Nem igazán menő az iPhone

Hirdetés

A sangaji MobData femérése szerint a 9%-os piaci részesedéssel bíró Apple mobiljai népszerűek ugyan Kínában, de főleg az úgynevezett láthatatlan szegények körében, akik anyagi helyzete jóval rosszabb, mint amilyennek ránézésre tűnik. Demográfiai értelemben jobbára 18-34 éves hajadon (Kínában ez rendkívül kedvezőtlen kondíció) nők körében, akik legmagasabb iskolai végzettsége a gimnáziumi érettségi, havi keresetük pedig nem haladja meg a 124 ezer forintot.

Apple iPhone 6s
Apple iPhone 6s [+]

A módosabb és magasabban képzett fogyasztók inkább a Huawei modelljeit preferálják. Ők jobbára 25-34 éves, egyedülálló, diplomás férfiak, 206-825 ezer forintnak megfelelő keresettel. A Huawei tulajdonosok nagy része rendelkezik saját autóval és lakással is, de azt nem tudjuk, hogy pontosan milyen számokról van szó, a MobData nem közölte, hogy hányan vettek részt a  felmérésben, így azt sem tudjuk, hogy reprezentatív-e.

Huawei Mate 20 Pro
Huawei Mate 20 Pro

A 20 ezer jüant vagy többet keresők a Huawei-en kívül a Xiaomi készülékeit használják még előszeretettel. Az ennél alacsonyabb, de 3000 jüannál magasabb keresettel rendelkezők pedig Oppo vagy Vivo mobilokat választanak. Kínában a legnépszerűbb Apple modell az iPhone 6, második helyen a 6s és a 6s Plus, a Huawei, az Oppo, a Vivo és a Xiaomi pedig együtt továbbra is a piac 80%-át fedik le a Counterpoint adatai alapján. A Samsung szinte elenyésző a maga 1%-ával.

Előzmények

Hirdetés