Nem csak a belépő mobilok sikeresek Indiában

Az indiai mobilpiac a globális trendek ellenére növekedést tudott felmutatni a második negyedévben, ráadásul minden idők legjobb második negyedévét zárta a kontinensnyi állam, aminek legfőbb haszonélvezője a Xiaomi. Idén is 28%-os részesedéssel uralja a piacot, maga mögé utasítva a tavalyi első helyezett Samsungot. A OnePlus az összesített statisztikákban a kanyarban sincsen, az Egyéb szekció 19%-os részesedésében osztozik valamilyen arányban. A prémium szegmensben viszont abszolút domináns.


[+]

A vizsgált területen (India), a Canalys definíciója alapján a prémium szekció a 30 ezer rúpiánál drágább készülékeket jelenti. Ez forintban körülbelül 127 ezer pénz. Az indiai piacon jellemzően a belépő szintű és árazású, de legalább megjelenésükben prémium jegyekkel rendelkező modellek kelendőek, de a drágább készülékek piaca is egyre bővül. Amit főleg a OnePlus 7 ural. A OnePlus új generációjának megjelenése 33%-os növekedést eredményezett a százharmincezer forintot meghaladó szegmensben.

A Samsung Galaxy S10 széria agresszív marketingkampánnyal járult hozzá a fellendüléshez, az Apple pedig az iPhone XR árcsökkentésével. A második negyedéves szállítások idén rekordot döntöttek, jelenleg a választék is nagyobb a szegmensben, mint bármikor. Az ultra-prémium szegmensben (191 ezer forintnak megfelelő rúpia fölött), amit továbbra is a Samsung és az Apple vezet, a OnePlus 26%-os részesedést ért el a OnePlus 7 Pro-val.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés