Hirdetés

MWC blog: Ott találkozunk!

Tizenkettő. Ez lesz a tizenkettedik alkalom, hogy ott lesz a Mobilarena az MWC-n. Elvileg elég rutinosak vagyunk, de hát minden évben van valami váratlan, tavaly például Bone bőröndjét csapták szét a reptéren, azelőtt a szállással nyúltam mellé csúnyán, mondhatnánk, hogy idén minden tökéletes lesz, de gondoskodtunk róla, hogy benne legyen a kalandfaktor a történetben, mert nem egyszerre és nem ugyanúgy érkezünk és távozunk.

Barcelona kikötő

Először is hatan leszünk. Ebből négy ember a Mobilarenát képviseli, Laci kifejezetten a Tech2 videókra fókuszál, plusz ott van még Legendd, aki amolyan félállásban próbál egyszerre videós fiút játszani és híreket írni hozzánk is, meg a Tech2-re is. (Aki esetleg tavaly lemaradt: a Tech2 és a Mobilarena elég szorosan együttműködik.) AliceWake itthon tartja majd a frontot, időközben hirtelen rengeteg tesztkészülék is bezuhant, ő ezekkel foglalkozik, hiszen kintről az ilyesmit az MWC-s pörgés mellett nem lehetne már menedzselni. De nem is ez az idei MWC különlegessége, hanem hogy alighogy bezár Barcelonában a buli, máris kezdődik Genfben egy másik, ami az autókról szól. És mindkét rendezvényen ott leszünk, konkrétan Bocha és Legendd az a két jómadár, aki itt is és ott is képvisel bennünket.

MWC bejárat

Ezt viszont úgy a legcélszerűbb megoldani, ha ők kocsival közlekednek, ennek több oka is van. Egyrészt Genfbe el lehet ugyan menni repülővel (miután az ember hazajött az MWC-ről, vagy közvetlenül onnan), ám ott szállást találni kifejezetten nem opció, bevett szokás, hogy inkább a francia oldalon lő magának valami egyszerűbb hajlékot a látogató és átugrik Svájcba, amikor zajlik az Autószalon. Ehhez viszont okvetlenül szükséges egy gépkocsi. Másrészt pedig ha már ez a helyzet, akkor miért ne lehetne már Barcelonába is autóval menni, majd onnan Genfbe és aztán haza, ezzel pedig összehozni egy sok napos túrát?

Az a jó, hogy a SEAT ebben partner volt, Bocha és Legendd tehát már február 20-án elhagyják Magyarországot egy Atecában ücsörögve és nekivágnak Európának, ráadásul elég kalandos úton, hiszen Trieszt és San Marino után megérkeznek Rómába, ahol feltolják az Atecát egy kompra és egy 20 órás hajókázás után kikötnek Barcelonában. Bocha nagyon lelkes volt, hogy ez mekkora ötlet, igen kedvező ára van a kompozásnak, nem fogyaszt közben az autó és szállást sem kell fizetni, mert a hajójegyben benne van egy alukálás is egy kabinban, szóval hibátlan ötletnek tűnt addig, amíg szembe nem jött vele egy kérdés:

Hajóztál már tengeren életedben? Hát, nem. Akkor bizony nem tudod, hogy tengeribeteg leszel-e, szóval még simán benne van a pakliban, hogy zöldesfehér fejjel fog kiszállni a katalán fővárosban Legenddel együtt. Mindeközben Bone, szentkuti11 és Laci péntek reggel repülőre ülnek Budapesten, én pedig vasárnap reggel csatlakozom a csapathoz, a szállásunk pedig ugyanaz, mint tavaly, noha egy ideig úgy nézett ki, hogy valami híd alatt alszunk majd, mert a Tripadvisor nem tudta beterhelni a soron következő részletet a PayPal accountunkra, ezért törölték a foglalást, de úgy, hogy még ha akartad, akkor sem tudtad visszacsinálni. Sőt, a szállásadónak sem lehetett írni, szóval már épp kerestünk másik hajlékot, amikor megcsörrent a telefonom, egy spanyol számot írt ki, felvettem és Montse beszélt velem, aki a lakás tulajdonosa, aki ugyanúgy kétségbe volt esve, hogy mi lesz most. És kitúrta a tavalyi, tök más platformon történt foglalásból a számomat, úgyhogy meg is beszéltük, hogy semmi baj, megyünk és jó lesz.

Már szombat este van egy Alcatel rendezvény (Bocha pedig Ken Honggal vacsorázik, Legendd talán FCB meccsre megy), aztán vasárnap nagyüzemben indul a buli (Samsung, ZTE, Nokia, LG, Huawei), hétfőn ez folytatódik (Sony, Leagoo, kisebbek), aztán kedden ASUS, szóval lesz dolgunk bőven. Csütörtökig pörgünk, aztán bezárják a kapukat, pénteken pedig szétszéled a társaság, Bone, szentkuti11 és Laci visszaülnek a repülőre és jönnek haza, Bocha és Legendd pedig elindulnak Genf felé, egy napig csatlakozom hozzájuk, ők autóznak Marseille felé, én viszont kiszállok Nimes-ben, mert érdekel. Aztán pár nap múlva visszajövök Avignon érintése után Marseille-ből magam is, a két autós tehetség pedig még beugrik Nizzába (plusz Monaco), aztán lenyomják a Genfi Autószalont, majd hazagurulnak jelenleg még nem definiált útvonalon.

Bone interjú előtt

Magyarán idén ebben a blogban irgalmatlan mennyiségű kontent lesz majdnem három hétig. Nem ígérjük, hogy minden este vágunk videót, de amikor van idő (és mondjuk a hajón pont lesz), akkor majd készülnek a beszámolók, plusz ott van nekünk két szakmai rendezvény híranyaga is, szóval lesz mit olvasni és nézni. És roppant szerencsések vagyunk, hogy ilyen sok segítséget kaptunk az idei túrához, idén az LG és a SEAT támogat minket, utóbbi mindkét eseményen képviselteti magát, az utazáshoz pedig az Eustock adott egy SJCAM kamerát, illetve hozzá egy gimbalt és egy mikroportot, szóval remélhetőleg kép -és hangminőségben is az elvárt szintet tudjuk nyújtani. Durran az MWC tudósítás Twitter fiókja, valamint toljuk az offtopik bejegyzéseket Instagramra is, Bocha ide, Legendd ide, én pedig emide.