Az okostelefonok után a tabletek számítanak a legnépszerűbb mobiltermékeknek, nem véletlen tehát, hogy a legtöbb gyártó rendszeresen előáll saját megoldásaival. Persze az év nem mindegyik időszakában fogynak ugyanolyan mennyiségben a készülékek. 2014 első negyedévében például valamivel több táblagép kelt el, mint a most vizsgált periódusban, az előző év hasonló időszakához képest ugyanakkor 17,9%-kal növekedésről lehet beszélni. Ez utóbbi egyébként messze elmarad az elemzői várakozásoktól, írja a Business Insider, Katy Huberty, a Morgan Stanley elemzője ezért a tabletpiac éves növekedésének mutatóját a korábbi 26%-os előrejelzésről 12%-ra módosította, elsősorban a vártnál kevesebb iPad értékesítése okán.
(forrás: BGN)
Az eladott 55,06 millió táblagépből 14,1 millió darab mégis az iPad sorozatból fogyott, azaz továbbra is az Apple a legkeresettebb márka a szegmensben. 18,96 millió a többi neves gyártó raktárkészletéből került értékesítésre, 22,3 millió pedig az úgynevezett white box, vagyis jelöletlen dobozú illetve ismeretlen nevű gyártóktól. Az utóbbi egyébként a tabletpiac motorja, Ázsiában ugyanis az ilyen kedvező árú eszközök elképesztő népszerűségnek örvendenek. A Digitimes szerint egyébként Tajvan volt az egyik fő szállítója a táblagépeknek 20 millió készülék gyártásával, bár ezek többsége márkás darab volt, az olcsóbb konstrukciók elsősorban a szomszédos Kínai Népköztársaságban készültek.