Mivel készpénz helyett nagyon sokan bankszámlájukon tárolják fizetésüket és összegyűjtött pénzüket, széles körben elterjedt a bankkártyák használata, mostanság pedig megnőtt az igény a még kényelmesebb fizetésre a mobiltelefon és kapcsolódó szolgáltatások és biztonsági rendszerek közreműködésével. Nyugaton az Apple Pay és a Samsung Pay a legismertebbek a gyártói oldalról, és más mobilos szereplők is saját mobilfizetési rendszer bevezetésén munkálkodnak, közöttük a Xiaomi.
A Xiaomi is mobilfizetési szolgáltatást kíván indítani [+]
A Xinhuanet beszámolója szerint maga a vezérigazgató, Lei Jun jelentette ki, hogy saját, NFC-alapú fizetési módszert kívánnak bevezetni, méghozzá a kínai bankkártya kibocsátóval, a China UnionPay-jel összefogva. A fenti portál megjegyzi, hogy bizonyos Xiaomi készülékek már most bevethetők az NFC-s termináloknál a UnionPay QuickPass szolgáltatását használva, a cél persze a saját rendszer megalkotása. A Xinhuanet szerint a kínai mobilfizetési piac tavaly 16,36 billió jüanra rúgott (kb. 700 billió forint), és az olyan domináns versenyzők, mint az Alibaba és a Tencent mellett már elérhető az Apple és a Samsung Pay is a világ legnépesebb országában.