Manapság is rengeteg, az Apple-től teljesen független iPhone-szervizt lehet találni világszerte, és bár sok ilyen vállalkozás állítja, hogy közük van a gyártóhoz, valójában ez eddig lehetetlen volt, hiszen a cég nem adta ki az eszközparkot és a gyári alkatrészeket. Számomra abszolút váratlan fejleményként érkezett a bejelentés, hogy mostantól az Independent Repair Provider Program keretein belül részben kiadja kezéből a garanciaidőn túli iPhone-szervizelés lehetőségét az Apple, és végre nem utángyártott szerszámokkal kell majd utángyártott akkumulátort behelyezniük a jobb magánszervizeknek, hanem az anyacég saját képzésein vehetnek részt, a gyártótól érkező diagnosztikai eszközökkel dolgozhatnak, és még egyszer hangsúlyozom: gyári új alkatrészt építhetnek be a többéves iPhone-okba.
A cég persze megválogatja, kikkel dolgozik együtt, viszont jelentkezni bárki tud, akinek komolyan vehető mobilszervize van, egy publikus e-mail címet közölt ehhez az Apple. Ami kissé letörheti a lelkesedést, az az, hogy egyelőre csak Észak-Amerikának szól ez a program, de ha sikeres lesz, minden valószínűség szerint világszerte megvetheti a lábát. Ez pedig mindenképpen jó hír azoknak, akik nem cserélnék le a jól bevált, idősebb iPhone-jukat egy betört kijelző vagy egy haldokló akkumulátor miatt, szívesen áldoznak a gyári alkatrészre és minőségre, viszont a mobil értékéhez képest nem irreális összegért szeretnének javíttatni. Kíváncsian várjuk, milyen árkülönbség érhető el a gyári technológiával a független helyeken, hiszen itthon jelenleg óriási a szakadék a hivatalos és a kevésbé hivatalos árazás között.