Nem fejleszt új belsőégésű motort a Volkswagen, jönnek az elektromos Seatok

A német konszern nagyon komolyan nekifeszül az elektromobilitási irányzatnak.

Régóta lehet tudni, hogy a Volkswagen-csoport elkötelezett az elektromos meghajtású járművek kapcsán, noha ennek a ténylegesen komoly átalakulási folyamatnak még csak az elején vagyunk úgy, hogy az emblematikusnak szánt ID.3 rajtja is eléggé megcsúszott. De ez a modell már az utakon van, ahogyan tele a város e-Up!-okkal, mindjárt itt a Skoda Enyaq, ugrásra kész az ID.4, a Seat pedig pont most jelentette be, hogy 5 milliárd eurós beruházással készítik fel a spanyolországi üzemeket a villanyhajtású modellek gyártására.

A Cupra új főhadiszállása
A Cupra új főhadiszállása [+]

A Seatnál más érdekességekről is szó esett, 2025-ben egy kedvező árú e-autó bemutatását tervezik, amely a 20 és 25 ezer eurós ársávban lesz elérhető, plusz már az idei év második felében befut a Cupra el-Born, amely teljesen elektromos hajtást kap. Nagy meglepetésre nem érdemes számítani, az ID.3 alapjaira épül, de annál jóval sportosabb kiállású.

Cupra el-Born
Cupra el-Born [+]

A Seatnak szüksége is van arra, hogy frissebb és vonzóbb legyen a márka, az elmúlt évben negyedével kevesebb autót adtak el, mint 2019-ben, a kiutat pedig az elektromos és hibrid modellek erősítésében látják, ennek megfelelően 2024-ben jön majd a Tavascan nevű autó is, amely szintén tisztán villanyhajtást kap.

Cupra Tavascan
Cupra Tavascan [+]

Mindezek mellett a Volkswagen márkaigazgatója is arról beszélt egy interjúban, hogy az Audihoz hasonlóan ők sem fejlesztenek új, belsőégésű motorcsaládot, a meglévő technikát fejlesztgetik tovább addig, amíg az elektromos modellek ki nem szorítják teljesen a kínálatból a régebbi konstrukciókat. Ralf Brandstätter egyenesen odáig ment, hogy kijelentette, hogy csak azért van szükség még ezekre a motorokra, hogy az ezekkel szerelt autók eladásából finanszírozhassák a villanymotoros fejlesztéseket.