- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor 50 - apám nevében
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
Hirdetés
-
Furcsa processzorrészt kap a Lunar Lake
ph Az Intel látványosan az AI-ra fókuszál, ami nem feltétlenül baj.
-
Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
ma Mármint szó szerint, de nem egészen. Kézbe vettük az ár/érték bajnok Fusiont és a fahátlapos Ultrát.
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jinghis33
csendes tag
Szerintem (de ez az én véleményem) eléggé eltértünk a tárgytól.
[Szerkesztve] -
veterán
Én is most Softmoddoltam FireGL T2-re... A Maya szereti, sokkal gyorsabb lett, az UT2004 meg még mindig pöpec akadásmentes Onslaught pályán 1280x1024-ben minden csutkán... Szóval elégedett vagyok
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
MUŁĐER
addikt
helló
éppen ezt a repcsit Bővebben: link csinálom, és megakadtam...szval ugye a szárnyon vannak apró finom vonalak, vagy máshogy nézve blokkok...hogy lehetne ezeket a legegyszerűbben megcsinálni? gondoltam arra hogy körberajzolom őket, és bevel-el kiemelem finoman, vagy bump -mapping textúrával..esetleg van más ötlet? nem lehet vonalakat ''karcolni'' rá úgy, hogy meglátszódjon a renderelésben?Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
veterán
ezt akarod megcsinálni, vagy ezt csináltad?
ja én most itt tartok a BMW-mel:
Bővebben: link
[Szerkesztve]Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
MUŁĐER
addikt
válasz Menthirist #204 üzenetére
ezt akarom, ezek igazi képek vagyis az alap kész, most kéne textúrázni stb...ahogy néztem a textúrával kell megcsináléni ezeket a finom vonalakat...szvsz bevetek egy kis bump-mappingot hozzá
szép a BMW, jó lesz!Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
veterán
Csinálhatod bump mappal is, displacement mappal is (de akkor nagyon tisztának kell lennie, mert a legkisebb egyéb szín is meglátszik...), vagy ki is modellezheted... Én konkrétan ki szoktam modellezni, bár repülőt még nem csináltam (pedig igen szeretem őket már 6-7 éves korom óta ). Milyen modellt csinálsz? NURBS vagy poly? Mert kimodellezni akkor tudod, ha poly modellt csinálsz. Azaz azt hiszem csak akkor... én nem tudnám kialakítani nurbs mellett, ráadásul nehéz is lenne... Ja bocs, elfelejtettem, hogy MAY-ozol Akkor ilyen editable mesh meg ilyenekkel szórakozol Akkor is javaslom a kimodellezést... Megrajzolod két párhuzamos vonallal a gép panelezését, majd a köztes részt befele extrudálod... Én maya-ba így csinálom... Meshsmooth lesz rajta? Mert ha igen, akkor ezzel esetleg akadhatnak problémáid. Szóval ez a modellezős eljárás több buktatóval jár, és kép esetén nyugodtan csinálhatod bumppal is, csak persze ilyenkor minden csak virtuális panel (később manipulálni nem lehet, pl. kinyitni...) De gondolom ezt amúgy se akarod, szal nekem jó
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
MUŁĐER
addikt
válasz Menthirist #206 üzenetére
én 3d maxozok, miből gondoltad hogy maya? vagyis maya-t néztem először, de 3d max maya után sokkal könyebb nekem
Poly modellt csinálok, NURBS nekem túl komplikált, bár néha mondjuk jobb, de én ha lehet mindig poly-t használok
Meshsmooth-oztam szinte mindent, de muszály volt....elég macerás lenne kézzel csinálni egy repcsit..
Szerintem bump-map lesz, a mozgó részeket meg külön megcsinálom, ki-belépőéleken a kormányokat stb...az nem macerás.Extrudálás nagyon szívós lenne, túl sok a finom vonal, én erre lusta vagyok
[Szerkesztve]Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
veterán
Ahogy gondolod.. szerintem nem túl bonyolult panelt modellezni... persze a lustaság nagy úr... Én pl. most a kocsim légszűrő rácsozatát modelleztem ki, mert nem akartam textúrával megoldani
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
indigo
aktív tag
válasz Menthirist #204 üzenetére
Hali!
Úgy gondolom jó lesz a Bömös
Csak ez a csúnya szürke prerender szín ne lenne. Tudom, tudom, még csak modellezel. Én ilyenkor követem el azt a klasszikus, kezdőkre jellemző hibát, hogy rögtönön textúrázni és bevilágítani is akarom. -
MUŁĐER
addikt
válasz Menthirist #208 üzenetére
nem az hogy bonyolult, de a repcsi egész törzse tele van vele..azét más egy hűtőrács mint egy egész törzs
Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
veterán
Én úgy oldom meg ezt a bevilágítási és egyéb dolgot, hogy építek egy alap 3 point lightning bevilágítást, és layerre teszem egy plane-nel együtt... ezt elnevezem ''rendering place''-nek, és kikapcsolom. Csak akkor kapcsolom be, amikor kell... Nos ennél a képnél kellett volna Szóval ezeknél a preshoot képeknél nem szoktam, max a padlót bekapcsolni... Meg azért Mental Ray production quallity, raytrace-szel... Amúgy nem szórakozok vele, mert majd csak a végén lesz normálisan bevilágítva/beshaderelve... Nem mintha csináltam volna már normális shadert/MR rendert
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#72042496
törölt tag
Sziasztok!
Annak idején, mikor 12 évesen feltettem az akkori 3D Studio-t, bizony fél óra után le is töröltem, hogy ez nekem bonyolult, de - mondtam, eljön majd az idő, mikor nekiállok majd a program tanulásának! Szóval: Eljött az az idő.
S az első (át MAX-ozott) éjszaka után lenne is néhány (amatőr) kérdésem, légyetek szívesek, segítsetek!
A beépített tutorial-okkal kezdtem, készítettem egy parasztot (sakkfigurát ), ilyen lett, ni: Bővebben: link
Viszont, a felső nézet zavar, a tengelynél ott figyel egy kis fekete pont, amitől, bár valósághűbb, érzésem szerint mégsem kellene ott lennie: Bővebben: link
A bástyám: Bővebben: link
Illetve az alja, ami jelzi, hogy valamit itt is elszúrtam: Bővebben: link
Mielőtt a Lathe effektet (vagy modifier-t - még nem tudom, hogyan kell ezekre hivatkozni ) használtam, az Editable Spline-om tetején / alján / valamikor a tetején és alján volt egy fehér négyzet, ami illesztési hibára utal (?), de mégis, mihez illesszem azt a részt? A Weld is változatlanul hagyta...
Továbbá kérdezném, hogy Weld-nél a tutorial 1-es érték megadását jevasolja, viszont ott inch-ben mérnek, én mm-re állítottam a System Unit-ot, és a Display Unit-ot is. (Bocs, ha az utóbbinak nem ez a becsületes neve.) Nem tudom, hogy mekkora maximális távolságot ajánlott így ''áthegeszteni''. (Mondjuk egy sakkfigura esetén.)
Még annyi, hogy mikor a körvonalat rajzoltam, a 2D Spline-nál bekapcsoltam a Vertex opciót is, de mégis hagy egy kis helyet két vonal, ill. vonal és görbe között.
Kérlek segítsetek; amíg nem tudom, ezek a hibák miért jöttek elő, nem szeretnék nekiállni a futónak...
S ha már így belelendültem, gondoltam, beszerzem a már sokat dicsért 3D Studio Max 6 Bible-t: Bővebben: link
Viszont ez igencsak egy kötötesnek tűnik, az ára is viszonylag elfogadható: 9k CD-vel. Ez ugye nem valami herélt, semmire sem használható kiadás?
Ha már pénzt áldozok ilyesmire, szereném úgy érezni, hogy megérte...
A mindenit, de hosszú lettem, be is fejezném, még csak Menthiristnek írnék annyit, hogy: Nekem nem tetszenek az új BMW-k, de amit a linkeden láttam, az egyszerűen büntet!
(Én is elsősorban autókat szeretnék majd alkotni, de Porsche-t, s ezeket animálni, pl. ajtót, motorháztetőt nyitni, kereket megforgatni, ilyenek... Az emberek modellezése, animációja is érdekel.) -
Nyúltáp
senior tag
válasz #72042496 #212 üzenetére
Hali!
Érdekes, mindenki kancsókat, meg sakk figurákat gyárt legelőször (én is)
Mégnéztem képeket, lyukat tetején én ugyan nem láttam, de valszeg azért lehet, mert mikor megrajzoltad keresztmetszetet, a felső és alső végpont nem pont egymás felett volt (vagy nem egy síkba estek a tengellyel). Ha átváltasz move tool-ra, alul a timeline alatt 3 kis mezőben kiírja a kiválasztott pont koordinátáit, itt leellenőrizheted, ill. igazíthatod is őket.
Alja meg azért nézhet úgy ki, mert nem volt összeheggesztve a spline-od, mikor rányomtad a lathe-t (módosító ) a kis fehér négyzetek is erre utalnak (azok egy vonal kezdőpontját jelölik, ha több van belőlük akkor logikusan több vonalad is van), ha nem sikerül összeweldelni őket, növeld a threshold értékét....mondjuk egymillióbillióra...úgyis csak azokra a vertexekre hat, amik ki vannak jelölve.
De ha el akarod kerülni a hasonló problémákat, akkor egyszerűbb egy vonallal megrajzolni a körvonalat, utána meg úgyis úgy tologatod a vertexeket, ahogy csak akarod.
Könyvről én csak jókat tudok mondani...bár nekem a 3ashoz van meg. Lényegében kitér minden gombra, és beállítási lehetőségre...abszolút szájbarágós..épp ezért is jó a kezdőknek. A 2 kötetet köbö 10e pénzért vettem...úgyhogy a 9e egy kötetért picit soknak tűnik...mondjuk lehet egy 900 oldalas könyvbe zsúfolták a kettőt.
nemtom. Viszont ha nem is ezt, de vmilyen könyvet mindenféleképpen vegyél, mert nagyon sokat tud segíteni a kezdésnél.
na, aloha.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
#72042496
törölt tag
Hali!
Köszi a segítséget, mindjárt húzok is haza, átültetem a gyakorlatba, amiket javasoltál!
(A treshold-ot nem piszkálom, az csak tüneti kezelés lenne! )
S persze, hogy eleinte mindenki sakkfigurát / kancsót gyárt, így a legegyszerűbb elkezdeni!
Könyvből közben beszereztem a Bible 7-est (1200 oldal), nem mintha a 6-os szűk keresztmetszet lenne, de ez igényesebb, s mégis, újabb kiadás.
Na, mennem kell, mert zár a gépterem, köszi a segítséget, még egyszer! -
Nyúltáp
senior tag
Nincs mit.
Könyvet honnan rendelted?...gondolom angol.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
Szerintem meg PDF
Amúgy én nem sakkfigurával meg kancsóval kezdtem Nem is tudom, mi volt az első, de azt biztos, hogy 4 nap múlva már az űrhajóimon kellett dolgoznom
A kocsimon nekikezdtem a lakatos munkának is (értsd nagyon puklis lett sok helyen, így ezeket javítgatom...) A hátulján, középen kezdtem, és haladok kifelé...
Bővebben: link
De ma nem haladtam sokat, mert oktatáson voltam 13:00-tól este 19:30-ig
''Do or do not. There is no try.'': ez hasonlít erre: Ne próbáld, tedd. Tedd vagy ne tedd. Ne próbáld (nem is tudom már, honnan származik... Ja Yoda )
A kocsiért köszi, de koránsem olyan jó, mint hiszed... A wire-rajza a leg kétségbeejtőbb
Ja és lassan nekem is el kell jobban mélyülnöm az animációk terén, ebben a Maya a legjobb a piacon, ha jól tudom... Mindenesetre elméletben már bevágtam a Wrap deformers-t, és a skinninget is úgy-ahogy... De majd még egyszer átrágom magam rajtuk... Meg a Deformersen is (pl mimika...) Ezek engem is nagyon érdekelnek, de az utóbbi 1,5 évben még csak a modellezésig jutottam Pedig majd minden nap foglalkozok vele, hetente olyan 4-5 óra legalább megvan... mostanában több... régebben kevesebb...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Ja és még valami... Én ezt a kocsit nem fogm teljesen animálni, mármint a motorháztető nem fog emelkedni, mert nincs kedvem motort is gyártani alá... De az ajtó meg ilyenek, no meg a kerék majd animálható lesz nálam is, ha minden jól megy... Ja és kap majd valami faxa festést... Utána meg kicsi tuning változat, underground szerű festéssel... No de az még messze van, más projekteimmel is kellene foglalkoznom...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#72042496
törölt tag
válasz Menthirist #216 üzenetére
Nem PDF.
Azt nem tudom olvasgatni a buszon, szabadidőben, stb., hacsak ki nem nyomtatom. Úgy viszont drágább lenne, mintha megvenném a könyvet. Egyébként innen származik a mű: Bővebben: link
Rendeltem Neten egy 6-os Bible-t, elmentem érte, monta a leányzó, hogy éppen most érkezett a 7-esből 1 db, összehasonlitottam a kettőt, végül az utóbbit vittem el 10,5k-ért. (Mégis inkább up to date, nem slozipapirra nyomták, az előszó szerint talán összeszedettebb is - bár 2k-val drágább.) De még mindig olcsóbb, mint egy tanfolyam...
Pedig a képeken nagyon rula az a járgány. (Bár tükör még kellene rá. ) Hogyan készited? Képekről, szemmérték alapján, vagy konkrét méretek szerint szerkeszted?
Nyúltáp: A paraszt tetején egy kis barnásfekete pötty látszana, csak a felbontást valamiért lecsökkentette az Imageshack.
''...nem volt összeheggesztve a spline-od, mikor rányomtad a lathe-t...''
A spline-t összehegesztettem, csak a végpontjain figyelt egy-egy fehér négyzet, ám azokat corner-nek állitottam be, ahogy a tutorial is javasolta.
Mit csinálhattam rosszul?
Ja, és még egy kérdés: Csak én vagyok ügyetlen, vagy a 15''-os CRT@1024x768 + 700Ft-os egér kombó tényleg nem alkalmas Max-ra? -
Nyúltáp
senior tag
válasz #72042496 #218 üzenetére
Az összeheggesztés alatt nem az összeattach-olást értettem, hanem a weldelést.
Attól, hogy attach-al egyesíted a spline-okat, még nem lesz belőlük egy egybefüggő vonal, csak egy objektum (ami több vonalból áll). Utána még weldelni kell a a vonalak végpontjait, hogy egy folyamatos vonalat kapj.
egér+monitor combó: egér tökmindegy, csak kényelmes legyen, ne kapj ínhüvely-gyulladást (én kaptam már).
Monitor viszont tényleg kicsi, és gondolom frissítése sem az igazi. Szerintem min. 17 colos kéne. De jobb a 19-es. Én is arra gyűjtök épp.
Menthirist: A bmw hátulja a képen javítás előtt, vagy után van? Mert tényleg nem a legsimább a felület. Benyomhatnál egy wire-t is.
De grat. szépen haladsz vele
Én egy picit megfeneklettem...vhogy nincs kedvem semmihez. Asszem ki kéne aludnom magam.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
tr00p3r
őstag
sztok,
nekem is volna 1 kérdésem. 7-es MAX-ot használom éppen. régen én is nyomattam még 386-oson, cc-procival az előzőket, csak kijöttem a gyakorlatból. van 3 testem: gömb, piramis (gúla), hasáb. ezeket egy ''egybe rakom'' akkor ugye egy sosem létező amorf testet kapok. DE, hogy tudom őket úgy ''összerakni'' (merge talán), hogy nézzen ki mintha a hasábból (alaptest) nőttek volna ki. tehát ne legyenek meg az élek ott ahol találkoznak a testek? érthető vagyok remélem.
előre is köszi,
tr00p3r -
#72042496
törölt tag
Összeweldeltem, az okés, meg is lett az egy darab vonal, de ennek az egy darabnak a két végpontjánál maradt egy-egy fehér négyzet, mivel itt nem volt mivel weldelni. Ezeket a végpontokat állítottam be saroknak (tutorial alapján), s mindezek után használtam az ''esztergát'' (Lathe).
(Remélem ezúttal már érthető voltam. ) -
veterán
Balika: Venni kell PDA-t, és azon nézni Én már gondoltam rá, vagy egy laptopra... persze valami alacsony kategóriásra... De most már ha veszek, 250 körül egész faszát is lehet kapni (WLAN meg ilyenek... ) Persze PDF olvasásra ''kicsit'' drága... És ehhez sokat kellene még dolgoznom... Vagy egyáltalán dolgoznom, mert most nem teszem Pedig jól jönne némi rugó... De gépre így is egy vagyont költöttem Szeptember óta (olyan 100-120k-t).
Honnan találtad ki, hogy nem igazán jó a 15''@1024 + 700 Ft-os egér 3d-zni?
Én ezért vettem egy 21''-es moncsit (1600x1200@75 vagy 1280@85), még 512 ramot (sajna 512 sem igazán elég már nekem néha... Főleg most, hogy belekezdtem a részecskrerendszerekbe is...), és egy olyan egeret (A4Tech RFSOP-35A), ami baráti áron havertól használtan is 3500 pénz volt De 800 DPI, és ez a lényeg... Mellesleg rádiós, ami nem lenne lényeg, főleg, hogy elem kellene bele, de a töltője kábeles, szal most folyamatosan kábelen van, és töltődik. Az aksi úgyis eléggé halott már Én mindig is háklis voltam az egerekre, mert végülis ezzel dolgozol és játszol a legtöbbet... Persze nem kell, hogy feltétlen drága vagy vér profi legyen, de egy biztos: 3D-hez minimum optikai kell!!! Golyóssal kínszenvedés... Monitorból meg be van állítva a régi is duálba (14''@1024x768@60Hz... szal ismerős a helyzeted )
A kocsi persze még a javítgatások előtt ál. Egyszerű: ahol hullámos, ott még nem csináltam meg a javítást Amúgy a kocsi 4 kép alapján készül, eléggé szemmérték alapján, mert a képek se nem részletesek, se nem pontosak... Szóval begyűjtöttem vagy 100 referenciafotót is (www.germancarfans.com), és azok segítségével részletezem... Maga a modellezés meg poly modelling, mégpedig edge extrude, merge meg soften/harden... Meg soksok vertex tologatás De volt, hogy bizonyos elemeket Nurbs-ból csináltam, és azokat alakítottam át poly-ba... De végül ezeket kidobtam, és mégis maradt a csak poly... Tükrök meg majd később lesznek. Ma nem haladtam még vele, mert részecskerendszerekkel meg gáz és folyadékdinamikával foglalkoztam.. Csináltam fasza kis kamera mellett elsuhanó nyomjelzős lövedékekes jelenetetStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Nyúltáp
senior tag
okok, értem.
Bár az, hogy elején és végén is van négyzet a vonalnak még mindig nem világos, mivel elvileg csak kezdőpontjára kéne raknia.
Fekete pontra van még egy teóriám. Lehet nem is lyuk van a modelleden. Lathe néha bénán műxik, és létrehoz felesleges faceket is. Olyankor van hasonló árnyalási probléma. Próbáld ki, hogy viewportban ''belemész'' az objektumodba. Ha látsz face-eket belülről a problémás területen, akkor ez a bibi. Alakítsd editable mesh-é a modelled (jobb klikk/convert to/editable mesh), nyomj 4-est (ezzel mész poly sub object módba...azaz polygonokkal tudsz dógzani), kapcsold be a jobb oldali panelen az ignore backfacing-et (így csak azokat a polygonokat jelöli ki, amelyeknek a normál vektora feléd néz) és jelöld ki a belülről is látható polykat (csak a problémás hely körülieket), majd töröld őket (del).
Kis segítség, ha nem lennék elég érthető Bővebben: link
Bocs ha szájbarágós vagyok
Tr00p3r: Szerintem az a legegyszerűbb ha összeBoolean-eld őket. (bár én nem szeretem használni)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
Láttam, de nem értek hozzá... A MAX nem az én asztalom...
Tudjátok, hogy mindenhez hozzászólok, amihez értek... Néha ahhoz is, amihez nem... De ez tényleg nem az én asztalomStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
nyakaskakas
csendes tag
SZiasztok!
Új próbálkozó vagyok és a segítségeteket szeretném kérni, hogy honnét, hogyan tudok minnél többet megtudni, megtanulni a 3ds max-ról. Otthon a 7-es van meg. Még csak sakkfigurákkal bíbelődtem, de ez isnagyon állat.
Szóval, ah valaki tud segíteni a modellezéseben, kérlek írjon hogyan kezdjek neki, mert szerintem pl. a görbék rakosgatása helyett is biztos van könnyebb, egyszerűbb, hogy térbeli formákat készítsek, de ezt egyenlőtre nem találtam meg a max 7-es tutorialjai között. Ja, és sajna csak a program van telepítve a tutorialokhoz tartozó gyári alapok nem, texturák sem.
Le tudnám valahonnét tölteni?
Köszi előre is!
nyakaskakasBorban, dohányban, szerelemben nem a lényeg a lényeg, hanem az illúzió!
-
Nyúltáp
senior tag
válasz nyakaskakas #227 üzenetére
Hali
A lényeg, hogy olvass sok-sok tutorialt, esetleg vedd meg vmelyik alapokkal foglalkozó max-os könyvet (én a 3d bible-t ajánlom), és gyakorolj.
Néhány link kiindulásnak:
www.world3d.hu
www.design21.hu
www.3dtotal.com
www.cgnetwork.com
www.3dluvr.com
www.evermotion.org
www.xenomorphic.co.uk
Ezeken az oldalakon rengeteg hasznos tutorial van, kezdve az alapoktól, egészen a profi szintig. + sok-sok modell és textúra.
Ha fel van telepítve max 7, akkor gondolom megvan a prog 1 cd-je minimum. Azon viszont vannak textúrák is. Csak épp architectural materials néven futnak. Installáláskor kell bepipálni, hogy rakja fel azokat is.
''mert szerintem pl. a görbék rakosgatása helyett is biztos van könnyebb, egyszerűbb módszer, hogy térbeli formákat készítsek''
sakkfigurákhoz nincsAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
nyakaskakas
csendes tag
Köszi a segítséget Nyúltáp!
Azzé nem csak sakkfigurákkal szeretnék bíbelődni, csak az elején ugye ezt lehet vagy érdemes. Egyébként arra gondoltam, hogy egy hasábból metszegetem ki, valahogy úgy, ahogy a szobrászok. De gondolom nem kéne előre szaladgálnom, szépen sorjában, pláne, hogy még ez se megy.
Ja, azt nem értem, hogy ha (gondoltam magamtól is meg tudom csinálni a bástya alapját-gyakorlás végett) megrajzolom, majd egy objektummá teszem (attach), ezután kéne weld-delni, de amikor convertálom és ráklikkelek az editable spline-ra, akkor a modify list alatt csak editable line-ra vált át, nem értem miért? egyébként van jelentősége?, gondolom van, mert a végeredmény szörnyű!!!a teteje teljesen más, mint aminek kéne lennie
szóval, mit csesztem el?Borban, dohányban, szerelemben nem a lényeg a lényeg, hanem az illúzió!
-
nyakaskakas
csendes tag
Ja és ebben az esetben is, mint a gyalognál a cornereket ki kell pipálni.
Borban, dohányban, szerelemben nem a lényeg a lényeg, hanem az illúzió!
-
Nyúltáp
senior tag
válasz nyakaskakas #229 üzenetére
Na...ezt most konkrétan nem értem
Megvan a bábud körvonala, amit majd a lathe módosítóval körbe akarsz forgatni (gondolom).
Csináltál hozzá egy talpat....de hogy?..sima box, vagy az is egy vonal, amit hozzá akarsz attacholni a körvonalhoz? Aztán weld-del összeheggeszteni a kettőt, végül rányomni a lathe-t?
Eddig talán értem...de utána...
Inkább leírom, mit kéne csinálnod:
- Ha jól értettem van két vonalad. Az egyik a bástya körvonala, a másik a talpa.
- Ne legyen egyiken se semmiféle módosító.
- Vmelyiket convertáld át editable spline-á (jobb klikk/convert to)
- Majd attachold hozzá a másikat.
- Jelöld ki a 2 pontot, amiket össze kell weldelni (ahol összeér a két vonal)
- Weld, aztán mehet rá a lathe módosító
Persze lehet, hogy vmit nagyon félreértettem.
Amúgy ha mindenféleképpen hasonlítani kéne vmihez a modellezést, inkább a gyurmázáshoz hasonlítanám.
tr00p3r:Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
nyakaskakas
csendes tag
Pontosan úgy, ahogy mondod.
No..dehát az a baj, hogy hiába editable splinera akarom convertálni, az istennek nem akar csak editable line lenni. A többit pontosan úgy tettem, ahogy te mondtad, meg a leírásban is van, ezért nem értem (vagy még nem jöttem rá mi mást rontottam el). Ja és a gyalognál, pedig má fejből nyomom, mégis simán összejön a dolog.
Igen talán a gyurmázás jobban hasonlít rá, a kőből csak el lehet venni, de hozzátenni?Borban, dohányban, szerelemben nem a lényeg a lényeg, hanem az illúzió!
-
nyakaskakas
csendes tag
No az a baj, hogy a Lathe nem a középvonalban forgatja meg a rajzot, ezért a bábu alja rendben (legalább is úgy látszik), de feljebb, ahol vékonyabb a test az axis kivül esik a bábun, így pedig teljesen más jön ki, mint aminek kéne lennie, hol lehet azt állítani, hogy a két végpont összekötésében húzott egyenes körül forgasson?
Segítsen valaki?Borban, dohányban, szerelemben nem a lényeg a lényeg, hanem az illúzió!
-
veterán
Ebben még én is tudok neked asszem segíteni... Szóval a lathe módosítót ha ráteszed valamire, akkor maga a Lathe kiírás mellett van egy plussz. Na azt lenyitod, és akkor ott van az Axis... arra katt, és elmozgatod a tengelyt...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
nyakaskakas
csendes tag
válasz Menthirist #235 üzenetére
szuper, köszi
már meg is csináltam így manuálisan, de rájöttem arra is, hogy az align paranccsal nem kell célozgatnom.
Viszont van egy másik probléma: a perspektivikus nézetben olyan, mintha befelé mutatná a kifelét, tehát asszem a vektorok iránya nem megfelelő, mit csináljak? fogadjunk, hogy van erre is egy gomb?Borban, dohányban, szerelemben nem a lényeg a lényeg, hanem az illúzió!
-
veterán
Huh... ehhez már tényleg nem nagyon értek... De arra emlékszem, hogy még régebben nekem is volt ilyen bajom, akkor megoldottam úgy, hogy a ráaggatott textúra színénél bekapcsoltam a material editorban a 2 sided kapcsolót... onnantól már volt... de ez nem mindig jött be...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#72042496
törölt tag
Nyúltáp: Szerintem ez lesz a bibi, úgy a bástyánál, mint a parasztnál! De lám, a tutorial mintha meg sem említené mindezt! Neked viszont köszönöm az ötletet! (Kipróbálni sajnos csak szerdán tudom, addig két zh-m is lesz, nem ártana jól megírni őket. )
A fehér négyzet számomra is rejtély, de nekiugrok még egyszer a figurának, remélem kiderül hol a hiba.
Most amúgy egy zöld ufót készítek tutorial alapján, nagyon pöpec lesz, mozogni is fog meg minden...
Menthirist: Ja, egerem nagyon vad, főleg amikor fogja magát, s magától (!) megindul a bal felső sarok felé, mit sem törődve azzal, hogy én most éppen szerkesztek valamit.
A PDA-t azon túl, hogy nem olcsó, ki sem használnám. Ráadásul, ha csak lehet, igyekszem nem képernyőről olvasni. Könyv rúlz!
A kocsihoz pedig hajrá, már nagyon várom a final render-t!
nyakaskakas: A max 7 bible nagyon jó könyv, ha nem okoz gondot az angol nyelv, mindenképpen ajánlom. Bár még csak az elején vagyok, de mindamellett, hogy szuperül magyaráz, a humort sem mellőzi, élvezet olvasni.
''...a perspektivikus nézetben olyan, mintha befelé mutatná a kifelét...''
Ez nálam is előfordul, valószínű túlságosan széles a bábud. Az Axis tologatásával tudsz ezen segíteni. Amúgy a Lathe panelen (sok egyéb mellett) beállíthatod, hogyan forgasson: Adott tengely körül, ill. minimális, vagy maximális kerületre törekedve. Az a baj, akármelyiket is állítom, nálam is ''belátni'' a modellbe, mindenképpen kézzel kell korrigálnom.
tr00p3r: Küldtem mailt-t. -
veterán
És is szeretem a könyveket, és olvasni is... De be kell látnom, hogy az összes Maya vagy CG jellegű könyvem gépen van... Az egerem nekem is szokott ilyet csinálni, de csak ritkán... kibírom Szerintem én sem használnám ki a PDA-t, de azért kéne Annál jobban kihasználnék mostanában egy digitalizáló táblát Maya-hoz... de az se olcsó... Nincs most egy huszasom venni egy alapszintűt...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#72042496
törölt tag
válasz Menthirist #239 üzenetére
Igen, mondjuk ezt a fajta szakirodalomat rettentő sokba kerülne könyv formában beszerezni, én is csak így kezdésnek vettem meg a Bible-t: Az alapok szuperül össze vannak foglalva benn, számomra ideális. Ha pedig végeztem vele, jönnek a PDF-ek.
Digitalizáló tábla sem olcsó, ahogy látom! -
veterán
Jaja... Pl ez:
Bővebben: link
ára olyan durván 1 milla De szép nagy LCD-n rajzolhatsz
De jó lenne, mert sok mindenben fel tudnám használni a Maya-banStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#72042496
törölt tag
válasz Menthirist #241 üzenetére
Huh, bárcsak monitorból lenne majdnem ekkorám...
-
veterán
Hát igen... Nekem ekkora De annyit fogyaszt... Meg kicsit sokat kell takarítani...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
taltos
senior tag
Én nem vagyok bennfentes a topicban, de adhatok egy jobb ajánlatot?
Bővebben: link
Kéretik:
az apple -> kijelzők -et megnézni... -
taltos
senior tag
válasz #72042496 #245 üzenetére
De CSAK Neked egy link :
Bővebben: link
Hogy is mondják a KILLZONE-ban? Imressive! -
nyakaskakas
csendes tag
Köszönöm a segítségeket fiúk!
Balika! Hol található az az ufo tutorial?Borban, dohányban, szerelemben nem a lényeg a lényeg, hanem az illúzió!
-
veterán
Szépek, de ezek már tényleg nem férnének el a szobámban
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
De vajon miért írták, hogy már nem a videókártya látja el őket árammal... Miért nem bírja ellátni a 30''-osat???
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
taltos
senior tag
válasz Menthirist #249 üzenetére
Látom olvasgatod...
Nekem remélem összejön egy 20'' -s...
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Gumi és felni topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Motoros topic
- Politika
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Honor 50 - apám nevében
- További aktív témák...