Hirdetés

IFA blog: Végre megérkeztünk!

Drezdából már nem volt nagy kihívás átjutni a német fővárosba, a szokásos problémák azonban idén is megvannak: nem teljesen olyan a lakás, mint a fotókon, a net pedig gyalázatos.

Amikor a drezdai BMW-szalon parkolójában töltöttük a kocsit, biztosak voltunk benne: ez az út már a mienk, hiszen akkora probléma nem lehet, hogy a 200 km alatti távot ne tegye meg a kocsi, Berlin pedig már tele van villámtöltőkkel. Ettől függetlenül persze továbbra is igyekeztünk biztonsági játékra menni: kétszer álltunk meg tölteni, de mivel egyik helyen sem kellett fizetni, ráadásul az egyik alkalmat egy gyors kajálásra, a másikat pedig bevásárlásra tudtuk kihasználni, egyáltalán nem éreztük tehernek a dolgot.

A német töltőhálózat eddig remekül vizsgázott A német töltőhálózat eddig remekül vizsgázott
A német töltőhálózat eddig remekül vizsgázott [+]

Szerettük volna gyorsan átvenni a berlini szállásunkat, így Drezdát csak autóból tudtuk megnézni, és ahogy felhajtottunk az autópályára, szinte már jöttünk is le, hiszen a közeli Thiendorf melletti autópálya-parkolóban találtunk egy jó töltőpontot. A kialakítása kicsit furcsa, látszólag az e-Golfunknál kisebb autókra lett tervezve, a tolatóradar már üvöltött, de nekem még jobban az oszlopra kellett tolassak, hogy ne lógjak ki az útra, ahol percenként húznak el a kamionok. Miután beparkoltunk és csatlakoztunk, nem indult el automatikusan a töltés. A PlugShare alkalmazás adott erre is választ: RFID-adatot szeretne, de abból bármilyet elfogad az indításhoz. Kerestünk gyorsan egy alkalmazást, az NFC-kapcsolat segítségével pedig üzentünk egy Hellót az oszlopnak, ami az illedelmes köszönést ingyenes kWh-kkal hálálta meg.

Németország eddig jól vizsgázott gyorstöltőkkel
Németország eddig jól vizsgázott gyorstöltőkkel [+]

Teljesen feltöltöttünk, majd átadtuk egy BMW i3-as kollégának a lehetőséget, és mivel újabb, ingyenes töltőpont volt kilátásban Berlin előtt, ismét kényelmesen közlekedtünk. Száguldozásról persze szó sem volt, de a kamionok és teherautók megelőzésére kényelmesen használható 120 km/h körüli, tempomatos menetet választottuk. A követőradaros, ACC névre hallgató megoldás egyébként rendkívül hatékonyan működik, előzéskor pont elég dinamikusan indul meg, de a fogyasztást sem dobja meg jelentősen. Körülbelül 13-13,5 kWh-s átlagokkal el lehet így járni, ami nagyjából 250 kényelmes kilométert vetít elő, ha beleszámoljuk a töltőkeresést és egy-két váratlan közlekedési szituációt.

Königs Wusterhausen csupán néhány kilométerre van Berlintől, az autópályától körülbelül 10 percnyire, a helyi Kaufland áruház parkolójában töltöttünk, itt már semmilyen trükkre nem volt szükség a használathoz, az említett boltban pedig meglepően olcsón tudtunk élelmiszerből bevásárolni, ami szintén nem utolsó szempont. Már épp indulni készültünk, mikor ismét összefutottunk a BMW-s kollégával, természetesen ő is tölteni jött, egyébként rendszeresen használja hosszabb távokra a kocsit, időszűkében kihasználja a hatótávot növelő benzinmotort, egyébként pedig töltöget, a kisebbik akkumulátorral szerelt gép legfeljebb 170 km-t megy egy töltéssel, így elismerően bólintott, mikor mondtuk, hogy nekünk körülbelül kétszeres a villanyos mozgásterünk, de persze semmilyen benzinmotor nem fog bekapcsolni, ha lemerülünk.

A felirat, amivel nem szeretnél találkozni! Szerencsére mi nem futottunk bele
A felirat, amivel nem szeretnél találkozni! Szerencsére mi nem futottunk bele [+]

Az e-Golf így végül behozott minket Berlinbe, egyelőre abban egyetértünk Bochával, hogy bár gyorsíthattunk volna az úton, ez így volt teljesen biztonságos, egy alvással sokkal szorosabb és kényelmetlenebb lett volna a program, és városnézés helyett csak a töltőpontokat meg az autópálya szalagkorlátját nézhettük volna, de azt legalább sokáig. A szállás környékén találtunk ingyenes parkolóhelyet, de az apartman sajnos ezúttal is ugyanazt hozta, amire az évek tapasztalatai alapján számítanunk kellett: képeken sokkal jobbnak és tágasabbnak nézett ki, a mobilinternetes hotspotról pedig valaki néhány nap alatt elhasználta a rendelkezésre álló 15 GB-ot, így a csökkentett sávszélesség helyett saját mobilinternettel fogunk dolgozni, ezt a június óta hatályban lévő EU-s törvénynek köszönhetően szerencsére roaming díjak nélkül tehetjük meg.

Este még mentünk egy Coup-kört az elektromos robogókkal
Este még mentünk egy Coup-kört az elektromos robogókkal [+]

Az IFA 2017 eseményei rövidesen elkezdődnek, most főként ezekre fogunk koncentrálni, de már számolgatjuk a hazautat is, amivel kapcsolatban egy biztos: ha bevállaljuk Lengyelországot, biztosan nagyon kalandos utunk lesz, a töltőhálózatuk ugyanis finoman szólva sem tűnik erősnek. A kocsit most hagyjuk pihenni, az e-mobilitás azonban a kiállítás alatt sem marad el, a korábban már bemutatott Coup – ami cikkünk megjelenése óta már Párizsban is elérhető – biztosan sokszor lesz segítségünkre a sajtótájékoztatók ideje alatt.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés