Hirdetés

Nokia: Hogyan változik a mobilok használata?

A finn gyártó hatalmas összegeket fordít a jövő kutatására, vagyis annak kiderítésére, hogy a mai, fiatal technokrata réteg igényei hogyan változnak majd az évek múltán, milyen területekre lesz érdemes fókuszálni a fejlesztések kapcsán. Kevin Cannon és Toias Toft a koppenhágai Institute of Interaction Design munkatársai a Nokia felkérésére végeztek kutatásokat, és három fontos területet azonosítottak be, melyek a mai fiatalok elvárnak majd a mobiloktól: legyen játékos, biztosítson folyamatos kapcsolatot az ismerősökkel és legyen maximálisan emberközpontú. Az alant látható három kisfilm jól szemlélteti a várható trendeket, noha nyilván még sokat fognak fejlődni a kezelőfelületek és megoldások a következő 2-4 év során. A kutatás igazából semmi meglepő újdonsággal nem szolgált, és nagy valószínűséggel nem is ezek lesznek a 2013-as finn modellek leginkább kiemelt szolgáltatásai, ugyanakkor a legtöbb új telefonos kezelőfelület közösségi funkcióinak jelenléte egyértelműen jelzi, hogy a jövő telefonjai egyre inkább az emberi igényeket és kapcsolatokat helyezik majd előtérbe, hiszen a technikai paraméterek téren már nem igazán van lehetőség versenyezni.

Hirdetés

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nokia

Előzmények

Hirdetés