyok én sem, egyszerűen csak van, hogy nem az online térbe esik az optimuma valaminek. Ami könnyebb streamen - és nem kell félni az eltűnéstől vagy az nem jelent gondot - ott én is élek vele."

    A 0. lépés hogy beszerzed, ami offline lehet hogy még nehezebb feladat.
    "Illetve még van egy olyan különös állapot is, hogy az ember nincs épp online-közelben. Ez kevesek problémája ma, tudom, de van ilyen is."

    Netflixnél például le tudod menteni offline.

  • Hi!King

    őstag

    válasz totron #98 üzenetére

    Ez így totálisan szubjektív. A korszellem folyamatosan változik és szerteágazó, sosincsenek fixen rögzített szabályok, azt csak utólag látod az adott korban sikeres tartalmaknál, közben egy csomó más tartalom képzavaros volt a múltban is. Meg az is szubjektív, hogy mi a képzavaros. Pl. az elmúlt 15-20 évben a sorozatok közül még a legkeményebb thrillerek is alkalmazták a humort mint eszközt, ez valaki szemében lehet képzavar. Vagy pl. ott van a Harry Potter, ami kulturálisan tényleg mindenféléből lett összefacsarva, aztán sikeres lett.

  • Hi!King

    őstag

    válasz arnyekxxx #100 üzenetére

    Jogos, ez nem tűnt fel. De mi jelentősége van a dramturgiájában? Mert a királyfi fehér arcát nagyon kihangsúlyozzák a márványszobor miatt, a kis hableány sztori viszont simán menne akár úgy is, hogy mindenki odalent fekete.

    És mi jelentősége van, tekintve hogy már a 89-es rajzfilm sem ragaszkodott az eredeti műhöz szinte semmiben. Pl. a varázsszigony hogy jön ide? A gonosz boszorkány szénné démonizálása, holott az eredetiben csak szimplán elfogadott egy dealt a hableány, amiből aztán rosszul jött ki, de a boszorkány nem igyekezett utána módszeresen tönkretenni az életét. Persze ezekkel semmi gond, de a fekete hableány elront mindent...

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Hi!King #97 üzenetére

    "Konkrétan olyan példával jöttél, ahol irreleváns a bőrszín, és a szerző nem alkotott konkrétan fehér karakterrt a történetbe"

    Konkrétan minden főszereplő bőrszínét megemlíti Andersen.

    azzal miért nincs bajod?

    #69 és 70.

    Miért kellene mindig mindent egy az egyben meghagyni az eredetiben?

    Erről szó sincs.


    Vagy ha már Shakespeare, a Rómeó és Júliát is feldolgozták filmben modern kontextusban.

    Engem nem zavarna egy Kis hableány feldolgozás amiben a lány egy fiatal topmanaggerbe zúg bele valahol New York partjainál, és ebben a változatban az sem lenne porblémás ha a topmanager japán lenne a hableány meg wakandai.

    Az viszont zavarna ha készülne egy új Robin Hood ami a XII. századi sherwoodi erdőben játszódik, és Robin szerepét Kim Woo-bin kapná.

  • totron

    addikt

    válasz arnyekxxx #102 üzenetére

    És még okostelefonjuk se volt folyamatos netkapcsolattal.
    Nyomorult egy élet volt! Ettől függetlenül érzed te is, hogy van ami tényleg aktualizálható - és érdemes is aktualizálni - és van, ami archaikusan értékes.

    (#104) Hi!King, vannak sikeres újítók és sikertelenek. Gyakran szimpla kísérletezgetés megy szakmaiságnak eladva. Ezt én így most nem ítélném annak és nem vagyok egyedül. A tömegeknek meg mindig is mindegy volt. Amikor attól egy film, hogy jócsaj/jópasi játszik benne, meg attól egy bor, hogy édes. Talán nem ők a szakmai konzílium csúcsa. Nem is kell mindenkinek filmesztétának lennie és a múltban jobban jelenlévő tekintélyelvűségben sem hiszek (világklasszis vagy világklasszisnak kikiáltott kevés számú rendező vagy színész). Ide jönne az a mondat, hogy és legyen meg mindenkinek a maga ízlése, véleménye is szabadon - de az irányítottság szomorú mértéke miatt nem tud ide kerülni.

    azt csak utólag látod az adott korban sikeres tartalmaknál
    Ebben van valami. Viszont nem nehéz látni szerintem, hogy a mai, nagy fokú számosságban túlhígultak a kísérletezgetés szabályai is, mindenki lehet már minden, mindent lehet mindennek láttatni. Legyen, legyen felfutása, majd le is, de ne kelljen már 2 pofára zabálni és bólogatni mindenre, attól, hogy a filmezésbe is beszivárgott a túlgondolt szabadság. Esetleg az aranymetszés szabályait is írjuk újra, mer' pé'z kell. Mindent nem lehet.

    legkeményebb thrillerek is alkalmazták a humort mint eszközt,
    Az édessavanyú is működik, tradicionálisan, de több mostani alkotó az utcáról beszabadult a konyhába, mert azt hitte kotyvasztóműsorba' van. Közbe' tényleg. A baj csak az, hogy a közízlés igen könnyen formálható. Értem a példád, de itt nem szakmáról, hanem pénzcsináló jövevényekről beszélünk. Kívánom egyébként, hogy forrja ki magát ebből a bagázsból és generációból is a tehetség és a maradandóság (még ha az nekem nem is tetszik). De mondom, ezek aranymetszést akarnak metszeni. Amint eléri lefutóélét a streaming, ezek eltűnnek és legközelebb valamelyik más, aktuálisan felfelé ívelő területen találkozhatsz velük ismét. Nincs mit értékelni. Az b@szik (forgat/terjeszt) aki jobban tud helyezkedni, nem lélekkel csinálja, közben sok tehetség sikkad az árnyékban.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Hi!King #105 üzenetére

    De mi jelentősége van a dramturgiájában?

    Hableány...fehér tajték..fehér habok... fehér habbá változik, ott van a sztoriban. Persze nyilván ennek csak az eredeti befejezéssel van értelme.

    tekintve hogy már a 89-es rajzfilm

    mivel azt is szarnak tartom (ezt fentebb párszor mer említettem) nem értem miért jössz vele. Mindemellett nyilván az első dizniverzió azért olyan mert dizni és hosszú mese, az eredetiből egy félórás rajzfimet lehetne max összehozni, valamivel ki kellett tölteni a műsoridőt, a vége meg gyerekbarát mert hát dizni.

    Most meg kellett bele a progresszív kvótaafroamerikai (vagy nem tudom épp mi a polkorrekt megnevezés) mert dizni.

    A következő verzióban magát női identitásúnak valló fiú lesz a hableány. Dramaturgiailag azzal sem lesz probléma.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz totron #107 üzenetére

    Szerintem tökre érdekes egy 30-40 évvel ezelőtti film az akkori technikai megoldásokkal és a lányomat sem zavarja, amikor elmagyarázom neki, hogy azért nem hivják egymást mobilon a szereplők, mert akkor még az nem létezett.

  • totron

    addikt

    válasz Hi!King #103 üzenetére

    Mert az a kábeltv előfizetés itthon 10-15 ezer lenne most ha inflációval vagy bérnövekedéssel kalkulálsz.
    Hát én nem ilyen világban nevelkedtem, de szerintem a többség sem. Az más tészta, hogy internettel együtt az utóbbi ~2 évtizedben van aki ennyit kicsenget fullkábelcsomaggal körítve, de ezt sem általánosnak. Értem a párhuzamot, de itt a rákfene a pontosság. Reprezentatíve nézve a közember - a triple playes net/kábeltévé mellé - jó ha előfizet 1 streamingre ebben az országban és még lehet, hogy ezzel is sokat mondtam.

    a digitális tartalmaknak is mindig lesznek szélesebb gyűjtőhelyei,
    Értem a szellemi termék intézményét vagyis túllátok azon, hogy csak a megfogható fizikalitás lenne honorálandó, de milyen gyűjtőhelyek? Miért fizessek? Bérlésért? Hogy a tárhelyről, ami az "enyém" majd random eltűnhessen a cucc valami tucatszöveggel megokolva? Csak ez van, meg a poros antikvárium? A kettő között, mint a jelen kor válasza nincs semmi? A hirdetés aktuális érdek szerint van. Nem érdekelnek az ilyenek. Róluk szól, az én igényem meg magamról. Nem találkozik a kettő. A marketing feladata, hogy elhitesse, hogy de. Tv Shop-szint.

    A 0. lépés hogy beszerzed, ami offline lehet hogy még nehezebb feladat.
    Inkább digitális online, jelenkori vagy közelmúltbéli anyagok offline-osításáról beszéltem, az off beszerzés egy külön műfaj, ott már tényleg emlegethetők lemezboltok, antikváriumok és jellemzően a régmúltba mutat.

    Netflixnél például le tudod menteni offline.
    Saját meghajtóra? Nincs netflix fiókom.

    (#109) arnyekxxx, Nem mondtam, hogy ne lenne helye az ilyen nézéseknek vagy megismertetéseknek, de van, ami egyszerűen ordítóan nem aktuális, viszont annak akarják eladni. Ami nem akar más lenni mint ami és ami volt a saját korában az jól van úgy és nem érdemtelen elővenni.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz arnyekxxx #108 üzenetére

    "Hableány...fehér tajték..fehér habok... fehér habbá változik, ott van a sztoriban. Persze nyilván ennek csak az eredeti befejezéssel van értelme."

    Tehát te magad írtad le, hogy a megváltoztatott sztorival már semmi jelentősége.

    "mivel azt is szarnak tartom (ezt fentebb párszor mer említettem) nem értem miért jössz vele. Mindemellett nyilván az első dizniverzió azért olyan mert dizni és hosszú mese, az eredetiből egy félórás rajzfimet lehetne max összehozni, valamivel ki kellett tölteni a műsoridőt, a vége meg gyerekbarát mert hát dizni."

    Én is szarnak tartom, de nem háborodok fel, hogy alapjaiban változtatták meg a sztorit.

    Továbbra sem arról van szó, hogy kitöltötték valami extrával a sztorit, hanem arról, hogy teljesen más irányba terelték, szóval nem az magyarázza, hogy túl rövid volt az eredeti. Egyébként az eredetit kiegészítve némi köztes altörténettel simán csinálható lenne belőle egész estés rajzfilm. Meg viszonylag tömören fogalmaz. Nézd meg a Hobbitból mit csináltak, ott egy alapból is bőbeszédű könyvnél van hogy pár oldalból fél órás jelenetet csináltak.

  • Dilikutya

    félisten

    válasz Hi!King #97 üzenetére

    Azt tegyük hozzá, hogy az 1800-as években egy európai irodalmi műben szerintem fel sem merült, hogy ne fehérek legyenek a szereplők, főleg a főszereplők. Mondjuk ez korszellem, a bőrszínnek a Kis hableány esetében édes kevés jelentősége van. Max a hercegnek, abban az időben nem sok fekete herceg hajózott a nyílt tengeren.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • 8th

    addikt

    Ezek a megfelelési kényszerben szenvedő szegények még mindig nem veszik az adást, hogy csak mert egy hangos statisztikailag kimutathatatlan méretű kisebbség állva tapsikol és ünnepel neki attól még valójában baromira nincs igény a szivárványos takonnyal nyakon borított woke hülyeségre. Sebaj, idővel majd csak leesik. Ha máshol nem hát a pénzügyi osztályon.

  • kikikirly

    senior tag

    Mit szeretek a filmekben viszont látni a főszereplők külsőjét illetően:
    A, Legyen szimpatikus/megnyerő külsejű. Általában a szép emberek felelnem meg ennek a feltételnek. Erre nem írok konkrét példákat, mindenki tud ilyen színészeket felsorolni.
    B, Legyen karakteres megjelenése pl. Frances McDormand, Octavia Spencer(Fekete),Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger(Ő szerintem besorolható mindkét kategóriába)
    Ha mindkettőnek megfelel, az csak hab a tortán.

    A lényeg hogy semmiképp se legyen unszimpatikus külsejű.
    Részemről itt van a problémám a feketékkel. Ezen belül két ággal:
    Full fekete és nő.
    Én a döntő többségüket rondának találom, méghozzá nem is kicsit(Számszerűsitve kb. 10-ből 9-et).
    Nagyon határozottak az arcvonásaik, számomra férfi arc keveredve néhány nőies vonással.
    Ebből kifolyólag kizökkent ha pozitív karaktert játszanak el.
    Fekete férfiakkal nincs ilyen problémám, se a keverék nőkkel, pl az itt sokat emlegetett fekete kishableány rendben van.

    Aztán itt van még a múltban készitett filmek ,,modernizálása" a kor ,,elvárásainak" megfelően.
    Pl. a fekete Aragorn, fekete kishableány.
    Itt a következő a problémám. Megszoktam hogy Aragornt mindig is egy bizonyos szinész játszotta el. Ha valamilyen okból Viggo Mortensen jelen pillanatban nem tudja eljátszani a karaktert mert épp filmet forgatnak vele stb, az lenne a legjobb ha várnánk amig el tudja játszani a szerepet. Ha mondjuk nem akarja újra eljátszani Aragorn szerepét akkor egy olyan színészt kellene választani aki ráemlékeztet Pl. neki hosszú haja volt, szóval egy tarkopasz fehér faszi is elég illúzió romboló lenne, hogy csak egy példát mondjak.
    Bőrszín ugyanez a kategória, fekete színész baromira nem emlékeztetne Aragornra.

    Előbb kifejtettem a véleményemet a Fekete Nőkről.
    A romákkal még inkább hadilábon állok.
    És ott nem csak a nőket, de a férfiakat is pokoli rondának találom.
    Tegyük fel egy pillanatra hogy a romák megtanulnak úgy színészkedni mint a nem romák.
    Mit szólnátok ha viszont látnátok csomó olyan embert a filmekben pozitív szereplőként akikkel nap mint nap találkozhatunk a 4-es 6-os villamoson?
    Ugyan olyan ügyesen színészkedik mint a többi kollégája, csak a bőrszíne és az ebből következő testi vonásai mások(Fekete után egy cigány Aragorn, na mit szóltok?).
    Tisztában vagyok vele hogy társadalom arányosan nincsenek annyian mint a feketék, igy nem jelentenek akkora vásárlóbázist sem, de ideológiai szempontból mindez nem számít.
    Tudományosan már megfejtették hogy milyen vonásoktól látunk szépnek valakit. Azt is régóta tudjuk hogy akit csúnyának találunk, azt általában nem találjuk szimpatikusnak sem(nyilván ha jó arc az illető ezen felül emelkedünk, sőt idővel külsőleg is szépnek, vonzónak találjuk, de filmnél ilyen szintű elmélyülésről néhány kőkemény drámát leszámítva nem beszélhetünk).
    Lehet itt előadni a szűz kurvát meg le sötét parasztozni a pulpitusról, a külső igenis számít a színészeknél, aki mást mond az hazudik. Pl. Tavalyi Fekete Telefon című Film: Ethan Hawk egy megnyerő külsejű férfi, negatív karakterként sörhasat kapott és az ábrázatát is eltorzítottak.De nyilván nem számít a külső...
    Ezt az igényt szolgálta/szolgálja ki a piaci alapon működő Hollywood egészen napjainkig. Mostanság próbálják erőltetni ezt a dolgot, jelzik is a nézők közül jó néhányan hogy nem gyere be a dolog. Anyagilag lesz e ennek hatása az jó kérdés. Nem értek egyet azzal hogy manapság nem készülnek olyan értékes és jó filmek mint 10-20 évvel ezelőtt. Mai akciófilmek legalább olyan jók mint a régiek, PL A gyilkos járat, Extraction, John Wick széria, Kong Koponyasziget, baromi jól vannak megrendezve az akciójelenetek és a karakterek is kidolgozottak. Drámákból is megjelenik minden évben 2-3 igazi gyöngyszem.
    Visszatérve a bőrszín kérdéshez.Nem lehet hogy ez a határvonal emberenként eltérő, van akit a fekete nő nem zavar, de a roma már igen, és fordítva? Nehogy valamelyik okostojás elkezdje nekem megmagyarázni a Lakatos Ármándok tömeges megjelenése a filmekben őt nem zavarná...

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz kikikirly #114 üzenetére

    Ami a tudományos alapot illeti, ennek semmi köze a rasszokhoz, alapvetően a szimmetrikus, szabályos arcokat találják többen vonzónak, nem azon múlik hogy néger, cigány vagy mondjuk ázsiai. A saját ízlésedet próbálod tudományosnak tűnően magyarázni. Pl. mindjárt ott van példának Csányi Sándor, aki itthon népszerű volt a női nézők körében a "hősszerelmes" szerepekben. Vagy ott van Farkas Franciska, nyilván szubjektív, de szerintem jól néz ki. Cigány nőknél szerintem egyébként gyakori, hogy fiatalon nagyon szépek, aztán hamar elrondulnak, ehhez szerintem több köze van az életmódnak, mint a genetikának. De hogy szokatlanok a filmekben az inkább megszokás hiánya lehet.

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Hi!King #115 üzenetére

    Nem a bőrszín önmagában a lényeg hanem bőrszínhez tartozó arcvonások. Hasonlítsd össze Fehér vagy keverék és és Full fekete női színészek arcát. Ég és föld a különbség az esetek 90%-ban. Ha ezt tagadod, nincs miről beszélnünk. Nyilván romák között is vannak szép arcúak, de szintén elég kevesen vannak. Farkas Franciska szerintem is vonzó, de az utcán a romák igy néznek ki? Erre te is tudod a választ. Csányi Sándor szerintem is rendben van.
    Arról beszélek hogy kit találsz szépnek az egy ösztönös dolog, nem tudod önkontrollal felül bírálni(Leírtam milyen esetben tudod, filmeknél ez nem tud érvényesülni).
    Kinézet ,szimpátia - unszimpátia közötti összefüggést nem fejtem ki újra.

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Hi!King #115 üzenetére

    Te is két olyan roma színészt tudtál felhozni példának akiknek az arcvonásaik ugyanolyanok mint bármelyik magyarnak. Ha az egyenlőség jegyében járunk el, akkor nem tehetsz különbséget szépség szerint, megegyező színészi teljesítmény mellett az átlagos romának ugyanakkora eséllyel kell indulna egy színész Castingon mint Farkas Franciskának és Csányi Sándornak vagy mint bármelyik Magyar/Fehér/Fekete/Latino Stb szinésznek, így szól az ige! Azért ezt ízlelgessük egy kicsit.

    [ Szerkesztve ]

  • Dilikutya

    félisten

    válasz kikikirly #114 üzenetére

    Lehet, hogy nem értesz egyet, de attól még akad pár műfaj, amiben régen jobb filmek készültek. Az akció és a vígjáték pont ilyen.
    A hétvégén néztük a Gyagyás gyilkosságot Adam Sandlerrel, szórakoztató, de iszonyat steril film, ha megnézed, 20 éve milyen volt egy átlag Sandler film. Mondjuk ő rossz példa, mert sosem szerettem. :) De a lényeg, hogy régen nem voltak telenyomva a vígjátékok polkorrektséggel, lehetett mindenen és mindenkin nevetni. Ma egy Csupasz pisztoly elképzelhetetlen lenne, de még egy Rendőrakadémia is, aminek egyik legklasszikusabb poénforrása a Kék Osztriga Bár. De sok vígjátékot tudnék mondani, amin ma lazán besértődne valaki.

    Az akciófilmek a másik. Az Extraction-t láttam, látványos, lőnek benne sokat, de valahogy olyan lelketlen, nincs egy rendes ellenség sem benne. A John Wick első része kurvajó, én végig vigyorogtam, többszörnézős, aztán kezdtek egyre több faszságot belepakolni, a 3. rész már majdhogynem gyökérség volt. Kevés értékelhető, karakteres akciószínész van, és pl. Chris Hemsworth nem tartozik közéjük. Mint ahogy a rosszfiúk is olyan jellegtelenek, az első John Wick ebben is üdítő kivétel volt.
    Nagyon kevesek tudnak olyan akciósztárok lenni, mint Chuck Norris, Stallone, Schwarzi, Bruce Willis, de pl. egy 90-es évek eleji Dolph Lundgreen is lekörözi a mai mezőnyt. A jelenlegi felhozatalból jelenleg Dwayne Johnson a csúcs szerintem, ő az aki egy kis karaktert is vissz az akcióba, Jason Momoában van még potenciál. Jason Statham is lehetett volna méltó utód, de végül nem jött össze.

    Az, hogy nem minden embertípus jön be, természetes, más kultúra, másban nőttél, nőttünk fel. Egy közép-afrikai törzs, ahol az alsó ajakba tett tányér, vagy a karikákkal megnyújtott nyak a szexi, megint más világ, más kultúra. Szerintem alapvetően mindenkinek az "övéi" tetszenek főleg. De konkrétan lerondázni egy nem félvér fekete nőt azért túlzás.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Dilikutya #118 üzenetére

    Vígjátékokban 100%-ig igazad van. Azért is nem említettem mert jó ideje nem nézek ilyeneket, nem tudják azt nyújtani amit hajdan, és igen ez nagyrészt a polkorrektségnek köszönhető.

    Akciófilmek:
    Én is rajongók Schwarzenegger és Stallone filmekért, ahogy ez a két háromajtós szekrény mozog a vásznon, az egy jelenség. Mikor Arnold azt mondja a döglött krokodilnak hogy viszlát retikül mindig leborulok a kanapéról. X D
    Stallone Rocky és Rambo filmjei szintén legendásak, és ő miatta azok.
    John Wick 2 nálam még működött, időnként újra is nézem őket teljes egészében, vagy csak az emlékezetes jeleneket.3 nem fájt de nekem is fáradt volt, eszem ágában nincs újranézni.4-et nem láttam. Ami még bejött az a Tommorow War Chris Prattel, tegnap este néztem meg immáron vagy 7-jére.
    Van egy tendencia ami engem is zavar: 12-es besorolású ,,akciófilmek" térhóditása a profitmaximalizálás céljóból. Star Wars egy az egyben ennek lett az áldozata. Borzalmasak az akciójelenetek, meg úgy amblock az egész Disney trilógia. Sorozatok magasabb szintet képviselnek viszont az akciójelenetek ugyanúgy alacsony korhatár besorolásúak és követhetetlenek a tömérdek felesleges vágástól. Két Frakció háborúzik egymással, ráadásul az egyik egy tömeggyilkos náci bagázs, nem értem ilyen alapanyagból hogy sikerült kilyukadni családi kalandfilm vonalnál...
    Jurassic World ugyanezt a lovat üli meg. Turistákkal teli szigeten elszabadulnak az őslények, elsőre itt sem a családi kalandfilm ugrik be. Ők annyival kulturáltabban kezelték a szituációt hogy tisztában voltak a korlátokkal, írtak egy korrekt kalandfilmet jó színészekkel, és az akció mennyiségét a gyerekbarát besorolásnak megfelelő szintre redukálták. Folytatásokról inkább ne beszéljünk.
    Marvell filmek dettó 12-es korhatárt preferálják de Kevin Feige-nak sikerült kiharcolni néhány 16-os besorolású részt amik nem csak akcióban de hangulatban is felnőttesebbek. Kathleen Kennedy ugyanerre nem volt képes. És valahogy a 12-es besorolásúak is jobban működnek a Star Wars-nál(itt is mutatkoznak a kifulladás jelei, ennyi film után nem csoda).
    Témához kapcsolódik még Nolan Dunkirk cimű filmje: nem hibátlan alkotás, viszont a hangulata olyan amilyennek egy háborús filmnek lennie kell. Vágni lehet a feszültséget,
    érzed hogy hajszálon függ az életük, hosszú jeleneteit imádtam(kiváló operatőri munka).
    John Wick 4-ről jót is, rosszat is hallottam. 3-rész minősége után ismerve a 4 rész játék idejét, vannak fenntartásaim. Ugyanakkor örülök az anyagi sikerének mert azt üzeni a stúdióknak hogy nem csak családbarát filmekkel lehet sok pénzt kaszálni. Tizenkét karikás akciófilm műfaj számomra egy téboly, bármi ami ez ellen dolgozik, csak üdvözölni tudom.

    ,,Szerintem alapvetően mindenkinek az "övéi" tetszenek főleg."
    Igazat szóltál, szívemből szóltál. :K
    ,,De konkrétan lerondázni egy nem félvér fekete nőt azért túlzás."
    :R :R :R

  • Dilikutya

    félisten

    válasz kikikirly #119 üzenetére

    A Star Wars soha sem volt magasabb korhatár besorolású, az eredeti trilógia is egy családbarát fantasy, még a borúsabb EP2-vel együtt is, nem elfelejtve, hogy ebben az időben simán elfért a fiatalabbaknak szóló filmek között is pár borúsabb. Szóval nem a korhatárbesorolás a baja a Disney féle Star Wars-nak, nincs benne kevesebb erőszak, mint a régiekben, sőt még egy apagyilkosság is belefért, ami azért se nem megszokott, se nem családbarát. Egész egyszerűen következetlen, átgondolatlan az egész. Tudom, anno Lucas sem tervezett semmit az EP4 utánra, de aztán a sikert látva ha már trilógiát akart, úgy is írt, míg a Disney trilógiában más csinálta a középső részt, így a folytatást is ahhoz kellett igazítani, és az oda szánt ötletek se lettek jók, csapnivaló az egész.

    Az akciófilmek sajnos igaz, meg is néztem, a Terminator, Halálos fegyver stb. is Rated R volt anno is, pedig utóbbi pl. vizuálisan nem is tartalmaz olyan erőszakot, mint pl. a John Wick. De akciófilmet nem lehet gyerekbarátra csinálni, ez tény.

    A Jurassic World baja sem a korhatár, a Jurassic Park is csak PG-13 volt, meg a folytatások is, abból senki sem akart többet kihozni. A baj vele az, hogy teljesen elveszett belőle a lélek, amitől a Jurassic Park annyira jó volt (a folytatások már kevésbé, de így is verik a Jurassic World-öt). A sztori meg jó nagy hülyeséggé kerekedett a 2. résszel, aláírom, hogy az első Jurassic World korrekt kalandfilm, moziban láttam, még tetszett is.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • adalbert1

    veterán

    válasz dabadab #28 üzenetére

    Ez szerintem borzasztóan zavaró - jelenleg előfizetek 5 streaming szolgálatatásra, de sokszor előfordul, hogy ha eszembe jut, hogy megnéznék valami régebbi filmet (és nem valami 10 ember által látott, a 60-as években készült művészfilmet, hanem valami kommersz cuccot a 80-as vagy 90-es évekből), akkor pár perc keresés után rá kell jönnöm, hogy egyiken sincs fent.
    Ami még zavaró tud lenni, hogy bizonyos filmek időként ki-be kerülnek a kínálatba (gondolom ott adott időtartamra veszik meg a forgalmazáshoz a jogot).
    Többször belefutottam már, hogy igen, pl. az As good as it gets fent van a netflixen, majd mikor eszembe jut, hogy megnézném, akkor megint csodálkozok, hogy igen, azóta már le is került (most épp ismét visszakerült).

  • azbest

    félisten

    A bad boys pedig milyen jó volt fehér szereplőkkel. Ja az a pancser police egy paródia volt.
    Ahogy az emlékmás is eléggé necces volt feldolgozva, bár legalább újat akartak csinálni.

    Annyi történtet lehetne kitalálni, még ha le is másolják a másikat, de az tényleg zavaró, amikor ugyanaz a karakter évjárattól függően más vallású, nemű, színű. Teljes tudathasadás. Nem elég nagy a tenger, hogy másik királyság és hercegnő is legyen benne?

    Egyszerűen arról van szó, hogy gagyi mutációkat adnak ki a régi sikerfilmekből, mert a producerek és a kiadók nem akarnak semmi újba befektetni, csak a tutit akarják ismételgetni. A történet még butább, a megvalósítás még gagyibb, egyedül azzal foglalkoznak, hogy lehet a régi sztorit megerőszakolni és a hülye vonatra felszálva felhájpolni.

    Amikor nagy ritkán egy eredeti történet - de még akár, ha egy minőségi feldolgozás is készül, akkor azt nem érik hasonló kritikák.

    Btw, pókembernél a spider-verse kiscsávó nagyon jó volt, mert megoldották, hogy az egy másik történet és volt tartalma is. Nem a történelem kicserélése volt.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz azbest #122 üzenetére

    Ahogy az emlékmás is eléggé necces volt feldolgozva, bár legalább újat akartak csinálni.

    Itt hevesen bólogattam, aztán rájöttem, hogy minden bizonnyal itt nem a Svarci-félére gondolsz (meg hogy az hogyan dolgozta fel a Philip K. Dick-féle alapokat), hanem a 2012-es filmre (ami amúgy szintén borzasztó lett).

    DRM is theft

  • azbest

    félisten

    válasz adalbert1 #121 üzenetére

    én most racionalizáltam és pl disney-t egyelőre nem hosszabbítom a lejáró éves előfizetése után. Appletv-t is lemondtam - azon néha bérlek egy ezresért újabb filmet, ami még nincs fenn streamingen. Meg netflixet visszavettem fhd-ra, mert a projektorom úgyis annyit tud. A hbo maxomat a yettel dobta le az általuk megszüntetet régi előfizetéssel.

    A prime, skyshowtime egy-egy ezresét elfér és peresze youtube premium. Ja meg van még curiositystream/nebula éves.

    Hiába ez a nagy választék, de a kínálat nagyrésze egy kaptafa, ugyanazoknak a klónja 95%-ban. Van hogy semmit nem nézek egy héten, mert nem találok érdekesnek tűnőt csak töltelékeket meg véget nem érőre nyújtott modern szappanoperákat.
    Ja amiken mi nőttünk fel, azok lehet bannolva vannak, mert nem píszík.

    #123 dabadab
    a Swarci féle beleillett az akkori világba és manapság is bármikor megnézhető. Az újabbak túl mesterkéltek, buták. De így vagyok manapság a netflixes játékfeldolgozásokkal, szerintem egészen jók, de a játékokkal nem játszottam, önmagában a sorozatot értékelem.

    Btw, Majd lehet 20 év múlva meg a mostani felvilágosultak fognak értetlenkedni, hogy miért mindenki kínai és indiai a filmekben akkorra :D Aki a mostani filmeket látta, nekik ez lesz az etalon és a későbbi lesz a gagyi.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz azbest #124 üzenetére

    a Swarci féle beleillett az akkori világba és manapság is bármikor megnézhető

    Pont ez az, arról új korában is azt gondoltam, hogy igazából egy szimpla akciófilm (annak egyébként jó), ami nagyrészt figyelmen kívül hagyja az alapul szolgáló irodalmi művek összes komolyabb és mélyebb gondolatát meg filozófiai kérdését és mindezt Swarci izmaival meg hárommellű csajokkal helyettesíti - némileg olyan volt, mint Az utolsó akcióhősben a Hamlet, csak azt viccnek szánták.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • AxBattler

    félisten

    B+, ez mit szedett? Kell belőle nekem is...

    Disney CEO Bob Iger details physical media plans, with a dramatic plot twist
    "And people really appreciate the picture quality. Nothing quite matches the warm image of analog video on disc. People don’t want digital....
    These new reissues are going to be glorious...heaven knows when he’s going to find the time to approve those 4K HDR remasters of The Abyss and True Lies...
    Collectors are going to be extremely pleased, as will our shareholders, at the sight of the triple-digit margins we’ll make here."

    Magyarul új tartalmak helyett Két Tűz Között szintű művészeti alkotások luxus gyűjtői újrakiadásaival akarják lefölözni a piacot.
    Hát, a fogyasztókon múlik, hogy mennyire szopják be az új cumit.

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

  • AxBattler

    félisten

    válasz Cassi #127 üzenetére

    Akkor rendesen benéztem. :D

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

  • Dilikutya

    félisten

    válasz AxBattler #126 üzenetére

    Az Avatar 2 nézői jóval kevesebb fizikai hordozót vesznek szerintem, mint azok, akik még emlékeznek a True Lies-ra. :)

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • jonnyjoker01

    veterán

    válasz kikikirly #114 üzenetére

    Ennél nyíltabban nem láttam még rasszizmust felvállalni a fórumon, bátor vagy :N

    Üdv. Johnny

  • AxBattler

    félisten

    válasz jonnyjoker01 #130 üzenetére

    Hagyján, de szerinte Viggo Mortensen 20 év elteltével is ugyanúgy eljátszaná Aragornt - már ha ráérne.

    ;]

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz kikikirly #114 üzenetére

    Nem tudtam, hogy Andrew Tate-et ilyen hamar internet kozelebe engedtek.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

Új hozzászólás Aktív témák