Erősödnek a kínai brandek Európában

Hirdetés

Tekintve, hogy Kína viszonya feszült az Egyesült Államokkal, a gyártók logikusan az európai régió felé nyitnak, a Xiaomi például boltokat Európa szerte. A Pocophone szintén nem hazai vagy ázsiai piacra tervezett brand, a HMD pedig továbbra is erős errefelé a Nokia készülékekkel. Ennek nyilván a név az oka, a Huawei és a Xiaomi esetében pedig az agresszív árstratégia a siker kulcsa. A leszállított készülékek száma összességében 4%-kal csökkent 2018-ban, a szubrégiók statisztikái között azonban jelentős eltérés vannak.


[+]

A legnagyobb visszaesés a nyugat-európai piacokon figyelhető meg, a tavalyi 128 millió leszállított készülék 8%-os csökkentést jelent és rekord visszaesést 2013 óta, míg az alacsonyabb átlagos eladási árral rendelkező régiók, mint Közép- és Kelet-Európa 5%-os növekedést mutat, Oroszország pedig 14%-kal erősített éves összehasonlításban.


[+]

A piacot továbbra is a Samsung vezeti, amit az Apple követ, a Huawei viszont - nyilván a Honorral együtt - rohamtempóban közeledik a második hely felé, amit globális viszonylatban már egy ideje tart. Az általános visszaesés ellenére 55%-kal több leszállított készüléket könyvelhet el 2018 Q4-ben, mint egy évvel korábban, a Xiaomi pedig 64%-kal jobb piaci pozícióban zárta a tavalyi évet. A népszerű Nokia készülékeket gyártó HMD ugyan kis szereplőnek számít, 2,4%-os piaci részesedése így is elegendő az ötödik helyre.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés