Hétfőn debütált az iPhone SE, ami legfőképpen az Apple, de más felhasználók fantáziáját is megmozgathatja, hiszen hiába ugyanaz külsőleg, mint a két és fél éves iPhone 5s, a 4 hüvelykes kijelző és a bivalyerős hardver jelenleg szinte egyedülálló a piacon. Ugyan szinte mindenből a legjobbat kapta a készülék, a 3D Touch mégis kimaradt, így felvetődött a kérdés, hogy vajon miért?
Az iPhone SE a legjobb kezdőárral rendelkező almás mobil lett (főleg Amerikában), ez lehet tehát az első ok, hiszen a nyomásérzékeny kijelző elég drága mulatság, ami megdobta volna a cuperinóiak gyártási költségét is. Az Apple termékekkel kapcsolatban Ming-Chi Kuo neve szinte mindig felbukkan, ő világított rá most is arra, hogy a 3D Touch valószínűleg a 4,7 és az 5,5 hüvelykes képernyőkre lett optimalizálva, nem véletlen, hogy az új iPadek sem rendelkeznek ezzel a technológiával. A panel beépítése ráadásul a tavalyelőtti szériához képes plusz 0,2 milliméterrel megvastagította a tavaly piacra kerülő modelleket (nem mintha ez számottevő lenne), így az Apple úgy érezte, hogy az 5s külsejének már ez nem tenne jót, túl vaskos lenne. Az utolsó kézzel fogható indok, hogy 4 hüvelyken már nincs akkora szükség a 3D Touch-ra, illetve természeten a home gomb dupla megérintése esetén lejjebb eső "kijelző" szoftveres megoldására sem.