Csökkentek az okostelefon eladások

Hirdetés

Az ünnepi szezonban tavaly összesen 408 millió okostelefon került a végfelhasználókhoz, ami a Gartner adatai alapján 5,6%-os visszaesés 2016 utolsó negyedévében eladott 432 millió készülékhez képest. A piackutató jelentése alapján 2004 óta először fordult elő, hogy nem növekedtek legalább valamelyest a szegmens értékesítései. Mind a Samsung, mind az Apple kevesebb eladott készüléket jegyezhet, piaci részesedésük viszont továbbra is kiemelkedő, a Samsung 18,2%-kal vezet, míg az Apple 17,9%-kal követi.

Q4 2017
Q4 2017 [+]

A Gartner kutatási igazgatója, Anshul Gupta az egyre magasabb fogyasztói igényekkel magyarázza a jelenséget, összefüggésben a készülékek árával. A vásárlók jellemzően drágább eszközt választanak, viszont hosszabb ideig használják azokat, a nagyon olcsó mobilok azonban nem jelentenek igazi alternatívát. Ezzel együtt a Huawei szolidan, a Xiaomi pedig jelentősen megnövelte mind az eladott készülékek számát, mind a világpiaci részesedését az utolsó negyedévben.

2017
2017 [+]

A tavalyi évre vonatkozó adatok a piacvezető Samsung esetében minimális növekedést mutatnak, a második helyen álló Apple eladásai viszont csökkentek. Nem mintha ez befolyásolta volna a bevételei alakulását. Az iPhone X árszínvonalának köszönhetően egy iPhone átlagos ára az idei első negyedévben 796 dollár, ami majdnem 200 ezer forint. Éves összevetésben szintén a Huawei nyert, a 2016-os 8,9% helyett tavaly már a piac 9,8%-át lefedte, míg a Oppo és a Vivo majdnem ugyanolyan mértékben volt képes növelni a részesedését.


[+]

A tavalyi év összességében 2016-hoz képest ugyanakkor szerény, 2,7%-os növekedést mutat, a elmozdulás pedig az Androidot futtató készülékek javára történt. 2017-ben 85,9%-a a készülékeknek robotos rendszerrel futott, míg az iOS részesedése százalékos arányokat tekintve pont annyival csökkent, amennyivel az Apple piaci részesedése éves nemzetközi viszonylatban. A forgalomban lévő eszközök 14%-án így is iOS fut, a táblázatban pedig minden egyéb az összes többi kategóriába került; egyesével már statisztikailag kimutathatatlan penetrációval bírnak. Bár, a 0,1% sem meggyőző, a tendenciák alapján 2019-re az egyéb platformok a nem mérhető tartományba kerülhetnek .

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés