Növekszik a hordható okoseszközök piaca

Az IDC kimutatásai alapján 2018 harmadik negyedévében 21,7%-kal bővült a hordható okoseszközök piaca a leszállított készülék tekintetében 2017 megegyező időszakához képest. Az órák és fitnesz karperecek iránti kereslet és a gyártók hajlandósága a fejlesztésre viszonylag szerény volt, a piac stagnált, több márka vonult vissza teljesen a szegmensből az utóbbi években. Az első Moto 360 például kifejezetten sikeres termék volt, ahogy második generáció is, a Lenovo, majd később ismét önálló brandként működő Motorola mégsem folytatta a termékkategória fejlesztését.

Hirdetés

Az elemzőknek viszont igazuk volt, amikor a szkepticizmus ellenére a szegmens lassú, de stabil növekedését prognosztizálták. A most tapasztalható fellendülés az IDC meglátása szerint az új eszközöknek és a termékek jobb diverzifikációjának köszönhető, összességében pedig a specifikusabb tudással és visszafogottabb funkcionalitással bíró aktivitáskövetők iránti kereslet növekedésének tudható be.


[+]

Az Egyesült Államokban és Ázsiában erősödött főleg a kereslet a fél-okos eszközökre, amelyek még nem érik el egy okosóra komplexitását, de értesítéseket vagy alap alkalmazásokat, mint zenelejátszó például képesek kezelni. A legnagyobb felvevőpiac itt is Kína, volumenben körülbelül a kétszerese az Egyesült Államoknak. Kína az új felhasználók integrálásban sikeres a költséghatékony eszközök által, míg Amerikában a magasabban pozicionált kütyük tartják az eladásokat, illetve a jelenlegi felhasználók megtartásában, akik hajlamosabbak fejlettebb vagy újabb modellekre váltani.


[+]

A Xiaomi a nemzetközi színtéren a hordható készülékek terén is brutális növekedést ért el éves összehasonlításban. Éves viszonylatban 90,9%-os expanziót könyvelhetnek el, amivel két negyedév alatt átvették az első helyet az Apple-től a leszállított eszközök tekintetében. Ez főleg a Mi Band 3-nak és a jelentős mértékű és tempójú nemzetközi terjeszkedésnek köszönhető. Bevételben viszont valószínűleg még mindig az Apple áll az első helyen, ahogy az idei első negyedévben.

Az orvosi hitelesítéssel és új formatervvel bemutatkozó Apple Watch 4 viszont csekély hányadát adja az Apple eladásainak, főleg a kedvezőbb árúvá vált Apple Watch 3 biztosítja a második helyet 13,1%-os részesedéssel és az éves összehasonlításban 54%-os növekedést. A FitBit a Versával tudta stabilizálni a helyzetét, a Huawei pedig éppen csak beelőzte a Samsungot, amihez azért kellett a Honor is, például a pulzuskövetésre is alkalmas fülhallgatóval. A Samsung eredményeit még a Gear S3 és a Gear Fit modellek dominálják az új Galaxy Watch-csal szemben.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés