AdMob: Egyelőre nem korlátoz az Apple

Hirdetés

Egyelőre úgy tűnik, hogy a saját iAd mobil reklámcég beindítása és az iOS 4.0 platform fejlesztői szabályzatának kikötései ellenére sem kell tartani az alternatív reklámcégeknek attól, hogy az Apple esetleg letiltaná a szolgáltatás használatát. Mint ismeretes, az iOS 4.0 új fejlesztői szabályzata a felhasználói adatok védelme érdekében eleinte tiltotta a fejlesztők számára az olyan harmadik fél által szállított kódrészek integrálását, melyek a pillanatnyi tartózkodási hellyel vagy más felhasználóval kapcsolatos adatokat használnak fel, nem közvetlenül az alkalmazás fő funkcióinak érdekében. Az egyértelműen az alternatív reklámcégek ellen irányuló korlátozás végül a kilátásba helyezett trösztellenes vizsgálatok nyomására többször is módisításra került, így már csak olyan cégek kerültek feketelistára, melyek konkurens készülékek vagy operációs rendszerek fejlesztésében is érdekeltek. Ez a korlátozás egyértelműen a Google tulajdonában lévő AdMob ellen irányul, ám Omar Hamoui, a cég vezérigazgatója szerint az Apple egyelőre nem kényszerítettte a fejlesztőket az AdMob reklámok eltávolítására. Hamoui egyébként üdvözölte az Apple iAd szolgáltatását, hiszen szerinte a mobil reklámok piaca bőven elég lehet számos cég számára, hiszen itt nincs „mindent vagy semmit” hatalmi harc.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Előzmények

Hirdetés