Újabb büntetések a szolgáltatóknak

A Magyar Telekom Nyrt. a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított azáltal, hogy a Favorit, a Favorit plusz, a Favorit Non-stop és a Favorit Non-stop plusz díjcsomagokra vonatkozó egyes reklámállításai nem voltak a valóságnak megfelelőek, valamint több tájékoztatásában elhallgatta a díjcsomagok igénybevételének bizonyos feltételeit.

Hirdetés

A Pannon GSM Távközlési Zrt. egyes, a wap-szolgáltatását népszerűsítő kampányának keretében használt reklámokjai szintén alkalmasak voltak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.

A Magyar Telekom esetében a "0 Ft-os percdíj" verte ki a biztosítékot. A GVH szerint ugyanis ez a megfogalmazás már nem azt üzeni a fogyasztónak, hogy valamennyi ideig, bizonyos irányokban, stb. ingyen telefonálhat, ugyanis az átlagos fogyasztó hacsak nem átalánydíjas díjcsomagról van szó tisztában van azzal, hogy a telefonálásért a percdíjakon kívül, havidíjat, esetleg kapcsolási díjat, stb. is kell fizetnie annak külön említése nélkül. A "0 Ft-os percdíj", mint üzenet ezért kétségtelenül kevésbé alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

Pannont azért marasztalták el, mert a vállalkozás a wap-szolgáltatását népszerűsítő kampánya keretében használt "Hétvégén ingyen wap" szlogen mellett egyes reklámjaiban nem tájékoztatták a fogyasztókat arról, hogy szolgáltatásának ingyenessége csak egy bizonyos adatmennyiségig állt fenn.

A GVH a Magyar Telekomot 30 millió, a Pannont 7 millió forintra büntette.

Azóta történt

Hirdetés