Hirdetés

Windows Phone Marketplace – két százalékos piacrész

Hirdetés

Az ABI Research elemzése szerint az idei év során letöltésre kerülő alkalmazásokból csupán 2 százalékos részesedéssel bír majd a Windows Phone Markeptlace, mely első ránézésre valóban kevésnek tűnik, ám a tavalyi évhez képest még így is duplázást jelent. Nem meglepő módon az idei évre előrejelzett 36 milliárdos alkalmazás forgalom 86 százalékát az iOS és Android felhasználók generálják majd, ám ez utóbbi nem csak a Google malmára hajtja a vizet. A BlackBerry és a Symbian felhasználók továbbra is több alkalmazást töltenek majd le mint a Windows Phone felhasználók, ám ezért a viszonylag kis piaci részesedés mellett a Microsoft piacterének lassú térnyerése is okolható. Az ABI szerint komoly problémát jelent az alkalmazásokon belüli vásárlási lehetőség késői bevezetése is, hiszen a legtöbb felhasználó szívesebben tölt le ingyenes próbaváltozatokat, majd ezt követően vásárolja meg a teljes változatot. A piackutató szerint a kissé göröngyös úton haladó Windows Phone platform 2016-ra már a mobil alkalmazások piacának 16 százalékát uralhatja, vagyis a bővülés üteme a következő években is hasonló marad.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés