Samsung és LG kezében Észak-Amerika

A Samsung térnyerése Európában és Észak-Amerikában egyaránt az elegáns vonalvezetésű kagylókkal kezdődött, melyet a csúszkás modellek, majd az iPhone megjelenése után az érintőkijelzős eszközök áradata követett. Az LG hosszú ideig a nagyobbik dél-koreai gyártó árnyékában járt csak, és annak lépéseit követve kapaszkodott fel a nagy gyártók közé, ám az utóbbi időben egyre több innovatív ötlettel áll elő, helyenként megelőzve ezüstérmes társát is. A Strategy Analytics legfrissebb kimutatása terén a két cég taktikája olyannyira sikeres, hogy az észak-amerikai régióban szinte minden második mobil az egyik dél-koreai gyártótól származik. 2009 második negyedévében a Samsung 11,7 millió az LG pedig 10,7 millió mobiltelefont értékesített az Egyesült Államokban és Kanadában, mely 24,7 illetve 22,6 százalékos piaci részesedést jelent, vagyis a két gyártó a helyi piac 47,3 százalékát szerezte meg magáénak. A hosszú éveken át tartó Motorola dominancia tehát végleg megtört, a globális dominanciával rendelkező Nokia pedig egyelőre hiába ostromolja az amerikai piacot, bár az új termékstratégia talán nagyobb szelet kihasítását is lehetővé teszi majd a finn gyártó számára.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés