Az LG növelni tudta piaci részesedését

Hirdetés

Az öt legnagyobb gyártó közül az LG is beszámolt 2008 utolsó negyedévének eredményeiről, mely során növelni tudta eladásait, igaz a piaci terjeszkedés nem mindenütt volt egyformán sikeres. A dél-koreai gyártó 25,7 millió mobiltelefont adott el az utolsó három hónap során, mely 8 százalékkal meghaladja az egy évvel korábbi értéket és ezzel együtt összesen kicsivel több mint 100 millió mobiltelefont értékesített az LG 2008-ban. A vonzó külsővel és visszafogott árakkal rendelkező készülékek iránti kereslet azonban nem mindenütt bővült egyenletesen. Míg egy évvel korábban az Egyesült Államok piaca vette fel az LG mobilok 45 százalékát, addig idén ez az érték 37 százalékra mérséklődött. A gyártó haszonkulcsa azonban 5,2 százalékra mérséklődött, mely az előző negyedévhez képest 11,5 az előző évhez képest pedig 8,8 százalékos visszaesést jelent. A mobiltelefonos részlegből származó 3,3 milliárd dolláros bevétellel együtt a teljes LG csoport árbevétele 9,7 milliárdra nőtt, mely ugyan 22,5 százalékos bővülést jelent, de a cég nettó vesztesége így is 490 millió dollár lett. A bejelentés hatására az LG részvényeinek árfolyama 3,7 százalékot esett.

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés