Annak ellenére, hogy a leszállítások számát tekintve éves szinten 24,8 százalékos visszaeséssel kell számolnia az Apple-nek az iPadek esetén, 24,5 százalékos piaci szelettel a táblagép még mindig az első helyen áll a 2015 utolsó negyedévi statisztikákat figyelembe véve. Az almás cég összesen 16,1 millió darabot küldött a boltokba október és december között, ebből az IDC elemzései szerint 2 millióra tehető a bivalyerős A9X chipsettel szerelt iPad Pro. Ugyanebben az időszakban a Microsoft 1,6 millió Surface Pro 4-et és Pro 3-at tudott leszállítani.
Az Apple után a Samsung a második 9 millióval, ami 13,7 százalékos részesedésre volt elegendő, de a dél-koreaiak sem nyugodhatnak meg, hiszen éves szinten nekik is 13,7 százalékos csökkenést kell lenyelniük. A két techóriással szemben az Amazonnál bonthatják a pezsgőt, a YoY (Year over Year) szerint felmutatott 175,7 százalékos javulás (1,9 millióról 5,2 millióra) hatalmas eredménynek számít, hiszen a harmadik helyet kaparintották meg 7,9 százalékkal. A 3,2 millió tabletet leszállító Lenovo a negyedik, 2,2 millióval pedig a Huawei az ötödik. Összesen egyébként 65,9 millió tablet került fel az üzletek polcaira 2015 utolsó három hónapjával, ez 13,7 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi eredményekhez képest.
2015 egészét tekintve az Apple állt fel a dobogó legfelső fokára 49,6 millió leszállított iPaddel (21,8 százalékos csökkenés 2014-hez képest), a Samsung itt is a második 33,4 millióval (16,1 százalékos negatív mérleg), a Lenovo viszont ebben a rangsorban már a harmadik (11,2 millió), az Asus a negyedik (7,1 millió), a Huawei pedig újfent az ötödik (6,5 millió).