A Xiaomi az Oppóra tör

Hirdetés

A Xiaomi feltett szándéka, hogy tíz negyedév alatt átvegye a vezető szerepet a világ legnagyobb volumenű mobilpiacán, ami történetesen hazai pálya a gyártónak. A vállalat alapítója és vezérigazgatója, Lei Jun a szerdán tartott évértékelőn határozta meg a Xiaomi 2018-as első negyedévre vonatkozó céljait a leszállított készülékek tekintetében. A 2017-es évben a cég már októberben elérte az egész évre előzetesen kalkulált árbevétel szintjét, Q4-ben 15,9 millió készülékkel a piac 13,9%-át uralták a negyedik helyen. Az IDC adatai alapján mindeközben a Kínában elsőséget élvező Huawei 24,3 millió mobilt szórt szét, a második Oppo 20 millió telefonja a piac 17,5%-át fedte le, míg a Vivo 18,9 millió darabbal 16,5%-os részesedést tudhat a magáénak.


(forrás: The Verge) [+]

Az egész éves összesítés szintén ezt a dramaturgiát követi, a Huawei magasan vezet 90,9 millió darabbal, az Oppo és a Vivo mögött a Xiaomi 55,1 millió készüléke a negyedik helyre és 12,4%-os részarányra volt elég. Az IHS Markit adatai azt mutatják, hogy bár a hazai pályán stabilizálódtak a pozíciók, a második legnagyobb jelentőséggel bíró piacon, Indiában Q3-tól a Xiaomi dominál, második helyre szorítva a 2017 Q2-ig vezető Samsungot. Az orosz, olasz és spanyol piacon (ahol tavaly megnyílt az első európai üzlet is) való erősödéssel együtt világviszonylatban is nőtt a kínai gyártó részesedése, globális összesítésben 4-ről 7%-ra emelkedett a Xiaomi által lefedett szelet. A hazai konkurencia tényleges megszorongatásához viszont azért még bele kell húzni, de tervnek nem rossz.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés