Júniusban, Snapdragon 845-tel érkezhet a OnePlus 6

Felívelőben a OnePlus pályája, és a hagyományos küllemű 5 után a kávamentesebb 5T vált a gyártó eddigi legjobban fogyó termékévé. Különösen pozitív visszhangot kapott a villámgyors, bár a 3D-s megoldásoknál elvileg könnyebben kicselezhető, 2D-s arcazonosítás, amit konyhai körülmények között mi nem tudtunk átverni. Mivel a rendszer az előlapi kamerát használja különleges szenzorok bevetése nélkül, elvileg az elődmodellek is megkaphatják, és meg is fogják, mondta el Pete Lau, a gyártó vezérigazgatója. A OnePlus 5 esetében már a nyílt béta részét képezi a Face Unlock feature, míg a OnePlus 3 és a 3T nemsokára ugyancsak tesztverzió formájában kezdhet a tulajdonos arcvonásaival megismerkedni. „Nincs okunk visszatartani a könnyen bevezethető funkciókat" – mondta el a CES-en a CNet-nek Lau. A 3 és a 3T egyébként a minap kapott aptX HD támogatást az OxygenOS 5.0.1-es frissítéssel, és már egy ideje Oreót futtatnak.

Never Settle: a OnePlusnál tényleg nem nyugodtak meg, máris itt a legütősebb ajánlatuk
A OnePlus 3 is megkapja az 5T-vel debütált, arcalapú azonosító rendszert [+]

A OnePlus vezér, Carl Pei társalapító tolmácsolásában az 5T folytatásáról is információkat árult el, amely a második negyedév végén, az 5 évfordulója környékén futhat be, azaz jó eséllyel júniusban. A OnePlus 6 nevet Lau ugyan nem említette meg, ám elég logikus erre következtetni, azt pedig nem titkolta az interjú során, hogy az idei csúcsmasina a Snapdragon 845-ös SoC-t rejti majd a házában, hiszen „nincs is nagyon más választás”, mint fogalmazott. A OnePlus egyik-másik európai operátorral egyébként már megegyezésre jutott, és nem zárkózik el az amerikai szolgáltatói nyitástól sem, amiről épp a minap maradt le a Huawei. Az Egyesült Államokban ugyanis döntő részben az operátoknál vásárolnak a felhasználók okostelefont, a kártyafüggetlen, online értékesítésbe pedig beletört a LeEco bicskája. „Amennyiben lehetőségünk adódik és az idő is megfelelő, szívesen kísérleteznénk az amerikai szolgáltatói nyitással”.

Lau elismerte a brandnév népszerűsítésének a kihívásait, egyáltalán nem könnyű ugyanis egy feltörekvő márka nevét ismertté tenni, és ebben kulcsszerepet játszhatnak az operátori megjelenések. Most ugyanis leginkább szájhagyomány útján terjed a OnePlus név, illetve a többségében pozitív szakmai visszajelzések alapján. Az aktuális modelleket a gyártó emellett különleges kiadásokkal igyekszik a hírcsatornák felszínén tartani. Az 5T-ből érkezett például vörös, Star Wars stílusú fehér és homokkő textúrájú Sandstone White kiszerelés is, az utóbbi pedig alig 2 óra alatt kifogyott.

Az 5,5 hüvelykes képátló és a FHD felbontás is a régi
A OnePlus 3T óta évente két csúcskészülék érkezik a gyártótól, idén viszont ez nem biztos, hogy így lesz [+]

Szintén a stratégia része kizárólag a csúcskategória alsóbb szegmensére koncentrálni, és az elmúlt két évben két-két OnePlus telefon jutott egy esztendőre. Lau szerint azonban egyáltalán nem biztos, hogy ez 2018-ban is így lesz. Amire leginkább vágyik a vezér, az a telefonjaiba fektetett energia kommunikálása a vásárlók felé. „Rengeteg felhasználónk nincs tisztában azzal, hogy mennyi időt és erőforrást fordítunk mobiljainkra.” A OnePlus ugyanakkor egy manapság népszerű címszót elkerült eddig: a hangzatos AI, vagyis a mesterséges intelligencia nem képezi a marketing részét – „egyelőre annyit tehetünk, hogy alázatosan álluk az MI témaköréhez” – fejezte be Lau mondandóját.

Azóta történt

Előzmények

  • OnePlus 5 - mindenki nyugodjon le!

    A Never Settle szlogen Settle Down Please-re változott: az iPhone-t imitáló forma és a dupla hátlapi kamera a kevés változás közül kettő. Jó alapokra ugyanakkor most is erős várat sikerült építeni.

  • OnePlus 3 - Szentháromság

    Parádés összeszerelés, 6 gigabájt RAM-mal büszkélkedő felszereltség és letisztult, fürge szoftverfelület: a OnePlus az okostelefonok három alappillérét hibátlanul hozza, nem egy rivális árának a feléért.

Hirdetés